מבזקים

כמו שהבטחנו לכם, התחלנו לחלק משחקים והפעם אנחנו נותנים את המשחק כלבי האשמורת

 

לפרטים נוספים
 

powered_by.png, 1 kB
ביקורת למשחק Singularity PS3 הדפס דואל
הערכת משתמש: / 0
הגרוע ביותרהטוב ביותר 
נכתב על ידי Administrator   
Sunday, 01 August 2010

ביקורת למשחק Singularity
סינגולריות היא מונח שמשתמשים בו באסטרונומיה, בפיזיקה ובמתמטיקה. במקרה הספציפי שלנו אני מניח ששם המשחק Singularity, מתייחס לסינגיולריות כבידתית, כמו זו שיש בכל חור שחור. זוהי למעשה נקודה במרחב בה צפיפות החומר אינסופית. מה שמוביל לכוחות כבידה אדירים ועיקום אינסופי של החלל-זמן-מרחב. עכשיו שאנחנו מבינים את הבסיס של הסינגולריות, אנחנו יכולים לנחש גם בלי לדעת מראש, שבמשחק הנוכחי יהיו מעברים ועיוותים של מרחב הזמן.

על המשחק
המשחק סינגיולריטי מתרחש בשתי תקופות שונות: שנת 1953 ובימנו אנו – שנת 2010. זהו משחק FPS מז'אנר האימה, שבו יש גיבור אחד ומתקן יחודי שמאפשר לו להציל את העולם מכוחות הרשע. במהלך המשחק יצא לכם לעבור ממימד זמן למשנהו, להילחם במפלצות וזומבים מעוררי חלחלה, להיתקל בכמות נאה של בוסים, להילחם בחיילי הצבא הרוסי ולנסות להציל את העולם. כל זאת אתם תעשו במקביל לחשיפת סיפורם של תושבי האי הניסויי קטורגה 12.

singularity

גרפיקה
הגרפיקה של המשחק סבירה, אני מתחיל לתהות מה עוצר כל כך הרבה משחקים מלתת לנו גרפיקה שאנחנו נכתוב עליה "מדהימה". ואולי הגורם העיקרי הוא הסטנדרט של ה-PS3 שבנוי עם כרטיס מסך ומעבד חלשים יחסית ל-PC החדש ביותר.

הסביבה הגרפית עצמה גם היא נראית אוטנטית, יש מעברים קיצוניים שבין הסביבה החיה והתוססת של 1953 לאי המוזנח והמרופט בו אתם מטיילים בשנת 2010. היריבים הזומבים שעושים טלפורט מזכירים לי את ולדימיר: איש חביב ששרד את התאונה בצ'רנוביל ומסתובב כל יום עם עיטורי כבוד ומעיל של הצבא האדום.

סאונד
הסאונד של המשחק נחמד, לא משהו מיוחד. קשה להתעלם מהצעקות הטורדניות של היריבים במשחק, בין אם אלו זומבים ובין אם אלו חיילים רוסים. יריב אחד עושה יותר רעש מצבא שלם, במקרה של החיילים הם גם צועקים שוב ושוב את אותו משפט מעצבן, כך שמתחשק לכם לחסל את היריבים רק כדי להשתיק אותם.

יש במשחק הרבה קטעי וידאו וקטעי סאונד שמדובבים באנגלית עם מבטא רוסי כבד וכמובן בלי כתוביות, בואו נגיד שהייתי צריך להתאמץ כדי להבין את מה שנאמר בקלטות ולמען האמת, על אף שאני דובר אנגלית שוטפת לא תמיד הצלחתי להבין את כל מה שנאמר.

 singularity game

המשחק והשליטה במשחק
המשחק Singularity מסווג אצלי כמשחק FPS – אימה, ולמעשה אחד המשחקים הטובים יותר מהז'אנר מאז Left4dead או FEAR2, המשחק מתחיל באופן שמזכיר טיפה את Condemned CO, אתם מתרסקים באי ומתחילים לחקור אותו בלי נשק (הלך לאיבוד), לחייל צה"ל שמקשיב לחוקים ושם את הרצועה  בהצלב כמו שצריך זה לא היה קורה.

על תחילת המשחק מפגישים אתכם עם זומבים מכוערים ביותר ואפילו יותר גרוע: חזקים ביותר. הזומבים מצריכים מכם לבזבז את מרבית התחמושת שלכם והרבה פעמים אתם נמצאים על סף –חוסר תחמושת. כל עוד לא תשדרגו את הנשקים הזומבים במשחק נראים כל כך קשוחים ומפחידים שברגע שתוקפים אתכם עשרות חיילים רוסים אתם שמחים שסוף סוף אתם מקבלים יחס אנושי מבני אדם אמיתיים, גם אם הם יורים עליכם.

אז מה בכלל עשיתם באי? על פי מה שהצלחתי להבין אתם הייתם חיילים בצבא ארה"ב, שבעקבות קריאות אנרגיה חריגות נשלחו לאי הרוסי כדי לגלות במשימת ריגול מה הרוסים זוממים. המסוק שלכם הופל ואתם מתחילים להיות עדים לטרגדיה שהתחוללה באי ב-1953.

העדויות לטרגדיה הנוראית מ-1953 פזורות בכל רחבי האי בצורת קלטות ומכתבים שהשאירו אחריהם התושבים. מסתבר שבאי חיו משפחות שלמות: מהנדסים, חוקרים, טכנאים, אנשי צבא ופקידים. כולם הביאו איתם את המשפחות שלהם על מנת שיוכלו לזכות לאיכות חיים גבוהה יותר.

singularity

בעקבות המלחמה הקרה והעדיפות של ארה"ב על רוסיה בתחום האטומי, הרוסים הרגישו מושפלים וחלשים. הסיכוי לישועה נמצא באי "קטורגה 12", על ידי מציאת יסוד ראדיואקטיבי בשם E99. הצצה לטבלה המחזורית מראה שE99 מאוכלס על ידי היסוד "אינשטייניום" שזוהה על ידי האמריקנים ב-1952, יסוד סינטטי שמתפרק לחצי מכמותו תוך שלושה שבועות, אבל ליוצרי המשחק זה לא בדיוק הפריע. ל-E99 במשחק יש תכונות משלו, ניתן להפיק אותו בכמויות אדירות, הוא לא מתפרק כל כך מהר ומסתבר שאפשר גם לעשות בו המון שימושים מחקריים.

למשל אם תשימו את E99 בפצצה אטומית הוא יצור נזק שווה ערך לזה של כמה מאות ואולי אלפי פצצות. ניתן לפתח עם E99 כלי נשק וטכנולוגיות עוקפות חלל וזמן, כמו טלפורט, קפיצות בזמן, שינויי מרחב הזמן על עצמים וכן הלאה. עד כאן הרעיונות נשמעים סבירים, בהנחה שמצליחים להפיק יסוד מיוחד כזה.

מסתבר שלמח האנושי אין גבולות והרוסים באותה תקופה בדקו בחיות מעבדה את ההשפעה של E99, החיות שהתקבלו היו חזקות יותר, בריאות יותר וכנראה המדען לא שם לב: גם חייתיות יותר.
תוצאות אלו הובילו את הרוסים לסדרה של ניסויים סודיים בבני אדם, לא סתם בני אדם: חלק מהעובדים ובני משפחתם הפכו לחיות ניסוי, לאוכל שלהם דחפו E99
התוצאות לא אחרו לבוא: כל מי שנחשף ל-E99 הפך לחיית אדם, זומבי מפלצתי עם כוחות אדירים ורעב לבשר של בני אדם. כך נוצר מצב שבני האי המוטנטים רדפו אחרי האוכלוסיה שנותרה נורמלית. התיאורים שמתקבלים מהקלטות מזוויעים, יותר גרוע – אתם מקבלים פלשבקים לעבר ו"זוכים" לראות את הטרגדיות בשידור חי. תאונה ש-E99 היה מעורב בה לא הפכה את המצב באי לטוב יותר ורק העלתה את כמות המוטנטים באי. וכן גם לשתייה.

singularity

במשחק כפי שאמרנו אתם משחקים סוכן אמריקני שנשלח לברר מה בדיוק קורה באי, אתם מצליחים לפגוש זומבים, לקפוץ בזמן ולשנות את העתיד, להילחם ברוסים, ליפול בשבי, למצוא בת ברית שמצילה אתכם, אתם נלחמים ברוסים, שוב נלחמים בזומבים,  מוצאים את המתקן לשליטה ב-E99, קופצים בזמן פעם נוספת – רק כדי לשנות את העתיד לרעת ארה"ב ותנחשו מה ההמשך...

כן למשחק יש איזה סוג של מקצב קבוע: משחק בין שלושת סגנונת המשחק: Pure FPS, משחק אימה וחידות פאזל. נתחיל עם חידות הפאזל: הן לא קשות בלשון המעטה, לא מצאתי מכשול אחד שהצליח לעכב אותי יותר משתי דקות, תמיד הפתרון היה ברור מידי וחבל.

השינוי בסגנונות המשחק יאלץ אתכם להשתמש בכלי נשק ואסטרטגיות שונות: בלוחמה בחיילים הרוסים שהיא Pure FPS יש עדיפות לרובי סער ורובי צלפים. לעומת זאת הזומבים יקצרו טווחים מהר ולרוב ילחמו בכם בקרב של פנים אל פנים, כנגדם שימוש בשוטגן זו האפשרות העדיפה.

בכל מצב תוכלו להשתמש בשני כלי נשק, למעשה בתחילת המשחק אתם תוכלו להשתמש רק בכלי נשק אחד ורק בהמשך אתם תלמדו להשתמש בשני נשקים. ישנם כלי נשק מבוססי טכנולוגיית E99 להם יש יכולות מיוחדות. הבעייה בכלי נשק אלו היא שקשה למצוא להם תחמושת. על כלי הנשק במשחק יש לי רק מילים טובות להגיד: כיף להשתמש בהם, הם מעוצבים יפה ונראים אוטנטים.

בנוסף לכלי הנשק יש גם את מכשיר ה-E99, שנקרא TMD,  למכשיר זה יכול לשמש אתכם למגוון פעולות כמו: חידוש ויישון עצמים, מעבר בין מימדי זמן, פגיעה ביריבים, יצירת ספרות מאטות זמן, הרמת חפצים (טלפורט) וכן הלאה. השימוש במתקן ה-TMD  תלוי בכמות האנרגיה שיש לכם ובפעולה שתרצו לעשות: למשל לא כל חפץ ניתן ליישן או לחדש, במידה וניתן להשפיע על חפצים – יהיה מד מיוחד שיראה לכם שהפעולה אפשרית.

singularity

במשחק יש גם עמדות שדרוג, לנשקים, לדמות שלכם ולמכשיר ה-TMD. השדרוג של נשקים נעשה באמצעות ערכות טכנולוגיות שמוחבאות ברחבי המסך, באותן העמדות תוכלו גם להחליף כלי נשק ולרכוש תחמושת. את יכולות הדמות שלכם אתם תשדרגו באמצעות טכנולוגיית שתמצאו במפה, חלק מהטכנולוגיות זרוקות סתם כך, השאר מוסתרות במקומות שלא תמיד קל למצוא. השדרוג של מכשיר ה-E99 הוא אוטומטי וניתן חינם, ככל הנראה מאחר ויש שלבים שלא ניתן לעבור בלי לשדרג את המכשיר.

שמשחקים במשחק מקבלים תחושה שמדובר במשחק מתוכנן מראש: למפה יש גבולות קבועים – בלתי נראים, היריבים מופיעים בזמנים קבועים, יש מאורעות מתוזמנים רבים ונדמה שלא משנה מה תעשו למשחק יש את הקצב שלו. זה לא בהכרח גרוע, זה רק מפחית מתחושת האימה ומרגיע את השחקן.

אינטיליגנציית הבוטים היא לא הצד החזק של המשחק, הזומבים יכולים להגיע עד אליכם ואז במקום לתקוף לשאוג עליכם כמו מטומטמים, החיילים הרוסים – פסאים, את מרבית היריות הן לא פוגעים, הם לרוב לא מסתערים ומסגירים את מיקומם בפקודות שהם צועקים לעצמם, או במילים אחרות – לא תמיד חיילי האוייב מתגלים כיריבים ראויים.

השליטה במשחק לא פשוטה, בעיקר בגלל השילובים השונים שאתם צריכים ללמוד עבור מכשיר ה-TMD, השליטה בלחצנים אינה אלמנטרית ובואו נגיד שמי שיעשה הפסקה של כמה ימים, יאלץ לעשות רענון לגבי תפקיד של כל לחצן. במהלך המשחק גם משני חלק מלחצנים, למשל בתחילת המשחק אתם יכולים לתקוף עם סכין, בהמשך אותו לחצן הופך לפולס TMD.

singularityhttp://www.ngohq.com/attachments/screenshots/2895d1279635268-singularity-screenshots-singularity-screenshot-4.jpg

משחק הרשת
נתחיל עם החיסרון של משחק הרשת: אין יותר מידי שחקנים שמשחקים בו, לי לא היה קל למצוא שרת שבו אני יכול לשחק בקבוצה של 8-12 שחקנים, ומסתבר שאני לא השחקן היחיד. שמסתכלים על דירוג השחקנים רואים שמרביתם בקושי התחברו למשחק הרשת. השחקן במקום הראשון למשל שיחק פחות מ-6 שעות בסך הכל.
במשחק הרשת אתם יכולים לשחק בשני מודים: חיסול, או בני אדם כנגד זומבים. הקבוצות במשחק מחולקות לבני אדם ולזומבים, בני האדם מה לעשות – משעממים יחסית, אומנם לכל לוחם יש מכשיר TMD, אבל השימוש בו מצומצם ליכולת מוחלשת.
בקבוצת החייזרים אתם יכולים לשחק Zek, רוורטנט, קרציה קטנה ומפלצת רדיואקטיבית ענקית. בדומה ל-Left4 Dead גם כאן לחלק מהזומבים יש את היכולת לראות את בני האדם מעבר לקירות, יכולת זו אמורה לפצות על הטווח הקצר של ההתקפות. המבנה המגוון של צבא הזומבים הופך את משחק הרשת לטיפה יותר מעניין.

משחק הרשת עצמו מהיר, קיצבי, עם הרבה אקשן ומעט תוכן. תהרגו כמה שיותר ותהנו כמה שיותר זוהי השורה התחתונה במשחק הרשת. אם תעשו את זה בקבוצה, אולי תוכלו לעשות גם pawn  מוחלט ליריבים שלכם.

 

סיכום
הרבה ביקורות עשו עוול למשחק Singularity, נכון הרוסים שוב מוצגים כרעים הגדולים בעולם. אבל בעוד שמאחורי מעשי האימים וההשתלטות על העולם עומדים אנשים בודדים, באי קטורגה 12 מוצגים סיפורים, חלקם סיפורי גבורה אנושיים שמציגים את האזרח הקטן גם הוא כקורבן לשגעונות של השליטים הרוסים.

עוד משהו, הפואנטה במשחק הזה היא המשחקיות, אווירת האימים והסיפורים האנושיים שברקע עושים את המשחק. הרבה זמן שאני מחכה למשחק אימים טוב וסינגולריטי מספק את הסחורה. המשחק עצמו נראה כמו היבריד בין כמה משחקים שראינו בעבר, יש בו אמנם כמה חידושים חביבים. אבל החשוב מכל הוא שהיוצרים לא התבססו על "הרעיון המבריק" שבבסיס המשחק, והשקיעו מספיק כדי שלמשחק תהיה משחקיות טובה.

משחק הרשת הוא משחק עם הרבה פוטנציאל ומעט שחקנים, כמות ההנאה שתצליחו להפיק ממנו תלוייה בראש ובראשונה ביכולת שלכם למצוא שחקנים נוספים לשחק איתם.

האם המשחק שווה את הכסף?
Singularity הוא משחק נדיר, לא כל יום יוצא משחק שמצליח לשלב כל כך טוב FPS עם אימה, למשחק יש SP איכותי שכשלעצמו מצדיק את הקנייה. לגבי ה-MP, הייתי אומר שמדובר במשחק עם הרבה פוטנציאל, קרוב לזה של Left 4 dead והמולטיפלייר יכול להצליח בגדול ובתנאי שיהיו לו מספיק שחקנים, מהבחינה הזו המולטיפלייר עצמו הוא הימור.

ציונים:
גרפיקה: 8
סאונד: 7
משחקיות: 9
עלילה: 9
אינטיליגנציית בוטים: 8
משחק רשת: 8

ציון סופי: 8.2

 

*תמונות מסך באדיבות Kirill מאתר NGOhq.com

 

עידכון אחרון ( Sunday, 01 August 2010 )
 
< כתבה קודמת   כתבה הבאה >
Site by: MtK

eXTReMe Tracker