מבזקים

המשחק Pirates of The Caribbean: The legend of Jack Sporrow עתיד לצאת לפלטפורמת המחשבים ולפלטפורמת ה- PS2 בשבוע הקרוב.
לפרטים נוספים

 

powered_by.png, 1 kB
ביקורת למשחק WWE: All-Stars הדפס דואל
הערכת משתמש: / 0
הגרוע ביותרהטוב ביותר 
נכתב על ידי Administrator   
Sunday, 24 April 2011

הקדמה

הביקורת הנוכחית מוקדשת ליוקוזונה (התקף לב) ומיסטר פרפקט (מנת יתר), שתי דמויות דומיננטיות בהיסטורית ה-WWF, ושהלכו לעולמם טרם זמנם. ליוקוזונה בוודאי כולם יזכרו את קפיצות הבונזאי הקטלניות ואת הקרב האגדי כנגד הקברן (האנדרטקר). למיסטר פרפקט זכור גם כן אחד ההישגים הגדולים ביותר: ההדחה של האלק הוגן והפיכה לאלוף החדש.

רבים מכם בוודאי שמו לב שהשתמשתי במושג WWF, שהיה שגור בזמנו עבור היאבקויות בתחילת דרכו של הארגון. הסיבה לשינוי מ-WWF  ל-WWE היתה סיבה משפטית גרידא: הקרן העולמית לשימור חיות בר תבעה את הארגון על שימוש באותו קיצור. זה מטופש בערך כמו שמחר יבואו מארגון הקשישים Never Get OldNGO על שימוש באותן אותיות. ויתבעו את

Image

על המשחק
המשחק מבית THQ san Diego הוא הזדמנות נדירה להפגיש את כל כוכבי ה-WWE, ולפיכך יש את האפשרות להפגיש גיבורים כמו הקברן, סטיב אוסטין, האלק הוגן אולטימט ווריור, גוהן סינה, טריפל H ורבים טובים אחרים. המאפיין העיקרי של המשחק הוא גיוון: גיוון בסגנונות הלחימה, גיוון בסביבות הלחימה וגיוון באתגרים שמוצבים לשחקנים. מדובר במיקס עצבני של כל מה שהכרנו עד היום, השאלה שאני מתכוון לענות עליה היא האם "מיקס" זה דבר טוב או לא.


Image

 

גרפיקה
משהו קרה לגרפיקה מאז WWE: Smackdown VS. RAW 2010  ולא בהכרח לטובה: הגרפיקה נראית הרבה יותר ציורית, או במילים אחרות הרבה פחות אמיתית. הסיבה העיקרית לירידה ברמת הגרפיקה נמצאת בקהל היעד שלו: כל קונסולה אפשרית: Xbox360, PS2, PS3, PSP, Wii. אני יודע שהאקסבוקס והפלייסטישן3 יכולים להתמודד טוב עם גרפיקה איכותית, אבל הפלייסטיישן 2 וה-Wii ידועות ברמת הגרפיקה הנמוכה שלהן, מה שמוריד  את הרמה הכללית. הרווח של המשתמשים בקונסולות החדשות הוא שהמשחק ירוץ חלק לחלוטין ובלי תקיעות או לאגים.  

Image

 

סאונד
הסאונד נשאר כמו בעבר ללא שינוי, לפעמים נדמה שבין משחק למשחק אין אפילו שינוי בקולות הקהל ובסדר השמעת השירים ואולי כאן הייתי מצפה לכמה חידושים גם בתחום מצומצם כמו הסאונד.  

Image

 

המשחק והשליטה במשחק
נתחיל מהשליטה במשחק: על אף שהיא אמורה להיות קלה על גבול האינפנטילי, היא לא פשוטה בכלל. הסיבה לכך שהשליטה קלה היא שיש לחצן אחד שחייבים להכיר אותו L2, שעושה חצי מהפעולות ושאר הפעולות מתחלקות בין שאר הלחצנים, כך שאם רק תזכרו את L2 כשצריך ותלחצו אקראית על שאר הלחצנים - אתם מסודרים.

Image

 

עם זאת השליטה במשחק עצמו לא פשוטה, בגלל שאין שלב הדרכה מסודרת. זה נכון שאתם יכולים לבקש מהמערכת לתת לכם טיפים תוך כדי משחק, אבל בלית אימון מסודר, קשה להבין מה רוצים מכם, במיוחד בזמן שעוד רגע מעיפים אתכם מהזירה. הייתי רוצה להגיד שגם הטיפים שנותנים לכם מועילים, אבל הם לא - בגלל שהם לא כל כך ברורים. למשל כדי לעשות "רוורסל" (להפוך ליריב את התרגיל כנגדו) מסומן לכם הלחצן L1 וסביבו חצים מעגליים. הייתי רוצה להאמין שהיוצרים התכוונו שעלי ללחוץ על L1 ולשחק בג'וייסטיק, אז אם זה נכון, אשמח אם תסבירו לי למה הפעמים היחידות שהצלחתי לעשות רוורסלים היו כשהשתמשתי בלחצן L2?

המסקנה הבלתי נמענת היא שהמשחק מיועד מראש לקהל שמכיר את הז'אנר ואת צירופי המקשים של כל דמות ודמות. אחרי הכל מדובר במשחק בו מככבים ה-All Stars, שאמורים להיות היריבים הקשים ביותר בכל הזמנים.

Image

 

אם מזכירים את דרגות הקושי: למשחק יש שלוש דרגות קושי: קל, בינוני וקשה. כאן אני אוכל לעוץ לכם שתי עצות טובות: - אם אתם לא מכירים לחלוטין את הז'אנר אל תנסו להיות גיבורים ולקחת רמה יותר גבוהה מ"קל", אומנם בהתחלה הקרבות יהיו קלים, אבל ככל שתתקדמו כך תעלה גם הרמה ואתם תמצאו את עצמכם אוכלים רוורסל אחרי רוורסל. העצה השנייה היא - אם אתם לא מצליחים לסיים לפחות טורניר אחד ברמה הקשה ביותר, תעשו לעצמכם טובה ואל תעלו לרשת: משחק הרשת הוא אחד הדברים הקשים יותר שנתקלתי בהם ולא בכדי, יש ברשת כרישים שמגיעים לתוצאות כמו 180 ניצחונות ואפס הפסדים, אם לא תהיו ברמה הנכונה הם יאכלו אתכם בלי מלח ואתם בוודאי תבחרו למסגר את הדיסק של המשחק מרוב תסכול. לכן אני ממליץ להגיע לרמה מספיק גבוהה במשחקים כנגד המחשב ורק לאחר מכן להיכנס למשחקים ברשת.

Image

 

המשחק עצמו הוא חוויה נהדרת, במוד המשחק "תצוגה" (Exhibition) יתאפשר לכם להפגיש בין טובי המתאבקים בקרבות מכל הסוגים: כלוב ברזל, כולם כנגד כולם, טורנדו טאג ובחוקים קיצוניים כמו הנדיקפט (שניים נגד אחד).

המסלול Path of champions יהיה הדבר הכי קרוב לעלילה שתמצאו במשחק, במסלול זה יהיה עליכם לפלס את דרככם כנגד טובי המתאבקים כדי להגיע להתמודדות היסטורית עם הבוס הגדול, המסלול הנוכחי גם הוא מגוון ואינו ניתן לאפיון בסגנון קרב או זירה אחד, מה שכן מאפיין את המסלול הם קטעי מעבר איכותיים ומושקעים שמזכירים מאוד את ההצגות מהטלוויזיה.

Image

 

הסוג השלישי של הקרבות בו אתם יכולים להשתתף הוא "Fantasy warfare" שלמעשה מדובר בקרבות אמיתיים שקרו בעבר ונחשבו למפגשים היסטוריים בין שני יריבים מרים שבדרך כלל היו בעלי מחנה משותף כמו למשל אותו סגנון לחימה. בקרבות אלו אומנם התוצאה האמיתית ידועה מראש, אבל לכם ניתנת ההזדמנות לעשות צדק היסטורי משלכם ולראות את המתאבק המועדף עליכם מנצח. מאחר ומדובר בקרבות שאכן התרחשו, במשחק לקחו את הקדימונים האמיתיים ששודרו בטלוויזיה ושילבו אותם כקדימונים לקרבות במשחק.

Image

 

המשחקיות עצמה מזכירה את משחקי הארקייד דור וחצי אחורה, אומנם יש משמעות לעוצמת המכות וכמות הנזק שכל מתאבק סופג, אבל אין את מערכת הנזק שהכרנו ממשחקים קודמים בה לכל איבר בגוף יש את הנזק שספג והמתאבקים מתפקדים כמעט אותו הדבר בתחילת ובסוף הקרב. כמובן שיש לדבר יתרון: הקרב הופך להיות ליותר מעניין, אבל החיסרון הוא שהקרבות נראים פחות אמיתיים, ומי שראה קרבות ארוכים כמו יוקוזונה נגד לאקס לוגר יודע שבסוף הקרב הדמויות חצי גוססות, במשחק הנוכחי זה לא קורה. יש באג קטן במשחק: אם דמות מזנקת עליכם מהחבלים היא תמיד תתפוס אתכם, גם אם היא תשנה את הכיוון באוויר, זה מעצבן ומוריד כמעט לחלוטין את האפשרות להתחמק ממתקפה זו.

Image

 

כדי לשמור על ערנות השחקנים, המשחק מתחיל עם מרבית הדמויות, התנועות והזירות נעולים. כל הישג חדש והתקדמות בעלילה יובילו לפתיחת דברים חדשים. הפתיחה היא פר דמות: אם תסיימו את הקמפיין של האנדרטקר עם האלק הוגן למשל, תיפתח לכם מכת הסיום של הוגן. כדי לפתוח מכות סיום של דמויות אחרות, יהיה עליכם לחזור על אותו מסלול ( או לסיים מסלול אחר) עם הדמות הרצויה.

המקום בו יש הכי הרבה משמעות לנעילות הוא בבניית דמות מותאמת אישית: יש עשרות פרמטרים כמו מבנה גוף, צורת ראש, צבע עור וכיו"ב בהם תוכלו לשלוט, אבל בתנועות מיוחדות של שחקנים, או כניסות שלהם תוכלו להשתמש רק אחרי שתפתחו במהלך המשחק. ככל שתפתחו גם יותר דמויות תוכלו ליצור לעצמכם גם דמות חזקה יותר על ידי איסוף סטים של תנועות איכותיות מהמתאבקים בהם שיחקתם.  

Image

 

סיכום
המשחק WWE: All Stars  מביא לנו את כל הכוכבים והקרבות הגדולים ביותר. המשחק מאפשר לשחקנים לעמת דמויות שמעולם לא נפגשו בזירה וליצור דמויות מותאמות אישית. המשחק מאפשר גם לשחזר קרבות עבר היסטוריים, כאלו שריתקו אותנו למול המסך ואולי גם לתקן כמה עוולות שנעשו למתאבק החביב עלינו.

המשחק מכוון למגוון גדול של פלטפורמות, בינהן גם כאלו חלשות גרפית כמו PS2 וה-Wii. הדבר מוביל לקבלת משחק שנראה כלפי חוץ דור וחצי אחורה (במונחים גרפיים מדובר על משחק שמתאים יותר ל-2006), על החיסרון הזה מפצה גיוון אדיר במשחקיות עליו יכולנו רק לחלום ב-2006.

האם המשחק שווה את הכסף
אם אתם אוהדים של הז'אנר, אני מניח שאתם לא תתאכזבו מהמשחק. המשחק מתאים יותר עבור גיימרים מתקדמים שמכירים מראש את מגוון התנועות ואינם זקוקים להדרכה. ברשת המשחק צובר תאוצה בלתי מוסברת.

ציונים
גרפיקה: 7
סאונד: 8
עלילה: 7
אינטיליגנציית בוטים: 8
גיוון ומשך חיי משחק: 10

ציון סופי: 80

 

תמונות מסך נוספות

Image

Image

Image

Image

Image

 

עידכון אחרון ( Sunday, 24 April 2011 )
 
< כתבה קודמת   כתבה הבאה >
Site by: MtK

eXTReMe Tracker