מבזקים

הודעה משמחת לכל המפתחים, המתכנתים וכל מי שמחשיב את עצמו ל-PRO: יצא המוד Quake 4 1.2 SDK. כל מילה נוספת מיותרת.

לאתר id והורדת המוד.  

 

powered_by.png, 1 kB
ביקורת למשחק Shogun2: Total War הדפס דואל
הערכת משתמש: / 0
הגרוע ביותרהטוב ביותר 
נכתב על ידי Administrator   
Sunday, 12 June 2011

הקדמה
החלטתי לכתוב לכם מדריך למשחקי אסטרטגיה, אני עדיין מתלבט בין השם "איך להשיג ניצחון מוחץ במשחקי אסטרטגיה", או לחליפין "איך להימנע מתבוסה משפילה במשחקי אסטרטגיה" תחליטו אתם:

כדי לנצח במשחקי אסטרטגיה יהיה עליכם להכיר את החיילים שלכם, רצוי מקרוב, אבל אף פעם לא יותר מידי מקרוב: למעשה שימוש בזום מקסימאלי יכולה להיות דרך נפלאה ללכת לאיבוד במפה ולשלוח את החיילים לאבדון, ואל תשאלו אותי למה המציאו את הזום המקסימאלי!
עכשיו נלמד כמה כללים בניהול חיילים:
- כל מה שתבקשו מהם לעשות, הם בד"כ לא יעשו, או שיגיבו "כן המפקד" ויחכו עוד כמה שניות מורטות עצבים עד שיבינו שנתתם להם פקודה ושהם באמת הסכימו.
- כל מה שלא תבקשו מהם לעשות, הם בד"כ יעשו, להרוס את ההסוואה? לחסום את הדרך לפועלים? לרדוף 150 קילומטר אחרי משאית זבל של היריב עד לפתח הבסיס שם מחכים עשרה מגדלי שמירה? זה בדיוק מסוג הפעולות שהחיילים שלכם יעשו אם תרצו או לא תרצו.
-החיילים בד"כ יתנהגו יפה... כל עוד אתם מסתכלים עליהם, זה נראה תמוהה, אבל אתם יכולים לשלוח חיילים מקצה אחד של המפה לקצה השני, הם ילכו במשך חצי שעה כמו ילדים טובים, אבל ברגע שתחליטו שאין טעם להמשיך לעקוב אחריהם ותחזרו לבסיס, תקבלו התרעה "החיילים שלכם מותקפים" וכך יסתבר לכם שאיבדתם חצי מהכוח רק בגלל שהגאונים הגיעו למעבר צר ובמקום לחכות, היו כמה ראשים גדולים שהחליטו שהם עושים קיצור דרך הבסיס של היריב.
-סדר היא אחת מהתכונות הבסיסיות של כל חייל.. עד שתזיזו אותו בפעם הראשונה, לאחר מכן תוכלו לדפוק את הראש בקיר, אבל תרגילי סדר לא תקבלו. כלל ברזל הוא, שברגעי האמת כל המבנים הטקטיים המתוחכמים שתבנו יהרסו בגלל איזו כיתת לוחמים שתחליט שמלחמה זה לא הקטע שלה ותקפא על שמריה בזמן ששאר הצבא סופג אבידות כבדות. 

Image

על המשחק
המשחק Shogun 2 Total war, הוא משחק אסטרטגיה מקיף, הרקע למשחק הוא סיומה של תקופה בת 200 שנה בה שלט שבט אחד על יפן כולה, השבטים הפנו למנהיג - השוגון את העורף וכעת כל מנהיג שבטי שרוצה להפוך לשוגון צריך להוכיח את עצמו, או במילים אחרות: לכבוש את השבטים הנותרים. המשחק אינו מסתכם בשדה הקרב בלבד, בדומה למשחקי CivCity יהיה עליכם לנהל מערכת בריתות ודיפלומטיה ענפה בכדי להצליח ולהיות מוכתרים כשבט הנבחר. המשחק לפיכך הוא משחק מלחמה אסטרטגי שמכיל בתוכו אלמנט ניהולי שמקנה מורכבות גבוהה מאוד.

Image

גרפיקה
חברים, אם אתם גיימרים אמיתיים, אז צריך להיות לכם עותק של המשחק הזה ולו רק בזכות מערכת הגרפיקה המורכבת והמסועפת שלו. המשחק מותאם במיוחד למבחני בנצ'מרק והוא ייתן לכם ציון עבור המערכת שלכם בתנאים שונים כמו: עבודה עם DirectX9, עם DirectX11, ב-HD מלא או ב-720p, כמובן שהמשחק גם נותן גם ציון עבור ההגדרות הנוכחיות בהן אתם משחקים.

Image 

הגרפיקה עצמה של המשחק היא אוטנטית, אומנם אין ירידה לפרטים קטנים כמו תווי פנים של לוחמים, אבל התחושה שלי היא שזה נעשה במתכוון מאחר ובתורות הלחימה האסייתיות יש פחות דגש על האדם כפרט ויותר על התפקוד כחלק ממנגנון לחימה משומן.

 

Image

סאונד
מלבד העובדה שהחיילים שלי מדברים בסינית ויכולים לכנות אותי בשמות מצחיקים בלי שאני אדע, הסאונד איכותי, מוזיקת הרקע שמלווה את המשחק משתלבת באופן מושלם. החיסרון היחיד שאני מוצא בסאונד הוא הסתמכות ת יתר על צלילים מתכתיים כגון צחצוחי חרבות והלמות שריון.

המשחק והשליטה במשחק
בואו נתחיל מהשליטה במשחק: מעולם לא יצא לי לראות משחק עם טוטוריאל כל כך ארוך, זה טוב, בגלל שהמשחק הנוכחי מורכב ואפילו מורכב מאוד. הטוטוריאל הוא אחד המדריכים המפורטים יותר שיש ולא סתם יצא לי להתעכב עליו במשך כמה שעות.

Image

השליטה במשחק עצמה אינה פשוטה, צריך לזכור הרבה: להתעסק עם דיפלומטיה, להאכיל את החיילים, לדאוג לנתיבי המסחר ואם זה לא מספיק אז יש גם את הקרבות בהם יהיה עליכם לזכור איזו יחידה יעילה כנגד יחידה אחרת ואיזו יחידה מתקשה לעבור דרך עצים, כמובן שלסיום יהיה עליכם לזכור גם מה היכולות המיוחדות של כל יחידה ומה התזמון המדויק בו עליכם להפעיל אותן.

זוכרים את ההקדמה? אז בשליטה ביחידות שלכם הדברים מתחילים להסתבך באמת: קשה לגרום לחיילים שלכם להתנהג בדיוק כפי שאתם רוצים, אתם תגידו להם ללכת לכיוון אחד, והם יבחרו את האחר, תנסו להימנע ממארב של היריב ותגרמו לכל החיילים להתפזר כמו חבורה של מטומטמים. השליטה בשדה הקרב מצריכה מלבד יכולת תכנונית וטקטיקה גם הרבה מאוד תשומת לב שכל תכליתה היא למנוע מהחיילים שלכם ללכת לאיבוד בשדה הקרב.

Image

המשחק כפי שהזכרנו משלב אלמנטים ממשחק ניהולי עם אלמנטים ממשחקי מלחמה אסטרטגיים, הממשק החיצוני שלו מזכיר את משחקי Heroes, הממשק הניהולי שלו מזכיר את משחקי CivCity וממשק הקרבות שלו מזכיר את משחקי Red-Alert. הם מדובר ביתרון או חיסרון? הכל תלוי מה אתם מצפים מהמשחק, אם אתם מחפשים משחק קליל שתוכלו לשלוט בו מהרגע הראשון ולסיים תוך כמה שעות - זה לא המצב. לעומת זאת, אם אתם מחפשים משחק מורכב ומתוחכם שתוכלו לשרוף עליו שעות על גבי ימים - מצאתם את המשחק הנכון.

מלבד האוטנטיות של המשחק בתחום הגרפי, המשחק מלמד אתכם הרבה על התרבות היפנית ועל ערכים כמו סבלנות וכבוד. למשל: כשתכבשו עיר תהיה לכם האפשרות לבזוז אותה ולצאת בשלל גדול ביותר, או לחליפין להכריז על שלום עם תושבי העיר ולצאת עם 0 מטבעות זהב. מה נותנת לכם הכרזת השלום? קודם כל הכבוד שלכם בקרב השבטים עולה - מה שמעלה את הסיכוי שלכם להפוך לשוגונים, בנוסף עיר שלא נבזזה תתפתח יפה יותר בעתיד, התושבים שלה יהיו מרוצים יותר והמיסים שהם יעלו יהיו גבוהים יותר, כך שבטווח הארוך זה הרבה יותר משתלם לא לבזוז עיר שתכבשו.

Image

 

 

כדי לנצח את המשחק לא מספיק להיות טקטיקנים מעולים בשדה הקרב, או מנהיגים דגולים, יהיה עליכם לדעת להיות דיפלומטים טובים, לפתח מערכת בריתות יציבה ולדעת לעמוד על המקח מצד אחד ולהתגמש כשצריך מצד שני. בני הברית שלכם לא יספקו רק הגנה צבאית, אלא גם יהיו מקור לאספקת סחורות חיוניות, כמו משאבים שיגבילו את הצמיחה הכלכלית שלכם.

המשחק משלב לחימה בשדה קרב פתוח, עם נתוני סביבה משתנים כשלכל נתון סביבתי יש משמעות, כך למשל ליחידה שתעמוד בראש גבעה יהיה יתרון על זו שבמורד ויחידת פרשים תאבד מהאפקטיביות שלה במקומות סבוכים כמו יערות ובין מבנים.  הלחימה לא מסתכמת רק בקרקע ובהתאם למסורת היפנית, תזכו גם להזדמנות לחוות לחימה ימית שתקבע בהרבה מקרים את גורל נתיבי המסחר שלכם.


Image

אחד השדרוגים המשמעותיים ביותר במשחק "שוגון2" הוא ללא ספק הרחבת היחידות הלוחמות והוספת יחידות מעניינות כמו הנינג'ה והנזירים, שהן יחידות טקטיות שיכולות לבדן לשנות את פני המערכה (כמובן בתנאי שיזכו להשגחה צמודה מצדכם).

למשחק יש גם גרסת מולטיפלייר, אבל אני חייב להזהיר אתכם שאם חשבתם לרגע אחד שלעלות לשרתים מדורגים של סטארקרפט בקוריאה זו התאבדות, אז כאן מדובר בחרקירי אחד גדול וההמלצה שלי היא לסיים קודם כל את הקמפיין לשחקן היחיד ורק לאחר מכן לנסות את מזלכם ברשת. משחק הרשת עצמו קולח, אני לא נתקלתי בקשיים למצוא מתמודדים ולא סבלתי מלאגים או שיכלו לפגוע בהנאה מהמשחק.


 

Image

סיכום
המשחק שוגון2 - Shogun2: Total war, הוא משחק אסטרטגי ניהולי שמצליח להביא בצורה הטובה ביותר את המורכבות הניהולית והטקטית שעומדת בדרכו של מצביא השואף להיות שוגון. מדובר במשחק שאינו פשוט לשליטה ומצריך יכולת תכנונית גבוהה והבנה עמוקה של מכלול הדילמות העומדות בפני המצביא. המורכבות היא היתרון והחיסרון של המשחק: מצד אחד לא יצא לי לראות הרבה משחקים שהיו כל כך מקיפים ומדויקים ושחקנים כבדים ייהנו מכל רגע, אך מצד שני לא מדובר במשחק שניתן לקפוץ לתוכו ותוך חמש דקות לשלוט בו ברמה שתאפשר לכם לרוץ לשחק ברשת או לסיים את המשחק.

Image

 

האם המשחק שווה את הכסף?
המשחק הוא לדעתי משחק חובה על מדפם של חובבי האסטרטגיה ושל גיימרים שנהנים מאתגרים ומהזדמנות לבחון את ביצועי המערכת שלהם, שאר הגיימרים ימצאו את המשחק כשנוי במחלוקת: יש שיכנו אותו גאוני, אחרים יגידו שמדובר במשחק כבד ומסורבל.  

 

ציונים:
גרפיקה: 10 (לא מעט בזכות האפשרויות הרבות של המנוע הגרפי).
סאונד: 8
משחקיות: 8
דרגות קושי: 10
אינטליגנציית בוטים: 8
עלילה: 9

ציון סופי 8.6

 

תמונות מסך נוספות:

Image

Image

Image

Image

 

 

 

ציוני מערכת דרך Shogun2 TW  

DX11 720p 37.1 FPS

DX9 720p 39.0 FPS

DX9 CPU 15.6

Game settings82.4fps

עידכון אחרון ( Sunday, 12 June 2011 )
 
< כתבה קודמת   כתבה הבאה >
Site by: MtK

eXTReMe Tracker