מבזקים
יצאה ביקורת למשחק COD4 שבניגוד לביקורות אחרות מרחיבה רבות בנושא משחק הרשת. אל תשאלו אותנו מה לקח לנו כל כך הרבה לכתוב את הביקורת, פשוט היינו טיפה עסוקים במשחק הרשת: קנינו שלושה רשיונות, חיברנו את המחשבים שלנו בדירה אחת וישבנו ימים על גבי ימים לשחק רק כדי להביא לכם את הביקורת הטובה והמדוייקת ביותר, אז שלא תגידו שלא מתאמצים פה בשבילכם :).
לקריאת הביקורת
 

powered_by.png, 1 kB
ביקורת למשחק Call of Duty: Black Ops. הדפס דואל
הערכת משתמש: / 1
הגרוע ביותרהטוב ביותר 
נכתב על ידי Administrator   
Tuesday, 30 November 2010

הקדמה

כולם יודעים שצב הנינג'ה האהוב ביותר עלי היה מיכאלנג'לו, זה שתמיד אהב פיצה והשתמש בנונצ'קוס. אני לא זוכר מה קדם למה – הסרט צבי הנינג'ה או הסדרה המצויירת, אבל אפשר להגיד שהייתי מעריץ אדוק וצופה נאמן של של הסדרה וכל זאת בזכות מיכאלנג'לו, שההומור שלו והחיבה הגדולה לפיצות הזכירו לי את עצמי.  הפרקים הראשונים של צבי הנינג'ה היו הטובים ביותר, בגלל הפשטות והקסם הראשוני של הנינג'ות, אבל ככל שהתקדמה הסדרה, ליוצרים החל להיות משעמם: נכנסו חייזרים, יצורים ממימדים אחרים ואפילו הצבים התחילו להשתמש בטכנולוגיות שלא היו מביישות את ג'ימס בונד. אני כמעריץ אדוק המשכתי לצפות בסדרה, אבל עמוק בפנים התחילו להיווצר סדקים של אכזבה מתוכם ביצבצו געגועים לפרקים הראשונים הפשוטים והטובים.  מה לעשות, ככה אני – אוהב דברים פשוטים וטובים.

Image

 

על המשחק
Call of duty 7 black ops. הוא המשך ישיר של  World at war שעוסק במלחמה הקרה. למי שלא ידע, במלחמת העולם לנאצים היתה עדיפות טכנולוגית על בנות הברית והם התמחו בבניית טילים, שימוש בגאזים ואפילו היו קרובים מאוד לפיתוח פצצת אטום. כשהנאצים הפסידו את המלחמה החלה המירוץ האמיתי של בנות הברית והרוסים: כל מלחמה רצתה לשים את היד שלה ראשונה על כמה שיותר מסמכים מדעיים, מדענים וטכנולוגיה, בעיקר טכנולוגיה צבאית.

במרכזו של הסיפור הנוכחי עומד נשק כימי קטלני ביותר בשם נובה 6 אותו פיתח מדען גרמני בשם שטיינר. אתם תשחקו בתפקיד מייסון - חייל בכוחות המיוחדים שנשלח לשים את היד על הנשק הקטלני וחשוב לא פחות – למנוע מהרוסים להשיג אותו לעצמם. הקו המנחה של המשחק הוא שטיפת המוח שעובר מייסון בשבי הרוסי ועל אף שהנושא המרכזי הוא "נובה 6" לאורך כל המשחק יהדהדו השמות "רזנוב, דרגוביץ, שטיינר, קרצ'נקו".

Image

 

 

גרפיקה

הגרפיקה של המשחק ממש טובה, אני מתכוון להגיד גם שהמנוע הגרפי נותן לכם ביצועים מעולים וגם שסביבת המשחק נראית ממש אמיתית ולא משנה אם אתם במפה ביפן או בערבות רוסיה, הסביבה נראית אמיתית לחלוטין. בואו נתחיל מהעובדה שבעלי מחשב חדיש יוכלו לשחק את המשחק על שיא ההגדרות בלי להרגיש פגיעה באיכות המשחק או ירידה ב-FPS. האפשרויות הגרפיות העומדות לשרותכם הן: לשנות את הרזולוציה של המסך עד ל-1024x768, לשנות את התדירות של הרענון שלו עד לרמה של 75Hzולשלוט ביחס רוחב-גובה של המסך. בנוסף יש שליטה באנטי אלייזינג של עד x16 שזה שיפור משמעותי למשחק, שימוש בפילטר טרילינארי, 10 דרגות שונות של פילטר אנסטרופי, שליטה באיכות הטקסטורות ובאפקטים שונים כמו צללים, בהירות מסך, אפקט קליע והעלמות הגופות  לא ראיתי את האפשרות של השימוש ב-DirectX השונים.

 

Image

 

 

סאונד
הסאונד של המשחק איכותי, מאפשר לשחקן להתמקם במרחב ומפיק צלילים אמיתיים ואמינים שנשמעים מציאותיים לחלוטין, המוזיקה של המשחק קצבית ואיכותית, בעיקר במשחק ה-SP שמתי לב שאני נהנה בשלבים מסויימים מהמוזיקה יותר ממה שאני נהנה מהמשחקיות, זה טוב לקטגוריית הסאונד, אבל פחות טוב למשחקיות.

במבט ראשוני אפשרויות הסאונד נראות פשוטות למדי: אתם יכולים לשלוט ברמת הווליום של הקולות, המוזיקה, ה-SFX, קטעי המעבר וכמובן ברמה הכללית של כולם גם יחדיו. עד כאן הכל רגיל. אבל בנוסף יש לכם את האפשרות של Sound occlusion, משמעות המושג "בליעת קול" היא שהמערכת יודעת לחשב מחסומים פיזיים במשחק ואם היריב זז מאחורי קיר, אתם תשמעו אותו חלש יותר מאשר אם הוא ילך באותו מרחק מכם ללא המכשול הפיזי או בדוגמה שלו – הקיר. זה חשוב ומדובר בהתקדמות אדירה שמוסיפה עוד נדבך של מציאות במשחקיות וחשובה בעיקר במשחקי הרשת בהם יש הסתמכות רבה על חוש השמיעה.

מלבד כל אלו יש גם פרופילים כלליים של סאונד, כגון "שקט", "רועש" וכ"ו, המערכת גם תשאל אתכם באיזה סוג ספיקרים אתם משתמשים ותבדיל בין אוזניות לספיקרים של לפטופ או סתם שני רמקולים שיושבים על השולחן. לאלו עם מערכות הסאונד המתקדמות – אל חשש, גם עליכם חשבו ויש הגדרה מיוחדת שתעזור לכם לקבוע מהי המערכת בה אתם משתמשים.

Image

דרישות המערכת (לשחקני PC).

מערכת הפעלה: ווינדוס 7, ויסטה או XP.
מעבד כפול ליבה של אינטל במהירות E6600 או טוב יותר, או לחליפין מעבד AMD Phenom X3 8750 ומעלה.
1 ג'יגה זיכרון RAM או 2 ג'יגה למשתמשי וויסטה ווינדוס 7.
כרטיס מסך GeForce 8600GT ומעלה או Radeon X1950pro ומעלה.
מקום פנוי בכונן הקשיח: 12 ג'יגה.

אלו לא דרישות מערכת גבוהות במיוחד ומתאימות לדעתי למשחקים שיצאו שנתיים-שלוש שנים אחורה, לכן גם לא נתקלתי בבעיתיות כלשהי עם המחשב הביתי שעובר את הדרישות בכמה דורות. בפלייסטיישן המשחק רץ חלק גם כן.   

 


המשחק והשליטה במשחק
המשחק מתחיל מחדר החקירות: האור נדלק ורואים את מייסון כשהוא חבול כולו וקשור לכיסא האינקוויזיציה, סביבו רק חושך ממנו בוקע קול מעוות מלווה בזימזום חשמלי קצר שמעורר את מייסון המעולף. מייד אתם מבינים שמה שהולך לבוא הלאה זה הסיפור של מייסון שיסביר איך הוא הגיע לשבי ומה בדיוק רוצים ממנו השובים.

השליטה במשחק היא קלה לשחקן FPS ממוצע ואפילו אלמנטרית לשחקן שעבר מגרסה מוקדמת של COD, ואל חשש, גם עבור אלו שאינם בקיאים במשחקי FPS יש הקדמה מושקעת בה מדריכים את השחקן ומלמדים את השליטה במשחק. בעיתיות קלה יכולה להיות לשחקנים ותיקים ממשחקים שונים בגלל הבדלים הקטנים שיש במקשים, את העניין הזה ניתן לפתור בקלות רבה יחסית על ידי הגדרת המקשים מחדש או על ידי יצירת פרופילים מיוחדים לקונטרולר.

Image

 

מצחיק אותי לכתוב על "שליטה במשחק", מאחר ולאורך מרבית המשחק אתם משחקים בתחושה שאתם חסרי שליטה לחלוטין, כמו צופים שיושבים בסרט מלחמה והמשחק כולו רץ מאליו. כן, התחושה הזו מוכרת לכולנו מהמשחקים לשחקן היחיד של COD: מאות אלפי חיילי אוייב רצים לכיוון שלכם והדבר הכי נכון שאתם צריכים לעשות זה לא להרוג אותם חלילה – אלא להקשיב במדוייק להוראות שתקבלו והופ כולם יעלמו כאילו הסצנה שלהם עברה ואינה. לי הייתה בעיה רצינית עם התחושה של חוסר השליטה במשחק – עד לשלב שהבנתי את החלק האומנותי שבדבר. אבל להגיד לכם את האמת, אני מעדיף לוותר על הפאנץ האומנותי ושיתנו לי להנות מ-SP כמו שהשלבים האחרונים של המשחק נראים.

כמו במשחקי COD הקודמים, גם כאן תהיה לכם האפשרות לשאת רק שני כלי נשק ולא תמיד תוכלו לדעת איזהו כלי הנשק העדיף, זה מאלץ אתכם להחליט מהר מאוד עם איזה נשק אתם תסתובבו בזמן שהחברים שלכם דוחקים בכם להמשיך ולהתקדם. אז קודם אני יכול להגיד לכם שלא תמיד צריך להילחץ ולהקשיב לחברי הקבוצה: לפעמים כדאי להסתובב ולגלות איזה נשקים פזורים בסביבה, מה גם שלהסתובב טיפה זוהי דרך נפלאה לגלות "מודיעין צבאי סודי". אני תמיד בחרתי להעיף את האקדח ולהסתובב עם שני רובי סער ולמרות זאת, בקטעי המעבר הגיבור שלי תמיד שלף אקדח משום מקום.

אם כבר מזכירים את חברי הצוות: יש שלבים בהם הבוטים שלוחמים לצידכם מאוד יעילים, אפילו יעילים יתר על המידה, לעומת זאת יש מצבים בהם הם יעמדו מול יריב ולא יהרגו אותו, זה מחשיד ביותר שלא מדובר באינטיליגנציה בוטית אמיתית שלוחמת לצידכם אלא בהגדרות של ברירות מחדל: יש יריבים שמוגדר להם להרוג (אם אתם לא הורגים אותם קודם) ויש יריבים שלא.

Image

 

במהלך המשחק יצא לכם לשחק כנגד רוסים, קובנים, גרמנים, יפנים, טנקים, מסוקים ואפילו על אף הביקורת הכבדה שהשמיעו כנגד השימוש בבעלי חיים – גם בכלבים. יש תחושה שהיוצרים השתדלו מאוד לגוון את סצנות הלחימה בלי להפוך את המשחק למורכב מידי או בלתי אפשרי. דוגמא יפה לכך יש בשלב בה אתם שולטים במסוק: בניגוד לשאר סימולטורי הטיסה לא תהיה לכם דילמת השליטה בגובה ובהטייה של המסוק, בכך היוצרים הפכו את הלחימה לדו-מימדית ופשוטה לחלוטין ועם זאת עדיין יש את הסיפוק שבלשבת במסוק קרב.

בין קטעים במשחק ואפילו במעבר בין תפריטים יש מעברונים פסיכודליים שמזכירים את הסרטים שהוקרנו לשטיפת מח, התמונות ירצדו על המסך ומספרים יתחלפו בקצב מהיר, בהתחלה זה נחמד ומתחבר עם העלילה ושטיפות המוח שעשו הרוסים, אבל מהר מאוד קטעי המעבר מתחילים להימאס ומאבדים את הפואנטה.

מישהו אמר זומבים? זוכרים את הזומבים שהגיחו מהחלונות ב-Call of duty world at war? ובכן אותם זומבים בדיוק חוזרים אלינו במשחק שמבוסס על אותם עקרונות ניקוד, קניית נשקים ואפילו אותם גלים – נחשולים מתגברים של זומבים. הכנסת המפות עם הזומבים למשחק זו יוזמה מבורכת שמראה על נדיבות של היוצרים במטרה להעלות את התמורה הכספית למשחק.

הזומבים עצמם מגיעים בגלים מטורפים, יש אומנם עזרים כמו פצצות אטום קטנות ושאר מתנות שנופלים מהזומבים, אבל קשה מאוד לעבור לבד את הגדל השמיני ואני מדבר על ה-PC, בקונסולה שבה לכוון את הנשקים זו משימה בפני עצמה - קשה אפילו לעבור את הגל החמישי. בדיוק למטרה הזו יש חברים שיכולים לשמור לכם על הגב ואפילו להחיות אתכם, אני אגיד לכם משהו: לשחק עם חברים בזומבים על מסך מפוצל זה פשוט כיף ויכול להיות פיתרון מעולה גם כשאין רשת.

דרגות קושי: למשחק יש ארבע דרגות קושי, שמתי לב שההבדל המשמעותי בין דרגות הקושי הוא משך הזמן שלוקח ליריב להתביית עליכם ולירות: בדרגה הקלה ביותר למשל, היריבים יקפאו לשנייה וחצי למולכם ואם לא תנצלו את אותה שנייה להוריד לכם – או אז גם הם יתחילו לירות ואפילו יפגעו.

 

משחק הרשת
טוב, מזמן אנחנו יודעים שהמשחק לשחקן היחיד ב-COD זה עוד בונוס שנותנים לנו ולכן במשחק הנוכחי כמו בבטלפילד, אנרייל או קאונטר סטרייק, המשקל העיקרי של הציון יגזר ממשחק הרשת. אז בואו נתחיל עם התקופה: על פי הנשקים והעזרים הצבאיים, המשחק מתרחש במאה הנוכחית ולא בתקופת מלחמת העולם השנייה או שנות השישים, ומה שנשאר מהמפגש במשחק לשחקן היחיד זה רימוני גז-נובה, לא קטלניים במיוחד. השאלה הגדולה ששאלתי את עצמי לפני שניגשתי למשחק הרשת היא מה עשו עם "העזרים" (Kill streaks). ב-COD4 מי שהגיע לשלוש הריגות קיבל UAV, ב-5 קיבלו מטוס להפצצות וב-7 מסוק קרב. אני זוכר שאנשים התלוננו על מסוק הקרב וזה לא היה מחזה נדיר לראות שמעיפים שחקן משרת בגלל שהשתמש במטול הרימונים (שימוש בכח מופרז). ואז ב-COD6: MW2 הגיעה פצצת האטום: שחקן עם 35 הריגות ברצף יכל לסיים את המשחק בפיצוץ אטומי מחריד, 35 הריגות זה נשמע מופרז, אבל העצוב בכל הסיפור הוא שמהר מאוד יצא לי לראות את הפיצוץ האטומי הראשון שלי במשחק..

עכשיו שאני שואל את עצמי מעניין מה קרה עם משחק הרשת – אתם מבינים פחות או יותר את העיקרון ולאן אני חותר: משחק הרשת הטוב והפשוט היה לדעתי עדיף על זה המורכב עם המטוסים, מסוקים, טורטים רובוטיים ופצצות אטום למיניהן. אז לכל הסקרנים אני יכול להגיד שמשחק הרשת לא הלך צעד אחורה, ולהיפך: יש שידרוג ושיכלול נוסף של משחק הרשת, הפעם בנוסף לכל היכולות המוכרות יש גם דגש עם יחסי אנוש והביטוי העצמי של השחקנים. לי זה לא היה חסר כל כך, אבל מסתבר שיש שחקנים שנהנים לצבוע לעצמם את הנשק או אפילו יוצרים קשר עם שחקנים אחרים שהם פגשו במקרה בשרת – אלו הן חלק מהדוגמאות לפונקציות החברתיות בהן המשחק תומך.

 

במשחק הרשת תוכלו לשחק ברשת מקומית כנגד חברים, לייצר משחק פרטי, לשחק בפאבליק ואפילו להמר על  נקודות ניסיון במשחק כנגד שחקנים אחרים. לבסוף יש לכם "תיאטרון" בו אתם יכולים לצפות עם חברים בקטעי וידאו ממשחקים שצילמתם, את קטעי הוידאו אתם יכולים לערוך ולשתף עם משתתפים נוספים ברשת, מה שמכפיל את ערכם ואת ההנאה שניתן להפיק מהם.

 Image

 

יוצרי המשחק השכילו מניסיונם הרב והוסיפו למשחק מרובה המשתתפים גם מערכת של הדמיית לחימה ברשת, או במילים אחרות איזור אימונים עם בוטים, שבו תוכלו להכיר מקרוב את הסקילים השונים בלי שיבוא איזה שחקן פרו וישחט לכם את הצורה. זה גם מונע מכם לצאת מתוסכלים מהפסדים שנובעים מכך שהקבוצה שלכם מורכבת מחבורה של דיבילים: במשחק עם בוטים גם הקבוצה שלכם וגם של היריב תהיה מורכבת מחבורה של דיבילים...

ההדמיה היא כאמור אחד לאחד עם משחק הרשת, אומנם כל נקודות הניסיון שתצברו בשדה האימונים לא יחשבו לכם לדרגות וכל הנשקים ישארו נעולים עד שתפתחו אותם ותשלמו עליהם כסף רב. למי שאין ניסיון במשחק הרשת לא הייתי ממליץ לנסות לעלות בלי לעבור את ההדרכה, היא נותנת ממש הרבה ומכינה כמו שצריך למשחק האמיתי.

למעשה, משחק הרשת בנוי באופן כזה שיאפשר לשחקנים חלשים להתאמן כמו שצריך ולשחקנים חזקים למצוא את המקום שלהם מהר מאוד עם שחקנים חזקים אחרים: ישנן מפות רבות  וכן גם מודים של משחקים שיהיו נעולים בתחילה לשחקנים מתחילים. כדי להשיג גישה צריך לשחק ולעלות דרגות. היופי במערכת הוא ששחקן טוב יטוס את הדרגות ויעלם מהר מאוד מהשרתים של השחקנים המתחילים בעוד שחקנים מתחילים ישארו "תקועים" עם שחקנים ברמה שלהם – עד שיאספו מספיק נקודות ניסיון לעליית דרגות.

זה הזמן להזכיר את החוזים: מי לא זוכר את התמונה המפורסמת מ-COD4 של שחקן נופל וערימה של דולרים מתפזרת באוויר? זה לא היה ברור לנו למה בדיוק יש לשחקנים כסף ולמה הוא משמש. ובכן במשחק הנוכחי לכסף יש חשיבות עילאית, אתם לא יכולים לעשות כמעט כלום בלי כסף: קיבלתם הודעה שאתם יכולים להשתמש בנשק חדש? לא תוכלו להשתמש בו עד שתשלמו את מיטב כספכם! רוצים להחליף את העזרים הטקטיים בעזרים מתקדמים יותר? – תשלמו! רוצים לשים כוונת או כל שדרוג אחר על הנשק – זה יעלה לכם ביוקר!! אפילו מה שהיינו רגילים לקבל בעבר כמובן מאליו – העיצוב של הכרטיס האישי, כרוך באיבוד מרשרשים.
ועכשיו נתמקד טיפה בחוזים: לכל סגנון משחק יש את האתגרים שלו, יש גם אתגרים כללים שקשורים בכלי הנשק, האתגרים עצמם באים בחינם, אבל אם תרצו להרחיב את האתגרים ולזכות לתגמול הולם תצטרכו לקנות חוזה, לחוזה יש גמול כספי גבוה יחסית אבל יש לו גם מגבלה קריטית אחת: מגבלת הזמן, אם לא תשלימו את החוזה בזמן נתון הוא יפוג וכל ההשקעה הכספית שלכם תלך לאיבוד.

אני חוזר לשאלה הגדולה שלי מתחילת המשחק: מה עשו עם ה-Kill Streaks של השחקנים? בעבר היו דברים מוגזמים כמו מסוקי קרב ששחטו כל שחקן שזז או פצצות אטום, כשאני מסתכל על ה-KS הנוכחי אני רואה שהכניסו מעט איזון. ראשית אני לא רואה את פצצת האטום וזה כבר טוב. במקומה הכניסו כלבי תקיפה: שלושה כלבים שחורים ואכזריים במיוחד שמסוגלים לעשות טרור, אבל זה לא פצצת אטום... אני יכול להגיד גם שלדעתי הגבילו מאוד את היכולות והטווח של המסוקים וההפצצות, כך שזה כבר לא סיוט גדול להסתובב במפה שיש בה מסוק קרב. מהבחינה הזו אני חייב להגיד שיש ב-KS שיפור אדיר לטובה והדגש שוב חוזר ליכולות של השחקנים. בנוסף לדברים הישנים המוכרים והטובים יש גם מכונית צעצוע חמודה שיודעת לעלות מדרגות ולהתפוצץ ליד הקורבן שלה ומטוס ריגול שיודע לזהות תנועות יריב שהם חידושים נחמדים במשחק.

Image

 

מי לא מכיר את התיאורים שגיימרים המציאו בשביל להסביר אחד לשני איפה נמצא היריב: זה יכול להיות ה"לונג" המפורסם או סתם "בבית האדום". כדי לעזור לגיימרים להתמצא במפת המשחק, המינימפ מחולקת לאזורים כמו במפה גיאוגרפית: על פי אותיות ומספרים, כך שאם אומרים לי ללכת ל-G4 אני יכול גם לדעת איפה נמצא היריב וגם מה הכיוון הכללי במפה אליו עלי לפנות, זה חשוב בעיקר כשרוצים להוריד Care package ומבקשים משאר חברי הקבוצה לבוא לגבות.

המשחק לשחקן היחיד הוא מעין מרתון מטורף, לכן אין לכם זמן להתעסק עם נשקים מיוחדים. לעומת זאת במשחק הרשת יהיה לכם את כל הזמן שלפני המשחק ושלושים שניות בין משחק למשחק כדי להתאים לעצמכם את הנשקים ומסתבר שנשקים לא קונבנציונליים יכולים להיות יעילים ביותר, בין אם זה חץ וקשת, שילוב של שתי סכינים או גרזן הטלה שהורג בפגיעה אחת.  כל אלו מוסיפים עוד מימד לנשקים בו השחקנים יכולים לבחור את הנשק שמתאים יותר לאופי המשחק שלהם כשבגדול יש שתי גרסאות: מכת אש קטלנית ומדוייקת (נשקים חזקים שיורים לאט) או Spray and pray – לרסס הרבה כדורים ולהתפלל שכמה כדורים יפגעו ביריב.

מה עם הפינגווינים?
מי שזוכר את שיטת שרתי ה-Ping-Win שהרסה את המשחקיות של COD: MW2, ישאל כיצד משפיעים הפינגים על המשחק הנוכחי. ובכן אני מראש יכול להגיד לכם שצברתי הרבה ניסיון בתחום הפינג הנמוך מאחר ואני אוהב לשחק בשעות לא שיגרתיות בהן מרבית השחקנים הם מארה"ב \ מזרח אסיה. והמסקנה היא שבמשחק הנוכחי הפינג כמעט ולא משפיע על המשחקיות, למעשה לא היו הבדלים רצינים בין התוצאות שלי כשאני הייתי המארח (וכל שאר הקבוצה סבלה מפינג מטורף) ובין כשהתארחתי בשרתים רחוקים, כל עוד התקשורת הייתה יציבה והשחקן המארח לא ברח – הכל זרם טוב.

 

 

סיכום
לאור החוויה הלא נעימה כל כך שהייתה לנו מ-COD: MW2 ואפשר לאמר גם מהאכזבה שחווינו, הגענו לביקורת של המשחק Call of Duty : Black Ops  עם כמויות אדירות של סקפטיות בין הידיים. הסקפטיות לא התפוגגה גם כששיחקנו במשחק לשחקן היחיד ואפילו לא כשהבנו את הפואנטה בסוף המשחק.

למזלו של המשחק Call of duty: Black ops, בביקורת של משחק מהסוג הזה למשחק לשחקן היחיד יש משקל נמוך יחסית בקביעת הציון, מתוך נקודת הנחה שעיקר המשחק הוא משחק הרשת וה-SP ניתן לנו כבונוס.

משחק הרשת איכותי, ניתן לראות שהסיקו בו הרבה מאוד מסקנות מטעויות שהיו בגרסאות קודמות של המשחק ושתיקנו כמויות אדירות של כשלים שיכלו להרוס את המשחקיות. דינמיקת המשחק טובה, יש דגש טוב על לעקומת הלימוד של השחקנים והמשחק והוא מתוכנן כך שגם אחרי כמה חודשים רצופים של משחק עדיין יהיו לשחקן יעדים שיחזיקו אותו צמוד למסך.

מעבר למשחק הרשת יש גם את העניין החברתי החזק שנכנס. היכולת של השחקנים לתקשר זה עם זה, לשתף קבצים להשוות משחקים וללמוד טריקים וכל זאת בלי לצאת מהמשחק, מעלה את הערך של המשחק פלאים, אני מכיר אנשים שנכנסים למשחקים שהם ממזמן סיימו רק כדי להיפגש ולשחק עם חברים שפגשו ברשת וזה נחמד ויפה.

למשחק יש גם את המפות עם הזומבים שהקשר היחיד שלהם למשחק נעשה בסופו של משחק ה-SP, אני רואה בזה בונוס נחמד שמעלה את ערכו של המשחק ומוסיף עוד כמה שעות ואפילו ימים לאלו שהמשחק מחזיר בתמורה לרכישתו.

 


האם המשחק שווה את הכסף?

כן, והעובדות מדברות בעד עצמן: COD: BO הוא אחד המשחקים הנמכרים ביותר, אין בעיה לעלות לרשת בכל שעה נתונה למצוא לפחות חמישים שרתי משחק בהם ניתן לשחק. בנוסף, המשחק נותן דגש על העניין החברתי, הוא בנוי כך שיהיה נוח לתקשר עם שחקנים אחרים ולשתף איתם מידע, בכך המשחק מעודד יצירה של חברויות וביסוס של קלאנים חדשים.

המשחק מתוכנן כמו משאבת דלק איכותית שיודעת בדיוק כמה דלק להזריק כדי להמשיך את הבעירה למשך הזמן המקסימלי בלי שהמנוע יכבה, תמיד יהיו לכם עוד אתגרים עוד צורך במזומנים ועוד חוזים שתרצו לפתוח וזה מאריך את משך השימוש במשחק פלאים. בנוסף יש במשחק שני בונוסים: המשחק לשחקן היחיד ומפות הזומבים, שהם כשלעצמם לא היו שווים את הכסף, אבל כבונוסים הם ללא ספק מעלים את הערך הכללי של המשחק.

 

 

 

ציונים
גרפיקה-10
סאונד-10
שליטה במשחק-10
אינטיליגנציית בוטים: 7
הנאה-8
משחק רשת- 10

ציון סופי-9.2

 

עידכון אחרון ( Tuesday, 30 November 2010 )
 
< כתבה קודמת   כתבה הבאה >
Site by: MtK

eXTReMe Tracker