מבזקים

חדי העין שבינכם בטוח שמו לב לכך שהוספנו בתחתית האתר אגף שלם של חדשות חוץ, שם אנחנו נביא לכם את כל מה שמעניין וחדש בעולם המחשבים ומתפרסם באתרים אחרים. כדי להגיע לשם לא צריך לינק פשוט גלגלו את העכבר לתחתית הדף ותקראו.

 

powered_by.png, 1 kB
ביקורת למשחק הנסיך הפרסי החולות האבודים הדפס דואל
הערכת משתמש: / 1
הגרוע ביותרהטוב ביותר 
נכתב על ידי Administrator   
Thursday, 24 June 2010

הקדמה
מי לא מכיר את קראטקה (karateka)  - הנה לינק להורדה. זה היה משחק טוב, יצא בערך שלוש שנים לפני הנסיך הפרסי הראשון. העלילה היתה טובה: נסיך לוחם שבא להציל נסיכה בארמון מלא בלוחמים מרושעים. היו במשחק קטעים מצחיקים: כשהנשר של הסולטן היה בא אליכם הייתם צריכים לנחש באיזה גובה הוא עף, וכך הינו צועקים לזה שמשחק "למעלה, למעלה" ו-"אוייייייייי" כשהנשר היה פוגע למטה.
גם כשהגעתם לנסיכה, אחרי כמה שעות משחק והבסתם את הסולטן, אם לא הייתם נותנים לה בעיטה ובאים אליה בעמדת לחימה– היא היתה הורגת אתכם במכה ואתם כמובן הייתם צריכים להתחיל את המשחק מחדש. שיצא הנסיך הפרסי, לא עלה בדעתנו אפילו שמדובר בחיקוי לקרטקה, פשוט שיחקנו ונהננו. אבל כיום שאני נזכר בקרטקה, אני שואל את עצמי למה לא ראינו משחקי המשך למשחק המעולה הזה.  

Image

על המשחק
במשחק הנסיך הפרסי – החולות האבודים, אתם משחקים נסיך שנשלח אל אחיו מליק  על מנת שילמד להיות מצביא גיבור ולוחם מהולל. הנסיך שלנו מגיע אל העיר המדברית והצחיחה כשהוא רכוב על גבי סוס, אתם מספיקים לקבל הסבר שהעיר הזו מכילה אוצרות גנוזים וחפצים עתיקים מתקופת המלך שלמה, ואז אתם מגלים שהעיר נמצאת תחת מתקפה: מסתבר שאתם לא היחידים ששמעו על האוצרות וצבא אדיר של בוזזים ממלכות שכנות פושט על העיר ומנסה להחריב אותה עד היסוד.

הנסיך האמיץ שלנו עושה מה שמאה אלף בוזזים לא חשבו לעשות: הוא נכנס לעיר בדילוגים, מקפץ ממצוקים ונוחת על גבי ראשי הצריחים והופלה – הוא עבר את כל הלוחמים והחומות ונמצא בתוך העיר. בשלב הזה הפושטים כבר עברו את מעגל ההגנה הראשון של העיר ומתקדמים במהירות לכיוון האוצר המלכותי וחדר האוצר של המלך שלמה, הנסיך שלנו במקביל ללחימה בפולשים מנסה למצוא את אחיו (זה לא מנומס לא להגיד שלום) וכשהוא מוצא האח מטיל עליו משימות שנשמעות כמו "לך תעשה כלים", בלי להציע אבטיח או מים קרים.


Image

 

 

האח מליק נסוג אל מעמקי איזור האוצר המלכותי, אבל לא כדי לשמור עליו או להתגונן יותר טוב, אלא כדי להפעיל את חפץ הקסם שמשחרר את צבאו של המלך שלמה. מליק מתרץ את הפעלת חפץ הקסם בכך שהצבא שלו נכשל, בכך שאולי הצבא של המלך שלמה יהיה פחות חסר תועלת ובכך שעדיף שהוא יפעיל את צבאו של המלך שלמה מאשר שהוא יפול לידי אוייביו והם יפעילו אותו כנגדו. ובכלל, מה כבר יכול להיות?

אז זהו שיכול להיות יותר גרוע: הצבא שנלכד שייך לג'יני מרושע, בשם רטש שבא להשמיד את המלך שלמה. בחיפוש במקורות האגדה היהודים מצאתי שאכן לשלמה המלך היו כמה קטעים לא טובים עם ג'ינים ולכן גם היו סביב למיטתו שבעים לוחמים חמושים בכל עת.
מליק משחרר את הצבא האיום, החותם ששומר על הקסם נשבר לשתי חתיכות אותן לוקחים מליק והנסיך, ואז מתחילים לצאת מהרצפה חיילים, חיילי –זומבי חול תפלצתיים שבנגיעה אחת הופכים כל חייל לפסל חול. מסתבר ששני האחים מוגנים מהכישוף בזכות חלקי החותם. מיד עם שחרור צבא הזומבים האחים מופרדים והעלילה האמיתית מתחילה.


Image

גרפיקה
אני שיחקתי בנסיך הפרסי הקודם והגרפיקה שם נראתה כמו ציורים של קומיקס, בקדימון למשחק הגרפיקה נראתה ממש טוב, ולכן היה חשוב לי לראות מה הולך במשחק עצמו. אני יכול להגיד לכם שהגרפיקה אכן עברה שיפור משמעותי, כדי להתאים את רמתה לשאר המשחקים שיוצאים במקביל לנסיך הפרסי. מאחר והמשחק עצמו יוצר עבור קונסולות, בתוך המשחק אין לכם כמעט אפשרות לשחק עם פרמטרים גרפיים מלבד בהירות מסך וניגודיות. לעומת זאת לפני שהמשחק מתחיל אתם תוכלו לשלוט ברזולוציה עד 1280x1024, בסינכרון עם המסך, ברוחב המסך, באנטיאלייזינג עד לרמה של X8, ברמה הכללית של הגרפיקה ובאיכות הטקסטורות. מהאפשרויות הללו אתם יכולים ללמוד לא רק על היכולות הגרפיות המתקדמות של המשחק, אלא גם על כך שהוא עבר המרה מלאה ל-PC ובניגוד למשחקים מומרים אחרים, בנסיך הפרסי החולות הנשכחים אתם כמעט ולא תרגישו את ההמרה מהקונסולה (הנסיך הפרסי הקודם למשל היה קטסטרופלי ל-PC).


Image

 

סאונד
הסאונד אוטנטי ומרגיש כאילו לקחו את פס הקול מהמשחקים הקודמים בשלמותו. יש לכם את האפשרות לשלוט קולות האפקטים, המוזיקה והדיבוב. לצערי אין במשחק הנוכחי כתוביות וזה המשחק השלישי ברציפות שבו אני משחק ואין את האפשרות לשים כתוביות. אולי זה נראה לכם ברור מאליו שאפשר להבין את כל מה שהנסיך אומר, אבל לא כולם מעולים באנגלית ויש גם גיימרים ליקויי שמיעה, אז למה לא לשים כתוביות? בעיקר שכאן יש עלילה וחשוב לשמוע מה הנסיך אומר כדי להיכנס לעלילה ולהבין היכן אתם עומדים.


Image

 

דרישות מערכת מינימאליות לנסיך הפרסי חולות נשכחים
מעבד: כפול ליבה 1.6GHz של אינטל, או AMD Athalon 64 X2 3800+
כרטיס מסך: 256Mb, תואם DirectX9c ומערכת Shader 3.0 כגון: GeForce6800 או ATI Radeon X1600.
זיכרון(RAM) : 1 ג'יגה למערכת ווינדוס XP, 2 ג'יגה למערכות וינדוס ויסטה ווינדוס 7.
הארד דיסק: 8 ג'יגה בייט פנויים.


דרישות מערכת מומלצות לנסיך הפרסי חולות נשכחים
מעבד: כפול ליבה של אינטל 2.2GHz, או AMD Athalon 64 X2 4400+.
כרטיס מסך: 512Mb, GeForce8600GT, או ATI READON HD 2600 PRO.
זיכרון (RAM): 2 ג'יגה למערכות ווינדוס XP, 4 ג'יגה למערכות וינדוס ויסטה ווינדוס 7.
כרטיסי מסך נתמכים: NVIDIA GeForce 6800 / 7 / 8 / 9 / 100 / 200 / GTX s
ATI RADEON X1600 / HD 2000 / HD 3000 / HD 4000 / HD 5000
מומלץ בחום לרכוש קונטרולר (שלט) ולשחק איתו ולא עם המקלדת.

דרישות המערכת של המשחק לא גבוהות, על אף שהמחשב שלי כבר בן שנה וחצי, עדיין הנתונים שלו טובים בהרבה מאלו של הדרישות המומלצות. המשחק עצמו רץ חלק בלי הפרעות לאגים, או עצירות לטעינת המפה, ה-FPS  היה גבוה ויציב.


Image

 

איך המשחק רץ על המחשב הנייד
את המשחק ניסיתי גם עם המחשב הנייד החדש של acer עם הטכנולוגיה הבאה:
לוח אם: ACER Aspire 7540G-624G64Mn
מעבד: AMD Turion II Ultra processor M620 2.5GHz, 2MB L2 cache.
מסך: 17.3" HD +Acer CineCrystal LED LCD.
כרטיס גרפי: ATI Mobility Radeon HD5650 up to 2814 HyperMemory.
זיכרון: 4 ג'יגהDDR2-800 SDRAM, .
המשחק רץ חלק, בלי לאגים, התחממויות או הפרעות  וזאת על אף שלא היה ידוע אם מחשבים ניידים יתמכו במשחק הנוכחי מאחר והדרייברים  לכרטיס המסך לא עודכנו עבור הנסיך הפרסי.  


Image

 

המשחק והשליטה במשחק
המשחק הנוכחי הוא הדומה ביותר למקור: העלילה,  הסביבה, היריבים ואפילו מלכודות הקוצים, כל אלו סוחפים אותי עשרים שנה אחורה לתקופה שבה הנסיך היה בשחור-לבן ואז עולה השאלה מדוע ולמה במשחק הקודם לא היו כל האלמנטים האלו?
מאחר ואני שיחקתי ב- Prince of Persia epilogueשנגמר עם סוף לא כל כך ברור, אני ציפיתי שהמשחק הנוכחי יהיה המשך ישיר בו הנסיך והנסיכה מוצאים דרך חדשה לחסל את כוחות הרשע שהנסיך שחרר בשביל להחיות את הנסיכה. אבל נאדה, לא נסיכה ולא נעליים. משמעות המילה epilogue היא סוף דבר וכנראה שביוביסופט התכוונו שכך באמת יראה הסוף של הנסיך הפרסי. בשביל הסדר הטוב נסביר שהעלילה הנוכחית מתרחשת בין שתי העלילות: "חולות הזמן" ו-"הלוחם שבפנים".

בתחילת המשחק אתם נלחמים נגד צבא הפושטים, כולם חיילים נקניקים שנופלים כמו זבובים לרגליו של הנסיך הגיבור, הקרבות כל כך קלים שנראה היה שהטקטיקה הטובה ביותר היתה להוציא את כל החיילים מהעיר ולתת לנסיך ולאחיו לחסל אותם. גם שמגיע צבא החול של הג'יני המרושע הקרבות בדר"כ פשוטים ומסתבר שהזומבים הרגילים נקניקים לא פחות מצבא הפושטים.
 למזלנו, היוצרים החליטו לגוון את היריבים ולכן תוכלו למצוא גם יחידות מיוחדות כמו מכשפים, לוחמים משוריינים, חרקים, ענקים, חיילי עילית ומידי פעם נופלים עליכם כמה בוסים גדולים שאמורים להיות קשוחים. במשחק הנוכחי לא יצא לי באמת להשתתף בקרב שמיצה את היכולות שלי, גם הבוס הגדול האחרון לא בדיוק גרם לי להזיע, אני גם יכול להגיד שבקרבות של המשחק הנוכחי מזל שיחק תפקיד יותר ממיומנות, כך למשל אם תפלו במקרה ליד הזומבים המכשפים, תוכלו לחסל אותם לפני שהם ירימו כנגדכם כמויות אדירות של זומבים לוחמים.


Image

 

מבחינת היכולות הנסיך הפרסי שומר על כל היכולות הסטנדרטיות: לטפס כמו קוף על קירות, לקפץ למרחקים, להלך על צידי הקירות ולהילחם כמו נינג'ה. במשחק הנוכחי לנסיך שלנו נוספות יכולות קסם משני מקורות שונים: האחד הוא ג'ינית חביבה שמנסה לעזור לכם להשיב את המצב לקדמותו, היא מעניקה לכם את היכולת להחזיר את הזמן אחורה, להקפיא מים, להשתמש בזכרונות שלה ולדלג למרחקים. המקור השני הוא החותם הקסום ששואב את האנרגיה מכל יריב שתהרגו, האנרגיה הזו משמשת אתכם כ-XP לעלות דרגות ואתם תוכלו לבחור אילו יכולות ברצונכם לפתח, בינהן גם יכולות קסם כמו מגן קסום או שובל אש, אתם תוכלו להחליט גם שקסמים בשבילכם זה מסובך מידי ולהשקיע את מרבית הדרגות בשיפור היכולות של הנסיך כמו כמות הנזק שהוא גורם, כמות החיים והקסם שברשותו וכן הלאה. החיסרון היחיד בהחלטה הזו הוא שרק שדרוג ארבעת יכולות הקסם יובילו אתכם לפתיחת יכולת מיוחדת – קבלת XP כפול על כל הריגה.  

בניגוד ליכולות שאתם רוכשים לנסיך בעזרת החותם, היכולות שאתם מקבלים מהג'ינית קריטיים כדי שתוכלו להמשיך להתקדם במשחק. שנייה אחרי שתקבלו את היכולת להחזיר את הזמן אתם תיפלו לתהום ובעזרת היכולת אתם תצילו את עצמכם, היופי ביכולת הזו הוא שהיא מחזירה חיים מנזק שנגרם ושהיא ממקמת אתכם בעמדות טובות יותר כדי שתוכלו להמשיך מנקודה טובה יותר. כדי לסבך את החיים ולאתגר אתכם עוד טיפה הפכו את השימוש ביכולות למורכב: למשל כדי לעבור מכשול עם עמוד וקיר מים, אתם תהיו צריכים להקפיא את המים כדי להתנדנד על העמוד, לקפוץ ממנו ובאותה שניה לשחרר את כח הקסם כדי שתוכלו לעבור דרך קיר המים (לעבור דרך קיר קרח זה יותר קשה). זה לא ניגמר, אתם תקבלו את היכולת לזנק על היריבים למרחק ואת היכולת להשתמש בזכרונות של הג'ינית. כך שהשליטה במקשים הופכת להיות קשה מאוד טכנית.

 

Image

תנסו רגע למקם את האצבעות על מקשי ה-A,S,D,W ואז ללחוץ על Shift, מיד על Alt + רווח, ועכשיו על Ctrl ובלי לחכות שנייה על Shift + רווח, אם הצלחתם – תחזרו על הפעולה שלוש פעמים ברציפות. זה אפשרי אבל לא אנושי. עצה שלי תקחו גיים פאד ותשחקו את המשחק איתו, אין לכם גיים פאד? אל תסכימו לברירת המחדל הדפקטיבית של המשחק ותזיזו כמה מקשים בהתאם למקלדת שלכם.

חיים וכח קסם אתם תוכלו למצוא בהתאם למסורת הפרסית בתוך כדים ואל תשאלו אותי מי שם אותם שם. בנוסף, כדי להעשיר את חייכם שמו במשחק פסלים שצריך לנתץ, הפסלים מוחבאים במקומות מסתור שיחייבו אתכם להסתכל אחרת על הסביבה ולהתייחס לכל בליטה חריגה ולכל פתח מוזר בקיר. בתמורה לכל פסל שתנתצו תקבלו פרס: חיים, ניסיון וכח קסם, זה מזכיר לי שהייתי שם לחתול שלי בשר בתוך צנצנת כדי להעסיק אותו למשך חצי יום, אחרת החתול אהב לנמנם על הפלייסטישן2 בגלל החום שהוא היה מפיץ בזמן משחק.

במשחק הנוכחי כמו במשחקים קודמים הכל מתוזמן ומתוכנן, אתם תראו למשל ברקע חיילים נלחמים בחצר המרכזית, הקרב נראה ממש אמיתי אבל הוא לא מסתיים, מדוע? כי זה לא קרב, זה קטע מבויים שחוזר על עצמו שוב ושוב. אותו הדבר עם היריבים, אתם תגיעו אליהם והם יצוצו מהאדמה, מצאתם דרך לעקוף אותם? הם יבלעו מחדש אל בטן האדמה.


Image

לקומבואים היה תפקיד חשוב במשחק הקודם, במשחק הנוכחי כמעט ואין קומבואים, אתם תוכלו להתעלל קלות ביריבים, לקפץ להם על הראש, לבעוט בהם, לדחוף לקירות ולחסל במכת חרב יחידה. אין מה להגיד, הקרבות במשחק הנוכחי לא מרתקים ולא מגוונים, אבל מה שאני יכול להגיד הוא שאני נהנתי מהקרבות ורק חיכיתי לכל הזדמנות לחסל את היריבים, בעיקר כדי שאוכל לעלות דרגות.

הגיע הזמן לדבר על המשחקיות, יש את הנקודה עליה הגיימרים חלוקים והיא מה עדיף – הרבה יריבים חלשים או מעט יריבים חזקים שהופכים את הקרבות לסאגה שלמה. אני אישית מעדיף הרבה יריבים חלשים, זה כיף להרוג אותם, אולי היריבים באמת קלים מידי אבל זה רק אומר שיכולים לזרוק עליכם כמות אדירה של יריבים ושבכל זאת תצאו מהקרב בלי פגע. הזומבים הפשוטים הם באמת נקניקים ואפשר להתעלל בהם בלי לחשוש שתפגעו, שאר הלוחמים ששולחים עליכם הם טיפה יותר חזקים, אבל רק החל מרגע שתפגשו בענקים תרגישו מה זה אתגר בלחימה.

יש שני דברים שיכולים להרוס לכם את הכיף מהקרבות במשחק: השריון שאתם יכולים לרכוש דרך מערכת ה-XP, מאחר והוא הופך אתכם עמידים  לכל נזק, את הדבר השני אתם תקבלו בכל מקרה, בשלב שלקרבות יש חשיבות פחותה ביחס לעלילה וליכולת שלכם להתמודד עם מכשולים.


Image

השליטה במשחק יכולה להיות בעייתית בכמה מקרים, ראשית בכיוון תנועת השחקן. לכם יש את האפשרות לשלוט בשחקן לארבעה כיוונים: קדימה, אחורה, ימינה ושמאלה. אז שמישהו יסביר לי למה יש קטעים בהם הזוית שהשחקן הולך בה היא אלכסון? אתם מנסים לקפוץ על קיר והופ הוא מדלג לתהום. זה גם לא עניין של כישרון, כי אין "כיוון מוחלט", אתם יכולים למצוא מצב בו קפיצה אחת תקדם את השחקן קדימה ובקפיצה הבא אותו צירוף מקשים יקח אותו ימינה. הדבר קורה הכי הרבה כשאתם מתנדנדים על מוטות; אז המצלמה עושה סיבוב של 90 מעלות וכל המקשים מתחלפים, ממש כאילו מישהו זרק קלף אפור בטאקי.

אמרתי קודם שיש במערכת החזרה בזמן דברים נחמדים, אני צריך להוסיף – לעיתים רחוקות. כי הרבה פעמים המערכת המחורבנת תגרום לכם רק לעוגמת נפש. למשל יהיו מכשולים ארוכים בהם הכח של החזרה בזמן לא יספיק כדי להחזיר אתכם למקום מבטחים, אתם תהיו מתוסכלים ועצבניים.
בכלל, המקש רווח והכפתור הימני של העכבר יגיבו בד"כ בהתאם למשך הלחיצה עליהם. אני אומר בדר"כ כי לפעמים הם בכלל לא יגיבו. תחברו את זה עם "החלטות עצמאיות" שהנסיך לוקח ותקבלו תוצאה מתסכלת, כל כך מתסכלת שתפסתי את עצמי יורק על המסך ומקלל "טפיי יא בן של זונה" בשילוב תנועה מגונה עם יד אחת או יותר... ומה לעשות, גם בחור רגוע כמוני יכול להתפוצץ אחרי ששנייה לפני שעברתם מכשול באורך הגלות, והנסיך הנחמד מחליט לקפוץ אל מותו, להיתקע באמצע המסלול או סתם להחליף כיוון וליפול לתחילת המכשול, מזל שעכשיו ימי המונדיאל, אז התנהגות שכזו נחשבת לנורמלית.
אגב מקשים מעצבנים: בתחילת המשחק יש דינמיקה מהירה של שימוש רב בהתקפות רגילות (כפתור שמאלי של העכבר). בסוף כל כמה קרבות יש מעברון, אבל מסתבר ששתי לחיצות על העכבר מספיקות כדי לבטל את המעברון וככה כל העלילה הולכת לפח. אז מה עושים? טוענים את המשחק מנקודת השמירה האחרונה והוא באופן אוטומטי מראה לכם את המעברון.


Image

בכלל כשמדברים על מכשולים, מערכת ההגנה של העיר הנוכחית כוללת מנגנונים המון מנגנונים ענקיים, שגורמים לי לחשוב שעם כל האנרגיה שצריך להשקיע כדי להפעיל אותם אפשר היה להטיס חללית לירח. אותי עצבנה במיוחד העובדה שהנסיך מסוגל להחתך ממסור חשמלי ולהמשיך ללכת, ולעומת זאת כשהוא נופל מגובה 3 מטר הוא מת במקום.

ברירת המחדל של המצלמה גם היא קוץ לא קטן: נניח שעברתם נקודה מסויימת שבה מוחבא פסל, לפתע נופל לכם האסימון ואתם רוצים לחזור אחורה ולקחת את הפסל, אתם תתקשו מאוד ולפעמים אפילו לא תוכלו לעשות זאת, בעיקר בגלל המצלמה העיקשת שתסרב להראות לכם את המסך וגם אי ציוט של הנסיך לפקודות פשוטות כמו לחזור אחורה. הסיבה לכך היא שהמשחק  מכווין את השחקן לקראת המשך המפה, כדי למנוע מצבים בהם השחקן הולך לאיבוד. זה למשל משהו שנפגם מאז הנסיך הפרסי שיצא ב-2008. שם יכולת לא רק ללכת, לטפס ולדלג להיכן שהתחשק לכם. אתם גם יכולתם לחזור אחורה ולעבור ממפה למה כאוות נפשכם, אז הנה נתנו לי לבחור בעצמי לאן ללכת ובכל זאת הגעתי למסך האחרון וסיימתי את המשחק.


Image

עכשיו אני רוצה שמישהו יסביר לי פעם אחת, מי חשב לשים את כל הידיות והכפתורים בכל החורים שהם זרוקים. כאילו מה? המלך ישב יום אחד על ג'וינט, הסתכל מבסוט על החומה ואז קרא למהנדס הראשי ואמר לו שהוא רוצה ידית על החומה, שיתלה אותה בגובה 15 מטר ואם אפשר אז גם שאותה ידית תפעיל את הממטרות בגינה.. המפות של המשחק יפות, אבל בלי אותו הג'וינט הפרסי המסורתי, אין לכם סיכוי להבין את ההיגיון שבהן.
ברור לכולנו שהפעלת הצבא של רטש הייתה טעות איומה, אבל האשם היחיד בכל הסיפור הוא לא הנסיך שלנו או אחיו מליק, כי אם אבא שלהם ואבא של אבא שלהם ששלחו אותם לשמור על כזה חפץ קסם בלי לספר להם מה הסכנות הטמונות בו. אבל גם את האבא קשה להאשים כי זה ידוע שג'וינטים מובילים לפגיעה בזיכרון.

השלב האחרון של המשחק לדעתי הוא השלב הטוב ביותר, המכשולים שם קשים מנשוא, סביבת המשחק הופכת לבית משוגעים אחד גדול (זו מחמאה) והעלילה שמסתיימת בצורה כל כך חזקה וטובה, משאירה "טעם טוב בפה" אחרי שעברתם כל כך הרבה מכשולים.


Image

 

מערכת Uplay
המשחק נתמך במערכת Uplay זה אומר קודם כל שכל השמירות שלכם נעשות אונליין, זה מבאס בגלל שאתם לא יכולים להתחיל שני משחקים בו זמנית או לטעון את המשחק מנקודת זמן מסויימת, אתם חייבים להמשיך את המשחק הנוכחי או להתחיל משחק חדש.
למערכת ה-Uplay  יש גם יתרונות, אתם תוכלו למשל לקנות את הדמות של אזיו מאססין קריד 2, או לפתוח מוד "אתגר" שבו יביאו עליכם שמונה גלים של יריבים. כל זה עולה לכם בקרדיט "U", זהו קרדיט שאתם מקבלים תוך כדי משחק על השגים: בעיקר התקדמות במשחק ועמידה במשימות.


Image

 

סיכום
הנסיך הפרסי – החולות האבודים הוא משחק המשך לנסיך הפרסי חולות הזמן ומתרחש למעשה בין שתי עלילות שאנחנו כגיימרים אמורים להכיר. על אף שהעלילה הנוכחית של המשחק עומדת בפני עצמה, אתם תגלו שהנסיך זורק כמה משפטים שקשורים ל"חולות הזמן" ובלי להכיר את המשחק זה ישמע לכם מוזר לחלוטין. כנראה היוצרים של המשחק לא הביאו בחשבון שיכול להיות מצב שבו יש מישהו שלא שיחק בכל סדרת משחקי הנסיך הפרסי.
המשחק עצמו עשוי טוב ונחשב לחזרה לחזרה למוטב אחרי החריגה במשחקיות ובעלילה של Prince of Persia: epilogue . הקרבות בו קלילים יחסית, המלכודות והמכשולים השונים יעשו לכם את המוות כמיטב המסורת, העלילה של המשחק מעולה והגרפיקה עברה שיפור משמעותי. עדיין מסקרן אותי לדעם אם יום אחד יצא משחק שמספר על עלילות הנסיך אחרי ה-epilogue, למרות שמשמעות המילה סוף, עד אז אני יכול להגיד שהמשחק הנוכחי הוא מהטובים יותר שיצאו בסדרת הנסיך הפרסי.

 

 

האם המשחק שווה את הכסף
לדעתי כן, הנסיך הפרסי: החולות האבודים, הוא משחק שעשוי טוב ואפילו עשוי הרבה יותר טוב משאר המשחקים הקודמים בסדרה. המשחק עבר שיפורים משמעותיים והחיסרון היחיד שלו נשאר בשליטה במצלמה. ברמה הבינונית המשחק יעסיק אתכם כ-20-25 שעות, זה לא הרבה, אבל התוכן של המשחק מכפר על כך.

 

ציונים
גרפיקה: 9
סאונד: 8
עלילה: 10
משחקיות: 9
שליטה במשחק: 6
משחק רשת: אין.

ציון סופי: 8.7

עידכון אחרון ( Thursday, 24 June 2010 )
 
< כתבה קודמת   כתבה הבאה >
Site by: MtK

eXTReMe Tracker