מבזקים

החבר ששבש שהפך את שליחת התמונות להרגל, שלח לנו עוד גל שלם של תמונות מסך למשחק AION the Tower of Eternity, מתוכן בחרנו בשבילכם את הטובות ביותר ואנחנו גם מזמינים אתכם ללמוד מששבש, לקחת יוזמה ולשלוח לנו גם תמונות מסך באיכות גבוהה. קרדיט מובטח.

לצפייה בתמונות המסך
 

 

powered_by.png, 1 kB
ביקורת למשחק Driver San-Francisco הדפס דואל
הערכת משתמש: / 2
הגרוע ביותרהטוב ביותר 
נכתב על ידי RoeM   
Thursday, 27 October 2011
הקדמה
כולם מכירים את הסיפור של בגדי המלך החדשים: היו נוכלים שמכרו למלך אוויר במחיר מופקע, הם אמרו לו שמדובר בבגדים שרק אנשים חכמים יכולים לראות והמלך החכם התלהב מהעניין. עד כאן כולם יודעים מה קרה, מה שלא כולם יודעים זה מה שהתרחש ביום הצגת הבגדים בפני העם:

באותו היום המלך יצא למצעד ערום כביום היוולדו, שרביטו מתנוסס ופעמוניו מתנופפים בחופשיות, היה זה יום אביבי ומואר, אך השמש בשמיים הייתה שמש שקרנית, שלא הצליחה להתמודד עם משבי הרוח הקרירים. כפי שאתם יכולים לדמיין, אותם משבי רוח עשו שמות בשרביטו המתכווץ של המלך והעלימו כמעט כליל את פעמוניו. 

הקהל הריע בשמחה, בטח הריע, כולם בקהל היו מרוצים - גם הגברים וגם הנשים: הגברים היו מרוצים מאחר ובאותו הרגע נודע להם שגם המלך על אף היותו מלך הוא בסך הכל רק בן אדם, כך שהשרביט הפרטי של כל אחד מהם לא נפל בגודלו מזה של המלך, ולמעשה ככל שהרוח התגברה כך הגברים צהלו חזק יותר. הנשים צהלו גם הן, כי לנגד עיניהן התנוסס השרביט המלכותי, ואין זה משנה אם מדובר בשרביט גדול או קטן, היה זה בראש ובראשונה שרביט מלכותי וכל אחת רצתה בסתר ליבה לנופף בו.

רק ילד אחד, קטן ומעצבן, מאלו שצריכים לקחת ריטלין פעמיים ביום, הרס את השמחה וצעק "המלך עירום". כל הקהל השתתק, המלך נעמד על מקומו ואט אט הסתובב כשהו מפנה את שרביטו כלפי הילד ואמר: "שומרים". לא עברו שתי שניות והילד נלקח לאשפוז בכפייה בבית החולים לחולי נפש. הקהל ההמום שבר את שתיקתו בקריאות שמחה: סוף כל סוף הטרוריסט הקטן שזרע אנדרלמוסיה בכפר הגיע למקום אליו הוא מתאים, כל הקהל - כולל הוריו של הילד, החלו לפצוח בקריאות "יחי המלך, יחי המלך" והמצעד נמשך כאילו לא הופסק מעולם.

למה אני מספר לכם את כל זה? כי יש לי תחושה שלאורך הביקורת משהו בי צועק כמו הילד הקטן.

Image

על המשחק
המשחק דרייבר סן-פרנסיסקו Driver San-Francisco , הוא המשלב בין קטגוריית משחקי הנהיגה למשחקי הפעולה. בהתאם לשמו, המשחק מתרחש ברובו מאחורי ההגה על כבישי העיר סן-פרנסיסקו. המשחק הוא משחק של שוטרים וגנבים, כשמאחורי העלילה עומד ארכי-פושע בשם יריחו ובלש בשם ג'והן טאנר שצריך להפעיל הרבה יותר מסתם כישרון כדי להחזיר את יריחו אל הכלא. העלילה של המשחק רק הולכת ומסתבכת וכשמופיעה מחבלת מצרית בשם לילה אתם מתחילים להרגיש שמשהו גדול הולך לקרות.

המשחק מציג משחקיות מקורית המאפשרת מעבר מרכב לרכב ומחייב ראייה נרחבת יותר של הנעשה בכביש, כמובן שמיומנות תמיד יכולה לעזור במשחקי נהיגה, אבל בדרייבר סן-פרנסיסקו ליכולת התכנון יש חשיבות לא פחותה מכך. המשחק מציג קמפיין לשחקן היחיד וכן משחק מרובה משתתפים ברשת.

Image

גרפיקה
הגרפיקה של המשחק טובה, אפילו מעולה. אני יכול להגיד לכם שאני הופתעתי לחלוטין מהרמה הגרפית של קטעי המעבר ולא רק. עדיין זכור לי המשחק GTA IV, משחק שלא היה שונה בהרבה בגודל המפה ובהתנהלות הסביבה. רק ששם ניתן היה לראות אובייקטים באופן מטושטש ורק מקרוב (תלוי בכמה זיכרון היה לכם בכרטיס מסך). במשחק הנוכחי, המנוע הגרפי מספיק חזק כדי שהנהיגה תהייה רציפה, בלי לאגים, גם על רמת הגרפיקה המקסימאלית. האפשרויות הגרפיות הניתנות לכם הן לא רבות: רזולוציה עד 1280x1024, שליטה בשלוש רמות של איכות הגרפיקה, שליטה בסנכרון המסך, אפשרות של משחק על מסך מלא והפעלה\כיבוי של האנטי-אלייזינג (מעגל את קצוות האובייקטים) .

Image

סאונד
הסאונד של המשחק איכותי, בואו נתחיל מכך שאפשר להבין מה הדמויות אומרות, זה לא תמיד ברור מאליו. לאחר מכן האפקטים של המשחק גם הם נשמעים אמיתיים ולבסוף מוזיקת הרקע משתלבת היטב עם המשחק והמשחקיות. במהלך הנהיגה יש לכם גם את האפשרות לשלוט ברדיו, אבל מדובר ביכולת די מוגבלת בניגוד ל- GTA IV. בתחום הסאונד אתם יכולים לשלוט בעוצמת הקולות (דיאלוגים ומונולוגים), באפקטים, במוזיקה ולא פחות חשוב - במידת הרעש שמפיק המנוע.

Image

דרישות מערכת
מערכת הפעלה: ווינדוס XP ומעלה
מעבד: כל מעבד כפול ליבה של אינטל במהירות 2.2GHz  ומעלה או מעבד אתלון כפול ליבה של AMD מדגם 4400+ ומעלה.
זיכרון: לווינדוס XP 1 ג'יגה. לויסטה או 7 צריך לפחות 2 ג'יגה.
כרטיס מסך: כל  כרטיס תומך דירקטX9 + מערכת שיידרים 4.0 ומעלה, עם לפחות 256 מגה זיכרון.
הארד דיסק: לפחות 10 ג'יגה פנוי.

Image

המשחק והשליטה במשחק
במשחק אתם מגלמים את דמותו של ג'והן טאנר שוטר - בלש גיבור שהצליח להביא למעצר את אחד מגדולי העבריינים ורוצחי השוטרים, ראש מאפיה ופושע חסר מעצורים בשם "יריחו". כבר בדקות הראשונות של המשחק, אתם מגלים שליריחו אין שום כוונה להגיע לבית הכלא ובטח שלא להירקב שם עד סוף ימיו. בסצנה מרהיבה ובסיוע מחבריו שכירי החרב, יריחו מצליח להשתחרר ולחמוק לשוטרים.

ג'והן הגיבור שבמקרה נמצא בסביבה יוצא למרדף אחרי יריחו, אך למרבה הצער המרדף מסתיים בתאונה חזיתית וג'והן מובל לבית החולים במצב קריטי. זה בערך השלב שבו מתחיל המשחק האמיתי שכן ג'והן מגלה שהוא יכול לצאת מגופו במסע אסטראלי ברחבי העיר ויתרה על כך - הוא יכול להיכנס כדיבוק לגופם של נהגים אחרים ולשלוט ברכבים ובמה שהם אומרים.

Image

אותי זה די שעשע שבין התפקידים הראשונים שנותנים לכם זה להפוך לנהג האמבולנס שמסיע את הגוף האמיתי שלכם ואם אתם לא מספיקים להגיע בזמן אז אתם מתים. מכאן והלאה המשחק מתחיל להיות טיפה לא ברור: מצד אחד אתם רואים את עצמכם שוכבים בבית החולים כשהשותף שלכם ישוב לצדכם. מצד שני אתם רואים את עצמכם ישובים ברכב שלכם עם השותף לצדכם, הכל טוב - כאילו לא קרה כלום והעלילה ממשיכה להתמקד בחקירה לגילוי מקומו ומזימותיו של יריחו.

זה לא הדבר היחיד ששעשע אותי, המשחק כולו מלא בהומור, בעיקר במעבר מרכב לרכב. זה נכון שצריך אנגלית די רהוטה כדי להבין חלק גדול מהבדיחות ומהקטעים שרצים בין יושבי הרכב, אבל הומור יש במשחק והרבה.

המשחקיות של דרייבר סן-פרנסיסקו הצליחה לעצבן אותי טיפה. התחושה הייתה שהיוצרים לא היו נעולים על מה הם רוצים מהמשחק: האם הם רוצים משחק שיהיה דומה יותר לטסט דרייב בו יש משמעות לרכישת ושדרוג מכוניות, או שמא הם רוצים משחק שיהיה זורם יותר ממשימה למשימה כמו GTA. התוצאה הסופית היא איזה היבריד מוזר שבו אתם אומנם משחקים רוח שמרחפת מעל העיר, אבל בכל פינה בעיר היא קונה מוסך כדי לשחרר רכבים איתם היא תוכל להיכנס לאתגרים. אם זה לא מספיק, אז השוטטות הלא הכי יעילה שלכם בעיר, פוגעת איכשהו בזרימה של המשחקיות ובמקום שתהייה עלילה מתגלגלת שמאפשרת לשחקנים לנסות להבין מה קורה סביבם - אתם מוצאים את עצמכם כל עשר דקות זרוקים לצד הכביש במצב רוח רפאים.

Image

כל עשר דקות זו לא הגזמה, זה נכון שלמשחק יש גרפיקה מעולה, אבל גם המחיר גבוה: המשחק טוען את עצמו בתדירות גבוהה מאוד, ואתם עוד לא תספיקו להתרגל לכך שנחשף עוד טפח מהעלילה וכבר המשחק יחזור  לטעון את עצמו.

המשימות שמפוזרות בעיר הן מגוונות ביותר, יש את המשימות "הצהובות" שתהיו חייבים לעבור בהצלחה כדי להמשיך להתקדם בעלילה, לרוב משימות אלו גם יתנו לכם רמזים לגבי תוכניותיו של יריחו. לעומתן המשימות "הכחולות" הן משימות בונוס, לרוב מדובר במשימות קלות שמקנות לכם "כסף" קל, למה צריך כסף? טוב זה לא בדיוק נקרא כסף אלא יותר way poins כמובן, כדי לרכוש מכוניות ויכולות חדשות. איך עוד עושים כנקודות? בדיוק כמו ב-Test Drive unlimited2, דריפטים, קפיצות, נסיעה במרחק מינימאלי מרכבים אחרים - כל פעולה כזו תקנה לכם סכום קטן של נקודות, אבל בסך הכללי נהגים מטורפים יכולים לצאת עם סכום נאה ביותר ביד. הדרך הקלה יותר היא כמובן לסיים משימות, מה שמתגמל אתכם בדר"כ בהתאם לדרגת הקושי של המשימה.

Image

אם מדברים על דרגת הקושי, המשחק בנוי נכון מבחינת דרגות הקושי ועקומת הלמידה, מידי פעם מוסיפים לכם יכולת חדשה ומתווספים עוד אובייקטים על הכביש, כמו מקפצות, משאיות ניידות ואפילו מכוניות גרר שיודעות בעיקר להציק. לא ברור לי דבר אחד קטן במשחק: למה ברירת המחדל של הנהיגה היא באמצעות החצים, ואיך מצפים ממני פתאום לשלוח את היד למקומות לא הכי מוגדרים על המקלדת. אחד הדברים הטובים יותר שעשיתי עם תחילת המשחק היה להתאים לעצמי את המקשים על פי מה שאני רגיל ולא לתת לגחמות הפרטיות של היוצרים לשגע אותי. אם זה עושה לכם את החיים יותר קלים, אתם מוזמנים לשחק את המשחק עם הגה או עם גיימפאד, המשחק תומך בשניהם.

במשחק יש גם אלמנט מאוד חינוכי אבל מעצבן: אי אפשר לדרוס אנשים, כן אתם שומעים נכון - לא משנה כמה אנשים יש על המדרכה וכמה רכבים מתנגשים בו זמנית במדרכה, תמיד כל האנשים יצליחו לקפוץ הצידה בשנייה האחרונה. אני חושב שבישראל צריכים לאמץ את התוכנית לאימון תושבים כחלק מהמלחמה בתאונות הדרכים... כמובן שעל הכביש הסיפור הוא אחר, לכל רכב  יש את "החיים" שלו, אם הרכב שלכם התחרבש לחלוטין זה לא כל כך נורא, אם לא מדובר ברכב משימה אתם יכולים להיות סמוכים ובטוחים שתקבלו רכב אחר במקום, או כפי שאמרו בארץ נהדרת: "זה רכב חברה, רכב חברה"...

Image

דבר יפה שיש במשחק זה התקציר: ככל הנראה המפתחים הבינו שעם כל משימות הצד והמשימות עיר שהם מציבים אנשים יתחילו לאבד את הצפון ולשכוח בכלל על מה המשחק מדבר, לכן כל כמה זמן - אפילו תוך כדי משחק יש תקציר ובו מראים את עיקרי הארועים מהעלילה הראשית כחלק מסרטון. אם זה לא מספיק, אז ג'והן הגיבור דואג בסוף כל משימה לעשות סיכום ביניים ולתת פרשנות אישית לנתונים החדשים שהתגלו. להגיד שג'והן הוא בחור מבריק? אחרי משפט כמו "מה אפשר לעשות עם פלטינה אם לא למכור" אני מתחיל לחשוש שגם בסן-פרנסיסקו המשטרה מגייסת את כל מי שאין לו בגרות מלאה. (פלטינה משמשת כזרז כימי בריאקציות רבות).

Image

אם קודם דיברתי על המשחקיות מצד התקדמות העלילה, יש את המשחקיות גם מצד השליטה במשחק: ובכן בתחום הזה אני די מתלבט, מצד אחד המשחק מציג לנו משחקיות שלא ראיתי עד כה בשום מקום, ועל זה כל הכבוד. אני חייב להודות שהייתי מאוד סקרן לדעת איך יתבצע המעבר מרכב לרכב וביחס לשלל המלכודות שיש ברעיון עצמו - התוצאה הסופית די טובה. מצד שני משהו בכל המשחק כמשחק נהיגה מתפספס: שחקנים מפסיקים לנסות לנצח במירוץ בגלל שהם נהגים טובים ומתחילים להתמקד בלהרוס את הרכבים של היריב, או במילים אחרות - לשחק מלוכלך. זה כיף זה טוב ועדיין אני מזכיר לעצמי שכמעט כל משימה ניתן לנצח ביותר מדרך אחת.

השליטה ברכבים היא טובה, הרכבים מגיבים בצורה הנכונה ביותר לסביבה וזה אומר שהדריפטים, ההתנגשויות, ההאצה, ההתנגשות ושאר הגורמים המשפיעים על הנהיגה בנויים באופן כזה שקל יהיה לתפעל אותם, גם אם מדובר בנהגים בלי יותר מידי ניסיון. אם קודם הזכרנו את הולכי הרגל המקפצים, אז אפשר להגיד שבאופן די תמוהה המקום הנוח ביותר לנהיגה במשחק זה על המדרכה: לרוב אין שם יותר מידי מכשולים, למשטרה לא אכפת ממה שאתה עושה כל עוד אתה לא מתנגש בה והולכי הרגל - הם קופצים בזמן כך שהמצפון שלי נקי..

Image

סיכום
המשחק Driver San Francisco הוא משחק חדשני בתחום המשחקיות. המשחק מצליח להביא מנוע גרפי מוצלח מאוד, עם סאונד איכותי, משחקיות חדשנית ועלילה סבירה. הבעיה שלי היא שעדיין קיבלתי תחושה של בוסר, שמשהו חסר לי במשחק, שצריך להיות עוד משהו שישאיר אותי מול המסך ושיגרום לי לרצות להפעיל את המשחק גם בפעם הבאה שאני אדליק את המחשב.
להגיד שבמשחק אין מה לעשות? זה לא נכון - יש כל הזמן מה לעשות. להגיד שאין אקשן? זה גם לא נכון - אתם יכולים להשתולל ולעשות מה שבא לכם. להגיד שחסר איזה דבר שיהפוך את כל הדברים הנפלאים הללו למשהו אחד איכותי ביותר - את זה אני כן יכול להגיד והתחושה העיקרית שלי היא שהייתה פה איזושהי החמצה שעושה עוול למשחק שיכל בקלות לקחת את התואר משחק העשור.

האם המשחק שווה את הכסף?
מבחינת זמן משחק\עלות המשחק מחזיר את העלות שלו. השאלה שלי היא כמה באמת נהניתי מהמשחק, אם היו נותנים לי לבחור, אולי הייתי הולך על משחק ישן יותר כמו GTA, Test drive או אפילו Scarface, שהם שלושתם משחקים שביליתי מולם מעל לשישים שעות משחק ובכל זאת אני יודע שאני רוצה לחזור ולשחק בהם פעם נוספת, לא בגלל הגרפיקה או החדשניות אלא פשוט בגלל התחושה של הזרימה והמשחקיות המעולה.

ציונים:
גרפיקה: 10
סאונד: 8
משחקיות: 9
עלילה: 7
שליטה במשחק: 8
אינטליגנציית מתחרים: 9

ציון סופי: 85

 
< כתבה קודמת   כתבה הבאה >
Site by: MtK

eXTReMe Tracker