מבזקים
יצאה ביקורת למשחק TimeShift ואל תתבלבלו בגלל התמונה, מדובר במשחק FPS קלאסי שהתוכן העיקרי שלו הוא יריות, יריות, עוד יריות ופיצוצים..
לקריאת הביקורת
 

powered_by.png, 1 kB
Heroes Might and MagicVI Preview הירוז 6 הדפס דואל
הערכת משתמש: / 0
הגרוע ביותרהטוב ביותר 
נכתב על ידי RoeM   
Friday, 12 August 2011

הקדמה
"יש דברים שאם הם עובדים לא כדאי לך לשנות אותם" את זה אמר לי עבדאללה הבדואי בצהרי יום חמסין כשהוא מגלגל סיגריה, מלקק את קצה הנייר ולבסוף מדליק את הסיגריה הנעוצה בין שיניו השחורות. עבדאללה היה בחור טוב, כל יום היה מספר לי על שלושת נשותיו ועל הלילות הסוערים שהיה חווה עם כל אחת מהן עד לשעות הקטנות של הלילה. באותה התקופה אני עבדתי בבניין ותפקידו הרשמי של עבדאללה היה טרקטוריסט של בובקט, ובאופן לא רשמי הוא היה ידוע כסוחר סמים קלים כגון מריחואנה.

באותו היום אני בסך הכל שאלתי את עבדאללה מדוע לא יחליף את המילוי של הטבק אם הסיגריות שלו כל כך מסריחות, ובמקום הסיפורים הרגילים על שלושת נשותיו קיבלתי את המדריך המלא להכנת סיגריית גראס בדואית עם המרכיב הסודי של עבדאללה - צואת גמלים. באותו הרגע התחלתי לשאול את עצמי האם הסיבה ששיניו של עבדאללה שחורות כל כך לא טמונה בהתנזרותו ממברשת שיניים, אבל ההרהורים חלפו מהר, אל אתר הבנייה נכנסו שלוש ניידות ומהן זרמו נחילי שוטרים.

בניגוד אלי עבדאללה לא התרגש, אלא המשיך לעשן את הגראס שלו בשלווה, "הסמים דפקו לו את הראש" חשבתי, אבל עבדאללה נשאר אדיש גם כשהתקרבו אליו שוטרים מלווים בכלבים. בשלב הזה הייתי בטוח שעבדאללה הולך לזינזנה, אבל הכלבים העיפו חצי רחרוח והתרחקו, אם תשאלו אותי - אני הייתי יכול להבטיח לכם שעל פרצופו של הכלב נמרחה הבעת גועל אדיר לריחה של הסיגריה. בסיכומו של יום נתפסו באתר שלושה עובדים סינים עם חצי גרם חשיש כל אחד, שהוחזרו לקבלן אחרי יומיים של חקירות והרבה תסכול של השוטרים. אתה רואה, אמר לי עבדאללה, יש דברים שלא כדאי לשנות.
לא מומלץ לנסות בבית.

 

הסיפור
המשחק הירוז 6 (Heroes VI) המשחק Heroes 5  שפותח ע"י Black Hole ומופץ ע"י Ubisoft מתחיל בסרטון וידאו מרשים שמתאר את תחילתם של הקרבות בין ממלכת האלמתים לממלכת הגריפין. המשחק עצמו מתחיל לכאורה במנותק מהסרטון, הסיבה לכך היא שהעלילה מורכבת מאסופת סיפורים, כשבכל קמפיין של כל אומה מספרים לכם חלק מהסיפור וטווים את הקשר העלילתי מהסיפור של הקמפיין הקודם. כך למשל העלילה מתחילה בשלב ההדרכה, המתחולל במחוז של הדוכס פאבל שם בעקבות טבח שערכו אנשי הגריפין באורקים, זימן השאמן האורק צבא של דימונים (שדים) ומכר להם את נשמתו בתמורה לנקמה. הנקמה הייתה עקובה מדם, אך לאחר קרבות ארוכים הצליחו בני האדם להביס את השדים ולהשיב את השקט לארץ, אולם רק לזמן קצוב שכן השאמן האורק שהפך בנתיים לשד בעצמו, מכין את הקרקע לפלישה חדשה, רק שהפעם שולט במחוז הדוכס סלאבה הבן .

קמפיין ההדרכה מקבל תפנית עלילתית כאשר מתואר כיצד האורקים ובני האדם חוברים לצבא אחד על מנת למגר את כוחות השדים ומנגד קמים בני האדם מאומת הזאב ומנסים לחסל את האורקים. לקורא החביב אני אגלה שההתקפה של אומת הזאב נבעה ממניעים נקמניים, שכן סלאבה גנב לדוכס גרהרט את הכלה וכעת גרהרט מנצל את ההזדמנות לפגוע בבני הברית האורקים כדי לנקום. קמפיין ההדרכה מסתיים בהתערבות של המלאך אוריאל שמאלץ את הדוכס סלאבה להבטיח לתת לגרהרט את הבת הבכורה שלו אירינה לאישה.  עכשיו תשאלו אותי איפה הקישוריות, ובכן קמפיין אומת הנאגות מתאר את בריחתה של אירינה מהחתונה הלא רצויה והשתלבותה באומה שעד כה הייתה כה זרה לה - אומת הנאגות, שמזכירים בהתנהגות ובתפיסת העולם שלהם אמני קונג-פו.  

Image

גרפיקה
את הגרפיקה נוכל לחלק לשני חלקים שונים: מה שהיה ודומה ומה שחדש.

בואו נתחיל מכך שב-Heroes 6 שמרו על אותו קו של עיצוב גרפי ומי שהכיר את המשחק בעבר יוכל לזהות גם עצמים במשחק הזה. זו אמירה מאוד חזקה: "אנחנו יודעים שמה שעשינו טוב, לכן לא שינינו את העצמים אלא רק גרמנו להם להראות טוב יותר". מצד שני יכול להיות שפשוט לא רצו לסבך את השחקנים הותיקים יותר מידי ולכן השאירו את אותם עיצובים בכדי שיהיה לשחקן יותר קל להתמצא בשטח. בכל אופן אני רואה את היוזמה הזו כמבורכת וטוב לראות שיש את האומץ להמשיך ולשמור על הנוסחה המנצחת.

Image

השיפור העיקרי מהמשחק-Heroes 5 הוא בשילוב העצמים, זה אומר שהחליפו לחלוטין את המנוע הגרפי וכעת הדמויות ושאר האובייקטים במפה לא נראים כמו איזו תמונה שילד בן 10 עשה לה "העתק הדבק" בפוטושופ. האובייקטים עצמם נראים הרבה יותר אמיתיים והסביבה נראית הרבה יותר אחידה עם גרפיקה איכותית. כמובן שנשמרה האפשרות לשלוט בזום, אבל פגעו בשליטה הנוחה בזווית ובכיוון המצלמה. כמו כן גם במשחק הנוכחי יש במהלך הקרבות את האפקט הזום שבו ניתן לראות את מכות המחץ שמנחיתות הדמויות ואת הדם\נוצות\רפש\מה-שזה-לא-יהיה משפריץ לכל כיוון. גם במשחק הנוכחי הקרבות מתרחשים בסביבה אמיתית, מה שאומר שאם תסתכלו טוב בשדה הקרב, תוכלו עצמו לזהות עצמים ויצורים שנמצאים בקרבת מקום. אם הייתי מסכם את סעיף הגרפיקה, הייתי יכול להגיד שהשיפורים במנוע הגרפי ובאיכות הגרפיקה המוצגת הם מהשינויים המשמעותיים יותר שהוכנסו למשחק הירוז 6, רק קחו לתשומת לבכם שזה בא על חשבון צריכת משאבי מחשב (מצריך מחשב חזק יותר).  לעיתים נדירות ביותר הצלחתי לתפוס באגים בגרפיקה, בעיקר בגבולות המפה.


Image

המשחק מאפשר שליטה בכל האפשרויות הגרפיות החשובות שיש: ניתן לשנות את הרזולוציה, לשלוט בטקסטורה, שיידרים, תאורה, אנימציה רמת המפרט של הסביבה, צללים ואפילו ברמת הגרפיקה של הצמחייה. אפשרות נוספת שלא הייתי ממליץ כל כך היא לשחק את המשחק על מסך לא מלא, שזה ניסיון צולע להפוך את המשחק ליישום שרץ בצד על המחשב בזמן העבודה, כמו משחקי השש-בש והבאבלז למיניהם. מניסיון זה לא עובד, גם המחשב נתקע וגם מאוד לא מומלץ לנסות לשלב את הירוז עם עבודה. בסך הכל, לוח הבקרה הגרפי נוח ומקצועי ביותר.


Image

סאונד
בתחום הסאונד בהירוז 6 הכניסו את השיפור המיוחל: מהיום ניתן לשלוט בערוצי הסאונד השונים ואם המוזיקה מרגיזה אתכם או האפקטים נשמעים לכם מוגזמים יתר על המידה - אתם יכולים פשוט לשנות אותם, אפשרות שלא הייתה קיימת במשחק הקודם. גם בתחום הסאונד אני מוריד את הכובע בפני היוצרים: היה להם את האומץ להשאיר את המוזיקה ומרבית מהצלילים של המשחק הקודם שהשתמרו כמדומני עוד מהירוז 3. לשימור הזה יש אפקט יוצא דופן מאחר והסאונד של המשחק משפיע על גיימר ותיק שכמותי באופן היפנוטי כמו שמנגינת החליל של הפאקיר משפיעה על נחש הקוברה: אני מסוגל לשבת שעות על גבי שעות לצלילי מנגינת הירוז ולהרגיש כאילו עברו כמה דקות. גם במשחק הנוכחי לכל יצור יש את הקול האופייני לו במהלך הקרבות. בנוסף יש קולות מלווים במהלך כל המשחק בהתאם למיקום הגיבור: החל ממוזיקת כנסיות מרגיעה (או מרגיזה תבחרו) ועד למוזיקה מותחת בקרבות, אם תשימו לב טוב תוכלו לשמוע שכשהגיבור עומד ליד נחל תוכלו לשמוע גם את פכפוך המים, וכך כל מה שמשמיע קול לידו עומד הגיבור. בגדול ניתן להגיד שגם על בסאונד הייתה מגמה של שמירה על קו אחיד עם המשחקים הקודמים, ושהסאונד משתלב היטב עם דינאמיקת המשחק.


Image

דרישות מערכת
המשחק מציג שיפור משמעותי בתחום הגרפיקה, לשיפור הזה יש מחיר כבד: מחשבים בני יותר מ-3 שנים יתקשו להריץ אותו ומשחק עם מחשב עם דרישות המערכת המינימאליות יכול להיות לחוויה לא כל כך נעימה, משמע - כמות נכבדה של לאגים. עם זאת, מרגע שתשחקו עם מחשב איכותי (מעבד חזק, 4 גי'גה זיכרון ומעלה וכרטיס מסך חזק), הלאגים ייעלמו כמעט לחלוטין והמשחק יהפוך לחוויה מענגת.

דרישות המערכת המקוריות הן:
מערכת הפעלה: כל מערכת הפעלה החל מווינדוס XP ומעלה.
מעבד: אינטל פנטיום קור 2 דו E4400  במהירות 2.0GHz ומעלה. או לחליפין מעבד AMD אטלון X2 5000+ במהירות 2.6GHz ומעלה.
זיכרון: 1 ג'יגה עבור ווינדוס XP או לחליפין 1.5 ג'יגה עבור ווינדוס וויסטה ומעלה.
כרטיס מסך: כל כרטיס מסך תומך דירקטX 9.0c עם זיכרון 512 מגה ומעלה.
כרטיס קול: תומך דירקטX 9.0c ומעלה.
המשחק מצריך DVD במהירותx8 ומעלה להתקנה.
כונן קשיח: 8 לפחות ג'יגה פנוי.
למשחק הרשת צריך קישור במהירות מינימאלית של 128kBit/s.

יש לשים לב שגרסאות רבות של לפטופים לא נתמכות על ידי המשחק.


Image

המשחק והשליטה במשחק
נתחיל מכל שנשב את תשומת לב הקוראים שהביקורת נערכה על גרסת Preview ולכן אנו נתייחס לבאגים בסלחנות יחסית, בתקווה שיתוקנו בגרסה הרשמית.
למי שמכיר את משחקי Heroes  אין שום בעייה להשתלב במשחק, אבל בכדי להיות בטוחים שכולם יוכלו להנות מהמשחק שיכול להיות די מסובך. דאגו גם ב- Heroes 6 לשים בכל צעד וצעד הוראות הפעלה והדרכות לגיבור המתחיל. אותי ההדרכות עיצבנו, לא רק בגלל שהן קפצו כל שנייה, אלא בעיקר בגלל שהן חזרו על עצמן שוב ושוב וגם אם אמרת לעצמך "בו נראה מה חדש במשחק ונלמד מההדרכה" אז מהר מאוד הבנת שללמוד ממורה שכל הזמן חוזר על עצמו זה סיוט. עם כל זאת, מי שלא מכיר את המשחק יכול פשוט לאבד את הידיים והרגליים בלי הדרכה.


Image

 

למי שלא מכיר את המשחק ניתן הסבר קצרצר: Heroes 6, אותו אני מכנה גם "השחמט האולטימטיבי" הוא משחק אסטרטגיה הפועל בשלושה מימדים שונים: המימד הראשון הוא תנועת השחקן במפה: הגיבור על צבאותיו מיוצגים ע"י גיבור רכוב על סוס, שתנועתו במפה מוגבלת מידי יום ולכן השחקן צריך לקבוע לעצמו סדר עדיפויות לתנועה, כמו גם עם אילו יצורים הוא מוכן להתמודד ועם אילו יצורים עדיף לו להמנע מקרב. מאחר וכמות התנועה מוגבלת, אני אוהב לייצר גיבורי לוויין, כאלו שכל תפקידם הוא ללכת אחרי הגיבור הראשי, לאסוף משאבים, לתגבר אותו ביחידות חדשות ובכך לחסוך לו זמן יקר.


Image

 

המימד השני הוא מימד הבנייה:  במשחק זה יותר מבכל משחק אחר, לכל החלטה משמעות רבה, אחת ההחלטות איתן מתמודד השחקן היא בחירה בין מספר אופציות בבניית דמות הגיבור וכן בבניית העיר. כך למשל, שחקן שלא יבנה בזמן מצודה יתקשה להגן על העיר שלו ויקבל פחות יחידות מידי שבוע. או, שחקן שלא ישקיע ביכולות הלוגיסטיות של הגיבור שלו, יסבול מהאטה בתנועת הגיבור בתנאי שטח קשים. בגדול, בשלבים מתקדמים נהוג לבנות כל גיבור ע"פ התפקיד שמקצים לו. כך שיהיה גיבור שאחראי על הגנה, גיבור התקפי, גיבור שאחראי על אספקת כוחות וכיו"ב. כאן זה גם המקום לציין שבניגוד להירוז 5 החזירו את עץ הבנייה מהמשחקים הישנים, ועכשיו הרבה יותר קל יותר לקבוע מהו סדר העדיפויות הנכון בבניית העיר, מה שמקל על השחקן להתפתח במהירות.


Image

המימד השלישי והאחרון הוא מימד הקרב: הקרב יכול להתנהל בין הגיבור למפלצות או בין הגיבור לגיבורים מעמים אחרים. בשדה הקרב יש לקבוע את טקטיקת המשחק ע"פ היחידות מולן מתמודדים. למשל נגד יחידות שמשתמשות בפיצוצים נרחיב את הרווחים בין השורות, ויחידות עם יכולות התקפה מטורפות או יכולות החייאה יהיו מטרה מועדפת. במהלך הקרב לכל יצור יש את המורל, המזל, יכולת התנועה, ההגנה וההתקפה שלו. כמות היצורים מכל יחידה מיוצגת בתחתית היחידה. וכל נזק שנגרם ליחידה במהלך הקרב נרשם ע"ג המסך ובשורת ההיסטוריה. הדומה להירוז 5 גם במשחק זה ישנה לגיבור האופציה לתקוף בעצמו יחידות ולהסב להן נזק מבלי שליחידה תהיה אפשרות תגובה נגדו. הגיבור. יכול לפיכך לבחור בכל סיבוב אם לתקוף ידנית, או לחליפין להטיל קסם אם יש כזה באמתחתו. גיבור שמנצח את הקרב זוכה בנקודות ניסיון, ושלל מהיריב אם נלחם כנגד גיבור אחר. אחד החידושים הגדולים ביותר בקרבות הם שהגיבור יכול לסגת מהקרב לפני תחילתו בלי לאבד את חייליו, מה שמאפשר להימנע מטעויות קטלניות כמו "אופס תקפתי עם הגיבור הלא נכון"..

 
Image

המשחק מתחיל בעורף ובמשימות קלות יחסית, כך שהשחקן לא נזרק ישירות אל התופת, העלייה בדרגת הקושי היא הדרגתית, ומי שלא שם לב לעלייה זו עלול למצוא את עצמו מפסיד קרבות על ימין ועל שמאל. ב-Heroes 6  בניגוד לשאר משחקי ה- Heroes הצליחו להימנע מאלמנט המסטיק, שאחרי כמה מסכים, אם לא קורה שום דבר מעניין  והמשחק מאבד מהדינמיקה שלו  אז כל תור נראה מורט עצבים יותר מקודמו. אחד השיפורים הגדולים ביותר שהוכנסו למשחק היום בתחום הלוגיסטיקה: מהיום לא צריך להחזיק גיבורים "גובי מיסים" שירוצו מתחנה לתחנה בכדי לאסוף כספים,  או לנייד יחידות מעיר לעיר, מה שהיה בעבר משחק שבשלבים מתקדמים הפך לסיוט לוגיסטי, עם עשרה גיבורים ותורות שנמרחים ללא סיבה מוצדקת, הפך בהירוז 6 למשחק אסטרטגי נקי שמאפשר לשחקן להתמקד באסטרטגיה במקום בלוגיסטיקה.


Image

 

שיפור נוסף שהכניסו למשחק היא האפשרות להמיר את הצביון של העיר, כך גיבור שיכבוש עיר של אומה אחרת יוכל להמיר אותה לעיר מהאומה שלו ובכך לזכות בעוד יחידות מהעם שלו שיצטרפו אליו לצבא. לשני השיפורים הללו יש גם חיסרון:  קל יותר לרכז את היחידות אצל גיבור אחד. אם בעבר היה לכם גיבור שהחזיק כוחות של מאומה אחת וגיבור אחר שהחזיק כוחות מאומה אחרת, ושניהם היו מתפקדים כגיבורים ראשיים, כאן הפיתוי להחזיק את כל היחידות אצל גיבור אחד הוא פיתוי גדול והדבר יכול להאט את קצב ההתקדמות שלכם במשחק ואף להעמיד את שאר הגיבורים בסכנה.

 למי שחווית הקרבות הופכת למתישה, ישנה גם את אופציית הקרב האוטומטי, אופציה זו מומלצת בעיקר בקרבות בהם הגיבור נמצא בעליונות מספרית ברורה. השליטה בגיבור ובחייליו יכולה להתבצע רק ע"י שימוש בעכבר, אך עדיף לדעתי להשתמש גם במקלדת.


Image

מאחר ומדובר במשחק אסטרטגיה, היריבים פועלים בתבונה מלאכותית רבה, ומתוכננים לעלות ברמת התחכום כך שככל שמתקדם המשחק נאלץ השחקן להפעיל יותר ויותר תאים אפורים. מה שיפה במשחק Heroes6  זה שתמיד אפשר לגמור את המפה בה אתם נמצאים כמה שיותר מהר.  אבל ככל שתשהו יותר זמן במפות, כך הדמות שלכם תעלה יותר דרגות ובסופו של דבר יהיה לה קל יותר לצלוח את המפות הבאות בקמפיין.


Image

 

הדמויות של היחידות הלוחמות עברו שינוי משמעותי, את השינוי הגדול ביותר עברו אולי יחידות העילית החזקות ביותר, שעברו שיפוץ כללי. האומה שעברה את השינוי המשמעותי ביותר לדעתי היא אומת הנאגות, שם היצורים נראים כאילו הם נלקחו מאיזו תהלוכה סינית או איזה ספר אגדות יפני. אם אני זוכר נכון, עד להירוז 5 רק מלאכים וגיבורים יכלו להחיות יחידות, בהירוז 6 החייאה זו פונקציה אלמנטרית בכל צבא: בצבא האל-מתים הרוחות יכולות להחיות, בצבא בני האדם ה"אחיות" גם הן יכולות להחיות וכן הלאה. תוספת נוספת משמעותית שהכניסו למשחק היא האפשרות של הגיבור להמיר נזק שנגרם ליריב ליכולת מיוחדת, יכולת זו אינה באה על חשבון ההתקפה הרגילה של הגיבור ואף אינה עולה נקודות קסם, אבל כמו ה"אדרנלין" ממשחקי הפעולה, כדי להפעיל את היכולת הגיבור צריך לייצר מספיק נזק בצבא היריב.  אז אם הזכרנו קודם את האל-מתים ובני האדם, היכולות של הגיבורים שלהם הן: החייאת מתים שנהרסו עבור הגיבור האל-מת והגנה מכל פגיעה למשך תור שלם עבור הגיבור הבן-אדם. אגב, אני אומנם מדבר על הגיבורים בלשון זכר, אבל חלק ניכר מהגיבורים במשחק הן מהמין היפה, כנראה בעולם של Might and Magic השוויון הגיע לפני שהגיע לעולמנו.


Image

השינוי הגדול הנוסף הוא בבניית דמות הגיבור: אם בעבר הסתמכתם על המזל שיגרום לגיבור שלכם לקבל תכונות טובות, מהיום אתם יכולים לבחור בדיוק איך הגיבור שלכם יראה: איזה קסמים לתת לו, איזו התמקצעות, ובמה להשקיע את נקודות הניסיון. כל עצי היכולות פתוחים בפניכם ואתם צריכים רק לבחור. אני למשל אהבתי לתת לכל הגיבורים שלי את היכולת להפיק יותר נקודות ניסיון כבר על ההתחלה, כמו גם את היכולת לנוע על פני מרחבים ארוכים יותר, יכול להיות שמישהו אחר יחליט שיותר חשוב לו שלגיבור תהייה יכולת הגנה גבוהה או הבונוס לייצור משאבים.

Image

השינוי האחרון ודי משמעותי שאני רוצה לדבר עליו זה החיבור בין הרשת למשחק לשחקן היחיד: לכל שחקן יש את האפשרות לשחק במשחק אוף-ליין, או אונליין. אני הייתי ממליץ לכם לשחק רק אונליין. למה? סיבה מאוד פשוטה: המשחק עצמו משולב כולו בתוך הרשת קונפלוקס של יוביסופט, זה אומר שאתם יכולים באמצע המשחק לקבל הזמנות משחקנים אחרים, להגיע לנקודות בהם שחקנים רושמים את ההערות שלהם ואפילו למלא אתגרים. כל אלו הן סיבות נחמדות, אבל הסיבה האמיתית היא שהבונוסים בתחילת כל מסך: אותם בונוסים יקרי ערך, ניתנים רק למי שמחובר לרשת.

 
Image

 

בגדול המשחק הירוז 6 מורכב ממבואה (שהוא גם שלב ההדרכה), חמישה קמפיינים: אחד עבור כל עם: בני האדם, האל-מתים, אומת הנאגות, האורקים והשדים. לאחר שנגמר הקמפיין של בני האדם, איתו התחלנו. נפתחים כל חמשת הקמפיינים ואתם מוזמנים רק לבחור במי אתם מעוניינים לשחק (זו אפשרות חדשה). לקינוח יש את האפילוג, שהוא סיכום וסוף דבר עבור המשחק הנוכחי. מלבד אפשרות הקמפיין, ניתן לשחק במשחק רב משתתפים, הן מול שחקנים אחרים במחשב הביתי והן למול שחקנים אחרים מהרשת. מניסיון, עבור משחק כזה צריך הרבה עצבים שכן התור של היריב יכול להמשך יותר מכמה שניות כפי שזה לוקח למחשב בדר"כ, כמובן שיש את האפשרות להגביל משך התור עבור שני הצדדים, אבל אני נהנה יותר לשחק נגד המחשב שמבצע את המהלכים שלו מהר יותר. למשחק הרשת הוכנסו שיפורים משמעותיים, אני נהניתי מהאפשרות ליצור לעצמי גיבור ולבחור לו את התכונות כמו גם המראה החיצוני, ללא ספק משחק הרשת הולך למקום הרבה יותר אישי ומצליח לקחת מעולם ה-RPG כמה דברים טובים.


Image

בהשוואה לסידרת ה- Heroes אני יכול לאמר בוודאות שבהירוז 6 העצימו את חווית המשחק אפילו יותר ממה שהכרנו בהירוז 5,  בעיקר בזכות השיפור המשמעותי במשחקיות, בקטעי המעבר ובגרפיקה. חיסרון משמעותי אחד מצאתי במשחק הזה: הוא משחק מעולה, אבל מותאם בעיקר לשחקנים עם יכולת חשיבה וסבלנות, הטקסט במשחק הוא טקסט באנגלית,  ובלי להבין לפחות חלקים מהטקסט השחקן עלול להיתקל בלא מעט קשיים. כדי לגלות עד כמה יתקשה השחקן, נתתי לחבר שאינו דובר אנגלית או בקיא ב- Heroes לשחק. בגדול הבחור הצליח להתמודד די יפה עם המשימות, אבל גם סבל בהרבה קרבות מבעיות מורל וכן מחוסר משאבים לבניית העיר, מסקנה: תמיד כדאי לקבל הדרכה ממישהו שכבר מכיר ושיחק במשחק כדי להתקדם בו בקצב האופטימאלי.


Image

 

 

מסקנות
 המשחק בהירוז 6 (Heroes VI) הוא ללא ספק אחד המשחק הטובים יותר שיצאו בסדרת משחקי Might & Magic, המשחק מצליח להפשיט כמעט לחלוטין את הלוגיסטיקה המעצבנת שהפכה את המשחק למייגע ומשאיר את השחקן עם אסטרטגיה טהורה ולוגיסטיקה עניינית. בין הגרסאות הישנות לבין הגרסה החדשה אין יותר מידי הבדלים, ולמען האמת אנחנו כבר הפסקנו לפתח ציפיות שמשהו דראסטי יקרה בעולם של הירוז. או במילים אחרות: נוסחה מנצחת לא מחליפים.

לסיכום אני יכול להגיד שאהבתי את מה שהם עשו לגרפיקה של המשחק ונהנתי מאוד מהעלילה, הפעם אני חושב שהצליחו לייצר גם משחק שיהיה מספיק ארוך כדי לגרום לי להגיד שאני מסופק מהמשחק. על אף שיש את אפשרות משחק הרשת לדעתי הכי כיף לשחק מול המחשב ברמת קושי הולכת ועולה כנגד יותר ויותר שחקנים. אני לא יודע מה איתכם אבל אני שמח שנפלה לידיים שלי הגירסה של Heroes 6. כיף פשוט כיף. התחושה שלי היא שהפעם היוצרים של המשחק היו גיימרים אמיתיים שהשתמשו בהרבה מאוד ניסיון ופידבק כדי לשפר את המשחק ואפילו להכניס לתוכו אלמנטים מז'אנרים אחרים.

לסיכום זהו ללא ספק בין המשחקים הבודדים שמסוגלים כיום לגרום לשחקן לפתח את היכולת האינטלקטואלית שלו, מה גם שבלי לשים לב, השחקן הישראלי הממוצע לומד במשחק המון אנגלית. ניתן לשחק במשחק גם בלי לדעת אנגלית על בוריה ובלי להכיר את המשחקים הקודמים, אבל תמיד רצוי להתאמץ טיפה ולקרא את הוראות המשחק. כמו כל משחקי הירוז גם כאן למשחק צריכה להיות מצורפת מדברת אזהרה "ממכר", שכן זהו משחק שיכול להמשך ימים על גבי ימים ללא הפסקה, אני באופן אישי ממליץ לקבוע זמנים מאורגנים בהם צריך לקום מהכיסא להתרענן (כן, כאילו זה יעבוד חחחח..).  

האם המשחק שווה את הכסף
כן. זהו משחק כיפי, שמחזיר לפחות שעת משחק על כל שקל שהמשחק עולה..

ציון

 

גרפיקה: 9
עלילה: 9
מוזיקה: 9
משחק: 9
אינטיליגנציה: 9
משחק רשת: 10

ציון סופי: 9.2

 תמונות מסך נוספות:

Image
Image
Image


 

עידכון אחרון ( Sunday, 14 August 2011 )
 
< כתבה קודמת   כתבה הבאה >
Site by: MtK

eXTReMe Tracker