מבזקים
כרגע התבשרנו שהוכרז תאריך יציאה רשמי למשחק אססינס קריד 3 (Assassin's Creed III) למחשב הביתי: 23 בנובמבר 2012, כמעט חודש אחרי שתצא גרסת המשחק לקונסולות. המהלך נועד להגן על עותקי הקונסולה היקרים יותר שנפרצים פחות - מפני פיראטיות ועם זאת לאפשר להמוני הגיימרים לקבל את המשחק לקראת הקריסמס.
 

powered_by.png, 1 kB
ביקורת למשחק witcher2 the Kings slayer הדפס דואל
הערכת משתמש: / 0
הגרוע ביותרהטוב ביותר 
נכתב על ידי Administrator   
Monday, 30 May 2011


הקדמה

בואו אני אלמד אתכם טריק: הדבר עובד על ילדים קטנים, אבל עם טיפה מיומנות תגלו שזה עובד גם על אנשים בוגרים: נניח ואתם רוצים לתת לילד קטן לאכול פסטה, זה מה שיש לכם כרגע בסיר וברור לכם שברגע שתשימו לו את הפסטה בצלחת תשמעו "לא רוצה פסטה". לפני שתגישו את הפסטה תוכלו לשאול: מה אתה רוצה לאכול - פסטה או קנלוני? בשלב הזה אתם נמצאים בסוג של ווין-ווין, לא משנה מה הילד יענה, פסטה או קנלוני - בכל מקרה תוכלו לפתוח את הסיר ולהגיד: בבקשה הנה הקנלוני שביקשת, רוצה גם קטשופ?

 

Image

 

על המשחק
המשחק Witcher2: The Kings Slayer הוא משחק RPG קלאסי שמתמקד בעלילה לשחקן היחיד. המשחק מתאר את עלילותיו של קוסם לוחם בשם גראלט הידוע גם כ"זאב הלבן מהצפון" וכצייד מפלצות מקצועי. המשחק המבוסס על סדרת ספרים של הסופר הפולני אנדרז ספאקווסקי מעביר ביקורת עקיפה על החברה האנושית ויחסה לשונה. לאורך המשחק גראלט נמצא במסע מפרך אחרי הצדק, אבל בדרך מחכות לו כמות אדירה של תככים ומזימות כמו גם מפלצות לא שגרתיות. מעניין הוא שהמשחק בנוי על פלטפורמה של המאה ה-16: על פי כלי הנשק של בני האדם, אולם במהלך המשחק מוזכרים מושגים מתקדמים מעולם הגנטיקה כמו "מוטציה, מוטנט מוטגן ותאים סרטניים" שלא ברור כיצד הם משתלבים בחברה "עתיקה".

 

Image

 

 

גרפיקה
הגרפיקה של המשחק טובה, יש מקטעים בהם הגרפיקה ממש איכותית וקטעים בהם ניתן לראות נפילות FPS, בגדול המשחק מיועד לבעלי כרטיסי מסך מבית Nvidia כך שאם יש לכם כרטיס מסך חדיש של ATI והמשחק בקושי סוחב, זה לא בגלל שהכרטיס שלכם לא איכותי באמת..

האפשרויות הגרפיות העומדות ברשותכם רבות ומקצועיות (הוספתי תמונת מסך), כמובן שיש כפתור אופטימיזציה אוטומטית שנועד עבור כל אלו שלא מבינים מה משמעות כל פרמטר ומתלבטים מהן ההגדרות המתאימות להם יותר מכל, אני אישית לא ממליץ להשתמש בו שכן הוא מגדיר את המערכת לתפקד ב-FPS מינימאלי של 25, כאשר הסטנדרט עבור גיימרים הוא 50.

 

Image

 

סאונד

הסאונד של המשחק יכל לקבל את התואר "איכותי" אלמלא היו בו שני באגים רציניים: הפחות רציני הוא הכנסת קטעי מוזיקה שמסמלים קרב או נוכחות יריב תוקף - גם כשאין נגד מי להלחם. הבאג הרציני והמעצבן יותר הוא העלמות הדיבוב של הדמויות במשחק, הדבר לא כל כך קשור לריסטרט של המשחק והצלחתי לראות פעמים בהם במעבר ממפה אחת לאחרת הדמויות הפכו "לאילמות" לחלוטין. הדבר מעצבן בעיקר בגלל שהטקסטים כתובים הרבה מאוד פעמים על רקע בלתי ניתן לקריאה (למשל טקסט לבן על רקע זריחה), כך שהדרך היחידה שלכם להבין מה קורה במשחק זה להקשיב לדמויות.


המשחק והשליטה במשחק
כדי להבין את העלילה של המשחק Witcher לעומק ולא ללכת לאיבוד בבליל העובדות שמפזרים לכם עם תחילת המשחק כדאי לדעת מראש כמה עובדות חשובות: המשחק עוסק בגיבור בשם "גראלט מריוויה" (Geralt of Rivia), שהוא גם ה-Witcher, אני בטוח שאם תפתחו מילון במילה Witcher לא תמצאו כלום (אתם מוזמנים לנסות), בכל אופן, מדובר במילה שנוצרה במיוחד משילוב של שתי המילים - קוסם ומכשף, היוצרים ככל הנראה חיבבו את הקומבינציה החדשה שמדגישה את הייחודיות של גראלט והלכו עם השם הזה עד הסוף.

הסיפור מתחיל בממלכת טמריה בשנת 1271, על רקע מאבק בין הממלכות הצפוניות לאימפריית Nilfgaard, מאבק עתיק יומין שהתחיל עוד במשחק הקודם. בתחילת העלילה גראלט נס על נפשו מפני מה שנשמע כמו מפלצת ונופל בשבי חייליו הטמריאנים של המלך פולטסט (Foltest), בשלב הזה לא ברור לכם מדוע רודפים אחריכם, סיבה שתתברר לכם אחרי שיחקרו אתכם בכלא.

 

Image

 


השאלה המבלבלת ביותר בתחילת המשחק היא "למה לעזאזל בני אותה הממלכה נלחמים זה בזה"? מסתבר שכל הצרות מתחילות אחרי שהברונית מרי לואיסה לה-ואלאט יולדת שני ילדים מחוץ לנישואים למלך פולטסט, הדבר לא מוצא חן בעיני הבן הבכור שלה - אריאן, שמחליט למרוד במלך בכדי למנוע מהמלך דריסת רגל  נוספת במחוז שלו, הוא חוטף את הילדים, שלא בדיוק מודעים לכך שהמלך הוא האב האמיתי שלהם ומתבצר איתם בטירה. המלך שאיבד את בנו החוקי, מבין שהוא חייב להגן על יורשי העצר ויוצא למלחמה שמטרתה לקחת לחזקתו את שני ילדיו שיהיו ליורשי עצר רשמיים.

 

בתוך כל המלחמה הפרטית של ממלכת טמריה משולבת גם עלילה מסיפור אחר: מישהו ניסה להתנקש במלך עם מתנקש מקצועי, מדוע ולמה - זאת תגלו במהלך המשחק, אני רק אגלה לכם שבעקבות ניסיון ההתנקשות, המלך פולטסט רוצה אתכם קרוב אליו ואתם משמשים בתקן של שומר ראש צמוד. אם כל זה לא מספיק כדי לבלבל אתכם, למשחק מתווסף עוד מימד של מסתוריות: גראלד איבד את הזיכרון שלו, ככל הנראה לאחר שנהרג בקרב ויצא לביקור קצר בעולם המתים, ביקור שהופסק על ידי החייאה שבוצעה בו ברגע האחרון.

 

Image

 

 

השליטה במשחק
השליטה במשחק אמורה להיות פשוטה ביותר, אני אומר בכוונה אמורה - כי בפועל יש כמה גורמים שהופכים את עקומת הלמידה במשחק לקשה ביותר.


 אז נתחיל עם למה השליטה אמורה להיות פשוטה:
-אין לכם סמן תנועה, מה שהופך את השליטה בדמות לדומה מאוד לזו שיש במשחקים מגוף ראשון, הדבר מקל מאוד על התנועה בעיקר במקומות סגורים ומאפשר ניידות מושלמת בעת קרבות. למען האמת, ההפרדה בין המקשים של התנועה לאלו של התקיפה אפשרו לי בפעם הראשונה לבצע מהלך תקיפה והתחמקות לכיוון נגדי במשחק RPG.
-הכל הולך עם קליק אחד: מרבית הפעולות מתבצעות על ידי הקליק של העכבר והמשחק מנחש איזו פעולה אתם מתכוונים לבצע על פי הסיטואציה והמיקום בהם אתם נמצאים.

-לא צריך להמציא קומבינציות: זה  נכון שאתם תמצאו מליון וחצי סוגים של חפצים, עשבים ושאר מיני דברים מוזרים שישמשו אתכם ליצירת שיקויים חדשים. היופי במשחק הנוכחי הוא שאתם יכולים לעבור על ספר המתכונים ולראות איזה מתכון הוא בר ביצוע על פי הרכיבים הדרושים, בלי לשבור את הראש או לזכור יותר מידי.

 

Image

 

 

אז בכל זאת למה השליטה במשחק לא הכי פשוטה?
-קודם כל ההדרכה שהמשחק מספק גרועה וכאן אני "פוליטיקלי קורקט" שאני משתמש במילה גרועה: את המקשים אתם תהיו צריכים לגלות לבד, מה עושה כל דבר יגלו לכם שעות אחרי שתהיו זקוקים לו, והכי גרוע: ההדרכה שתקבלו תהיה כתובה באותיות קטנטנות, אתם תקבלו את ההסבר פעם אחת בלבד, לפחות מחמש שניות וגם זה באמצע האקשן. אני למשל נתקעתי במשחק בשלב שלא הצלחתי לעבור עד שגיליתי שאפשר להשתמש בשריון קסום על ידי לחיצה על Ctrl ובחירת הקסם המתאים. על השימוש בקסם הנ"ל המליצו לי רק אחרי שהתקדמתי עוד עשרים שעות של משחק..
-העדר הסמן משאירה אתכם לחסדי המחשב, מה קורה למשל כשאתם מנסים לתקוף יריב, אבל המחשב מחליט שאתם רוצים לפשפש בתיבה הקרובה אליכם? תנו לי לגלות לכם: אתם אוכלים מכות. היוצרים נתנו לקליק השמאלי של העכבר משקל יותר מידי גדול וראוי היה להפריד אותו לעוד שניים או שלושה מקשים.

-בהנחה שהצלחתם להבין מה רוצים מכם ושגיליתם לבד איך לשלוט בדמות בצורה הכי טובה שיש, אתם מסודרים, בתנאי שתצליחו להבין מה בדיוק רוצים מכם בכל משימה שתקבלו: לא תמיד ברור מה רוצים שתעשו כדי להשלים את המשימה וזה גורר הרבה תסכול ואפילו כישלון במשימות.

 -הכל כתוב קטן מידי ונעלם מהר מידי, זה ללא ספק פוגם במשחקיות.

 

אני חייב לעשות צדק קטן עם המשחק: אם תחפשו מספיק טוב, תמצאו בג'ורנל שלכם (J), את כל קורותיו של גראלט, הסברים מפורטים על דמויות ואפילו את ההדרכה. בנוסף, לפני תחילת המשחק תוכלו לראות את קונפיגורצית המקשים ולשנות בהתאם לצרכיכם. אז מצד אחד יש את הפתרונות במשחק ומצד שני צריך להיות טיפה מנוסה וסבלני כדי לגלות אותם.  

 

Image

 

 

משחקיות

המשחקיות של Witcher2 היא אינטנסיבית ביותר, אתם תקבלו משימה אחרי משימה ומשימה בתוך משימה. או במילים אחרות: הרבה משימות. המלצה שלי היא לעצור מידי פעם כדי להשלים את המשימות ורק אז להמשיך במשימה הראשית: השלמת המשימות משתלמת לכם בראש ובראשונה בכדי לעלות דרגות, מה גם שככל שתשחקו יותר במשימות צדדיות כך יעלו הסיכויים שלכם לשים את היד על חפצי קסם נדירים.

לא סתם כתבתי לכם בהקדמה על הטריק עם הילדים הקטנים, במשחק הנוכחי מנסים לתת לכם את התחושה שלפעולות שלכם יש משמעות, התחושה שאני קיבלתי בשלבים הראשונים, היא שהמשמעות העיקרית של הפעולות שאני בוחר לעשות עם הדמות שלי היא בסדר שהאירועים יתרחשו, אבל בסופו של דבר הדמות שלי תחווה את אותם האירועים כפי שתוכנן לה מראש. כך שאם אתם לא נכשלים ממש במשימה, הבחירה בין ברירה אחת לשנייה היא שוות ערך בין בחירה בין "קנלוני, לפסטה". לעומת זאת, בשלבים מתקדמים ההכרעות יהיו משמעותיות יותר בהרבה ואפילו לשיחה פשוטה תכריע את גורלכם לחיים או למוות.  

 

Image

 

אינטיליגנצית בוטים
אינטיליגנצית הבוטים במשחק זו בדיחה, הבוטים יתקפו אתכם על פי המיקום בו הייתם לפני שלוש שניות בלי להתחשב בעובדה שממזמן אתם לא עומדים שם. לכל בוט מוגדר תחום פעולה ואם תצאו מהתחום - גם באמצע קרב, הבוט יפנה לכם את הגב ויחזור לנקודת המוצא שלו כשהוא מותיר את הגב שלו חשוף להתקפות. ראיתי גם כמה בוטים עושים דברים מטומטמים לחלוטין, כמו לרוץ במקום אחרי שנתקלו בדמות אחרת במשחק...

מערכת ניסיון ידידותית
אם הטריילר של המשחק לא ידידותי, אז מערכת הטיפוס בדרגות היא ההפך המושלם, מדובר במערכת נוחה ויעילה שפורסת בפניכם מראש את כל עץ אפשרויות הגדילה של גראלט, כך שתוכלו לדעת במדויק מהי הדרך שמובילה להשגת יכולת ספציפית. מערכת הניסיון מחולקת באופן גס עבור שחקנים שאוהבים משחק טקטי- אקטיבי לבין שחקנים שאוהבים להתעמת בקרב חזיתי אלים במיוחד.  בנוסף לטיפוס הסטנדרטי בדרגות עם נקודות ניסיון, תוכלו לעשות שימוש גם במוטגנים (חומרים גורמי מוטציות) כדי לשפר חלק מהיכולות בעץ הסקילים של גראלט.

 

Image

 


קסמים
במשחק הנוכחי אתם מתחילים עם כל הקסמים שתזדקקו להם כדי להתקדם בהרפתקה, אומנם אף אחד לא מספר לכם מה עושה כל קסם - עד שמגיע הזמן הנכון, אבל אתם תמיד יכולים לנחש בעצמכם. כדי להקשות עליכם הקסמים קיבלו סימנים ושמות ערטילאיים כמו "קווין" או "יארדן" שלא נותנים לכם אפילו לא שבריר של סיכוי לנחש מה עושה כל קסם. את הקסמים ניתן לשדרג ולחזק על ידי נקודות הניסיון שנצברות עם עליית הדרגות, הדבר ידרוש מכם להשקיע את הנקודות בקטגוריית ה"קוסם" על חשבון קטגורית ה"לוחם". באופן כללי השימוש בקסמים יכול להיות די מורכב יחסית לנפנופי החרב ותרגילי ההתחמקות של הלוחם, אבל הם מעניקים לדמות יתרון משמעותי ביותר בקרב.
אפשר להכניס לקטגוריית הקסמים גם את השיקויים, מקורות הכח והשיפורים. את השיקויים אתם מכינים בעצמכם - מעשבים ורכיבי קסם שתאספו ביער, הם יתנו לכם בונוסים קסומים, אבל גם ירעילו אתכם, כך שתהיו מוגבלים בכמות השיקויים שתוכלו לצרוך בזמן נתון. למרבית המזל, השפעת הרעל מוגבלת בזמן השווה ערך לזה של ההשפעה המיטיבה של השיקוי.
מקורות הכח הם בונוסים משמעותיים שהדמות שלכם תקבל רק בגלל שהיא עמדה בתוכם, כדי לראות את מקורות הכח צריך להפעיל את התליון (Z), שחושף בין השאר גם מלכודות וחפצים שניתן לאסוף.
כשאני אומר שיפורים אני מתכוון לתוספות קסומות לנשקים ולשריון שמעניקים לדמות בונוסים קסומים, כמו גם פסלונים וגביעים קסומים שמשפרים את יכולות הדמות.

 

Image

 

 

נשקים

את הנשקים במשחק ניתן לסווג לשלוש קטגוריות: נשקים לקרב חזיתי, אלו יכולים להיות נשקים קצרים וזריזים כמו חרב קצרה, או נשקים ארוכים שעושים הרבה נזק כמו ההלבדיר. הקטגוריה השנייה היא נשקים ארוכי טווח להטלה: על נשקים אלו בד"כ לא ניתן להסתמך כדי לסיים קרב, על אף שהם גורמים לנזק גבוה. הקטגוריה השלישית היא נשקים טקטיים: אלו נשקים שהשימוש בהם יעניק לכם יתרון, כמו למשל הטמנת מלכודות מבעוד מועד, או שימוש בפצצת הלם.
נשקים במשחק מפוזרים בכמויות נדיבות, אבל הנשקים הטובים באמת יגיעו אליכם רק דרך משימות ספציפיות או דרך הנפחייה, היופי במשחק הוא שאתם אוספים\רוכשים תרשימים לבניית כלי נשק ורק כשיש לכם את כל הרכיבים הדרושים לבנייתו - רק אז תוכלו ללכת לנפח על מנת שיצור עבורכם את כלי הנשק.

 

Image

 

 

זמן קליע
בדרך כלל "זמן קליע" זו הדרך של המשחק לתת לשחקן לרמות במשחק: פתאום הפכתם לגיבורים גדולים ואתם מסוגלים לחסל עשרה יריבים לפני שהם מספיקים למצמץ. במשחק Witcher2 יש גם כן זמן קליע, רק שכאן מדובר בזמן קליע שהופך את המשחק לאמיתי יותר עבור פעולות שבמציאות היו לוקחות למכשף שבריר שנייה לבצע ובמציאות הממוחשבת גוזלים כמה שניות, כמו למשל בחירת קסם, או התבוננות מכוונת על כתובת בקיר.

 

מפלצות

טוב, כבר לפי כותרת הפסקה אתם יכולים להבין שבמשחק יש גם מפלצות, זה לא ברור מאליו מאחר ובפרקים המקדימים של המשחק - כשאתם בכלא, מרבית הלחימה מתבצעת כנגד בני אדם ומלבד דרקון זועם אחד ועוד מפלצת ביבים תמימה אין הרבה רמזים לכמות המפלצות בהן אתם עומדים להיתקל.
המפלצות במשחק מגוונות ומרשימות, המפלצות בוס - מרשימות אפילו יותר והקרבות איתן הולכים ונהיים מאתגרים יותר ויותר ככל שמתקדם המשחק.

 

Image

 

 

אומנות או פורנו רך?

נשים ערומות במשחקים זה לא דבר חדש, כל משחק קובע את הרף שלו: יש משחקים כמו Heroes5 שמציגים חזה נשי, יש כאלה כמו  GOW3 שבנוסף להצגת חזה משמיעים קולות שלא יביישו סרט פורנוגרפי, ויש כאלה כמו Dark Messiah M&M, שמציגים נשים ערומות קומפלט. אם תרצו, אני אוכל להמשיך למנות לכם עוד עשרות משחקים בהם נשים נחשפות, בחלק מהמקרים מדובר באומנות נטו, במקרים אחרים זהו סתם עירום. אולם עד כה לא יצא לי לראות משחק שמשלב את כל האלמנטים: נשים ערומות לחלוטין, סצנות מין + סאונד ותקריבים לאיברים מוצנעים, כמו שהבנתם ב-Witcher2  יש את כל אלה ויש הרבה: הן כחלק מהעלילה (עם בת הזוג) והן כחלק מסיפורי הצד (נערות ליווי). אז בואו נגיד שמשחק שהולך כל כך רחוק לא יצא לי לראות, לדעתי מדובר בהרבה אומץ של היוצרים שמביאים לשחקן פורנו רך.

 

Image

 

מוטגנים
שאלה שנשאלתי לא פעם הייתה איך משתמשים במוטגנים ולכן אני מוסיף את הקטע הזה שנלקח מGaming.S-: כדי להשתמש במוטגנים צריך לפתוח את הסלוט המתאים, הסלוטים הזמינים להכנסת מוטגנים הם:
בעץ האימון הבסיסי:
Arrow redirection
Fortitude

בעץ הלוחם:
Invincible
Combat Acumen
Whirlwind

בעץ הקוסם:
Enhanced Yrden Sign
Sense of Magic
Control over the Power

בעץ האלכימיה:
Condensation
Metathesis
Berserker
Mutant
Amplification

כמובן שכדי להפעיל את המוטגן, יהיה עליכם לפתוח את הסלוט עם נקודת ניסיון.

 

Image

 

סיכום
המשחק Witcher2 הוא משחק RPG לשחקן היחיד המתאר את עלילותיו של גראלט המכשף-לוחם. המשחק בנוי בקו עלילה ברור המשופע בהסתעפויות למשימות צדדיות, על אף שהמשחק מוצג ככזה בו לכל בחירה יש השפעה על המשך המשחק, ישנם מקרים רבים בהם המשחק מתקדם באותו הכיוון בלי קשר לבחירה שתבצעו. המשחקיות ב-Witcher2 משופרת בהרבה מובנים ביחס למשחקי RPG אחרים, כשנקודות החולשה העיקריות של המשחק הן בתחום הסאונד ובהדרכת השחקנים. במשחק יש לא מעט אמירות חברתיות סמויות, אך הן מוסוות היטב מאחורי עלילה איכותית. היופי במשחק הנוכחי הוא הפיכת מערכת מורכבת מאוד של בונוסים, עמידויות והשפעות קסמים לפשוטה יחסית שקל לשלוט בה ולהבין כיצד משפיע כל מרכיב, שיקוי ושדרוג. המשחק מכיל סצנות מין המעלות את הדירוג שלו ל-18+.

 

האם המשחק שווה את הכסף
על אף שמדובר במשחק לשחקן היחיד, המשחק מספר מאות משימות קטנות ועשרות שעות משחק איכותיות, ישנו רק תנאי קטן: מאחר והמשחק קשה לשליטה בעיקר בהתחלה היכרות מוקדמת עם עולם ה-RPG הכרחית בכדי שתוכלו להנות מהמשחק כבר מהשלבים הראשונים. מלבד זאת, המשחק די מצדיק את ההשקעה.

 

ציונים:
גרפיקה: 8
סאונד: 6

עלילה: 10

משחקיות ושליטה: 8
אנטיליגנצית בוטים: 7

 

ציון סופי: 7.9

 

והנה הבטחה שצריך לקיים: קונפיגורציית המקשים והגדרות הגרפיקה:

Image

 

עידכון אחרון ( Monday, 30 May 2011 )
 
< כתבה קודמת   כתבה הבאה >
Site by: MtK

eXTReMe Tracker