מבזקים
כרגע התבשרנו שהוכרז תאריך יציאה רשמי למשחק אססינס קריד 3 (Assassin's Creed III) למחשב הביתי: 23 בנובמבר 2012, כמעט חודש אחרי שתצא גרסת המשחק לקונסולות. המהלך נועד להגן על עותקי הקונסולה היקרים יותר שנפרצים פחות - מפני פיראטיות ועם זאת לאפשר להמוני הגיימרים לקבל את המשחק לקראת הקריסמס.
 

powered_by.png, 1 kB
ביקורת למשחק H.W.A.X.2 הדפס דואל
הערכת משתמש: / 2
הגרוע ביותרהטוב ביותר 
נכתב על ידי Administrator   
Friday, 22 October 2010

ההיכרות הראשונה שלי עם סימולטור טיסה היתה אי שם בעבר הרחוק בשלהי שנת 1994, מלבד אותו משחק בודד, חוויתי תקופה ארוכה ומאושרת בה התמקדתי במשחקי RPG, FPS, RTS ואסטרטגיה בתור.
יום אחד, הברק היכה בי שנית: משחקים כמו GTA ובטלפילד הכניסו גם מטוסים כחלק אינטגרלי מהמשחק. בבטלפילד הגדילו לעשות והכניסו למשחק מטוסי קרב שדרשו מהשחקנים כישורי טייס והתמצאות במרחב. לכולם זה היה ידוע שטייס מוכשר אחד יכול לשחוט את כל הקבוצה היריבה ולהכריע את המשחק, כנראה מהסיבה הזו הוציאו את המטוסים ב-BF2142 וב-BFBC2. עדיין, כולם יודעים שטייס מוכשר במסוק קרב, גם הוא יכול להטות את הכף במשחק ולכן לא פעם רואים שחקנים שלא יודעים להטיס מסוק – מחכים בעמדת התותחן, זה אומנם עצוב, אבל יותר עצוב לראות שחקנים שלא יודעים להטיס בעמדת הטייס.

אני הרבה זמן שייכתי את עצמי לאלו שלא יודעים להטיס מטוס ולכן לא ניסיתי, תחת זאת דאגתי לאייש את עמדות הנ"מ (ראו ערך איגלה) ואימצתי את סיסמתם של חיילי הנ"מ: "אם אני לא טס, אף אחד לא טס".
המשחק H.W.A.X2 בשבילי זו לא סתם ביקורת, זו גם הזדמנות רצינית לסגור פינה; ללמוד פעם אחת ולתמיד איך להטיס מטוס כמו שצריך ועם הזמן גם לתפוס ביטחון ולהתמצא במרחב האווירי.

Image

על המשחק
H.W.A.X2 הוא סימולטור טיסה של מטוסי קרב, המשחק מתחיל במשימה שגרתית במזרח התיכוןף בה אתם מחפשים שיירה עם נשק גרעיני שהוברח מרוסיה. עד כאן הכל נשמע שגרתי ומשעמם ואתם חושבים לעצמכם לאן כבר המשחק יכול להתקדם, אחרי הכל אנחנו הטייסים נמצאים בראש פרמידת הטורפים ואף אחד לא יכול לגעת בנו. אז זהו שלא, עוד במשימה הראשונה המשחק מקבל תפנית שהופכת את כל הנוף המשחקי שלו מסתם סימולטור טיסה משעמם למשחק רווי קרבות ואקשן.
במשחק תינתן לכם ההזדמנות להשתתף בקרבות אוויר מרהיבים, לרדוף אחרי מטרות קרקעיות, להיות חוד החנית בהתקפות והאח הגדול שמגן על הלוחם שבשטח. וכל זה במסגרת סימולטור טיסה שמנסה להיות כמה שיותר ריאליסטי.

גרפיקה
H.W.A.X הראשון הציב רף די גבוה לממשיכו, המנוע הגרפי היה כה מפותח עד שהוא הפך לחלק בלתי נפרד מבנצ'מרקים לכרטיסי מסך ומעבדים באתרים שמכבדים את עצמם. להגיד את האמת, לא היו לי ציפיות מיוחדות מ-HWAX2, לא בגלל שאני לא מאמין ביכולות של צוות המפתחים, אלא בגלל שלדעתי H.W.A.XHWAX2 באים לידי ביטוי בקטעי המעבר, בהם לשיפור המנוע הגרפי יש יותר משמעות בהתחשב ביכולות הקונסולה. הראשון כבר גרד את היכולת הגרפית של הקונסולה והסיבה לכך נעוצה במספר השכבות הגרפיות הרבות שהיא נאלצת לחשב במשחק. באופן לא מפתיע, השיפורים הגרפיים העיקריים ב-


Image

 

סאונד
הסאונד של המשחק מפתיע, אני ציפיתי לאפקטים חזקים של פיצוצים, שכל טיל שאני ארה יפרוף לי את הרמקולים וכל פגיעה תרטיט לי את הסאב. אבל לא, התחושה העיקרית שהסאונד של המשחק משרה עליכם היא תחושת בידוד וריחוק מהמתרחש בשדה הקרב. יש בזה היגיון, אחרי הכל אתם יושבים בתא הטייס המבודד בגובה כמה אלפי מטרים, אבל לפעמים יש תחושה שהמפתחים הלכו יותר מידי עם הריאליסטיות של הסאונד. חלק מההוראות שתקבלו בקשר ישמעו לא ברורות, אבל למרבה המזל ניתן להוסיף למשחק כתוביות והכל הופך ברור יותר.


Image

 

המשחק והשליטה במשחק
כפי שהזכרנו, המשחק מתחיל במשימה שגרתית ואתם מרגישים כמו מלכי העולם על כלי המלחמה המשוכלל ביותר שיש. אבל, מהר מאוד דואגים להחזיר אתכם לקרקע – תרתי משמע, ובהתקפה לא צפוייה מרסקים לכם את כל הטייסת. מכאן והלאה המשחק הופך ליותר ויותר מאתגר ואתם תהיו מעורבים בקרבות אוויר- אוויר ואוויר קרקע סוערים.
הקרבות בהם תשתתפו יצריכו אתכם להיות דרוכים בכל עת: תחמושת אוויר-אוויר לא תפגע במטרות קרקע ולהיפך, בזמן שתמתינו לרגע המדוייק בו המערכת ננעלת על המטרה תוכלו לנסות "לפנק" אותה עם תותח ה-20 מילימטר שלכם, מה שנשמע כדבר פשוט אבל מסתבר כמלאכה קשה במיוחד ומצריך יכולת תגובתיות גבוהה במיוחד וחיזוי תנועות היריב.  

למשחק יש עקומת למידה תלולה ביותר, הוא קשה גם על הרמה הקלה. אבל סדר הלימוד שמציבים לכם הוא נכון ועם הרבה סבלנות והקשבה להנחיות שנותנים לכם, תהפכו לטייסים מצויינים.
כדי להזכיר לכם שמדובר בסימולטור טיסה, נותנים לכם לבצע גם פעולות "פשוטות" כמו להנחית את המטוס או לתדלק אותו באוויר, פעולות שמסתבר – יותר קשות לביצוע מלחימה בלהק שלם של מטוסים, בשורה התחתונה פעולות אלו יעמידו במבחן אמיתי את רמתכם כטייסים שכן מדובר בפעולות שאינן קשורות בשאר חברי הלהק כמו לוחמה והתמודדות עם יריבים.

מרגע שתלמדו להתמצא במרחב האווירי ולחזות את פעולות היריב קרבות האוויר יהפכו לפשוטים יותר. למשל, אתם תלמדו לבד שחצי לולאה והיפוך יכולים לשמש אתכם גם כדי להתחמק מטילים וגם כדי לשנות עמדה טקטית נגד מטוס שלפני רגע ישב לכם על הזנב.

כיאה לטייסי קרב, אתם תבלו זמן נכבד כחלק מלהק, אני שמתי לב שהיעילות של חברי הלהק עולה ככל שדרגת הקושי של המשחק יורדת ולהיפך, המשחק שלכם גם הוא משפיע על תפקוד הלהק: אם תשחקו נכון ותתכננו את הצעדים שלכם כמו שצריך, חברי הלהק יהיו יעילים וקטלניים. לעומת זאת, אם תתחילו להתעסק בזוטות – חברי הלהק שלכם יתחילו להתברבר ויהיו חסרי תועלת לחלוטין.

המשחק מנסה לחשוף אתכם לכמה שיותר כלי טיס, כולל עמדת התותחן החביבה בסצנת ליווי וחילוץ לילית שמזכירה כל כך את שלב ה-Gunner  ב-COD4. בין מטוסי הקרב השונים בהם תשחקו יש הבדלים גדולים: יש מטוסים מהירים יותר עם יכולת תמרון אווירית ותגובתיות גבוהה, להם  עדיפות בקרבות אוויר אוויר. לעומתם יש מטוסי קרב טיפה יותר איטיים שמותאמים יותר כנגד מטרות קרקע. בסופו של דבר כל מטוסי הקרב הם – מטוסי קרב ואתם תוכלו להוריד כל מטוס באוויר גם עם מטוס "איטי", הכל תלוי בכישורי הטייס שלכם. אם הזכרתי את מטוסי הקרב, אז הייתה חסרה לי תחושה של G, אני מדבר על התאוצה שלא קיימת גם כשאתם מבעירים את הסילונים בשיא הכח, אין לי מושג איך זה במציאות, אבל דחילקום – תנו איזה בו-בום קטן וכמה אפקטים של טישטוש, לפחות בתחילת הטיסה.


Image

 

משחק הרשת
הרשת זה המקום בו תוכלו לטוס בלהק אמיתי עם בני אדם, אם יש לכם חברים שמשחקים HWAX2, הייתי ממליץ לכם להתחבר איתם לוונטרילו או TS3 ולדבר איתם חופשי, זה עושה פלאים במשחק ויכול להפוך את הקבוצה שלכם לכמעט בלתי מנוצחת.

משחקי הרשת מחולקים למשחקים בשרתים מדורגים ולמשחקים לא רשמיים והרמה של השחקנים בהתאם סוג השרת, השלב הכי קשה במשחק הרשת הוא ההתחברות לשרת המרכזי, התהליך יכול לארוך לפעמים גם 10 דקות, לאחר מכן יהיה עליכם למצוא משחק זמין, אני שמתי לב שגם אם אני פותח בעצמי שרת משחק – גם אז מהר מאוד השרת המרכזי מחבר אלי שחקנים שממלאים את שתי הקבוצות.

מאחר ואנו גרים בישראל ואנחנו לא מעוניינים לשקר לגבי המיקום שלנו, נמנעת מאיתנו הגישה לחנויות פלייסטיישן ולפיכך גם כל שירותי ה"אקסטרה" חסומים בפנינו. לא הייתי מזכיר כאן עובדה מצערת זו לולא היתה לה השפעה על משחק הרשת: מסתבר שיש מפות בהן לא ניתן לשחק בלי להוריד את התוכן "אקסטרה" ומדובר במפות די פופולאריות בקרב השחקנים. לדבר הזה יש יתרון קטן: יותר שחקנים שיכנסו לשרת שלכם (בלי התכנים המיוחדים), יהיו ישראלים ולמעשה, במשחק הנוכחי פגשתי יותר ישראלים ממה שאני רגיל למצוא בממוצע במשחקים אחרים.

 

 

סיכום
אתם בטח חושבים לעצמכם שאין כמו פלייט סימולטור להורדה של הלחץ דם, אז זהו שלא. H.W.A.X2 הנוכחי יהיה משחק רווי אקשן ועד שלא תגיעו לרמה מספיק גבוהה הוא יעלה לכם את לחץ הדם בכל פעם שהקרבות יהפכו לקשים מידי או שיטילו עליכם משימות "פשוטות".

אני לא התאכזבתי מהמשחק, בביקורת לא התמקדתי יותר מידי בעלילה ולהגיד את האמת היא די תפלה, אבל לי זה לא כל כך משנה. מה שבאמת חשוב לי ומה שאני מצפה ממשחק כמו H.W.A.X2 זה לקבל היכרות עמוקה ומדוייקת עם עולמם של טייסי הקרב ואלמד להיות מהטייסים הטובים ביותר שיש. זה בדיוק מה שהמשחק מספק. ראיתי כמה ביקורות שמתלוננות על המשחק, השליטה במטוס ושברשת השחקנים "קרעו" להם את הצורה. למבקר כזה אני אומר – לא שיחקת מספיק. כדי לעלות ברשת במשחק הנוכחי צריך יותר השקעה ממה שמצריך משחק FPS ממוצע. להתלונן על הרמה של H.W.A.X2 ועל זה שקרעו אותך במשחק הרשת, זה כמו להגיד ש-StarCraft2 הוא משחק גרוע בגלל שאיזה קוראני שחט אותך ברשת.

האם המשחק שווה את הכסף?
לכל מי שמחפש סימולטור טיסה אני יכול להגיד ש-H.W.A.X2 הוא הטוב ביותר שראיתי בשנים האחרונות, המשחק מספיק ארוך, מאתגר ועם משחק רשת שמאריך את חיי המדף שלו.

ציונים
משחקיות 9
שליטה 8
דרגות קושי 9
עלילה 6
סאונד 8
גרפיקה 8
משחק רשת 8

ציון סופי: 8.0


התמונות נלקחו מהאתר הרשמי של המשחק (כאן).

 

 
< כתבה קודמת   כתבה הבאה >
Site by: MtK

eXTReMe Tracker