מבזקים

חברים יקרים, הטריילר הרשמי של GTA5 כבר כאן, ורגע לפני שהמשחק יוצא, רוקסטאר גורמים לנו להזיל ריר על המסכים עם טריילר שנראה כמו סרט אקשן מוצלח ביותר.
הטריילר הרשמי מציג לנו שוב את הגרפיקה המדהימה (שימו לב גם לעומק שבו הטקסטורות נשארות ברמה איכותית), את המשחקיות המגוונת והרבה מאוד אקשן. לנו נשאר רק להתבונן ולחכות...ולחכות.. כשהשאלות העיקריות שעוברת לנו בראש בזמן ההמתנה הן: באיזו תחנת חלל הפעילו את המשחק כדי שיפעל כפי שרואים בסרטון, וכיצד המשחק החדש ירוץ על מערכת גיימינג ביתית?

לצפייה בטריילר: http://www.ngohq.com/news/23997-grand-theft-auto-v-launch-trailer.html

 

 

powered_by.png, 1 kB
ביקורת למשחק טסט-דרייב Test Drive Unlimited 2 הדפס דואל
הערכת משתמש: / 3
הגרוע ביותרהטוב ביותר 
נכתב על ידי Administrator   
Friday, 18 February 2011

הקדמה
את ז'וז'ו אמסלם כולם הכירו וכיבדו בשוק, השנים היו שנות התשעים וכשז'וז'ו היה עובר עם המרצדס השחורה שלו היו כל עוברי האורח והסוחרים עוברים לדום. לז'וזו שלנו לא הייתה רק חזות של עבריין, יוחסו לו גם מספר לא מבוטל של שודים מזויינים, מקרי רצח לא מפוענחים ואפילו הייתה שמועה שהוא מתפעל רשת ענפה של גביית דמי חסות.

באותם השנים רכשתי את "דליה": הדלתא הראשונה שלי, רכב כבד ומחוספס עם נטייה להתחמם גם בימי החורף הקרים. אחד המאפיינים הייחודים של הדלתא היה פח עבה ביותר, בואו נגיד שאם לרכב ממוצע יש פח בעובי חצי מילימטר, לדלתא שלי היה פח בעובי שלוש מילימטר, מה שהפך אותה לטרנטה איטית וזוללת דלק.

הסיפור שלנו מתחיל ביום חורף קר ואפרורי, ז'וז'ו החנה את המרצדס המבריקה שלו במורד הרחוב ואני החניתי את "דליה" במעלה. אולי היה זה בגלל הקור שגרם לי לרוץ לשרותים או אולי סתם היסח הדעת, אבל שכחתי להרים את האמברקס (הנדברקס) ורצתי להתפנות. מיותר להגיד שלא עברו יותר משלושים שניות ולפתע נשמע "בום", אחריו השהייה קצרה ושוב עוד "בום" ועוד קצת "קראש".

רצתי החוצה, המראה שנגלה לנגד עיני היה מחריד: דליה הידרדרה בירידה, נכנסה במרצדס החדישה ומעכה לה לחלוטין את הבגאז', כאן זה לא הסתיים, כי המרצדס שעפה מעוצמת המכה הידרדרה במורד הרחוב, פרצה את הגדר, עפה לתהום ונחתה על הגג, כך שכל מה שנשאר ממנה ברחוב הייתה מראת צד שנתלשה והתגלגלה על המדרכה.

אתם יכולים לדמיין את מה שעבר עלי באותו הרגע, בעברית תקנית אומרים שאכלתי את הסרטים של החיים שלי, רצתי ל"דליה" שעמדה במקום המרצדס של ז'וז'ו, ובחנתי אותה: אפילו לא שריטה אחת קטנה: הפח העבה הגן עליה לחלוטין, מהר נכנסתי לרכב, לקחתי רברס קטן חזרה לתחילת הרחוב, שיחקתי אותה כאילו "עכשיו אני מגיע" והחניתי את "דליה" במקומה הקבוע.

כשבאתי לצאת מהרכב, חיכה לי בחוץ ז'וז'ו העצבני ועליו רק גופיה ותחתונים. "ראית את הנהג שפגע לי ברכב?" שאל. "לא, לא ראיתי שום נהג" עניתי, "כרגע נכנסתי לחנייה". תאמינו או לא זה עבד וז'וזו לא חשד בי מעולם, למעשה אותו יום הוא חזר בתשובה - אחרי שהמשטרה מצאה מטען חבלה שהוצמד למרצדס ותוכנן לחסל את הרכב על יושביו, באותו הרגע ידעתי שהייתה זו יד הגורל שדחפה את "דליה" והצילה את ז'וז'ו.

Image

 

על המשחק
טסט-דרייב זה כבר יותר ממותג, בשבילי זהו משחק המכוניות הראשון שבו הרכב נע בחופשיות במרחב, שטרח לעצב נופים מסביב למסלול הנסיעה, ושהציג מרוצי מכוניות בתלת-מימד. יכול להיות שהיו עוד כמה משחקים שכאלו בשנות השמונים, אבל טסט-דרייב הוא זה שנחקק בזיכרוני.

במשחק הנוכחי אתם שוב נמצאים באי - הפעם אתם משחקים באיביזה ובהוואי שבאוקיינוס השקט, כצפוי, יהיו במשחק המון נופים מרהיבים, מסלולים מגוונים, עשרות יעדים שונים בהם תוכלו לבקר ואפשרויות אינספור למשחקונים מיידיים. למשחק יש מוד לשחקן היחיד וכן מוד מכוון והוא מצליח לשלב ביניהם בצורה הטובה ביותר.

הביקורת בוצע על קונסולת ה-Playstation3. 

Image

 

גרפיקה
הגרפיקה של המשחק טובה ובכל זאת הייתי טיפה מאוכזב, בבסיס האכזבה עמדו שני גורמים: האחד הוא הציפייה הגבוהה שלי לראות משהו אקסטרה-אורדינרי (יוצא מן הכלל), והשני הוא שילוב של המון לאגים עם באגים מוזרים בשיכוב הגרפי: אנשים הלכו בתוך הרצפה, מכוניות היו שקועות עמוק בכביש ולפעמים עצים ואובייקטים היו תלושים מהקרקע, אני חייב לציין שמדובר בבאגים נדירים לחלוטין אבל באג זה באג.

המנוע הגרפי של המשחק נותן לאורך מרבית המשחק תחושה של מנוע חזק ואיכותי, ההדמיה של מחזוריות היום, תנאי מזג האוויר והתנועתיות של האובייקטים במסך משרים תחושה של סביבה אמיתית. בכל הקומפלימנטים הללו פוגמים הלאגים שהזכרנו קודם וזמן המחזוריות הקצר יחסית של מסלולי תנועת האובייקטים (למשל רקדנית תחזור על אותה תנועה בדיוק כל שלוש וחצי שניות).

Image

סאונד
כמו הגרפיקה, גם הסאונד לרוב איכותי וגם בסאונד הצלחתי למצוא דופי: הדבר המעצבן מכל היה הצליל של ה"עונשין" (כאשר יורדים מהמסלול בחלק מהמירוצים) שנשמע בדיוק כמו מכונת ירייה ממלחמת העולם השנייה. היו גם כמה אפקטים מוגזמים יתר על המידה, כמו למשל שמתי לב שהרכב משמיע צליל של פח זבל שנופל מגובה מטר גם אם הוא מרביץ זינוק קטנטן של כמה סנטימטרים.

עוד משהו שהיה חסר לי בסאונד: כתוביות, אתם בוודאי כבר יודעים שאני לא אנגלוסקסי במקור ולכן יש לי העדפה לקרוא את מה שהדמויות אומרות כדי להבין אותן טוב יותר. במשחק הנוכחי לא מצאתי את האפשרות לשים כתוביות, המזל הוא שאין יותר מידי טקסטים מורכבים שצריך להבין וגם שבמקומות שצריך להבין רושמים לכם "הוראות הפעלה" באופן די ברור.

Image

 למשתמשי ה-PC:

דרישות מערכת מינימאליות
מעבד: אינטל כפול ליבה E4500 2.2GHz ומעלה.  לחליפין מעבד AMD 4400+.
זיכרון ראם: 2 ג'יגה.
כרטיס מסך: GeForce8800  או לחליפין HD3870.
כרטיס קול:  תואם דירקטX 9.0C.
מקום פנוי בכונן הקשיח: 14 ג'יגה.
חיבור רשת
דרישות המערכת המומלצות זהות למינימאליות, מלבד כרטיס המסך - GTX280  או לחליפין HD4870.


Image

 

המשחק והשליטה במשחק
המשחק מתחיל על רגל ימין: מסיבת גג עם בחורות, ביקיני, אלכוהול, בריכה, מוזיקה טובה ומה לא. הדבר הראשון שמבקשים מכם זה שתבחרו מי אתם מבין הדמויות שרוקדות להן במסיבה. לאחר שתבחרו תקבלו כמה שניות להסתובב ולהתרשם מהמנוע הגרפי המעולה (זו דרך עדינה להגיד שתהיו עסוקים בלהסתכל על כוסיות מענטזות). לא עובר זמן רב וקוראים לכם לבוא למוסך לראות את מתנת יום-ההולדת: פרארי חדישה בצבע אדום.

אתם נוסעים בפרארי, הכל טוב מסביב ואתם כבר שואלים את עצמכם "אם יש לי פרארי מה אני צריך בחיים?" כשלפתע נשמע קולה של הבת של הבוס שלכם שמעוררת אתכם מהחלום רק כדי להגיד לכם שאתם מפוטרים מתפקידכם כנהג פרטי בגלל שלא הגעתם לאסוף אותה בזמן, בשנייה האחרונה הבת של הבוס מציעה לכם להשתתף במרוצי מכוניות ומשם מתחיל בשבילי המסע לפרארי...

Image

אני רוצה לחרוג ממנהגי ולהתחיל בתיאור של המשחק דווקא במשחק הרשת, הגאוניות בטסט דרייב היא השילוב בין משחק הרשת למשחק לשחקן היחיד, אתם נוסעים במפות בהן יש בוטים ובמקביל גם שחקנים מכל העולם. כך שבכל רגע נתון אתם יכולים לבחור אם אתם משחקים את המשחק לשחקן היחיד, או שמא מתחשק לכם להיות באינטראקציה עם שחקנים אמיתיים כל זאת בלי לצאת מהמשחק ובלי לעבור לחדרים מיוחדים. השילוב בין שני העולמות - המולטיפלייר והסינגלפלייר יכול ליצור מצבים כיפיים לחלוטין, למשל תחרויות ספונטניות בין משימה למשימה, התנגשויות המוניות, משחקי תופסת והמון אגו.

למעשה שאומרים טסט דרייב החדש אומרים משחק חברתי, לא רק שיש יתרון ליצירת חברים (יש עם מי לשחק), מציאת חברים והשתתפות בתחרויות ברשת ובמסגרת המועדון הן חלק מהמטרות שמציבים לכם כאתגרים במשחק ואתם תתוגמלו על כל חבר שיצור איתכם קשר ויהפוך לחבר פעיל ברשת ה-PS3. מרגע שיהיו לכם חברים, תוכלו לנסות וליצור איתם אתגרים חדשים או לחליפין סתם להצטרף אליהם למשחק. בשלבים מתקדמים כדי לקבל את מספר נקודות הניסיון המקסימאליות יהיה עליכם גם להצטרף למועדונים חברתיים ולהשתתף בתחרויות קבוצתיות.

Image

ועכשיו נחזור לעלילת המשחק לשחקן היחיד:
כמו שאמרנו אתם משחקים נהג מירוצים כושל שעובד כנהג פרטי. כדי להתחיל את המסע שלכם כנהג מירוצים מקצועי, תאלצו להוציא רישיון נהיגה, לכל סוג רכב יש את רישיון הנהיגה שלו. לפרארי למשל יש רישיון "A", בעוד לרכב שטח צריך להוציא רישיון "B" וכן הלאה.

מה יש לי להגיד על בית הספר לנהיגה? כמו כל בית ספר מדובר בבזבוז זמן משווע שלא ניתן להתקדם בחיים בלעדיו... בבית הספר מצד אחד יש משימות מאוד לא קלות ואתם תתקלו במשימות נהיגה שיראו לכם חסרות כל היגיון. מצד שני אומרים אצלנו "קשה באימונים קל בקרב" ואכן, בית הספר הוא המקום הנכון ביותר ללימוד הפיזיקה של סביבת TDU2.

Image

כמו במשחקים קודמים גם כאן יהיו אינספור חנויות ואובייקטים שפזורים ברחבי האי ויתווספו לכם למפה ברגע שתעברו לידם. האובייקטים יכולים להיות בתים למכירה, סוכנויות תיווך, מספרות, חנויות בגדים וכן הלאה, לכל החנויות הללו יש חשיבות בצבירת נקודות ניסיון במשחק ובטיפוס בדרגות. אבל, החנות המשמעותית ביותר היא ללא ספק חנות הרכב. בחנות הרכב תוכלו לרכוש מכונית חדשה (או משומשת), בהתאם לתקציב שעומד לרשותכם. לפני שתחליטו שאתם נעולים על מכונית תוכלו להיכנס לתוכה כדי לראות איך היא נראית מבפנים, להשוות עם מכוניות אחרות ואפילו לקחת אותה לסיבוב נסיעת מבחן מוגבל בזמן (Test Drive). סיבוב נסיעת המבחן זה דבר אדיר, הוא מאפשר לכם להתנסות בכל סוגי המכוניות בלי שבאמת תהיו חייבים לרכוש אותן. לפני שרוכשים מכונית חשוב לשים לב לשני דברים חשובים: מה הסיווג של המכונית (A, B, C..) שכן יש מירוצים שפתוחים רק לחלק מהמכוניות. וכן חשוב לשים לב שיש לכם מספיק מקום בחניון.

החניון זו פרשה עגומה, אתם מתחילים את המשחק בקרוואן, עם חניון צמוד עלוב כזה שבחסד יכול לאכסן שתי מכוניות, ברגע שתנצחו את יריבתכם המרה והמרירה "מיאמי האריס" תקבלו גם את הרכב שלה וזה יתפוס לכם מקום קריטי בחניון, משמע - תאלצו לוותר על אחת המכוניות. לי זה היה די קשה להיפרד מהדלתא, אבל ידעתי שבקרוב מאוד אני רוכש את הפרארי הראשונה שלי ולכן הסכמתי לאכסן לידה את הגרוטאה של מיאמי האריס.

עכשיו תגידו לי "וואו וואו לאן אתה רץ? מדלתא אתה מדבר על פרארי? מאיפה כל הכסף הזה"? ובכן זה נכון שבין הדלתא לפרארי באופן טבעי אמורים להיות כמה שלבים ומכוניות ביניים, אבל הדלתא מסתבר היא מכונית מספיק טובה בכדי לנצח במירוצים, בעיקר אם אתם מתרגלים לפיזיקת הנהיגה שלה.

Image

כסף אפשר לעשות בשלוש דרכים עיקריות: על הכביש בנהיגה פתוחה - ואז כל דריפט (התחלקות), קפיצה או דודג' (התחמקות מתאונה), ממלאים לכם מד שמכניס לכם כמות מזערית של כסף, במצטבר זו דרך איטית אך בטוחה לעשות הרבה כסף.
תוכלו לעשות כסף בתחרויות - אם מדובר בתחרויות של הסינגלפלייר אז תהייה לכם ההזדמנות לחזור על האתגר עד שתנצחו ותגרפו את הפרס. במולטיפלייר לעומת זאת אם תפסידו בתחרות תאבדו סכום לא מבוטל של כסף ונקודות יוקרה.
הדרך השלישית לעשות כסף היא דרך משימות: ברחבי האי פזורות משימות, חלקן סטטיות כמו צלם שיבקש מכם לצלם נופים ייחודיים וישלם סכום מופקע של 5000 דולר לתמונה. וחלקן מוגבלות בזמן, זה אומר שתהיו חייבים להספיק להגיע למשימה לפני שהיא נעלמת מהמפה. המשימות המוגבלות בזמן הן בעיקר משימות של סבלנות, משהו נוסח "קח אותי הביתה רק סע בזהירות" או "קח לי את הרכב לטיפול שנתי ותשמור עליו טוב בדרך".  

Image

השליטה במשחק היא לא הכי פשוטה שיש: צריך להתרגל לרכבים, עבור כל רכב לדעת מתי להוריד את הרגל מהגז ומתי להדביק את הדוושה לרצפה. זה נכון שבבתי ספר לנהיגה ילמדו אתכם איך לקחת נכון סיבובים ולנסוע בין מכשולים, אבל בשטח תהיו חייבים לדעת לתפעל את הרכב שלכם, אחרת  כל מה שתצליחו לעשות זה לעוף מהמסלול ולחרוש את השדות בכמות לא הגיונית של צלחות (סיבובים במקום). אם זה לא מספיק הכניסו למשחק גם את מסלול ה- off road, שזה למעשה מירוצים מיוחדים לרכבי שטח. אני אוהב רכבי שטח, אבל שוב מדובר בסגנון נהיגה שונה לחלוטין שצריך להתרגל אליו ורק כדי להוציא רישיון נהיגה "B" בזבזתי לפחות שעה שלמה בניסיונות לעבור את המבחן הסופי.

כדי להקל עליכם את החיים, במשחק מאפשרים לכם להתנסות בשלוש דרגות שליטה ברכב: סיוע מלא, ספורט והארדקור. ההבדל בפועל בין כל דרגת שליטה\קושי הוא המאמץ שיידרש מכם בכדי לתפעל את הרכב, כך שבהארדקור תלחצו בממוצע פי ארבע על הכפתורים ממה שהייתם לוחצים בסיוע המלא.

Image

במשחק כמו כל משחק חברתי יש לכם דרגות וטייטלים, אתם מתחילים בדרגה 0 כאלמונים וככל שתעלו בדרגות תקבלו טייטלים שמתארים עד כמה אתם מפורסמים כשהיעד הסופי שלכם היא הדרגה 60 ומבחינת הטייטל זה אומר שאתם "סופר-מפורסמים". איך עולים בדרגות? זה פשוט מאוד: יש ארבעה קטגוריות: סוציאלי, תחרויות, גילוי ואוספים. לכל קטגוריה יש גם תתי קטגוריות, למשל "גילוי" מתייחסת לאחוז הכבישים בהם נסעתם, למספר המאורעות בהם השתתפתם, לכמות האוצרות שמצאתם ולתמונות שצילמתם. יש גם תתי קטגוריות שגובלים בקטנוניות: למשל בקטגוריה "אוספים" יש את האפשרות לעצב את הבית, החלפתם שטיח? מעולה! תעלו דרגה...נשמע די מטופש נכון? אז זהו שאם לא היו מתנים את הקטגוריה הזו בעליה בדרגות לא הייתי מחליף את השטיח בבית גם אם חתולים היו מחרבנים עליו.

Image

דברים שעצבנו אותי במשחק Test Drive Unlimited ( (TDU1:  אי אפשר לסיים את הביקורת בלי להתייחס לדברים שעצבנו אותי בביקורת למשחק הראשון של TDU כאן ולבחון האם הם השתפרו או לא.
הממשק: ובכן יש שיפור משמעותי בממשק, זה לא אומר שאני הצלחתי באמת לשחות בו כמו דג במים ולקח לי המון זמן להבין איפה נמצאת כל אפשרות. אבל עדיין יש שיפור משמעותי לעומת הממשק המסורבל של TDU1.

הניווט הקולי-GPS: שופר משמעותית, ההודעה על הפניה מגיעה בזמן. עדיין קשה מאוד להעריך מהמפה שנותנים לכם מהו המרחק המדויק לפנייה הבאה, אבל לפחות אתם מגיעים לפנייה מוכנים ואולי אפילו מוכנים מידי, שכן בכמה מקרים הניווט הקולי מודיע על הפנייה מוקדם מידי.
למרות השיפור בניווט הקולי הצלחתי למצוא בו באג: היו מפות בהן האישה מהניווט הקולי התגלתה כשמאלנית ביתר על המידה, או במילים אחרות - הודיעה רק על פניות שמאלה והתעלמה לחלוטין מפנייה ימינה, אתם יכולים להבין כמה זה יכול לבלבל בעיקר אם אתם מנסים להסתמך על הניווט הקולי ופתאום מגלים שהחמצתם את הפנייה ימינה.

Image

המשטרה: שופרה פלאים, ב-TDU1 הייתי מקבל דו"ח כל 5 קילומטר. במשחק הנוכחי לא יצא לי (עדיין) לקבל דו"ח למרות שהתנגשתי במכוניות משטרה יותר מפעם אחת, המשטרה הפכה להרבה יותר סובלנית, ואפילו הרכבים שלהם הפכו לצבעוניים וידידותיים לסביבה. עוד משהו שהפחית את הסיכוי שלי לחטוף דו"חות: התנועה במשחק הנוכחי פחות סואנת ויש מרוצים שכיף לעשות כי אין תנועה נגדית, מה שמאפשר לכם להתמקד יותר בנהיגה נטו למול תנאי השטח ולהתמודד פחות עם מאורעות אקראיים מעצבנים כמו אוטובוס שלוקח סיבוב וחוסם את כל הנתיב. אגב תנועה, גם במשחק הנוכחי וגם בקודם אין אנשים שהולכים ברחובות, כאן נשאלת השאלה האם זה בגלל תנאי מזג האוויר או שמא Eden games  לא סומכים על כישורי הנהיגה שלי וחוששים לשלום התושבים? (טוב נו, ברור שהייתי מנסה לדרוס כמה שיותר).

עלילה: לדעתי יש שיפור משמעותי גם בעלילה של המשחק, זה נכון שקשה להגדיר את המשחק כ"משחק עם עלילה סוחפת", אבל התחושה הכללית היא שהעלילה במשחק הנוכחי מכילה יותר תוכן  מבעבר.

השליטה ברכב: השיפור המשמעותי ביותר הוא ברוורס, לא תאמינו עד כמה היה קשה לצאת לרוורס ב-TDU1 ובמשחק הנוכחי התקלה הזו שופרה. שאר נושאי השליטה נותרו בעינם עם היתרונות והחסרונות שבפיזיקת המשחק (רכבים שזורקים חזק ונטייה של רכבים לאבד שליטה ולעשות צלחות במצבים מאוד ספציפיים).

Image

 

סיכום
טסט-דרייב החדש - TDU2, עובר את הטסט שלנו בהצלחה מרובה: מצד אחד הוא שומר על המון אלמנטים מוכרים וחביבים מהגרסה הקודמת ומצד שני הוא מביא המון שיפורים ואפילו מצליח לחדש ולהפתיע עם שילוב מושלם בין סביבת המשחק לשחקן היחיד לזו של המשחק מרובה המשתתפים. אני חייב לציין שלפני ששיחקתי ב-TDU2 לא היו לי יותר מידי חברים ברשת PS3, פשוט לא טרחתי להזמין אנשים, כיום יש לי פי עשר יותר חברים ממה שהיו לי לפני תחילת המשחק והכיף הוא שגיליתי שבכל פעם שאני מתחבר לשרת אני נזרק לאותו אי עם המון חברים מוכרים.

המשחק לא יוצא נקי לחלוטין בביקורת הנוכחית: יש בו באגים בגרפיקה ובסאונד, כאלו שיכולים לפגום במעט בחוויית המשחק, נוסיף לכך שהייתה לנו ציפייה לראות גרפיקה הרבה יותר מדהימה ונגיע למסקנה שהיה נחמד לו היו משקיעים בשיפור המנוע הגרפי ובתיקון באגים במשחק מחצית מהמאמץ שהשקיעו במשחקיות.

האם המשחק שווה את הכסף
לדעתי כן, אם תשאלו אותי איזה משחק הייתי מעדיף לקחת לאי בודד - את TDU2 או NFS, הייתי בוחר בטסט דרייב, השיפורים במשחקיות הופכים אותו למשחק כמעט אינסופי שכיף לשחק בו, המשחק גם מאפשר לכם לייצר מועדון חברים איתם כיף להתחרות או סתם לשוטט ברחבי האיים.

 

ציונים:

גרפיקה: 8
סאונד: 8
עלילה: 8
משחקיות: 10
אינטיליגנציית בוטים: 9
משחק לשחק היחיד+רשת: 10 - שילוב מנצח.

ציון סופי: 8.8

 

 

 

 

*תמונות המסך נלקחו מאתר המשחק הרשמי

 

אם הגעת לדף זה יתכן וחיפשת את הנושאים הבאים:הורדת  משחקי מכוניות מירוץ, משחקים להורדה, הורדת משחקים, טסט דרייב, טסט-דרייב, testDrive- טסט דרייב אנלימיטד, Test drive unlimited2, מירוצי מכוניות, מרוץ מכוניות.  

עידכון אחרון ( Friday, 18 February 2011 )
 
< כתבה קודמת   כתבה הבאה >
Site by: MtK

eXTReMe Tracker