מבזקים

שרשור הליקנים המצחיקים של נובי הוא שרשור ההודעות הותיק, המושקע והנקרא ביותר בפורומים. השרשור יחגוג בעוד כשבוע שנה מאז החל נובי נאמנה להכניס מידי שבוע ולפעמים מידי יום וכיום הוא מכיל 5 דפים של ליקנים איכותיים בעיקר לסרטונים מצחיקים ומשעשעים.
מאחר שגם נובי הגיש את מועמדותו לקבלת הגיים-פאד נוסטרומו n52, החלטנו שיהיה זה מן הראוי שחבר שמשקיע כל כך הרבה יזכה בפרס כזה מגניב.
מזל-טוב נובי ובהצלחה בהמשך בניית השרשור המצחיק שלך, אנו נהנים מכל לינק שבו.

לכניסה לשרשור הלינקים המצחיקים של נובי  

 

powered_by.png, 1 kB
RIFT- התרשמות מהבטא הדפס דואל
הערכת משתמש: / 0
הגרוע ביותרהטוב ביותר 
נכתב על ידי Administrator   
Tuesday, 11 January 2011

לכל מי שלא שמע על המשחק Rift על אף הפרסום והחשיפה האינטנסיביים שהוא זוכה להם בשבועות האחרונים, אני יכול לתת תקציר: מדובר במשחק תפקידים אונליין (MMO) המתיימר להתברג בין שלושת המשחקים הנמכרים יותר לשנת 2011, וכצפוי גם במשחק הנוכחי גורל העולם תלוי רק בכם - הגיבורים. 

עכשיו בואו נעשה טיפה סדר לגבי כל מה שקשור ל-MMO's: יש שנוטים לחלק אותם למשחקים לחינמיים – שיש תשלום חד פעמי על המשחק עצמו. ולמשחקים בתשלום: שבכל חודש יהיה עליכם לשלם גם על השימוש בשרתי המשחק. אני אישית לא מחבב את החלוקה הזו ומעדיף לחלק את המשחקים ל-"משחקים טובים" ו-"משחקים גרועים".

Image

נשאלת השאלה איך בדיוק אני קובע אם משחק הוא טוב או לא? האם זו הגרפיקה? העלילה? הסאונד? אולי האינטראקציות עם שחקנים נוספים?
ובכן יש לי תשובה פשוטה: בשבילי משחק טוב הוא משחק שאני נהנה לשחק בו למעלה משש שעות ברציפות ונאלץ להפסיק לשחק רק בגלל שעוד רגע השמש זורחת וצריך "לקום" לעבודה. זה נשמע מופרך אבל היו לא מעט משחקים טובים כאלו שהשאירו אותי לילות שלמים ער, עד לשעה הקטנה שבה השמש עוד לא זורחת אבל הציפורים מתחרפנות ומתחילות לצייץ במלוא המרץ.

ובכן בואו נבחן את העובדות היבשות: לאחר הרשמה שארכה כ-10 דקות נאלצתי להמתין שלושה ימים עד ש"התקבלתי" לבטא. זו לא הפעם הראשונה שאני מסקר משחק בטא, אבל זו ללא ספק הפעם הראשונה שאני נתקל בכזו חוצפה: מבקשים מכם להוריד קובץ בגודל של 7.4 ג'יגה בשביל להתנסות בבטא של יומיים וחצי (המשחק הופך לזמין על פי השעון הפאסיפי ששורף חצי יום אפקטיבי).

 Image

 

אז בואו נניח שעם החשבון שלכם תוכלו להירשם ליותר מאירוע בטא אחד, קשה לי להבין למה לכם לעשות כדבר הזה, אבל סבבה – אני מוכן לזרום עם ההנחה. עם הורדה כל כך גדולה הייתי מצפה לקבל תמורה גרפית מדהימה, כזו שתפיל אותי על הרגליים, אני לא מדבר על שדרוג לגרפיקות שאנחנו מכירים עד כה מעולם ה-MMO, אלא משהו יותר חזק נוסח FarCry2, COD7, או כל משחק שבו הנופים ודינאמיקת הטבע שואפים להיות קרובים למציאות

תחת זאת, קיבלנו עוד משחק עם גרפיקת MMO קלאסית, אולי משודרגת בעיקר בתחום דינאמיקת האור והצל, אבל זו עדיין גרפיקה נחותה בכמה רמות מזו שהייתי מצפה לראות במשחק שיוצא בשנת 2011.

הסאונד של המשחק איכותי ביותר, אבל סאונד לא עושה את המשחק, לעומת זאת המשחקיות והאינטראקציות שלכם עם שחקנים – עושה גם עושה. אז מה אני יכול להגיד על המשחקיות?
ראשית, נתחיל עם העלילה של המשחק: יש את ה"טובים" אותם הקימו לתחייה האלילים, ויש את ה"רעים" שמתמחים בבניית מכונות קסם, שני הצדדים נלחמים באויב משותף שבעזרתם האדיבה של הרעים הצליח ליצור קרעים (Rifts) בכלא הקסום שלו ומאיים להשחית את העולם. כל זה לא מונע משני הצדדים להילחם זה בזה מידי פעם (או למעשה כל פעם ששני שחקנים ממחנה שונה נפגשים). העלילה של המשחק נראית לי טיפה רדודה, לא מעניינת למדי ואם תרצו – אז גם די משעממת.

Image

 

נמשיך עם הקווסטים: כאן המשחק מצליח להיות מאורגן וברור: לכל משימה יש מטרות ברורות שרשומות גם בצידו הימני של המסך ומתעדכנות עם התקדמות השחקן. בכל שלב ברור לכם לאן אתם צריכים ללכת, צעד אחרי צעד ואין סיכוי שתלכו לאיבוד. אבל רגע, זה יתרון או חיסרון?

האינטראקציה עם שחקנים נוספים: האינטראקציה היא נגזרת של השרת בו תבחרו לשחק: אם זה שרת של PvE (שחקן כנגד הסביבה - אינטיליגנציה מלאכותית) אז המשחק יהיה יותר קל אבל גם תצפו לפחות סיוע משחקנים נוספים. בשרתים שכאלו הכאוס חוגג ובמקום שתהיה לכם פינה פרטית – כל השרת הוא חגיגה פרטית של עשרות שחקנים, מה שאומר שכל כמה דקות המפלצות עושות ספון, לפעמים במצבים שתופסים אתכם לא הכי מוכנים וזה מעצבן, בעיקר בגלל שלשחקנים האחרים במפה לא בדיוק אכפת ממה שקורה סביבם והם לא יחלצו לעזרתכם במהירות. למעשה אני יכול להגדיר את שרתי ה-PvE כאנדרלמוסיה חוגגת שהצליחה לגרום לי לסחרחורת מתמשכת.

Image

 

שרתי ה-PvP ( שחקן כנגד שחקן) הם שרתים טיפה יותר מסודרים, כמצופה משרתים שכאלו הקרבות הרבה יותר קטלניים ולא בטול שיותר מהנים, הכל תלוי אם אתם בצד המנצח או המפסיד. בכל מקרה מצאתי את ממשק ההתקשרות עם השחקנים האחרים כממשק מסורבל ולא נוח.

המורכבות של המשחק: הפריטים שהדמויות מפילות על תחילת המשחק יכולים להעיד על המורכבות שלו, למשל המפלצת הראשונה שתהרגו תפיל נר ובעוד אתם מנסים להרהר מה אפשר לעשות עם נר בשדה הקרב, אתם מגלים שגם המפלצת הבאה אחריה מפילה נר, זה אומנם נראה לכם חשוד, אבל אחרי שגם השלישית מפילה נר אתם מתחילים לחשוש שנתקלתם בעדת מעריצות של שרית חדד. עכשיו ברצינות, היתי מצפה ממשחק הרפתקאות שלפחות בשלבים הראשונים הדמות שלי תאסוף חפצים שימושיים כמו כלי נשק, שריונות ואוצרות, אבל מסתבר שבגלל סטייה לא מובנת היא מעדיפה להוציא ליצור אחד את העין ולשני את ה... קחו בחשבון שבמשחק המלא תיתקלו בלפחות 100 יצורים שונים, אתם יכולים לדמיין מה יקרה לתיק הגב שלכם? ואני לא מתלונן סתם, זה בדיוק מה שקרה לי ב-Guild wars, הדמות שלי נתקעה עם עשרות זוגות כנפיים, טונות של עצמות וטופריים. לפי כמות ה"מציאות" שנפלו עלי רק במשחק הבטא, אני יכול להגיד ש-Rift בונה על מורכבות לא פחותה משל WoW או Guild Wars, אז אני לא אתפלא אם יפתחו עבורו אנציקלופציה פרטית בויקיפדיה.

Image

 

עכשיו לסיכום, בואו נעשה את זה קצר: על אף כל הרעש הגדול, ההקדמות המרשימות והגישה לבטא, אני לא מחשיב את RIFT כדבר הגדול הבא, אם תשאלו אותי, אני לא מחשיב אותו גם כמשחק MMO איכותי ואפילו משחקים ישנים ולא הכי מוכרים כמו Tabula-Rasa עוקפים אותו בהליכה לדעתי, אני לא נהנתי מהבטא ולא הצלחתי להתמכר למשחק וגם את השעות שביליתי מולו עשיתי מתוך אילוץ מקצועי כדי לתת למשחק עוד צ'אנס להוכיח שיש בו משהו מיוחד.

שנת 2011 רק התחילה, אבל אנחנו עתידים לראות את GuildWars2, אם תשאלו אותי, אני הייתי שם את הכסף בצד ודואג שיהיה לי עותק מ-GW2 במקום לבזבז אותו על RIFT.

Image

Image

 

 

עידכון אחרון ( Tuesday, 11 January 2011 )
 
< כתבה קודמת   כתבה הבאה >
Site by: MtK

eXTReMe Tracker