מבזקים
טלוויזיה עם דפדפן פתוח ומערכת הפעלה אנדרואיד

ה- Smart TV של Haier מאפשרת גלישה מהירה וחופשית באינטרנט עם אפשרות הורדת אלפי אפליקציות מחנות Play Google וכוללת גם Wi-Fi מובנה:  ה- Smart TV של Haier מאפשרת גלישה מהירה וחופשית באינטרנט עם אפשרות הורדת אלפי אפליקציות מחנות Play Google וכוללת גם Wi-Fi מובנה, תלת מימד (כולל המרה מדו מימד), תמיכה מלאה בעברית, USB קורא סרטים וכניסות HDMI ומחשב.  

 

powered_by.png, 1 kB
ביקורת למשחק טרון אבולוציה – Tron: Evolution הדפס דואל
הערכת משתמש: / 1
הגרוע ביותרהטוב ביותר 
נכתב על ידי Administrator   
Monday, 13 December 2010

הקדמה
לכו תסבירו לילדים שלפני שלושים שנה לא היו דיסקים והטלוויזיה שידרה בשחור לבן, זה עוד פשוט יחסית. לכו תסבירו שפעם שפת התכנות המקובלת הייתה בייסיק Basic ושכדי להפעיל משחק היה צריך קודם להכניס דיסקט של דוס ורק אחריו את הדיסקט עם המשחק. ואולי הקשה מכל יהיה להסביר לכל בני הנוער, שכל הסרטים והמשחקים כמו מטרקיס ו-Space siege מבוססים בעיקר על סרט אחד משנות השמונים בשם טרון. זה בערך כמו לטעון שאתה היית הראשון שהמציא את הגלגל ולקוות שמישהו עוד יאמין לך.

Image

על המשחק
כדי להבין את המשחק "טרון: אבולוציה" צריך שיעור קצר בהיסטוריה: הכל מתחיל בשנות השמונים בסרט בשם "טרון", סרט שהקדים את זמנו ונכנס לקטגורית "פוביית מחשבי העל" שהייתה נפוצה באותה תקופה. בסרט, קווין פלין הוא מפתח תוכנה ובונה משחקי מחשב בשעות הפנאי שמשחקיו נגנבו על ידי עמית לעבודה,  העמית הציג את המשחקים כיצירה שלו ובעקבות כך קיבל קידום משמעותי. פלין המתוסכל ניסה לפרוץ למחשבי "אנקום" בעזרת וירוס בשם "קלו" ולאחר שזה נכשל, הולך פלין למחשבי החברה כדי לפרוץ בעצמו את "תוכנת העל" ולהשיג הוכחות שהוא היוצר המקורי של המשחקים.

מסתבר שתוכנת העל היא בינה מלאכותית בעלת מודעות עצמית ובעזרת קרן לייזר היא שואבת את פלין לעולמה הוירטואלי, שם היא שולטת בכל ופלין מועמד לשחק במשחקי המחשב אותם כתב עד למותו המר.  למזלו, הוא מוצא בן ברית – תוכנת אבטחה בשם טרון שעוזרת לו לשרוד במימד הוירטואלי ויחדיו הם מחסלים את "תוכנת העל" ומשחררים את המימד הוירטואלי מהשפעתה ההרסנית.

 לאחר רגיעה של כ-20 שנה יצא  ב-2003 המשחק טרון, בו הגיבור ג'ט בראדלי שנכנס למימד הוירטואלי בכדי למצוא את אביו האבוד. וכיום בשנת 2010 יצאו במקביל הסרט Tron Legacy  ומשחק המחשב Tron Evolution.
בסרט מסופר על סאם פלין – בנו של קווין פלין, גם הוא מתכנת מחשבים שבחיפושיו אחר אביו נשאב גם הוא למימד הוירטואלי, ממנו יהיה עליו ועל קווין אביו לנסות להיחלץ. משחק המחשב, מהווה שלב מגשר בין שני הסרטים, במשחק מסופר על וירוס אכזרי בשם אברקסס שמאיים להשמיד את המימד הוירטואלי. כמובן שפלין וטרון נחלצים לעזרה, אבל מרגע שקלו (הוירוס אותו כתב קווין) הופך גם הוא לנגוע ומושחת העיניינים מידרדרים מהר מאוד, גורלם של טרון ופלין מוטל בספק ונחילים של תוכנות נגועות בוירוס תוקפים כל מה שזז במימד הוירטואלי.

במשחק הנוכחי אתם תשחקו את "אנון"- קיצור של אנונימוס; תוכנת אבטחה פרי יצירתו של קווין פלין, הנשק העיקרי שלכם יהיה הדיסק, אבל מלבד השימוש בו יצא לכם להשתתף במירוצי אופנועים, קרבות טנקים, קרב מגע ולחסל "גששיות" בקרבות אוויר.

Image

 גרפיקה
מי שהכיר את הסרט טרון יודע שהמשחק "טרון- אבולוציה" שומר על אותם קווים ארכיטקטונים מנחים באופן שמרני ביותר. הגרפיקה של המשחק מציגה קווים נקיים מאוד, משטחים כהים לצד משטחים שקופים ואורות ניאון שבוהקים באלגנטיות לאורך הקירות. הגרפיקה מצליחה להעביר בצורה הטובה ביותר את התחושה שמדובר במימד וירטואלי ממוחשב לחלוטין בעיקר ברגעים הקטנים והמיוחדים בהם כל המפה כולה מתרסקת לרסיסים למול עינייכם המשתאות.
בנוסף לעיצוב הנקי של הגרפיקה היא מתאפיינת במנוע קליל משופע ב-HDR, כזה שהופך כל מכונית, טנק וכלי טיסה ליפים כפליים, דגש מיוחד ניתן בתחום הגרפיקה על דמותו של אנון ובעיקר בקסדתו המנצנצת שמשקפת כל זרזיף תאורה שמבליח במסך. הדבר היחיד שדופק לגרפיקה את הציון זו המצלמה: יש קטעים בהם המצלמה משתגעת לחלוטין, ואתם צריכים ללכת עם הדמות "על עיוור" או כמו ששכנינו דוברי הערבית אומרים: "על באב אללה". אני מודע לכך שיש את הלחצן R3 שאמור לאפס את המצלמה, אבל אם הוא היה עובד כמו שצריך, לא הייתי כותב את הסעיף הזה..

סאונד
הסאונד של המשחק נאמן למקור עם הרבה מאוד שדרוגים וטוב שכך, אני רק מדמיין מה היה קורה אם היוצרים היו מתעקשים ללכת על גרסה שתהיה כמה שיותר דומה לסרט המקור ומשמיעים צלילים של ספיקר. גם בסאונד היה משהו שהפריע לי: הדמויות דיברו מהר והכתוביות רצו אפילו יותר מהר, אז אם אתם כאלה חכמים גדולים שיודעים לעצור לי את המשחק באמצע זינוק באוויר מעל תהום, למה לכל הרוחות לא לעצור גם את הדיבוב ולאפשר ל-"לא דוברי שפה נתמכת" להבין גם כן את העלילה?

Image

 

המשחק והשליטה במשחק
לפני הכל, חשוב לי לציין שלדעתי יש ערך מוסף בצפייה בסרט המקורי "טרון" משנת 1982, זה יעזור לכם להבין את המשחק הרבה יותר מכל הסבר שתקראו ברשת. אם מישהו סקרן למה קוראים למשחק טרון אז הנה כמה מושגים בסיסיים שעלולים להיות חשובים להבנת המשחק:
טרון- תוכנת אבטחה אותה כתב אלן, חבר של קווין ועובד אנקום. מקור השם בפקודה TRON, שתפקידה לנפות שגיאות (debugging).
ביסיקס- כל תוכנה שנכתבה על ידי בני אדם (יוזרים). מקור השם כמובן בשפת התכנות  Basic שהיתה נפוצה באותה תקופה וכוללת גם את הפקודה TRON .
ISO: Isomorphic Algorithms, אלו כל התוכנות שנכתבו על ידי תוכנות אחרות\על ידי עצמן על ידי תהליך אבולוציה, ה-ISO המפורסמת ביותר היתה "תוכנת העל" שמרדה ביוזר שלה.

במשחק אתם תשחקו את אנון, תוכנת אבטחה עם יכולת אבולוציה עצמית, המשחק מתחיל באימון שלכם כ-ISO ולמען האמת בשלבים הראשונים הוא יהיה די סלחני לטעויות השחקן. בכדי להקל עליכם את החיים, עומד לרשותכם נווט-ביט, שאמור לעזור לכם להתמצא במרחבים האינסופיים של העולם הוירטואלי. כל ההקדמה וההדרכה יכלו להיות מעולים אלולא היו עוצרים אתכם כל חצי שנייה ומפריעים לכם לשחק.
למען האמת, אני אוהב לקבל הדרכות בתחילת כל משחק: זה עוזר לי להיכנס לעניינים. אבל כשההדרכה עוצרת את המשחק בשלבים קריטיים ותוקעת אתכם כל חצי שנייה זה מתחיל להיות בלתי נסבל ואחרי שעה של טירטורים מתחשק לכם לזרוק את השלט ולהגיד "חלאס". הייתה נקודה אחת שבה כמעט נשברתי: כשהיה צריך לייצר רצף של ריצה+קפיצה מעל תהום ושנייה לפני הקפיצה הופיעה הודעת ה"עזרה" של המשחק שעצרה אותי ואמרה לי לקפוץ... ברור לכולם שזה גרם לדמות שלי להתרסק אל הקרשים וללחץ הדם שלי לנסוק פלאים.

מלבד העזרה הטורדנית, אני חייב לציין שלמשחק יש עקומת למידה מעולה: היוצרים מטפטפים לכם באיטיות יכולות חדשות ואמצעים טכנולוגיים שמשדרגים אתכם, כך שאתם לא תתקשו ללמוד את השליטה בלחצנים. לעקומת הלמידה אני חייב להוסיף הסתייגות קלה: לפעמים המשחק מתחיל לחזור על עצמו יותר מידי, אתם מתקדמים ומתקדמים וכבר מתחילים לשכוח לאן בדיוק אתם רוצים ללכת ואז אתם מתחילים לשאול את עצמכם "האם אני מתכונן לאולימפיאדה או שסתם אני נהנה לדלג מעל כמות לא הגיונית של מכשולים בלי שיקרה משהו מעניין במשחק"

Image

 הנשק העיקרי של אנון והמקום שבו מאוכסן כל המידע החדש שלו הוא הדיסק, בשלבים הראשונים כל מה שצריך לדעת עם הדיסק זה ללחוץ על "O", או על "ריבוע" מספיק פעמים וכל היריבים שלכם ימרחו לכם על הדיסק כמו חמאה ביום חמסין. אבל, כבר בפרק 2 יתחילו להופיע יריבים שמכת דיסק פשוטה לא מספיקה כדי להרוג אותם, בשלב הזה אתם תגלו שהתקפות רגילות הן על גבול חסרות תועלת ותבססו את האסטרטגיה שלכם על התקפות מיוחדות. כדי להוציא התקפה מיוחדת צריך שני דברים: לעשות אנלוק ליכולת הדיסק (פיצוצים, האטת היריב, מולטי-פגיעות וכן הלאה) ואנרגיה – הרבה אנרגיה. המזל של אנון הוא שאנרגיה יש בכל מקום וכל מה שהוא צריך לעשות זה לרוץ על מכשיר חשמלי ולהיטען, פשוט וקל.

קרבות הדיסק עם היריבים יכולים להיות קטלניים לאנון, אם אתם שיכורים סתומי עין וגידמים (או במילים אחרות קפטן-הוק). ואני אומר את כל זה בגלל שלבוטים במשחק הנוכחי אין אינטיליגנציה. הם יכולים לעמוד חצי סנטימטר מכם ולא לתקוף בגלל שאין להם מושג איך לעקוף קיר. למעשה יש בוטים שממש דורשים מכות, הרבה מכות. כי מוגדר להם לתקוף ממרחק ואם תיצמדו אליהם הם יהיו משותקים. בוטים אחרים יפסיקו להגיב ברגע שתחטיפו להם את המכה הראשונה וכך בדיוק הגעתי לרצף של 250 מכות על בוט אחד, מה שגם מדגיש את חוסר היעילות של ההתקפות הרגילות.

מלבד קרבות הדיסקית יהיו לכם גם הזדמנוויות לקחת חלק בקרבות מתקדמים יותר, כמו למשל תוך כדי מירוץ אופנועים או בתוך טנק. דווקא בקרבות המתקדמים, אתם תתחילו להרגיש שהעלילה במשחק לינארית ביותר, שיש איזה יד ניסתרת שמכווינה אתכם ושהמשחק לא כל כך בשליטתכם, אולי זה בגלל שאתם חייבים ליסוע על נתיב קבוע או בגלל שהיריבים מופיעים בדיוק באותו המקום ואותה השנייה כמו שהם הופיעו לפני שהיתרסקתם על איזה סלע.

אם מדברים על השליטה במשחק, אז בטרון-אבולוציה עשו לדעתי שתי טעויות רציניות: האחת – גרמו לאנשים להבין שכדאי להם לרוץ כשהלחצן הדביק R1 לחוץ, זה משתלם ברוב המקרים, אבל לעיתים לא כל כך נדירות גם יכול להתנקם באנון, שכן הלחצן יגרום לו לרוץ על קירות בצורה לא הגיונית ולא פעם לקפוץ אל מותו.
הטעות השנייה – התעקשות על דיוק מרחבי; אם לא תהיו מדוייקים על המילימטר אנון שלכם יקפוץ אל מותו, יפספס את המטרה או סתם ירוץ על קיר שלא קשור ליעד שלו. היוצרים הפכו את השליטה בדמות לקשה ואולי אפילו קשה מידי. אני רואה את היתרונות שיש בכך: במשחק המולטיפלייר אני משתמש בתנועות חמקמקות בכדי לברוח מיריבים שמתקשים לשלוט בדמות שלהם, אבל ב-SP זה יכול להיות מתסכל, בעיקר אם אתם נופלים על שטויות שנייה לפני שהשלמתם מסלול מכשולים.בשורה התחתונה, הדמות שלי "התאבדה" בשלב אחד יותר פעמים ממה שמתה בכל הקרבות גם יחד, וזה עצוב.

Image

 

המולטיפלייר
אני אוהב להתחיל מהחשוב ביותר: הצלחתי להתחבר למולטיפלייר בקלות, למצוא שרת גם כן מהר מאוד והחיבור למשחק היה איכותי וברוב הזמן לא הורגשו לאגים ובעיות תקשורת. המולטפלייר של המשחק קושר בין הדמות שלכם מהמשחק ב-SP ליכולות שלה ב-MP, למשל ב-SP תוכלו לבזבז נקודות זיכרון ולפתוח סלוט שישמש אתכם במשחק ה-MP.
על משחק המולטי אני יכול להגיד שמדובר בשילוב של משחקיות חדשה עם "ללכת על בטוח": מצד אחד יש את כל העולם הוירטואלי המופלא של טרון עם קרבות הדיסק ושלל השידרוגים שתצברו. מצד שני יש את הקרבות של קבוצה נגד קבוצה, בסגנון מהיר שכולם אוהבים ונהנים לשחק. היוצרים לא מנסים להמציא את הגלגל מחדש ולפעמים זה חשוב, בעיקר שמדובר במשחק ירוק עם המון חידושים במאפייני הדמות ובאסטרטגיית הלחימה.

 סיכום
אלמלא המסע הפירסומי הנרחב שעובר "טרון" הייתי מגדיר את המשחק לאנשי מחשבים נטו, עולמו של "טרון" מבוסס על מושגים מעולם המחשבים כמו טרון, קרנאל, בייסיק, ראם וכן הלאה, אולם החשיפה הציבורית הנרחבת והסרט שיוצא במקביל למשחק מגדילים פלאים את קהל היעד של המשחק בנוי בסביבה יפה ומקורית עם תפאורה שמשום מה הזכירה לי את Space siege, המשחקיות יכלה להיות מעולה אלמלא היא סבלה מקטעים טכניים ארוכים, העדר בוסים מאתגרים באמת ובוטים עם אינטיליגנציה נחותה ביותר. על כל אלו ניתן לפצות עם המולטיפלייר שגם מתקשר למשחק לשחקן היחיד וגם מצליח להציג משחקיות סבירה וקישוריות טובה לשרתים. למשחק יש ערך נוסף מאחר והוא מצליח לקשר בין שני סרטים: אחד היסטורי והשני מופיע ב-16 בדצמבר 2010 בהופעות בכורה באקרנים וזהו מתכון מעולה ליצירת עדת מעריצים.

ציונים
גרפיקה: 8
סאונד: 7
משחקיות: 7
אינטיליגנצית בוטים: 5
מולטיפלייר: 8

ציון סופי: 7.0


*התמונות נלקחו מהאתר הרשמי של המשחק

 

עידכון אחרון ( Monday, 13 December 2010 )
 
< כתבה קודמת   כתבה הבאה >
Site by: MtK

eXTReMe Tracker