מבזקים

שלום לכולם, עידן אקוס שיחק במשחק יאקוזה 2 לפלטפורמת ה-PS2 ומסתבר שהיה לו הרבה מה להגיד על המשחק.
אוהבים את המאפייה היפאנית? סקרנים לדעת מה עידן חושב על המשחק ומה מצפה לכם? אם כן,

כנסו לקרוא את הביקורת יאקוזה 2

 

powered_by.png, 1 kB
אססינס קריד: אחווה - Assassins Creed: Brotherhood הדפס דואל
הערכת משתמש: / 0
הגרוע ביותרהטוב ביותר 
נכתב על ידי Administrator   
Wednesday, 08 December 2010

הקדמה
כולנו כבר יודעים שיש לי נטייה להיות מושפע ממשחקי מחשב, אבל אף פעם לא חשבתי שזה יכול להוביל לכך שאני אאבד את הפלייסטיישן וכך קרה הדבר:
יום חמישי בערב, החברה יושבת על המחשב ואני מחליט שבשביל להיסתנכרן עם אבות אבותי עלי להתגנב מהסלון לגינה בלי שהיא תשים לב. אני מתגנב בצעדים חתוליים, מנסה להטמע בין הצללים (של הספה), אך ברגע קריטי שבו אני מכופף כולי ורק הראש מציץ מאחורי השולחן, החברה מסובבת את הראש ושואלת: "מה אתה עושה":
-"אני מנסה להסתנכרן עם אבות אבותי וכרגע עלית לי בחמישים אחוז סינכרון"
החברה מרימה גבה, אני חוזר לחדר ומחכה שיעברו כמה שניות עד שגם החברה תשוב לענייניה במחשב ושוב אני מנסה להתגנב, רק שהפעם אני נתפס כבר מאחורי הספה.
-"אתה לא רציני, תן לי לנחש, שוב שיחקת באססינס קריד המטופש הזה?"
-"הוא לא מטופש למרות שהתשובה היא כן."
-"אז כדאי לך מאוד להפסיק עם השטויות האלה ולהתחיל להתנהג כמו בן אדם בוגר, לך לשטוף כלים במקום להתגנב לי פה."
כמובן שחזרתי לחדר כדי לנסות להסתנכרן בפעם השלישית, הפעם החלטתי שצריך לייצר הסחה ולכן בשלב קריטי של ההתגנבות, בעודי מכופף מאחורי הספה זרקתי כמה מטבעות של 10 אגורות וחצי שקל לכיוון החברה והתכוונתי לרוץ לכיוון המרפסת כשלפתע שמעתי "איייייייי" מכיוון החברה.
מסתבר שההסחה לא הלכה כפי שציפיתי וכמה מטבעות פגעו לה בראש ולייתר דיוק –  מטבע אחד במצח והשני בעין. הרמתי את הראש בזהירות מאחורי הספה בציפייה למכת התגמול, שלחרדתי ראיתי את החברה אדומה כשד שזה עתה יצא ממעמקי הגיהינום, אוחזת בפלייסטיישן וצועקת "אני שוברת את הדבר הזה", אללי, היא אכן ניסתה לזרוק את המכשיר לרצפה ולא עזר לי הזינוק החתולי שלי מעבר לספה (בעיקר בגלל שנתקלתי בשולחן והחלקתי על השטיח). לנס חנוכה הפרטי שלי ושל הפלייסטיישן שלי היו אחראים הכבלים של החשמל וה-HDMI שבלמו את הנפילה מילימטר לפני הרצפה וכל מה שנשאר מאותה תקרית זו רק מכה קטנה בזווית המכשיר – עדות אילמת לנס חג החנוכה ולסנכרון שנכשל...


Image

הסיפור

המשחק Assassins Creed: Brotherhood הוא משחק שלישי בסדרת משחקי Assassins Creed  ומהווה המשך ישיר למשחק Assassins Creed 2  שאת הביקורת שלו ניתן לקרוא כאן. המשחק ממשיך בדיוק מאותה נקודה בה החייזרית\אלילה פונה ישירות אל דזמונד מעבר לדמותו של אזיו המבולבל. אזיו חוזר לאחוזתו של הדוד שם הוא מספר על המפגש עם החייזרית, על ההתמודדות עם האפיפיור ושהוא חס על חייו והחליט שלא להתנקש בו. מאותו רגע אזיו מתחיל להלך באופוריה מלאה: הוא סיים את תפקידו בחיים, זה מה שהוא הבין מדברי החייזרית. יש לו את כל הזמן שבעולם, להתפנות לעזור לזולת, למצוא אהבה ולאכול את הקובה של אמא כל יום שישי.

אזיו מספיק לחיות באופוריה יום שלם כשהיא נקטעת לקול שריקות התותחים. מסתבר שכוחות הטמפלרים איגפו את האחוזה בשעות הלילה ובהנחיית האפיפיור הם מחפשים את אזיו והארטיפקט "תפוח גן עדן". אני לא ארחיב יותר בכדי לא להרוס לכם את העלילה של המשחק, אבל אני כן יכול להגיד לכם שבמשחק הנוכחי יצא לכם להתנסות בקרבות מסוג חדש עם כלי נשק חדשים, בקרבות מרובי משתתפים אבל גם יש המון מההתנקשויות הישנות והטובות שעשו את אססינס קריד.

 

 Image

 

 גרפיקה
את המשחק הנוכחי שיחקתי בפלייסטיישן, אססינס קריד כבר מהמשחק הראשון הגיע עם גרפיקה מעולה, השיפורים העיקריים לדעתי בגרפיקה באים לידי ביטוי בשיפור המנועים הגרפיים והפחתת העומס על המערכת. ביחס למשחק הראשון, ACB (Assassins Creed: Brotherhood), מציג מנוע גרפי קליל שנותן שיפורים קלים למערכת ובעיקר גורם למשחק לרוץ הרבה יותר חלק.

 

 

סאונד
הסאונד של המשחק איכותי, לסאונד יש תפקיד חשוב במשחקיות ולפיו תוכלו לדעת אם זיהה אתכם שומר או כמה זמן נותר לכם להשלים משימה. במשחק הנוכחי יש דגש על הסאונד גם במובן של התגנבות: אם תעשו יותר מידי רעש ותשתמשו בנשקים רועשים תמשכו את תשומת ליבם של השומרים. המוזיקה של המשחק קלילה ומשתנה נכון בהתאם למצב בו נמצאת הדמות. אבל האפקט החזק ביותר של הסאונד הוא ביצירת התחושה שאתם נמצאים בתוך מכשיר ההדמיה המכונה "אנימוס".

 

 

המשחק והשליטה במשחק

המשחק לשחקן היחיד מתחיל בהקדמה קצרה וקולעת לפרקים הקודמים שלו ובכך הוא למעשה עומד לבדו. האם זה אומר שאני לא ממליץ לשחק באססינסקריד הקודמים? להיפך, ככל שיש יותר פרקים, כך יותר מעניין לדעת מה היה בהתחלה.

גם במשחק הנוכחי אתם נעים בין שני מימדי זמן: רומא של המאה ה-15 לספירה בתפקיד אזיו אודיטורה – רוצח מיומן מכת החששינים, ובימנו אנו בתפקיד דזמונד מיילס - ברמן שנקלע לנקודה קריטית בקרב בין שתי הכתות: האססינס והטמפלרים.
לפי המשחק הטמפלרים רוצים לשעבד את האנושות ושכל אדם על פני האדמה יעבוד בשבילם. למה? כי ככה עושים כסף והרבה כסף. הטמפרים מייצגים את השלטון ואת האוליגרכים המושכים בחוטים. לעומתם ניצבים לוחמי החופש – המתנקשים או באנגלית Assassins והם נלחמים מלחמה די סיזיפית למען חירות הפרט, בלי שיהיה לכם רווח ממשי מלבד הטובים שבינם שזוכים לתהילת עולם.

כפי שאמרנו המשחק מתרחש גם בימנו אנו, וזה אומר שלצד הטמפלרים עומדת כל הטכנולוגיה האפשרית שאתם יכולים לחלום עליה וגם דברים שתוכלו רק לדמיין (או לראות במשחק). שעתידים להפוך את האנושות לשפוטים מוחלטים. קחו למשל את הטלפונים הסלולרים, חשבתם שהם משמשים רק כדי להעביר שיחות? ובכן לידיעתם הם משמשים את הטמפלרים כדי לסרוק כל אחד ואחד מאיתנו ולדלות עלינו כמה שיותר פרטים, אכן קונספירציה במיטבה.

במשחק הנוכחי לשמחתנו דזמונד כבר הרבה יותר נייד. זה אומר שכבר בשלב מוקדם אתם תוכלו לצאת מהבניין בו אתם שוהים ולסרוק את העיר ואפילו להביא תועלת לחברים או למצוא ארטיפקטים ששרדו מהעבר כמו קופסת הנוצות של אמא של אזיו.

Image

אחד השינויים המשמעותיים יותר שיש במשחק לשחקן היחיד הוא הדגש על אופן ביצוע המשימות: אם בעבר היה עליכם לעמוד בלוח זמנים מסויים או להצליח לעבור כמות מסויימת של מכשולים כדי להצליח במשימה, אז עכשיו זה כבר לא עובד ככה. לכל משימה יש תנאים שחייבים להתמלא כדי להגיע לסינכרון מלא. למשל, יש משימה בה יהיה עליכם להילחם בלמעלה משמונה לוחמים בלי להיפגע אפילו פעם אחת. נפגעתם? כבר איבדם חמישים אחוז מהסינכרון וכדי להגיע לסינכרון מלא יהיה עליכם לחזור על אותו שביב זיכרון שוב ושוב עד שתצליחו למלא את התנאי הנכסף. אני לא מרבה להתלונן, אבל לפעמים הסינכרונים יכולים להיות מעצבנים (ואפילו לעלות לכם בחיים של הפלייסטיישן). נכון שאפשר להמשיך את המשחק גם בלי סינכרון מלא, אבל לפרפקציוניסטים שכמותי זה בגבול "יהרג ובל יעבור".

שיפור נוסף שהמשחק עובר הוא בקביעת נקודת הבסיס סביבה חג המשחק: ב-AC2, חלק נכבד מהמשחק התמקד באחוזה של הדוד מריו, לשם הייתם צריכים ללכת כדי למשוך כסף, לשם היו מגיעים חפצי האומנות וזה היה המקום היחיד אותו שידרגתם, כך שמשימות השידרוג הסתיימו מהר מאוד ולא היה לכם מה לעשות עם הכסף.
בדיוק בנקודה הזו טיפלו ב-ACB. ראשית הורידו מעליכם את הנטל שבלעבור בין ערים כדי למשוך כסף וכעת תוכלו לבצע פעולה זו מכל בנק פעיל שיש בעיר. אני בכוונה אומר פעיל, כי מרבית הבנקים והעסקים בעיר סגורים, למה? כדי שיהיה לכם במה להשקיע כסף, למעשה באופן טכני כל העסקים בעיר סגורים בפניכם והדרך שלכם לשחרר אותם היא לחסל את הקפטן נציג הטמפלרים ולשרוף את המגדל החולש על האיזור. מרגע שאתם שורפים את המגדל (תזכרו להסתנכרן קודם!!). כל העסקים זמינים להשקעה ותמורת סכום זעום של כמה מאות פלורינים תוכלו לשקם את בתי העסק ולהינות מרווחים נאים בעתיד. מלבד העסקים הזולים, יש גם ציוני דרך שהם מבנים היסטוריים אותם תוכלו לשקם בתמורה לסכומי עתק. העצה שלי היא – תשקמו דבר ראשון כמה שיותר בנקים וזה יגדיל את קיבולת אחזקת המזומנים של הבנקים.

כמובן שתמיד אתם מוזמנים לבזבז סכומים נאים בחנויות על נשקים, שריונות, פאוצ'ים וגם דברים פחות מועילים כמו צבע לבגדים או חפצי אומנות. חפצי האומנות יופיעו במטה הכללי של המתנקשים להנאת הכת כולה. שמסתכלים על זה מהצד, יוצא שלמעשה מדובר בגרסה משודרגת למשחק SimCity renovation.

Image

המשחק ACB מלא בהמון שידרוגים קטנים, זה טיפשי לשבת ולספר לכם על כולם אבל מדובר בהמון שינויים שנובעים מלקחי העבר ומשפרים את המשחקיות. קחו למשל את הסוס: בעבר הסוס שלכם היה עוקב אחריכם כמו קרצייה ולפעמים גם מפריע בקרבות ולפתוח תיבות. במשחק הנוכחי הסוס ישאר במקומו אלא אם תשרקו לו. עוד דוגמה: בעבר המצפן-מפה שלכם היה מראה לכם את המיקום הדו מימדי של החפץ ואת המרחק ממנו, במשחק הנוכחי הוסיפו עוד דבר קטנטן וחשוב מאין כמוהו: חץ פצפון שמראה לכם גם אם האובייקט נמצא למעלה או למטה ובכך לחסוך לכם זמן ותסכול.

כפי שכבר אמרתי המשחק מלא בשידרוגים קטנים שעושים אותו להרבה יותר טוב וידידותי לשחקן. מלבד השדרוגים הללו יש גם תוספות משמעותיות ביותר. הגדולה מבינהן היא האפשרות לשחק ברשת עם עוד חברים ועל אפשרות זו נרחיב בהמשך. מלבד זאת יש גם את איזור האימונים שיעניק לכם מדליות בתמורה להשלמת אימונים כמו שצריך (גישה מתפריט המשתמש ולא מקום פיזי במפה). יש גם את כל עולם ה-uPlay שלשימחתי הרבה מתפקד כמו שצריך ומאפשר לכם לרכוש שדרוגים למשחק בתמורה לנקודות U (מתקבלות בתמורה להשלמת אתגרים). ואפילו מכיל מדריך וידאו (Walkthrough) לשחקנים שנתקעו בלי לדעת איך להתקדם במשחק ובכך שחקנים יכולים לקבל פתרונות מסודרים בלי לצאת מהמשחק.

באופן לא מפתיע, נשמרו כל האלמנטים שהעשירו את המשחק כבר ב-AC2 כמו הגנבים שרצים ברחובות, הפוסטרים שמקשטים את העיר עם הפרצוף שלכם והכיתוב Wanted, כתבי חידה של "משתמש 16" מסרים מוצפנים ומגילות רומולוס (חצי אל, בנו של מרס, מייסד רומא והמלך הראשון שלה) שמובילות לשיריון האגדי שלו.

אם חשבתם שב-AC2 הפציצו אתכם בכלי נשק ושדרוגים חדשים, אז כאן תגלו שתמיד יש מקום לעוד דברים חדשים! הנשק שאני למדתי לחבב יותר מכל הוא הרובה קשת: נשק חובה באמתחתו של כל מתנקש, שמסוגל חרש – חרש להוריד את היריב ממרחקים. כדי לעשות לכם "בלוק" במשחק יהיה עליכם כמו בנאורוטו לאסוף (מתיבות, גנבים וגופות) עבור כל חנות פריטי משימה ורק כאשר תשלימו את האיסוף שלכם יפתחו אותם נשקים\שריונות\מפות אוצר. אני מצליח להבין את ההיגיון שעומד מאחורי זה, אבל אני לא בטוח שאני אוהב את הכיוון שמשימות כמו איסוף חפצים לוקחות את המשחק. אני גם חושב שזה מזל גדול ששימוש בתותחים, קטפולטות, טנקים, ספינות, מצנחים ושאר חבריהם המתוחכמים לא תופסים נפח רב מידי במשחק. כל ה"אטרקציות" הללו הן כמו תבלינים: מעט מהם יכולים לעשות טוב למשחק, שימוש מופרז גורם לטעם רע. במשחק הנוכחי נעשה שימוש במינון הנכון כדי להפוך את המשחק ליותר מעניין ועדיין לא לפגוע במשחקיות המוכרת והטובה.

בדרך כלל שאני מדבר על דרגות הקושי אני מתייחס לאפשרות לשחק את המשחק בדרגות קושי שונות. הפעם ברצוני להתייחס לדרגות הקושי בתוך המשחק: המשחק בנוי כך שדרגות הקושי שלו המרכיבות את עקומת הלמידה, עולות בצורה הכי נכונה שאפשר. כמובן שבהתחלה יהיה לכם קל, תוכלו להיות עבריינים קטנים בלי שהפוסטרים שלכם יתחילו לצוץ בעיר ובכל קרב אפשרי אזיו יחסל עשרות שומרים בלי למצמץ, אבל ככל שהמשחק יתקדם יופיעו עוד ועוד קשיים שיחייבו אתכם לדעת לשלוט כמו שצריך במשחק. וזה אומר לפרוק ליריב את הנשק, לבצע התקפת נגד, לשבור הגנות, להתמודד עם פרשים וכן הלאה. לפתע תגלו שגם היריבים יודעים להתחמק מהתקפות ושבלי לשים לב הקשתים מהגג מיסמרו לכם חצי מהחיים בעוד אתם הייתם שקועים בקרב.

תפסתי באג: כן, על אף כל השידרוגים, אני גאה להגיד שגם בACB- הצלחתי לשים את ידי על באג בהגדרת שטחי המפה והדמות שלי נפלה לכלא של זכוכית ממנו לא ניתן לצאת לעולמים.. לפחות הייתה נקודת שמירה במרחק לא גדול משם.

Image

 מוטיפלייר
אם עד כה דיברנו על סדרת משחקים עלילתיים לשחקן היחיד, אז ב-ACB יש גם משחק רשת. למשחק הרשת יש חיסרון בולט והוא החיבור לשרתים של יוביסופט שלא תמיד עושה טוב לישראלים. למען האמת כדי להיתחבר לשרתי המשחק היה עלי לנסות לפחות חמש פעמים (כל פעם חצי שעה) בהזדמנויות שונות. כך שבאופן עקרוני יוצא שאת המולטיפלייר יכולתי לשחק בערך יום אחד בשבוע. השאלה הגדולה ביותר שמדברים על מולטיפלייר היא האם בכלל צריך אותו למשחק כל כך איכותי? התשובה נעוצה ככל הנראה בניסיונות של המפתחים להתמודד עם תופעת הפיראטיות ובכך להגדיל משמעותית את נתחי המכירות.

לפני שתיגשו למוטיפלייר אני אמליץ לכם לגשת לשלב האימונים: המולטיפלייר עצמו רק מבוסס על המשחק לשחקן היחיד, אבל בינו לבין ה-SP יש הבדלים שמיים וארץ, ההבדל הגדול ביותר הוא במצפן ובאיתור המטרה. למעשה חלק נכבד מהדינאמיקה במשחק ה-MP מבוסס על איתור המטרה, מעקב והריגה נקייה שלה. ככל שתבצעו את המשימה מהר יותר, נקי יותר ותבואו למטרה בהפתעה – כך תקבלו ניקוד גבוה יותר על הריגה. הרגתם אזרח? הלך החוזה! עכשיו תשאלו אותי מי משחק בתפקיד המטרה? ואני אשיב אתם! לאורך כל המשחק אתם תחליפו בין תפקיד הרודפים לנרדפים, שבתור הרודפים התפקיד שלכם יהיה להגיע ראשונים למטרה ובתור הנרדפים תקבלו ניקוד על התחמקות מהתנקשות.

את משחק הרשת אתם תתחילו עם האפשרות לבחור בין 10 דמויות (אחת מתוכן יהיה עליכן לפתוח עם נקודות U ), בדרגה הראשונה הדמות שלכם תהיה כמעט חסרת יכולות לחלוטין וככל שתעלו בדרגות כך יפתחו בפניכם עוד יכולות וסלוטים לאכסן אותן. מרגע שתבחרו דמות, המפה כולה תתמלא בדמויות דומות שיבלבלו את הרודפים ויהפכו את הציד לבלתי אפשרי בלי המצפן. חיסרון נוסף הוא שהחיסולים עצמם הם חצי אוטומטיים, כל מה שצריך לעשות זה להינעל על הדמות וללחוץ על חיסול, מה שלא מצריך מיומנות רבה מידי.

התחושה הכללית שעולה ממשחק הרשת היא תחושת בוסר, אומנם במסגרת הביקורת ובשל הקשיים הטכניים המרובים בהתחברות לא יצא לי לשחק יותר מידי, אבל לאמר את האמת – גם לא נהנתי יותר מידי ממשחק הרשת. היה חסר בו האלמנט המרגש של היעוד, המשימה שצריך למלא במקום הסתובבות סתמית במפה מלאה בבוטים וחיסול שמסתמך הרבה מאוד על אוטומטיציה של המערכת. היתרון בבוסר הוא הפוטנציאל האדיר שטמון בו – פוטנציאל שאני סקפטי לגבי המימוש שלו בעדכונים למשחק הנוכחי.  

 

 

סיכום
המשחק Assassins Creed: Brotherhood הוא ללא ספק המשחק האיכותי ביותר מסדרת המשחקים של אססינס-קריד , אני לא מדבר על העלילה – זה נושא שנתון לויכוח שכן יש כאלה שיגידו שהעלילה של AC1 היא הטובה והאוטנטית ביותר ויש כאלה שיהיו דווקא בעד הגרסאות המתקדמות יותר העוסקות בחייו של אזיו. אלא על האיכות של המשחק מבחינת נוחות השימוש, האינטראקציה עם השחקן והשליטה במשחק.

המשחק הנוכחי ממשיך לגדול בנפח התכנים אליו נחשפים השחקנים, הבנייה של המשחק מתוחכמת מספיק כדי לרתק את השחקן שעות על גבי שעות מול המשחק מבלי שהוא יתקדם בעלילה וכל זאת מתוך בחירה לעסוק בפעולות "יום יומיות" של חבר בכת הרוצחים.

מלבד המשחק לשחקן היחיד, ACB מציג גם שני שדות אימונים בהם אפשרי ואף כדאי לבזבז שעות על דבי שעות– לשחקן היחיד ולמולטיפלייר. וגולת הכותרת של המשחק הנוכחי היא אפשרות המשחק ברשת. אומנם, במשחק ברשת כפי שהוא פועל כיום יש בעיות רבות שביוביסופט יצטרכו לפתור בעתיד, אבל זוהי הצהרת כוונות + ביצוע ראשוני משמעותיים ביותר, או כמו שחברה שלי אומרת "לא לכולן העוגה הראשונה יוצאת טעימה, אז תאכל מה שיש ותשתוק". בהתחשב בעובדה שהיא אופה כבר חמש שנים ויוביסופט מוציאים אססינס קריד חדש כל שנה, אני מהמר שיש יותר סיכויים שמשחק הרשת בגרסה הבאה של יוביסופט יהיה איכותי ומאתרג הרבה לפני שאני אזכה לאכול עוגה טעימה באמת...  

 

האם המשחק שווה את הכסף?
זו לא השאלה, ברור שהמשחק שווה את הכסף – גם בלי משחק הרשת ולו רק בזכות המשחק לשחקן היחיד ששלושים שעות ביקורת בו גרדו לו את הביצה הימנית. השאלה האמיתית היא איזה משחק שווה לנו היום לקנות והתחרות הקשה היא בין Call of duty: Black Ops. ל-Assassins Creed Brotherhood. כדי לענות על השאלה צריך לברר מה הציפיות של השחקן: אם אתם מחפשים משחק רשת איכותי – אז COD: BO  לוקח בגדול. אבל, קשה לי לדמיין מצב שבו אני מוותר על ACBAC2 וזוהי למעשה נקודת היתרון המוחצת של המשחק: Single player  איכותי שלוקח בהליכה את COD: BO ועוד משחקי FPS רבים. בסופו של דבר, אני מניח לשני המשחקים יש בערך את אותו אורך חיי מדף. ולו רק בשל הסקרנות שהייתה אוכלת אותי לדעת מה ההמשך של

 

ציונים:

גרפיקה: 9 (באג בהגדרות המפה הוריד את הציון)
סאונד: 10
משחקיות: 10
שליטה במשחק: 10
דרגות קושי: 10
מחנות אימונים: 9
משחק רשת: 6

ציון סופי: 9.7
בחרתי שלא לשכלל את משחק הרשת בציון הסופי שכן אני רואה בו בונוס שיכול רק להעלות את הציון של המשחק.

 

תמונות המסך מהאתר הרשמי של Ubisoft (לינק)

 

עידכון אחרון ( Wednesday, 08 December 2010 )
 
< כתבה קודמת   כתבה הבאה >
Site by: MtK

eXTReMe Tracker