מבזקים
AMD הודיעה היום על השקת המעבד פנום 2 X6 ועל הציפסט AMD 890FX, זהו למעשה מהלך הסיום להוצאת כרטיסי המסך מסדרת HD5000 שאמור לשנות את עולם הגיימינג ולהצעיד אותו דור שלם קדימה בתחום הגרפיקה והתצוגה מרובת המסכים. השילוב בין המעבד החדש לבין כרטיסי המסך עתידים לתת ביצועים ברמה שלא היכרנו עד כה, בנוסף בזמן מנוחה, יחידת העיבוד של הכרטיס מסך תוכל לעבוד בתיאום מושלם עם המעבד ולשמש כמעבד נוסף, לא גרפי בהכרח.
 

powered_by.png, 1 kB
ביקורת למשחק WWE 2012 הדפס דואל
הערכת משתמש: / 7
הגרוע ביותרהטוב ביותר 
נכתב על ידי RoeM   
Thursday, 15 December 2011
על המשחק
המשחק WWE'12 הוא משחק היאבקות, המושתת על סדרת סרטי ההאבקות WWE. במשחק תוכלו לפגוש את כל הגיבורים העדכניים, אלו שאתם מכירים מהטלוויזיה ולא רק שהגיבורים מעודכנים, אלא גם המראה שלהם עדכני ביותר. המשחק מאפשר לשחקנים לשחק כנגד הקונסולה, כנגד שחקנים ברשת או כנגד חברים (אורחים) על קונסולה אחת. המשחק הנוכחי מציג חידושים ושיפורים נרחבים במשחקיות ובגרפיקה כאחד.  

Image

גרפיקה
 שיפור משמעותי, זה הדבר היחיד שאני יכול להגיד. בעבר המשחק הציג גרפיקה טובה בקטעי האנימציה וגרפיקה בינונית כשניגשתם למשחק עצמו. במשחק הנוכחי, מורגש שיפור בגרפיקה לאורך כל חלקי המשחק ובעיקר במהלך הקרבות עצמם. הדמויות נראות הרבה יותר אמיתיות והתנועות נראות זורמות יותר.  כל המחמאות הללו לא אומרות שאין מה לשפר: יש כמה גליצ'ים בקרבות ועוד כמה אנימציות שהייתי משפר (למשל את האפקט של המים של טריפל H כשהוא יורק).

סאונד
הסאונד איכותי, לא מצאתי הבדלים משמעותיים בין הסאונד של המשחקים הקודמים לזה של המשחק הנוכחי ולמעשה, אין סיבה ממשית שנמצא הבדלים גדולים בתחום מצומצם וחרוש כמו הסאונד של משחקי ה-WWE.

Image

 

המשחק והשליטה במשחק
הביקורת הנוכחית הולכת פחות לדבר על המבנה של סדרת משחקי WWE או על אפשרויות המשחק השונות, אלא תתמקד בעיקר בשינויים והשיפורים מהמשחק WWE 2011. מי שבכל זאת מעוניין לקרוא יותר על מבנה המשחק ועל סדרות המשחקים יוכל לעשות זאת כאן: WWE 2010. וגם כאן: WWE 2011.

Image

 


מהרגע הראשון ששמתי את הידיים שלי על המשחק הרגשתי שמשהו במשחק שונה, ולמען האמת לקח לי זמן להבין: במשחק הנוכחי יש סצנות מבויימות. כדי להבין מה זה אומר סצנות מבויימות אני אסביר מה היה לנו עד כה: השחקן היה קובע את התוצאה הסופית של הקרב אך ורק על פי הכישורים שלו ונתוני הפתיחה של הדמות איתה הוא שיחק. הקרב היה אקראי לחלוטין ולא היה קשר בין התרגיל שעשית לפני רגע לתרגיל הבא שתעשו. בנוסף לדמויות היה כמו מד חיים שהצביע על דרגת הפציעה בכל איבר, מה שהפך את המשחק למשחק המבוסס על אותם עקרונות כמו שאר משחקי האקשן.

 

הביקורת של לא מעט גיימרים על המשחק לפיכך הייתה שאין יותר מידי דמיון בין הסדרה, שבה כולם ידעו שהקרבות מפוברקים וכל קטעי המעבר וההקדמות כולל ההאבקות הם הצגה אחת גדולה. הקיצוניים אפילו טענו שמלבד הצורה של הזירה והמראה החיצוני של השחקנים, אין שום דמיון בין השניים.

Image

 

אני מניח שלא מעט גיימרים יושבים מתמוגגים בספה, בגלל שבמשחק WWE'12 יש הרבה יותר אלמנטים שמזכירים את סדרת ההאבקות המקורית: נתחיל מקטעי המעבר: יש יותר מסתם מבזקונים לפני כל קרב ואפילו מראים את הדמויות שלכם "בחיים האמיתיים". הבימוי הגדול ביותר נמצא כמובן בהיאבקויות: יש המון קטעים של "פריצות" בהם הקרבות מופרעים על ידי גורמים חיצוניים, בסצנות שנראות מבויימות לחלוטין. אם זה לא מספיק, מי שיחזור על אותו קרב פעמיים, ישים לב שאם הכל מתנהל "כשורה" אז למעשה הכל חוזר על עצמו כמעט אחד לאחד, מה שמפחית מתחושת האקראיות ומעלה את החשד שמדובר בסצנות מבוימות. השיא של הביום מגיע כאשר מכריחים אתכם לסיים קרב\לבצע מטלה באופן מאוד ספציפי, מה שלא רק שלא משאיר לכם מקום לדמיון אלא גם מחסל את כל מרחב הפעולה.  

Image

 

עכשיו תשאלו אותי מה אני חושב, אז אני יכול להגיד לכם שבאופן אישי לקח לי זמן להתרגל לרעיון שמכתיבים לי את מבנה הקרב ולפעמים אפילו לקח לי יותר מידי זמן להבין מה רוצים ממני כדי לנצח את הקרב. מסקר זריז שערכתי בין החברים חובבי ה-WWE מצאתי מתלהב נלהב שתמך בשינוי, וחבר נוסף שממש כעס על השינוי שעשו במשחקיות. אז זה נכון להגיד ש-2 הוא מדגם קטן ולא מייצג, אבל בכל זאת המשחקיות המחודשת הצליחה לפלג שני גיימרים ותיקים לשני מחנות נפרדים לגמרי.

Image

 

המשחק הנוכחי כולל גם כמה הבדלים במשחקיות, אחד ההבדלים המיינוריים, אבל משמעותיים לחלוטין מבחינתי, הוא מיקום "כפתור הפעולה": בעבר לכל שחקן היה אווטאר של הדמות שלו בצידי המסך, וכשהיה עליו להתנגד\לבצע פעולה "כפתור הפעולה" היה נדלק מעל הדמות של האווטאר. זה אומר שתשומת הלב שלכם הייתה צריכה להיות מפוצלת בין הקרב, שנערך בד"כ במרכז המסך, לאוואטר שלכם בצד המסך. זה מסביר אולי גם למה "ציון עיני קרפיון" לקח בקביעות את האליפויות בטורנירים שערכנו. מצד שני, ציון היה גם האחראי היחיד שנמנע מלשתות אלכוהול ולשחק, כך שלך תדע מה באמת הלך שם בסוף הטורניר.

Image

 

עוד הבדל, הוא שהמשחק הנוכחי פשוט קשה יותר, תתחילו מזה שכאן אין הסבר כמו שצריך על איך לכסח יריבים ואתם נאלצים להיזכר בהכל מחדש. אבל זה ממש בקטנה, המשחק עצמו קשה יותר: משום מה הצלחתי במשחק הנוכחי לעשות פחות התנגדויות והיה לי הרבה יותר קשה לחמוק מריתוקים. אני חושב שהסיבה העיקרית לכך שהמשחק נראה יותר קשה טמונה בכך שבמערכת הנוכחית זמן התגובה צומצם ועליכם להגיב מהר ומדויק ויתר ל"כפתורי הפעולה". סיבה נוספת לכך שהמשחק נראה קשה יותר היא בכך שהמחשב פשוט מרמה..

Image

 

תרשו לי להוסיף הסתייגות קטנה על הגיבורים, בתחילת הביקורת אמרתי שמביאים לנו את הגיבורים  כמה שיותר עדכניים: זה נכון, אבל מלבד הגיבורים העדכניים תוכלו למצוא גם כאלו שפרשו ואם תחטטו מספיק טוב תמצאו DLC שמחזיר גיבורים שאבד עליהם הקלח. זה נשמע מוקרץ, אבל זה תמיד יכול לעשות טוב למשחק ולא הייתי מתפלא אם יהיה DLC שיאפשר להכניס גם דמויות דמיוניות כמו באטמן, הברק וסופרמן כדי שהמעריצים החלוקים ידעו אחת ולתמיד מי מביניהם ינצח.

אחד הדברים שציפיתי שאוכל לכתוב עליו כהבדל בין המשחק הנוכחי לקודם זה מערכת הנעילה על היריב: זו אולי המערכת בין הנחוצות יותר שלא בדיוק קיימות במשחק. זה אומר שעד שהתרגלתי למשחק ולשליטה פספסתי כמות נכבדה של התקפות, שחלק מהן באורח פלא (וממש לא בכוונה) הכניעו את השופט.

Image

 

משחק הרשת
משחק הרשת הצליח לעשות לי כאב ראש לא קטן, ראשית היה עלי לעשות אקטיבציה למוצר - ניחא, לאחר מכן היה עלי לגלות איך להצליח לגרום למשחק להתחבר לשרתי המשחק ולמעשה בסופו של דבר אני כבר לא בטוח מה השפיע על  החיבור לרשת: השינויים שהכנסתי בהגדרות הקישור או הריסטרט שעשיתי למערכת. אני חושב שמשחק הרשת שופר בעיקר בתחום הקישוריות, מאחר וברגע שבו תהיו מחוברים לרשת המשחק תגלו שיש לכם פחות לאגים מאלו שתמצאו בגרסה הקודמת.

Image

 

סיכום
המשחק WWE'12 הוא משחק היאבקות טוב שאוזר לא מעט אומץ ולוקח את המשחקיות צעד אחד קדימה אל המקום בו היא הייתה אמורה להיות לפני שנים רבות, הדבר מקנה למשחק תחושה של "תסריט מבויים" ותכונה זו, כפי שכבר עמדנו על כך קודם, נחשבת ליתרון ולחיסרון כאחד. המשחק מאפשר לכם להתנסות במשחק לשחקן היחיד, במולטיפלייר ובמשחק קבוצתי מקומי כנגד\עם חברים.

 

האם המשחק שווה את הכסף?
כן, הדעה שלנו לא השתנתה: למשחקי WWE יש מסורת טובה וארוכת יומין של להחזיר לפחות שעת משחק על כל דולר שאתם שמים על המשחק. אנשים שיזמינו אליהם הביתה חברים לשחק יגלו שהם יכולים להגיע גם ליחס של סנט לכל שעת משחק... המשחק הנוכחי מכיל בעיקר שיפורים ושינויים שעושים לו בעיקר טוב.

ציונים:
גרפיקה: 9
סאונד: 8
עלילה: 9
משחקיות: 8
דרגות קושי: 10

ציון סופי: 8.8

 

עידכון אחרון ( Thursday, 15 December 2011 )
 
< כתבה קודמת   כתבה הבאה >
Site by: MtK

eXTReMe Tracker