מבזקים

לפני כמה רגעים קיבלנו ידיעה שעומד לצאת משחק חדש בשם  Prizefighter מבית Don King המשחק עתיד לצאת ב-13 ליוני 2008 עבור הקונסולות Xbox 360 NDS,WII,

לסרטון שמסביר על המשחק

 

powered_by.png, 1 kB
ביקורת למשחק Killzone3 הדפס דואל
הערכת משתמש: / 0
הגרוע ביותרהטוב ביותר 
נכתב על ידי Administrator   
Monday, 14 March 2011

הקדמה
לא היה לנו פשוט להשיג את הדיסק של Kill Zone3 וככל שההמתנה הייתה ארוכה יותר כך גדלה הציפייה, אתם בוודאי יכולים לתאר איזו שמחה מילאה אותי כשבסופו של דבר הגיע אלי העותק המיוחל של המשחק: אני שחקן FPS מובהק זכיתי לשים את ידי על עוד משחק מהז'אנר המועדף עלי, ועכשיו לביקורת.

על המשחק
המשחק Kill Zone3 כמו קודמיו הוא פרי פיתוחם של Guerrilla Games לקונסולת הפלייסטישן, הוא מתחיל פחות או יותר מאותה נקודה שבה הסתיים קודמו וזה אומר בכאוס מוחלט של מלחמת הכל בכל, שבבסיס העלילה (אם יש דבר כזה) עומדים שני החיילים ההלגסטים המוכרים: ריקו וסב (קיצור של סבצנקו) שנשלחים להציל את הקפטן ג'ייסון נרוויל מהוצאה להורג בשידור חי על ידי איגוד התעשיינים שהשתלט על העולם. במהלך פעילות החילוץ ריקו מגלה שלהציל את נרוויל זו רק משימה שולית ושהאויב האכזר עומל במעבדות הסודיות על פיתוח נשק יום הדין.

אגב, ריקו שלנו הוא ילד בעייתי: זה אומר שכל מה שאומרים לו לעשות הוא תמיד עושה הפוך, אל תלך לשם - והוא הולך. תישאר במקום - והוא רץ. חכה לתיגבורת - והוא כבר מזמן בעומק האויב,  וואלה יוצא לו בהרבה מקרים שההתנהגות האימפולסיבית שלו באה לטובה, אבל אתם יודעים מה? לא הייתי רוצה חיילים כאלה בצבא שלי.

Image

גרפיקה
הגרפיקה של המשחק הצליחה בפעם הראשונה לבלבל אותי לחלוטין: מצד אחד יש שיפורים מדהימים בגרפיקה ובמנוע הגרפי, וזה בא לידי ביטוי ברזולוציות גבוהות יותר של אובייקטים על המסך ושבגדול דברים נראים אמיתיים יותר, יש אפילו שלבים בהם תילחמו באמצע סופת שלגים וזה אומר שמבחינת עומס על המעבד הגרפי זוהי אחת הסביבות הקשות יותר - ולא תרגישו צניחות FPS או לאגים. לעומת זאת יש במשחק שלל אפקטים כמו זה של הדם שמותז מגופכם כשאתם נפגעים - שנראים כאילו הם נצבעו בצבע גואש, או בקיצור: אפקטים ברמה גרפית נמוכה ביותר שלא הייתי מצפה לראות במשחק מפותח שכזה.

Image

 

סאונד
גם הסאונד של המשחק הכניס אותי לדילמה לא קטנה: מצד אחד המוזיקה סוחפת, קולות היריות והפיצוצים משכנעים ביותר ואפקטי הסביבה נותנים תחושה של פעילות בסביבה אמיתית לחלוטין. מצד שני חלק מהדיאלוגים נשמעים כאילו הדמויות היו בדיוק באמצע ביס של פלאפל שהכריחו אותם לדבר ויותר גרוע: אי אפשר להנמיך את הסאונד הכללי לרמה של "משחק לילה", זה אומר שגם כאשר בטלוויזיה שלי הסאונד הוגדר על 1% ובמשחק הסאונד הוגדר על 1% עדיין הרעדתי את הבניין בקולות הפיצוצים והיריות, אני יודע שהאשמה לא בטלוויזיה מאחר ובמשחקים אחרים זה לא קורה - אז במילים אחרות יש באג בהגדרות הסאונד של המשחק (גם ריסטרט לא עוזר).

Image

המשחק והשליטה במשחק
בום בום טראח טראח, זו התמצית של המשחק, בניגוד לשאר משחקי ה-FPS שתכירו, במשחק הנוכחי לא מבקשים מכם להיות מתוחכמים יותר מידי, פשוט לירות וכמה שיותר. במשחק יש כמות אדירה ומרהיבה של אפקטים מהממים של פיצוצים, הריסות ודברים שמתפרקים. אני לא מאמין שאני אומר את זה אבל כמות הפיצוצים נראית מוגזמת אפילו בשבילי, שחקן שקודם בודק מה יכול להתפוצץ במפה ואז מתחיל את המשחק.

אדם חכם אמר פעם "נפש שבעה תבוס נופת" (שלמה המלך 952 לפני הספירה),  וזה אומר שכל דבר צריך לתת במידה הנכונה, או במילים אחרות: גם אם אתם אוהבים יריות ופיצוצים, בשלב מסוים זה ימאס לכם. זו בערך ההגדרה של הדילמה השלישית שלי עם המשחק: התחושה שקיבלתי הייתה שאני לא בדיוק שולט במשחקיות, בגלל שמבקשים ממני לירות כמה שיותר, הנה מגיע טנק - תוריד אותו במרגמות, הנה מגיע יריב - תרסס לו את הצורה ולעוד שלושים היריבים הבאים שיגיעו בדיוק באותה הדרך. בכלל כמות הפגיעות שצריך כדי להוריד יריב היא מוגזמת: אני ספרתי לפחות 15 כדורים כדי להוריד יריב בפגיעה לגוף שזה נראה לי מוגזם לחלוטין, אני דופק צרור ביריב שבא מולי והוא עדיין עומד איתן על מקומו ואפילו לא מנסה לתפוס מחסה. אני לא יודע מה איתכם, אבל גם אם היה לי שריון כמו של רובוקופ, אחרי צרור כזה הייתי מנסה לפחות להתחבא.

Image

 

זה לא נכון להגיד שלבוטים אין אינטיליגנציה, וכדי שלא תבינו אותי נכון אני אומר לכם שהבוטים אכן תופסים מחסה, מנסים לאגף ואפילו מצליחים מידי פעם להוציא התקפות משולבות, אני רק מעלה את הנקודה שההתנהגות שלהם לא תמיד הגיונית.

אם לדבר על גולת הכותרת של המשחק לדעתי אז זה השילוב של הנשקים והטכנולוגיות: במשחק הזה יצא לכם באמת להתנסות בסוגי נשקים שלא ראיתם כדוגמתם ואפילו להשתמש בטכנולוגיות כמו למשל  Jet-pack, שזו למעשה חליפה\תרמיל מעופפת עם כח אש אדיר. בכדי לשכנע אתכם להשתמש בכמה שיותר נשקים, היו צריכים להעיף את אספקת התחמושת. אבל ברגע שיש לי כל שני מטר ארגז תחמושת - אין לי יותר מידי סיבות להחליף כלי נשק ולנסות להתרגל אליהם, בעיקר ברגע שבכלי הנשק שאני מרים יש פחות תחמושת מאלו שאצלי. ואכן השלבים בהם השתמשתי הכי הרבה בכלי נשק שונים היו שלבים בהם היה מחסור בתחמושת ולא בהכרח בגלל שהתחשק לי לגוון בכלי הנשק.

Image

 

משחק המולטיפלייר
כאן מגיעה הדילמה הרביעית והאחרונה שלי לביקורת: מצד אחד המולטיפלייר הוא הרבה יותר אינטנסיבי מכאלו אחרים שתוכלו לראות במשחקים אחרים, המשימות הרבה יותר מגוונות ואולי גם יותר מתוחכמות. זו גם הבעיה, לי לקח לא מעט זמן כדי להבין מי נגד מי, נדמה היה לי שאני משחק בשרת שכל שתי דקות החוקים בו משתנים ואם תרצו אז ניתן יהיה להשתמש במדד הקללות\דקת משחק וללא ספק המולטיפלייר של KillZone3 הצליח להביא אותי לשיאים שלא חשבתי שאגיע אליהם.

Image

סיכום
המשחק KillZone מציג לנו משחקיות שונה מזו שהתרגלנו אליה עד כה, במשחק לא תמצאו עלילה או סיפור ואפילו המשחקיות פגומה משהו ונותנת תחושה של חוסר שליטה במשחק. לעומת זאת מי שיבחר לשחק במשחק יזכה לראות כמות מרהיבה של פיצוצים, לירות עד שיתחשק לו להקיא מרוב יריות ולחוות את עולמם הפראי משהו של ריקו וסב.

האם המשחק שווה את הכסף?
לטעמי המשחק לא שווה את הכסף ואפילו לא את המאמצים המיותרים שהשקעתי בכדי להשיג אותו, רגע אחרי שסיימתי את הביקורת חזרתי לשחק במשחק TDU2, שאולי זה לא משחק מהז'אנר האהוב עלי ביותר, אבל זה משחק טוב שאני מצליח להנות מלשחק בו.
למי שכן יתכוון לקנות את המשחק אחרי שקרא את הביקורת, אני אומר לקחת נשימה אחת עמוקה ואז לחשוב שנית. למעשה אני יכול לתת לכם עצה אחת טובה: למשחק יש דמו שניתן להורדה חינם דרך הרשת של סוני (זמין דרך הפלייסטיישן), תתקינו את הדמו, תשחקו ותשאלו את עצמכם עד כמה נהניתם מהמשחק.

ציונים:
גרפיקה: 8
סאונד: 7
משחקיות: 6
עלילה: 5
מקוריות וכלי נשק: 9
אינטיליגנציית בוטים: 8
משחק רשת: 8

ציון סופי: 73

התמונות נלקחו מהאתר הרשמי של המשחק

לקריאת הביקורת המלאה באתר NGO



עידכון אחרון ( Monday, 14 March 2011 )
 
< כתבה קודמת   כתבה הבאה >
Site by: MtK

eXTReMe Tracker