מבזקים

יצאה ביקורת למשחק Football Manager 2008 המלא.



לקריאת הביקורת 

 

powered_by.png, 1 kB
ביקורת למשחק BLUR Playstation3 הדפס דואל
הערכת משתמש: / 0
הגרוע ביותרהטוב ביותר 
נכתב על ידי Administrator   
Sunday, 13 June 2010


משחק מירוצי המכוניות הראשון בו שיחקתי ושבו לחסל את היריב היתה מטרה לא פחות חשובה מלהגיע למקום הראשון, היה Wacky wheels. המשחק היה אחד המטופשים יותר שניתן לתאר: הנהגים היו חיות (נמר, פנדה, אייל קורא, גמל וכיו"ב). המכוניות נראו כמו הבימבות מהלונה-פארק והנשקים – היו קיפודים (כן, יורים קיפודים), קוביות קרח, מטעני חבלה, כתמי שמן וכדורי אש.

כמה שהמשחק נשמע מטופש ולמרות שבזמנו היו כבר משחקי מכוניות מפותחים כמו Test drive , עדיין העדפתי לשחק עם חברים שעות על גבי שעות ב-Wacky wheels. כל כך נהננו מהמשחק, שעוד היום הייתי מוכן לשבת מול המחשב ולשחק בו, בתנאי שנותנים לי לשחק את הפנדה.

אחד החידושים ש-Wacky wheels הביא לנו היה "הסחת דעת": כל שחקן יכל לזמן שדון מעצבן שיופיע בחצי המסך של היריב, יפנה לו את הישבן, יעשה פרצופים וישמיע קולות מעצבנים. תאמינו לי או לא, זה היה עובד. השדונים היו גורמים לשחקנים המרוכזים ביותר לצאת מכליהם ולאבד את ההובלה במירוץ.

מאז ועד היום יצאו עשרות משחקים בהם אתם צריכים לחסל את הרכב של שאר היריבים, אם זה על ידי שתתנגשו, תירו או תניחו מלכודות. אבל באף משחק לא יצא לי לראות שמישהו חזר על הרעיון הגאוני ושם את האפשרות להסיח את דעתו של היריב, או לפחות לשים במקום הנהג פנדה.

Image

 

על המשחק
פעם ראשונה שראיתי את המשחק Blur  זה היה בכנס של Activision, הייתה שם עמדה עמוסה בזאטוטים שהצליחו להידחף לכנס ונלחמו על השלט, אני מבחינתי לא התעקשתי יתר על המידה בעיקר מאחר ובסמוך היה בר חופשי עם הרבה אלכהל איכותי, שגרם למשחק להראות מטושטש גם לא בתפריט המשתמש. אז באותו ערב לא שיחקתי ב-Blur, אבל מאז השם של המשחק נחקק לי בראש.

המשחק הוא משחק מירוצי מכוניות נטו, להגיד שלמשחק אין עלילה יהיה עלבון למשחק. לעומת זאת להגיד שלמשחק יש עלילה יהיה עלבון לכל מי שמבין את משמעות המילה עלילה. אתם מגיעים לעולם של 100% מירוצים, תחרויות וחיסול יריבים. אם מידי פעם שמים כנגדכם איזה בוס אותו עליכם לנצח בקרב 1\1, אז אתם יודעים שאתם בשיאה של העלילה.

 

 

גרפיקה
הגרפיקה של המשחק טובה-סבירה: בואו נתחיל מהתפריט הראשי, יש חלקים בתפריט שנראים כאילו יש לכם יובש עצבני בעיניים, משהו שקורה לי שאני משלב עשרים שעות רצופות של גיימיניג הם הרבה בירות ומעט מידי שעות שינה. בהתחלה האפקט של הטשטוש נראה נחמד, זה מתקשר לשם של המשחק – כך שניתן להבין למה עשו את הכתב מטושטש- בוהק. אבל, אחרי שעתיים של משחק זה מתחיל לעצבן, אתם שואלים את עצמכם אם אתם באמת לא רואים טוב או שזה אפקט מהמשחק, העיניים מתחילות להתאמץ בכל פעם שמגיעים למסך המטושטש ואז נופל האסימון שיוצרי המשחק הגזימו עם האפקטים של הטשטוש ושהיה עדיף לו היו מוותרים עליהם לחלוטין.

למשחק עצמו יש גרפיקה סבירה, כבר ראיתי משחקים עם גרפיקה יותר טובה (כמו MX vs. ATV Reflex), אבל ב-Blur המפה נטענת במלואה ואין לכם קטעים בהם המשחק נתקע או טוען אובייקטים תוך כדי מירוץ. אם מסתכלים על הרכבים תוך כדי מירוץ או כפי שהם מוצגים ב"מוסך", שמים לב שבמוסך הם נראים הרבה יותר אמיתיים וזה מוביל אותנו למסקנה שהורידו את הרזולוציה של המשחק במירוצים עצמם כדי לא לפגוע בביצועים של הקונסולה.  במשחק יש גם קטעי מעבר קצרים בהם ניתנים הסברים או יש הקדמה קצרה לכל מפה, לקטעי המעבר יש גרפיקה טובה יותר במעט מזו של המשחק עצמו, כנראה גם כן כדי לשפר ביצועי קונסולה.  


Image

 

סאונד
הסאונד של הרכבים אמיתי ואיכותי, אם מדברים על היריות אז כאן כבר מדובר בטעם אישי. המפתחים נתנו ליריות קולות ילדותיים כמו במשחק Space invaders, או Armada. אולי כדי להדגיש שמדובר בכלי נשק עתידנים מגניבים ומיוחדים, אני מבחינתי מעדיף יותר כדי נשק שעושים בום-בום-בום.
עוד משהו, אני לא מצאתי את האפשרות להוסיף כיתוביות, כאילו כל האנשים שבעולם אמורים להבין מה שהקריינית אומרת, נכון שיש סעיף מיוחד של עזרה. אבל למה שאני אצטרך ללכת לעזרה, אם יכולתי להבין מה רוצים ממני בפעם הראשונה, ומה אמורים אנשים עם ליקויי שמיעה לעשות?


Image

המשחק והשליטה במשחק
תלחצו חזק על הכפתור של הגז, זו העצה הכי טובה שאני יכול לתת לכם, בכל פעם שאני משחק בפליישטיישן אני מופתע מהיכולות של השלט, בעבר גיליתי שניתן לטלטל אותו כמו שלט Wii ושהמשחק יבין מה רוצים ממנו, במשחק הנוכחי לימדו אותי שלא מספיק ללחוץ על המקש: יש חשיבות לעוצמת הלחיצה – בדיוק כמו בדוושת הגז. אם תשימו את הגז על כפתור ה-X סביר להניח שתזדקקו במהרה לאורטופד, מרגע שהעברתי את דוושת הגז ללחצן R2 התחלתי לנצח במשחק כמו מטורף.

המשחק משלב מירוצי מכוניות וקרבות ממונעים, כמו בכל מירוץ מכוניות המטרה העיקרית שלכם היא להגיע במקום הראשון. לשם כך יהיה עליכם לעקוף את כל היריבים ולהתחמק מההתקפות שלהם. ברחבי המסלול מפוזרים איקונים שמעניקים לכם כוחות מיוחדים, מרביתם התקפתיים. תהייה לכם למשל את היכולת להוריד מוקש, לשגר טיל מונחה, לירות פלזמה (תנו לי שם טוב יותר ליריה ואני קונה אותו). לחשמל את היריבים ולשחרר גל הדף. יהיו גם יכולות עם אופי הגנתי יותר כמו מגן לרכב, תיקון והאצה. עם ההתקדמות במשחק תגלו עוד יכולות חדשות. במירוצים מוגבלי הזמן למשל תגלו אייקון שתפקידו לתת לכם תוספת זמן.

גם אם תעקפו את כל היריבים, לא בטוח שתשיגו את כל המטרות במשחק: בכל מירוץ יש עוד שתי מטרות: לזכות באהדת הקהל ולעבור ברציפות דרך 12 שערי – מטרה. אהדת הקהל זה הכסף שלכם. עם כל קרב, כל ניצחון כל הישג במירוץ וכל רכב שתהרסו ליריב יקנו לכם עוד אוהדים, כדי לעלות מדרגה לדרגה ולפתוח יכולות ואתגרים חדשים תצטרכו לצבור כמות מסויימת של אוהדים, בדיוק כמו XP.  בכל מירוץ יש לכם אייקון שפותח 12 שערים, אם תצליחו לעבור דרך כל השערים ברציפות – אתם תרשימו את הקהל ותקבלו כמות נכבדה של אוהדים + ירשם לכם הישג.


Image

גם אם לא תצליחו לנצח במירוץ הייתי ממליץ לכם לעשות "המשך" במקום "נסה שנית", פשוט כשאתם עושים המשך אתם מקבלים את אוהדים שצברתם במירוץ וכשאתם עושים "נסה שנית" כל ההישגים שלכם הולכים לאיבוד.

המשחק לשחקן היחיד בנוי לפי סקטורים, כשעל כל סקטור אחראי בוס, רוצים להתמודד עם הבוס? לא כל כך מהר, לפני שתגיעו לקרב 1\1 יהיה עליכם למלא את הדרישות של הבוס ולעמוד בכמות מינימאלית של אתגרים. אתם תתחילו את המשחק עם רכב שהוא עגלה מושלמת, איטי עם מינימום אחיזת כביש. אבל מהר מאוד אתם תפתחו רכבים חדשים, חלקם מרשימים, אחרים גרוטאות עם תעודות. מאחר והאתגרים משתנים ממפה למפה, גם הרכב איתו יהיה כדאי לכם לשחק יהיה שונה בהתאם לדרישות. למשל אם תרצו לנצח במירוץ אז סביר להניח שתרצו את הרכב המהיר ביותר. אבל במפות כמו Destruction, בהן המטרה היא לחסל כמה שיותר רכבים, אתם תעדיפו רכב שנוסע במהירות דומה לשל ה"קורבנות" ועדיף כזה עם אחיזת כביש מושלמת כדי שיהיה קל לכוון את היריות. אז איך פותחים רכבים חדשים? –מנצחים מירוץ, עולים בדרגה (עם נקודות האוהדים) ומביסים את הבוס הגדול בסוף הסקטור. הבוסים דרך אגב, כשמם כן הם, בוסים ברמה גבוהה שצריך בהרבה מקרים להתאמץ כדי להביס אותם: הם נוהגים יותר טוב, משתמשים ביתר חוכמה בנשקים ומכוונים הרבה יותר טוב משאר הבוטים של המחשב. תוסיפו לזה שבקרב 1\1 עם הבוסים אתם המטרה היחידה שאפשר לירות עליה ותבינו שכל כח האש שלהם מופנה כלפיכם בלבד.


Image

למרות שאין עלילה, המשחקיות עצמה טובה. מירוץ גורר מירוץ, אתם תמצאו שאתם לא מספיקים להתענג על הניצחון האחרון וכבר אתם נמצאים במירוץ הבא, לי אפילו קרה שהייתי צריך לחזור אחורה ולהביס את הבוסים.  כמות הרכבים הנדיבה שנפתחת בכל פעם שאתם משלימים אתגר גם היא תורמת למשחקיות, את המפות של Destruction   למשל אני נהנתי לשחק עם כל הרכבים, כולל הגרוטאות שנותנים לכם: אני אהבתי את החיפושית שנת 67, שנראית כאילו היא יד ראשונה מסוחר הסמים הג'מיקאני של GTA4.

למשחק יש שלוש דרגות קושי: קל בינוני וקשה. המשחק מתחיל בלי לשאול אתכם על הרמה הבינונית שהיא סבירה לחלוטין, אם תשאלו אותי מה ההבדל בין דרגות הקושי, אני אומר שלדעתי מדובר ביכולות היריבים שלכם: ככל שדרגת הקושים של המשחק עולה כך היריבים נוהגים יותר טוב, נופלים פחות למלכודות ומכוונים יותר טוב את היריות. יש גם את עניין האינטיליגנציה: למשל בדרגת הקושי הקלה, היריבים ישתמשו כמעט מיד ביכולות שיפלו לידיהם. לעומת זאת בדרגת הקושי הגבוהה, השחקנים יחכו לרגע הנכון כדי להפעיל את כלי הנשק, יחכו עם המגן ויציבו מלכודות במקומות אסטרטגיים.

השליטה במשחק פשוטה יחסית, מרגע שבוחרים את המערך הנכון של המקשים בשלט, אתם תלמדו להכיר את הכפתור להאיץ, להשתמש בכח מיוחד ולהשתמש בכוחות, שלושת הכפתורים הללו מספיקים לחלוטין, אני ממזמן גילית שאפשר להגיע למקום הראשון במירוץ גם בלי להשתמש בברקס או בבלם היד.

אם תשאלו אותי ההדרכה שאתם מקבלים כדי ללמוד לשלוט במשחק היא מטופשת: קודם נותנים לכם להשתמש ביכולות המיוחדות, ללמוד איך להפעיל אותם לבד ואז פתאום לפני המירוץ הבא הקריינית הגאונה מחליטה להסביר לכם מה עושה כל כך ואיך להשתמש בו, וואלה תודה רבה!


Image

המולטיפלייר
המולטיפלייר מתחלק למשחק למסך מפוצל, ברשת מקומית ובאינטרנט. המשחק במסך המפוצל מתאים לשני שחקנים, אין לי מושג למה, אבל מישהו החליט שהכי טוב יהיה לפצל את המסך לאורך (חצי עליון וחצי תחתון), עם הפלזמות של ימנו עדיף לפצל לימין ושמאל. פרט שולי – ברגע שתשחקו במסך מפוצל תעלם לכם המראה ויהיה קשה יותר לדעת מי נמצא מאחוריכם ומתי יפגע בכם הטיל הבא.
עקרונית המשחק אמור לאפשר לארבעה שחקנים לשחק בו זמנית (מפצל את המסך לארבע), אבל מאחר ויש לי רק שני שלטים לא יכולתי לבדוק את האפשרות הזו (בכל מקרה שמתי תמונת מסך שמדגימה איך זה אמור להראות). אולי זה רמז שאני צריך לייבא עוד איזה שלט או שניים. במשחק המפוצל אתם תוכלו לבחור בין מאורעות קבועים שהמשחק מקצה לכם או לייצר לעצמכם מאורעות משלכם, כמו גם להנות מתחרויות ראש בראש של 1\1, בלי כל הבוטים של המחשב שמפריעים.

המשחק ברשת: המשחק ברשת מתווך כנראה דרך שרת פנימי של Activision, אני השתמשתי באינטרנט 5 מגה של 012 ואני חייב לציין שבזמן האחרון הם השתפרו פלאים. לפחות לגבי כל מה שקשור לקישור עם שרתי חוץ. החיבור לשרת היה איכותי, לא סבלתי מלאגים ונהנתי ממשחקים מלאים בלי התנתקויות או נפילות מעצבנות. שואלים למה? כי ככל הנראה לא מדובר ב-P2P, אין הוסט שחייב ללכת באמצע המשחק ולכולם יש פחות או יותר את אותו פינג.

Image

המולטיפלייר עצמו מחולק לשניים: אתם תוכלו לייצר משחק פרטי ולהזמין חברים, או לשחק ברשת עם גיימרים אחרים. במשחק הציבורי אתם תוכלו להנות ממאורעות קבועים, בכל מירוץ אתם תוכלו להצביע באיזו מפה אתם מעוניינים להתמודד וטיק-טק המשחק מתחיל. משחק הרשת עצמו דומה למשחק לשחקן היחיד, גם כאן תוכלו לנסות לחסל את היריבים ותתמודדו על המקום הראשון. המפות מחולקות לפי סוגים של רכבים, כך שלא כל רכב יכול לשמש אתכם לכל מפה.
חדרי המשחק מחולקים ל-9 קטגוריות שונות, החל מבית ספר לנהיגה שפתוח לכל השחקנים החדשים וכלה ב-"מסע עולמי" שפתוח לשחקנים החל מדרגה 18. החלוקה נועדה גם כדי לעודד אתכם לעלות בדרגות וגם כדי להפריד בין השחקנים החזקים והמיומנים למתחילנים. נכון לרגע כתיבת הביקורת היו בשרתים של המשחק 668 שחקנים, זה לא הרבה ובכל זאת לא היו לשרת בעיות למצוא לי עם מי לשחק.

חלק מהעניין במולטיפלייר זה גם לייצר פרופילים ולשחק לפיהם, יש ארבעה פרופילים שונים: כללי, אגרסיבי, הגנתי וחמדני. הכללי נותן יתרון קטן בהגנה ובהתקפה, אגרסיבי והגנתי לא צריך להסביר, לכן נשארנו רק עם חמדני שזה אומר שאתם מקבלים בונוס אוהדים על כל הישג וכל משחק שתסיימו ההיגיון מאחורי פרופיל זה הוא שכך ניתן להתקדם מהר יותר בדרגות. כל מה שאמרתי לגבי ניצחון במשחק לשחק היחיד לא תופס כאן, כשאתם משחקים כנגד גיימרים מיומנים יהיה עליכם להפעיל כל יכולת אפשרית כדי לנצח את המשחק – כולל שימוש מוגבר בבלמים ובבלם היד. אני רק יכול להגיד על המולטיפלייר שמדובר בתענוג רצוף, הרבה משחקים שבאים באינטנסיביות גבוהה מצד אחד, אבל עם הפסקה של 40 שניות בין משחק למשחק, כך שאפשר ללכת להביא איזה משהו לאכול בלי להפסיק לשחק.

 

סיכום

המשחק Blur הוא משחק מירוץ מכוניות אינטנסיבי ורווי אקשן, היוצרים מוכיחים לנו בפעם נוספת שלנצח זה הרבה יותר כיף אם אתה יודע שבנוסף לניצחון דפקת את הרכבים של היריב ושהניצחון הרבה יותר מתוק כשאתם גונבים אותו בזכות טריק מלוכלך  - כמו מכת ברקים או טיל שכרגע דפקתם במנוול שעקף אתכם.

המשחק לשחקן היחיד ארוך, אפילו ארוך מאוד, בעיקר אם אתם כמוני אוהבים לנסות את כל הרכבים שפותחים לכם באותו מירוץ. המדהים הוא שאף מירוץ לא דומה לקודמו ואף פעם לא יצא לי להרגיש משועמם מכך שחזרתי על  אותו המסלול שוב ושוב.

למשחק יש אפשרות של משחק מרובה משתתפים, האפשרות של המשחק עם חברים או גיימרים אחרים ברשת היא האפשרות המועדפת, ולו רק בגלל שכך אתם משחקים במסך מלא. אם תשאלו אותי המולטיפלייר הרבה יותר מהנה מהמשחק עצמו, ככל הנראה בגלל האינטנסיביות והרף הגבוה שהגיימרים האחרים מציבים.

 

האם המשחק שווה את הכסף?
לדעתי כן, כדי לגמור את המשחק לשחקן היחיד נדרשו כארבעים שעות משחק. במולטיפלייר אפשר לשחק עוד 40 שעות בערך עד שאתם מגיעים לדרגה גבוהה, אבל אז אתם לא תפסיקו כי תהיו מכורים. תוסיפו גם את זה שכל אורח שיבוא אליכם ישב איתכם לשחק ראש בראש ותגיעו למסקנה שאת המשחק הנוכחי אתם תנצלו עד תום.

 

ציונים
גרפיקה: 8
סאונד: 7
משחקיות: 9
עלילה: איזה עלילה ?
משחק מרובה משתתפים: 10

ציון סופי: 84

*תמונות המסך נלקחו מהאתר הרשמי של המשחק והן מייצגות את הגרפיקה רק בקטעי המעבר, במשחק עצמו הגרפיקה פחות איכותית.

עידכון אחרון ( Sunday, 13 June 2010 )
 
< כתבה קודמת   כתבה הבאה >
Site by: MtK

eXTReMe Tracker