מבזקים
נוספו עוד שלושה משחקים חדשים לרשימת המשחקים החמים, 

לרשימה המלאה

 

powered_by.png, 1 kB
ביקורת: Guild Wars Factions הדפס דואל
הערכת משתמש: / 2
הגרוע ביותרהטוב ביותר 
נכתב על ידי Administrator   
Friday, 23 June 2006

  הקדמה

"אתה נקי", אמר לי האח הראשי, בעודו חותם על מסמכי השחרור ממוסד הגמילה למשחקי רשת, אגף דיאבלו I, II +Expansion pack. "אתה יכול ללכת- זהו, אין לך בדם עקבות של משחקי רשת ממכרים, ככל הנראה הטיפול בשוקים חשמליים עשה את שלו". יצאתי ממרכז הגמילה, נשמתי את האוויר הצלול, הסתכלתי לשמים, הציפורים צייצו בשלווה ועננים חלפו לאיטם, אח איזה זולה!! הגעתי לבית, הדלקתי את המחשב: כולו נקי ממשחקי רשת , אפילו סוליטר אין. ככה אפשר לעבוד!!!

Image
הגיבורים אותם ניתן לבחור בתחילת המשחק כדמות הראשית. 

היום המשיך באופן שיגרתי, כוס קפה עם עיתון, מוציא את הכלב לטיול, בודק דואר... ובתיבה אני מוצא מכתב רשום, איכשהו הגוף מתחיל שוב לגרד, לא זה לא קורה לי, זה בטח שוב זימון לצבא, יופי! הרבה זמן לא עשיתי מילואים. הלכתי עם המכתב הרשום לסניף הדואר כשכולי מלא הדחקה. "זה לא משחק מחשב, זה לא משחק מחשב". הגעתי לסניף הדואר – זה כן משחק מחשב. לקחתי את החבילה איך שהיא וחזרתי לבית. במשך כל היומיים הבאים, רק ישבתי והסתכלתי על האריזה של המשחק, כל כך יפה, העיצוב כזה מרשים,, ואוי כמה תוכן שהם שמו בפנים, חוברת הדרכה, פוסטר, איכשהו שהתרברב לחבילה, גם משטח תואם לעכבר, ושוב אוי כמה שהיא יפה, הרוצחת Nika, המצויירת על האריזה לאורו של הירח. אולי זו היתה ההשראה מהירח שבציור, אבל בלילה השני נשברתי כליל, פתחתי את האריזה ומכאן ועד היום כל הלילות היו לבנים לחלוטין במרתון מטורף של Guild Wars Factions, איך לא , בדמות של הרוצחת. אז קבלו את הביקורת על ה-RPG שכבש את ליבנו בין לילה ונכנס אצלי לז'אנר של "יותר מסתם משחק RPG". 

  Image 
בניית הדמות – ראיתי כאלה שהסתפקו בבגדים מינימליים, אני דאגתי שהדמות שלי לא תחטוף שפעת.

 הסיפור
הכל מתחיל בשנת 648 לספירה הקנטנית, ביום שבו פסיכופט מרושע בשם Shiro Tagachi (ביננו, גם אני היתי משתגע עם שם כזה). קם בבוקר ממש לא טוב ומחליט לשחוט את כל הסובבים אותו. משמע, הקיסר Angsian וכל מי שהיה איתו במקדש. ואם בסרטון המקביל, Shiro מתפוצץ לאלף אלפי רסיסים בפיצוץ אטומי, אז במשחק הנוכחי, הרשע שלכאורה נעלם, חוזר ומבצבץ.   
המשחק מתחיל בשנת 1582 לספירה הקנטנית, ואתם משחקים בדמות של גיבור מתלמד באימפריית הדרקון המפוררת. אימפרייה לשעבר שמשוועת לגיבור שיבוא ויציל אותה. בתור גיבורים אתם בטוחים שכל מה שאתם צריכים לעשות זה לשנס מותניים ולהרוג כמה מפלצות חביבות והופ לזכות באהדת הקהל, אבל ככל שהעלילה מתקדמת אתם מגלים שהסיפור יותר יותר מורכב, ופרט למפלצות השגרתיות הפזורות בממלכה, ולחברי הגילדות המושחתים שמטילים אימה על העם, יש משהו נוסף שמתחיל לבצבץ, מפלצת מוזרה שנצפית במחוז Kinya מעלה את החשדות שמשהו מאוד חריג קרה, הסיפור ממשיך להסתבך כאשר הולכים להציל את השר Cho באחוזה שלו ומגלים, איך לא, שהשר בכבודו ובעצמו כולל כל הסובבים אותו וחיות הגן הופכים בין רגע למפלצות. מילא מפלצות, אבל ממש מכוערות!! מרגע זה ואילך העניין מוכרז כמגיפה, יותר ויותר יצורים חולים במחלה המוזרה שהופכת אותם למפלצות. מכאן והלאה אתם הולכים לחפש תשובות ומזור למגיפה הנוראית שהתרופה היחידה בשבילה היא החרב.   

 Image 
לאסי שובי הביתה –  הגיבורה וחברי הקבוצה במסע מרגש להשבת כלבלב שברח (לא יודע זה מה שהבנתי מהטקסט).

  גרפיקה
בהתחלה התאכזבתי שהמשחק התחיל ללא היה סרטון פתיח, אבל אחרי כמה רגעים גיליתי שיש סרטון פתיח באיכות טובה על גבי הדיסק עצמו, אותו ניתן לראות כאוות נפשכם. המשחק עצמו תומך ברזולוציה של עד 2048X1536. קצב רענון של 200Hz. שליטה באנטיאליזינג, גודל הממשק ואפשרויות מתקדמות כמו תיקון גמא, איכות צל ועצם וטקסטורה. הגרפיקה של המשחק באופן כללי היא גרפיקה באיכות גבוהה. מדובר במנוע תלת מימדי שעובד כמו שצריך, והשימוש הנרחב במפלסי גובה שונים נותן למשחק עומק נוסף. במשחק מוצגות סביבות שנראות אוטנטיות לחלוטין, אין חריגות מוזרות או מעברים חדים מסביבה לסביבה, מה גם שההשקעה בפרטים הקטנים מחזקת את תחושת המשחק בסביבה אמיתית, כך למשל, בביצות הוכנסו נחילים של יתושונים, שלא עושים כלום חוץ מלשמש כתפאורה. בקטעי המעבר יש  הפתעה ואכזבה כאחד, ההפתעה היא שהחברה מ-ArenaNet ו-ncsoft הצליחו לייצר סרטוני מעבר בעזרת המשחק עצמו ואין הבדל ממשי בין המשחק לסרטונים, המפתיע בכל הסיפורו הוא שלמרות שלא השקיעו טכנולוגיה נוספת בסרטוני המעבר, הם משתלבים היטב עם העלילה ואיכות המשחק לא נפגעת, האכזבה העיקרית היא כמו ב-Heros 5 שהדמוית לא מזיזות את השפתיים שלהן כשהן מדובבות, פשוט בובה שמישהו מחזיק על חוט ומשמיע קולות מאחור, ככה זה נראה. קשה לי להבין למה עושים את זה, אולי הסיבה העיקרית היא ריבוי השפות בהן מופץ המשחק.

 

Image 
אוקי – זה מה שקורה שגרוזיני אונס ציפור. לא לנסות בבית!!!

  קול וסאונד
אם הגרפיקה של המשחק היא רגועה ופסטורלית, המוזיקה שלו היא סופר מרגיעה. אני מדבר על רחשי הגלים ברקע הים בבחירת מאפייני הדמות, ובמוזיקה אוריינטלית מרגיעה במהלך המשחק. נכון המוזיקה במשחק לא הצליחה להלחיץ אותי שנקלעתי לקרבות עם יריבים קשוחים. אבל ביננו, בקרבות עם יריבים קשוחים אני מספיק במתח ולא צריך עוד משהו שיוסיף. האפשרויות של הסאונד הן די ממוצעות: ניתן מהתפריט הראשי לשלוט במוזיקה, באפקטים ובאיכות הסאונד. איזה פרמטרים משתנים? זהו שלא מצויין מהי האיכות המקסימלית ואיזה פרמטרים משתנים, פשוט, ניתן לבחור בין "איכות טובה" ל"איכות נמוכה". שמתי את המוזיקה על האיכויות הטובה והבינונית. הבדל משמעותי לא מצאתי בינהן, שתיהן עשו את העבודה כמו שצריך והפיקו צלילים נקיים וחדים מהרמקולים.

 Image  
הופה הופה, אחותי איך אמרת קוראים לך?


דרישות מערכת
הדרישות המינימליות הרשמיות של המערכת הן: פנטיום 3, 800Mhz, 256Mb, וכרטיס מסך מהסידרה GeForce3/4 עם מינימום 32Mb זיכרון. אלו הדרישות המינימליות שבטח לשחק איתן זה סיוט. הדרישות הרשמיות המומלצות הן: פנטיום 3 1Ghz, 512Mb, וכרטיס מסך מהסדרה GeForce4 עם לפחות 64Mb זיכרון. ביננו, גם הדרישות האלה לא בשמיים. אני שיחקתי במשחק עם מעבד AMD 3.2GHz 64bit, 512Mb, וכרטיס מסך 9800AX. המשחק רץ פצצות, ולא היו שום בעיות מיוחדות של לאגים או פגיעה באיכות המשחק. דרישה חשובה מאוד למשחק היא חיבור לרשת!!! בלי החיבור לרשת אי אפשר לא לשחק ואפילו לא להתקין את המשחק, כך לפני שאתם קונים אותו, תבררו שיש לכם חיבור זמין לרשת ועדיף לא דרך שרתי פרוקסי שיכולים להאט את העניין.

   Image 
בדיוק שחשבתי שהמשחק לא יכול להיות טוב יותר.

 המשחק והשליטה במשחק
בואו נתחיל עם זה שכל המשחק מתחולל ברשת. ולא משנה אם מדובר במשחק של קמפיין או בקרב בין מספר שחקנים ברש., המשחק כולו תלוי ברשת באופן בלעדי. לדבר יש יתרונות עבור המשווק שיכול לפקח על כל מוצר שלו שנמכר, אבל גם לא מעט חסרונות עבור השחקן שקם בבוקר ומגלה שספק האינטרנט שלו קרס בדיוק ביום בוא התחשק לו לשחק ב-Guild Wars. כל העניין הזה של משחק רשת הרתיע אותי בתחילה, חשבתי שמדובר בסחטנות נוסח WarCraft שדורשים מהמשתמשים שלהם תשלום חודשי, ושנייה לפני שהאריזה הגיעה לפח ראיתי שרשום בגדול ""Online Gaming with no fees. או במילים אחרות, מרגע שקנית את המשחק אתה רשאי לשחק כאוות נפשך, אכן משחק כלבבי. מי מאלו ששיחקו במשחקי רשת נוסח דיאבלו התנסו בחוויות מאוד לא נעימות בינהן, שחקנים עויינים בדרגות גבוהות מהם (ועם צ'יטים) שנכנסו לשרת רק כדי להרוס להם את המשחק, או התנפלות המונית של חבריך לקבוצה רק כדי לזכות בחפץ קסם, מטבע או אבן חן. כל זה אינו קיים ב-Guild Wars Factions והודות למוח הגאוני שבנה את המשחק, כל משתמש יכול לפגוש את שאר השחקנים רק בעיר שהיא אזור ידידותי למסחר ומפגש, ומרגע שהשחקן יוצא מהעיר הוא מצוייד במפה משלו לחלוטין. כל זה לא מספיק לכם? קבלו גם את הדבר הבא: גם אם יצאתם עם שחקנים אחרים למשימה משותפת (אחרי שהוספתם אותם לקבוצה שלכם). אז לכל חפץ שנופל יש .Reserve משמעו: שמור לשחקן, כך שהשרת בעצמו דואג לחלוקה ההוגנת בין השחקנים.

 

Image 
אם תסתכלו טוב, תראו שלזו עם החוטיני הצמדתי דולר. 

 למרות שמדובר במשחק תלת מימדי עם מצלמה אקטיבית, השליטה במשחק יכולה להיות ממש קלה, השליטה במצלמה ובתנועת השחקן נעשית באמצעות העכבר, השליטה ביכולות המיוחדות באמצעות המקשים 1-8, והחלפת נשק באמצעות F1-F4. אנחנו לא נרחיב את עניין המקשים, כי בתחילת כל קמפיין, מוזמנת כל דמות לעבור שיעור הדרכה לשליטה במשחק, ההדרכה לרוב די ידידותית ובנוסף להדרכה הראשונית, מטפטפים כל הזמן עוד ועוד טיפים על המשחק, מומלץ לקרוא את מה שאומרות כל הדמויות ובעיקר Master Togo ותלמידיו. החיסרון היחיד שמצאתי בהדרכה היה שהטקסט רץ ממש מהר ולא כל אחד יוכל להסתדר עם מהירות הקריאה הנדרשת.   

 Image
נופים מדהימים וסביבה אמיתית – וואלה, יצאה לי הערה עניינית.
 

 העלילה במשחק קולחת ללא שום תקלות, וגם אם לא הבנו מה רוצים מאיתנו ניתן תמיד להציץ למיני מפה בה מסומן לאן ללכת והאובייקט במידה ואתם מספיק קרובים. את מירב נקודות הנסיון שלכם במשחק אתם תצברו ממשימות שתקבלו עליכם, אז הנה עצה: אם מציעים לכם משימה – קחו אותה היא תמיד משתלמת מבחינת כמות נקודות הנסיון שתקבלו, ואל תחשבו שמלהרוג יצורים תקבלו יותר. מקסימום תקבלו נקע באצבע של העכבר. 

 

רמת הקושי במשחק משתנה עם התקדמות המשחק. אבל אל תתנו לרגעים הקלים לתעתע בכם. מספיק רגע אחד שאיבדתם את תשומת הלב - ואתם מוצאים את עצמכם מול יריבים קשוחים שמחסלים אתכם ואת המלווים שלכם בקלי קלות. ובטח אתם שואלים על איזה מלווים אני מדבר, אז לרשות כל גיבור מועמדים שישה מלווים, מתוכם הוא רשאי לבחור ארבעה שיצטרפו אליו למסע בשלבים הראשונים. אני ממליץ בחום להיעזר במלווים, ויותר מזה לקחת אתכם את הבחורה ההילרית, נכון הילרים יכולים להגיד משפטים ממש פוגעים (עיינו ערך: "הימרי"). אבל הם ללא ספק מצילי חיים.  

 

Image
ככה נראה יצור אחרי שהמגפה פגעה בו, הנפיחות בראש זה מעודף נזלת.
 

  אגב הצלת חיים, כולנו שמענו על הבחורים הסינים שמתו מול מסך המחשב אחרי רצף אדיר של שעות מול המשחק, בלי לאכול, לשתות או לבצע כל פעולה גופנית נחוצה אחרת. ב-Guild Wars Factions החליטו לקחת אחריות על חיי השחקנים ולשלוח הודעות לשחקן כשהוא משחק זמן ממושך מידי ברצף, כמובן שחומרת ההודעות משתנה ככל שעובר יותר זמן, ואם אחרי שעתיים של משחק יוצאת הודעה "אתה משחק כבר שעתיים ברצף" (וואלה באמת?!?), אז אחרי שלוש מופיעה ההודעה "אתה משחק כבר שלוש שעות ברצף, בבקשה קח הפסקה" (אממ.. אבל אני באמצע מרתון כדי לגמור את המשחק ולהגיש את הביקורת, תתחשבו). אין לי מושג כמה שעות צריך לשחק ברצף כדי לקבל באן, אני יכול רק להגיד לכם שזכיתי לכבוד המפוקפק – להיחסם עקב משחק יתר ברציפות. מה שאילץ אותי להחליף כתובת אי פי כדי להמשיך את המשחק. 

   אז נתנו כאן מחמאות לגרפיקה ולמשחק המצלמה האיכותי ואפילו למחשבה המקורית של יוצרי המשחק, אבל מסר אחד לא הפנימו מסביבות תלת מימדיות כושלות: זוית הראייה של השחקן היא דבר קדוש ואסור לפגוע בו. בואו נעשה ניסוי קטן: תעצמו את העיניים ותתארו לכם קרב אימתני בינכם לבין חבורה של ענקים, ולפתע אתם מגלים שהדמות שלכם נעלמה מאחורי עץ או עמוד שמסתיר למצלמה, וכל מה שאתם יכולים לראות זה את נקודות הפגיעה שלכם מתעופפות לקול חבטות האוייבים. יופי עכשיו תפתחו את העיניים ותראו, כל זה היה אמיתי לחלוטין, הדמות שלכם נהרגה בקרב, לא בגלל שאתם אפסוסונים חלילה, אלא בגלל שהמצלמה החליטה שלא טוב לה לצלם דרך הר או גזע. אז בהזדמנות זו אני רוצה להזכיר ליוצר המשחקים, ההר או הגזע, הם לא אמיתיים, ואפשר לעשות שהם יהיו שקופים ברגע שהשחקן מסתכל דרכם, לא אל תשנו לי את זווית המצלמה ואל תגעו בזום. בשבילי 2 גזעים שקופים והר אחד מוקרם יספיקו. תודה.

   Image 
תאמינו או לא, מאחורי השלט מסתתרים 6 אנשים, באיזור עויין לשחקן. לא נגענו.  

אגב, אם מדברים על אנשים משועממים ומרתון גיימינג. אחרי שש שעות בערך של משחק רצוף התחלתי להתעניין בסביבת המשחק והשחקנים הנוספים. טיילתי לי להנאתי בעיר שלפתע ראיתי התקהלות. כמובן שרצתי לשם, רק כדי לראות שההתקהלות היא סביב אנשים שעצרו באמצע העיר לרקוד. כן לרקוד, רישום הפקודה /dance  בעיר גורמת לדמות שלכם להתחיל לרקוד כמו מטורפת, אני אישית לא יודע מה אנשים מתלהבים מכל הריקודים, אחרי הכל לא הסתכלתי על ריקוד הבטן המושלם של הבלונדינית וההיא החצי עירומה (ראו תמונות) יותר מרבע שעה, ארבעים דקות גג. במהלך השהות בעיר גיליתי שניתן גם לקפוץ /jump , לשבת /sit, ולמחוא כף /clap. שניים מתוכם גיליתי בעצמי ככה שבטוח יש עוד הרבה שטויות מהסוג הזה שניתן לעשות בעיר.

 

  Image 
גם זו זווית להראות קרב, יחי המצלמה האקטיבית, ואל תגידו לי שזה לא כואב לענק המכות שהוא אוכל במרכז העניינים.

 אז התחלתם לשחק בקמפיין ונראה היה לכם שהקמפיין הוא העיקר במשחק? מהר מאוד אתם מגלים שהקמפיין זה החלק השולי במשחק, כל דמות יכולה להקים לעצמה גילדה משלה. במחיר מופקע של 100 מטבעות זהב אתם תוכלו לצרף שחקנים לגילדה ובמחיר האסטרונומי של 2000 מטבעות זהב תוכלו גם לעצב לכם גלימה שתסמל את הגילדה שלכם ותביא לכם כבוד, טיפה כבוד. כי את הכבוד האמיתי צוברים השחקנים בקרבות עקובים מדם על שטחי מחייה. וכל גילדה שמכבדת את עצמה תתקוף גילדה שיש לה אי, כדי להשיג לעצמה טריטוריה משלה, חשבתם שהבנתם הכל? תכנסו למשחק ותראו איך מכאן העניינים יכולים רק להסתבך.  

 

  Image 
כבוד! יש גילדה NGO Coil, יש גם לוגו. 

מסקנות
המשחק Guild War Factions הוא ללא ספק חוויה מענגת ומפתיעה. זירקו את דיאבלו הישן, ועזבו אתכם ממשחקים שדורשים תשלום חודשי למשחק ברשת. כאן ללא ספק תקבלו חוויה של קמפיין כיפי, זורם ומאתגר לאורך כל המשחק. העלילה בנוייה יפה, ויש משימות שלא קשורות כמעט לעלילה המקורית, מה שמאפשר לקו העלילה להיראות מורכב יותר ומעניין יותר. בנוסף, למרות הגרפיקה האיכותית, המשחק רץ די טוב על מחשב ביתי ממוצע, ואינו דורש להפעלתו השקעה נוספת בכרטיס מסך חדש או זיכרון מעבר לדרישות המומלצות. אם היתי צריך לשייך את Guild Wars Factions לקטגוריה, היתי ללא ספק משייך אותו לקטגוריה של משחקי הדור השלישי של הרשת, הוא נוח לשימוש ויוצר סביבה ידידותית למשתמש, שמונעת מליימרים וצ'יטרים להרוס לכם את הכיף שבמשחק. למרות שהיתה בביקורת נימה קשה כלפי זויות הצילום, כולנו יודעים שזוהי אבן הנגף הגדולה ביותר של המשחקים התלת מימדיים ולכן נותר לנו רק לקוות שבעתיד גם עניין זה יטופל באותה אלגנטיות שטיפלו בבעיות האחרות. 

ציון
 גרפיקה: 8
סאונד: 9
עלילה: 10
אתגר (רמת קושי): 9
 ציון סופי 9, או במילים אחרות, אם יש לכם אינטרנט בבית, זמן פנוי ואהבה למשחקי תפקידים, רוצו לקנות את המשחק כל עוד אין הרבה גילדות שמבוססות חזק ואולי תזכו להופיע בהיכל התהילה של הגיבורים בעצמכם.

             
עידכון אחרון ( Thursday, 14 September 2006 )
 
< כתבה קודמת   כתבה הבאה >
Site by: MtK

eXTReMe Tracker