מבזקים

המשחק Pirates of The Caribbean: The legend of Jack Sporrow עתיד לצאת לפלטפורמת המחשבים ולפלטפורמת ה- PS2 בשבוע הקרוב.
לפרטים נוספים

 

powered_by.png, 1 kB
LEGO Star Wars III: The Clone Wars הדפס דואל
הערכת משתמש: / 4
הגרוע ביותרהטוב ביותר 
נכתב על ידי Administrator   
Sunday, 10 April 2011

 הקדמה
היו לי פעם אבני לגו, קיבלתי אותן "בירושה" מדודה, שקיבלה "בירושה" מדודה, שטסה במיוחד לבלגיה כדי לקנות לגו בחצי מחיר ולמצוא חתן על הדרך. בשנים הראשונות שיחקתי בלגו כמו שכל ילד נורמאלי משחק עם אבני לגו: לכדתי איתן נמלים, בניתי מבוכים ובית לעכביש או סתם בניתי פטיש ודפקתי בראש לחברים של אחי הקטן.

עם השנים התחלתי לגלות את הפוטנציאל האמיתי שבלגו: אלו אבנים שיכולות להתפרק וניתן להרכיב אותן שוב, וכך החל מגיל 12 ועד גיל 15 הייתי יושב לבנות ולהרכיב בתים ומבנים בלגו, ומפרק אותם... עם נפצים. הכל הסתיים שהדודה של הדודה באה לאסוף בחזרה את הלגו בשביל הילדון שנולד לה מההוא שפגשה בדרך לבלגיה ועכשיו הם גרים יחד בעיירה קטנה ושקטה ליד דימונה.

אז מסתבר שהלגו לא הגיע "בירושה", זו הייתה השאלה והדודה הגיעה בדיוק שנייה אחרי שהדלקתי שילוב של "רמדאן" עם ארבעה "סופר טייגרים" ו"עוזי" אחד. מה אני אגיד לכם, לפתילים המנוולים של הנפצים לוקח לפעמים יותר מידי זמן להידלק, הפעם זה היה למזלי, כי הספקתי להרחיק את הדודה למרחק מספיק כדי שרק מספר בודד של קוביות יתקעו לה בפיאה הנוכרית שלראשה.

נו טוב, להגיד שהיה לי מזל זו הגזמה, כי מהפיצוץ של הסופר טייגר עף גם ה"עוזי", למי שלא יודע, עוזי זה נפץ שעושה תוך שתי שניות כמה עשרות פיצוצים קטנים, את זה אני ידעתי, מה שלא ידעתי עד לאותו היום שה"עוזי" נקלע בפיאה של הדודה הוא שבנוסף לפיצוצים, לעוזי יש פוטנציאל דליק מאוד...
Image

על המשחק
המשחק LEGO Star Wars III: The Clone Wars, לוקח את השחקנים לעולם מופלא המורכב כל כולו מלגו, המשחק מבוסס על העלילה המקורית של הסרט "מלחמת הכוכבים: מתקפת המשובטים".  המשחק מאפשר לשחקנים להתנסות במיטב הסצנות עם מגוון אדיר של דמויות מהסרט, (132), ביניהן גם אהובות ומוכרות כמו אובי וואן קנובי, אנקנין סקייווקר ו-R2D2. המשחק משלב בתוכו אלמנטים של ארקייד (כגון איסוף מטבעות) עם אלמנטים ממשחקי בנייה ואסטרטגיה בזמן אמת.

Image

גרפיקה
הגרפיקה של המשחק מעולה, למעשה קשה לי לחשוב על גרפיקה טובה יותר עבור משחק שהנושא העיקרי שלו הוא לגו. כל סביבת המשחק והעיצוב שלה בנויים מתוך נקודת מבט של אנשי לגו נטו ומלבד הרקע, לא תמצאו אובייקט אחד שאינו "לגו". העיצוב הגרפי עושה את העבודה ומצליח להכניס את השחקנים לתחושה שהם משחקים בלגו אמיתי. לעיצוב הלגו יש גם יתרון, שכן הוא מדבר יותר אל הגיימרים הצעירים ולאמהות. כל ההבדל בין המשחק הנוכחי לזה שיצא בגרסה "האמיתית" היא ששם משפריץ מהיריבים דם וכאן משפריץ לגו, וזה מספיק בכדי להפוך את הדירוג של המשחק ל-6+.

Image

 

סאונד
הסאונד של המשחק... אז טקסטים אמיתיים במשחק אין, מה שיש זה את המוזיקה המקורית של הסרט, אותה בחרתי להשתיק אחרי שעתיים של משחק, ויש את האפקטים של הסאונד, אותם קשה מאוד לשמוע בהגדרות המחדל, בגלל המוזיקה הרועשת. בגדול הסאונד של המשחק הוא טוב, הייתי שמח רק אם היו בקטעי המעבר גם דברים יותר מורכבים כמו טקסטים, גם אם קצרים (ראו ערך "לוק אני אבא שלך"). כפי שכבר הבנתם, יש לכם את האפשרות לשלוט בעוצמת השמע של המוזיקה, האפקטים ובעוצמה הכללית.

Image

 

המשחק והשליטה במשחק
המשחק LEGO Star Wars III: The Clone Wars מתחיל כמו כל סרט הוליוודי טוב: אבירי הג'די אזוקים בלב זירת קרבות, הקהל מריע ורוצה  להריח דם, המפלצות משוחררות והנה עוד רגע הן יפרקו את גיבורי המשחק לקוביות, אבל אז ברגע מכריע הכח ניצב לצידם של הטובים והכל בא על מקומו בשלום...

הסצנה שתיארתי מתחילת המשחק מאפיינת את המוטיב העיקרי לאורך כל המשחק: יש קטע וידאו עם איזו צרה צרורה ואתם תפקידכם להוציא את הגיבורים מהבוץ בו הם נמצאים, או לחליפין לגרום להם להציל את המצב. גם תוך כדי שלב במשחק יש קטעי מעבר קצרים ונחמדים, שאומרים לכם יותר מכל שאתם יכולים לצאת מהמשחק בלי לאבד את כל ההתקדמות שלכם.

Image

 

כאן עולה הבעיה הראשונה והעיקרית של המשחק: קטעי השמירות. המשחק בנוי על פי "השיטה הקוונטית", זה אומר שאם לא תסיימו שלב, כל ההתקדמות שלכם לא נחשבת, המשחק לא ישמור ולא יתחשב במה שעשיתם, ואתם תאלצו להתחיל את הכל מהתחלה. הדבר הכי מתסכל בשלבים הראשוניים של המשחק, שאתם עדיין לא בדיוק מבינים את הפרנציפ ויכולים לאבד בדרך הזו בקלות שעתיים רצופות של משחק.

 

החיסרון השני של המשחק הוא עקומת הלמידה: אין במשחק יותר מידי דברים שצריך ללמוד, אבל צריך ללמוד אותם מהר מאוד וההדרכה שמספקים "אינה ידידותית למשתמש", זה נכון שעל האריזה מופיע דירוג גיל 6+, אבל צריך לקחת בחשבון שאותו בן 6 יהיה חייב איתו שישב לשבור את הראש ולהבין איך משגרים טורפדו ומה הדרך היעילה ביותר לעבור בין דמות לדמות. מרגע שתקלטו את הפרנציפ, המשחק הופך להיות למשחק ילדים ולא נוספים יותר מידי דברי חדשים שמצריכים הפעלה מאומצת של החשיבה.

Image

 

בהגדרה המשחק הוא גם משחק "פאזל", זה היה יכול לסתור טיפה את מה שכתוב בפסקה הקודמת, אבל בסופו של דבר שמדובר בחידות לילדים, אין שם תחכום מיוחד ולא צריך להיות גיימר מיומן כדי לפתור אותן. אני יוצא מתוך נקודת הנחה שעבור ילדים בגילאים 6-12 החידות אכן יכולות להוות אתגר של ממש.

בהקדמה אמרתי שהמשחק מבוסס על העלילה המקורית של מלחמת הכוכבים: מתקפת המשובטים, ובכן מבוסס זו מילה חזקה מידי. היוצרים של המשחק מצליחים לעשות מישמש אחד גדול מכל העלילה וסדר האירועים כפי שקרו במשחק. יתרה על כך, היוצרים מוסיפים למשחק גוון הומוריסטי שמאניש את הדמויות: הבנים הם שובניסטים שצוחקים על הנהיגה של הבנות, אלו מצידן עסוקות בשיחות בטלות ומתעלמות מקריאות עזרה בקשר. אם חלילה "בן" יחזיק ל"בת" את היד - ישר נשמע צחקוקים, או בקיצור - גן ילדים. אפילו על החיילים המשובטים לא חומקים מחוש ההומור של היוצרים ולא פעם תתפסו אותם עושים שטויות ודברים מצחיקים לחלוטין.

Image

 

להגיד את האמת, הסצנה הראשונה של המשחק יכולה להכניס את השחקן לשוק לא קטן: זורמים אליכם אינסוף רובוטים, בהתחלה אולי תנסו להרוג את כולם, אבל מהר מאוד תבינו לרובוטים אין שום כוונה להיגמר. כך תמצאו את עצמכם מנסים להשלים את המשימה שאתם מוקפים בכל זמן נתון בכמה עשרות אם לא מאות רובוטים.

הסצנה הראשונה של המשחק היא לא הסצנה הכי מייצגת, זה נכון שיש שלבים במשחק בהם נשלחת אליכם כמות אינסופית של רובוטים, אבל ברגע שתצאו מאותו הקטע במפה, הרובוטים יפסיקו לזרום. יש במשחק גם שלבים רגועים לחלוטין, כמו השלב בו אתם משדרגים את ספינת המלחמה שלכם. זהו למעשה שלב שמזכיר את StarCraft2 רק עם סיור חופשי יותר בספינה ושדרוג של יותר דברים.

אם למעשה תשאלו אותי מהו סגנון המשחק העיקרי ב- LEGO Star Wars III: The Clone Wars, אני אומר לכם שלדעתי מדובר ב-RPG-RTS קליל, בו אי אפשר להפסיד או להיכשל, כזה שמותאם לילדים ולמתחילים. במשחק יצא לכם לבנות בסיסים, לפקד על חיילים (עם חלק מהדמויות), לפתור פאזלים, להטיס חלליות בסגנון ארקייד, לשלוט בכלי מלחמה עתידניים ולכסח יריבים בסגנון RPG.

Image

 

יש סעיף אחד שקשה לי איתו והוא אינטליגנציית הבוטים: כי ברור לי שחלק גדול מאוד מהמשחק מוסרט מראש, למעשה בספינה יש מקום שבו תוכלו לשבת וללחוץ על כפתור הירייה - והיריבים כבר יכנסו לכם לבד לבין הכוונות. אבל, חלק מהבוטים עושים את העבודה שלהם כמו שצריך: הם רודפים (ביותר ממישור אחד), מאגפים ומנסים לחמוק מההתקפות שלכם. המסקנה שלי היא שלבוטים במשחק יש פוטנציאל לא ממומש, ככל הנראה כדי לא להקשות יתר על המידה על השחקנים.

הספינה היא המקום בו הכסף שתאספו במשחק ישמש אתכם יותר מכל, תוכלו לרכוש איתו דמויות חדשות, או קוביות לגו אדומות שנותנות לכם יכולות מיוחדות. הכי מצחיק היה לגלות קובייה אדומה שנותנת יכולת מיוחדת "לגילוי קוביות אדומות" ומה אתם חושבים, שהקוביות האלו לא יעלו לכם כסף? פחחחחח..

Image

 

כל מפה במשחק, כולל הספינה, בנויה כך שתהיו חייבים לחזור אליה יותר מפעם אחד. איך עושים את זה? פשוט מאוד: לכל דמות יש את היכולת המיוחדת שלה, למשל לחיילים יש יכולת למשוך אובייקטים עם חוט, לרובוטים יש את היכולת להפעיל מסופים (כל רובוט והמסוף שמתאים לו), לאבירי הג'די יש את היכולת להשתמש בכח על אובייקטים מסויימים, אבל יש גם אובייקטים שמצריכים שימוש בצד האפל - אותו רק אבירי הסית יכולים להפעיל...

Image


מה עושים עם כל זה? פשוט מאוד שמים בכל מפה כמה אלמנטים שרק דמויות מיוחדות יכולות להשתמש בהם\להפעיל וזה מחייב אתכם לחזור למפה ולהשתמש על האובייקט עם הדמות המתאימה כדי למלא כמה שיותר מהאתגרים של המשחק, המזל הגדול הוא שברגע שתגמרו את המשימה, תוכלו לחזור אליה כ"משחק חופשי" ואז גם תהיה לכם האפשרות להחליף בין הדמויות באופן חופשי בלי שתצטרכו לחזור על המפה עבור כל דמות. אז למה עדיין תהיו חייבים לחזור לאותה מפה יותר מפעם אחת? כי בכל מפה יש יותר מאתגר אחד למלא ולפעמים לוקח זמן למצוא את כולם.

 

Image

 

האסטרטגיה של המשחק להישאר "משוחק" כמה שיותר זמן היא להחזיק אצלו כמה שיותר קלפים: תהיו חייבים לחזור על מפות כדי לסיים את כל האתגרים, כדי לקבל חלקי אנרואיד\קוביות זהב. קוביות הזהב ישמשו אתכם כדי לבנות דברים בתוך הספינה ולפתוח גישה לאגפים נוספים. הספינה עצמה נטענת בכל פעם במטבעות ואובייקטים שצריך לאסוף \להרוס, כך שאחרי כל משימה תוכלו למצוא את עצמכם מטיילים לפחות חצי שעה בספינה כדי לאסוף כסף.

 

אחת הדרכים לחסוך זמן במשחק היא - לשחק בזוגות, המשחק בזוגות יכול להיות חוויה משעשת לחלוטין, במשחק יש גם את האפשרות לחלק את המסך בין הדמויות באופן אינטראקטיבי, כך שהמיקום של הדמות שלכם במסך יהיה תמיד יחסי לזה של בן זוגכם למשחק. במשחק יש גם מוד ארקייד שמאפשר לשחקנים לשחק ראש בראש בסגנון RTS כמו רד-אלרט או סטארקרפט2.
Image

 

 

סיכום
המשחק LEGO Star Wars III: The Clone Wars, הוא משחק עם קהל יעד מוגדר של גיימרים צעירים, המשחק מציג משחקיות טובה, גרפיקה איכותית, הומור שלא תמיד יהיה ברור לקהל היעד והרבה נוסטליגה או אם תרצו - מסורת של "מלחמת הכוכבים". על אף התדמית הילדותית שמקנה הלגו למשחק, אני נהניתי לשחק בו, לעיתים היה חסר לי אתגר ממשי ומצאתי את איסוף המטבעות כדבר משעמם, אבל אני מניח שלדור הצעיר יש יותר סבלנות מלי. המשחק משחרר בכל פעם עוד פיסה קטנה של משחקיות איתה אפשר להשתעשע: זה יכול להיות אגף חדש בספינה, דמות חדשה איתה אפשר להפעיל דברים ייחודיים או אפילו מודים חדשים למשחק. כל אלו גורמים למשחק להיות בעל אורך חיים רב בהרבה יותר לו רק הייתה בו רק העלילה והאפשרות לשחק שחקן כנגד שחקן.
היינו גם ממליצים לכם לבקר באתר הרשמי של המשחק לחוויית גלישה מסוג אחר: לאתר המשחק

האם המשחק שווה את הכסף?
המשחק יכול להיות לדעתי מתנה מעולה לילד\ה החל מגיל 4 (בליווי מבוגר) ועד לגיל 16, הכל כמובן בהתאם ליכולות של הילד. העלילה של המשחק מספקת בממוצע 70 שעות משחק (משתנה בהתאם לגיל השחקן) באם מדובר באדם שמעריץ את הסדרה: טווח הגילאים שתיארתי אינו תופס.

ציונים:
גרפיקה: 10
סאונד: 8
עלילה: 8
משחקיות: 9
אינטליגנציית בוטים: 8

ציון סופי: 8.5

 

עידכון אחרון ( Sunday, 10 April 2011 )
 
< כתבה קודמת   כתבה הבאה >
Site by: MtK

eXTReMe Tracker