מבזקים

יצאו חמישה משחקי מחשב חדשים ובינהם גם Space Chimps, Crazy Machines II ו- Nancy Drew: The Phantom Of Venice.
לרשימת המשחקים המלאה

 

powered_by.png, 1 kB
ביקורת למשחק Dead to Rights: Retribution הדפס דואל
הערכת משתמש: / 0
הגרוע ביותרהטוב ביותר 
נכתב על ידי Administrator   
Wednesday, 28 April 2010

הקדמה
אתם בטח זוכרים את המשחק C&C Red Alert הראשון, היו שם כלבים ששימשו כנשק האולטימטיבי נגד מרגלים ובביס אחד היו מורידים חייל, אפילו יכולתם לשלוח כלב על כיתת חיילים והוא היה חוזר עם הדיסקיות ופלנלית בין השיניים.

גם לי היה כלב, ממש מזמן. ובהשפעת Red Alert ניסיתי לאלף אותו להוריד אנשים בביס. כמובן שלא התכוונתי ללמד אותו לחסל אנשים, אלא סתם לתפוס להם את היד ולנטרל אותם לקרקע - מה לעשות, בזמנו כשעוד בערה בי רוח הנעורים זה היה נראה לי מצחיק.
לצערי אף חבר לא הסכים לעזור לי לאלף את הכלב ולכן נאלצתי לאמן אותו לתפוס לי את היד, וככה הייתי נותן לו פקודה "תפוס יד" ומיד מושיט יד. לא היו לי הרבה ציפיות בעיקר בגלל שהכלב שלי היה דביל – כל כך דביל עד שבלילה הוא היה מפליץ, נבהל מהרעש, מתחיל לנבוח ומעיר את כל השכונה. אגב מפליץ, היה לו קטע כזה שהוא היה אוהב לבוא ליד אנשים שיושבים לאכול, להרביץ איזה שרשרת נאדים שקטה וקטלנית, לחייך חיוך דבילי ואז שהאנשים היו בורחים מהשולחן הוא היה חוטף את האוכל.

אז הרבה ציפיות לא היו לי, אבל הנה רקסי שלי הצליח ללמוד לתפוס לי את היד ואני כמאלף הייתי גאה בו כמו אב בבן. עד שיום אחד באו אלי שני שיכורים, בהתחלה הם סתם ביקשו כסף וסיגריות, אבל שאמרתי שאין לי וביקשתי מהם ללכם הם התחילו להתחמם.
אני לא עשיתי להם הרבה חשבון, הצבעתי על אחד השיכורים ואמרתי "רקסי תפוס יד", רקסי חשף שיניים, זינק זינוק פראי, תפס את היד שלי ובמכה אחת ריתק אותי לרצפה. אני משם האמת לא זוכר הרבה, והתמונות האחרונות שעברו לי בראש מרגע שהראש שלי נחבט בקרקע היו את רקסי תופס לי את הרגל ומכסח לי את הג'ינס בתנועות ניעור ואת שני השיכורים בורחים שאחד מהם אומר "וואי וואי אלו משוגעים בוא נלך מכאן".
ולזה אני קורא אפקט הרתעה.

Image

 

הסיפור
העיר מוכת פשע ונוסף על כל הצרות הפשע נראה יותר מאורגן מהמשטרה, כל כך מאורגן והפושעים כל כך מצויידים עד שנדמה שפוטין בכבודו ובעצמו מממן את הפעולות כנגד האזרחים. בלב כל הסיפור נמצא ג'ק סלאט (Jack Slat) שוטר מצטיין עם הכלב האימתני שלו "צל" (Shadow). ג'ק שלנו הוא לא רק שוטר נאמן, הוא גם שופט ותליין שנמצא בשיא מסע הצייד שלו כנגד האמת. תשאלו איזו אמת, אז את ג'ק מעניין כמובן מי מנסה להשתלט על העיר.אבל הרבה יותר מעניין לדעת מי אחראי למוות של אביו.

Image

גרפיקה
הגרפיקה של המשחק נראית כמו הלבשה של גרפיקה ישנה לתוך מנוע גרפי חדיש, אתם רואים שלמשחק יש פוטנציאל להציג גרפיקה ברמה גבוהה, אבל בפועל יצא לכם לראות הרבה מאוד באגים בגרפיקה ויהיו פעמים שהמנוע הגרפי יאט את המשחק.
אני התחלתי בפסקה טיפה תוקפנית, בעיקר בגלל שראינו גרפיקות הרבה יותר טובות בזמן האחרון ורף הציפיות שלנו עולה, אבל עדיין צריך לתת ליוצרים של המשחק כמה מילים טובות ומפרגנות: יש בגרפיקה של המשחק ובעיקר בבניית הדמויות הרבה מחשבה, אומנות ואיכויות שתורמים לחוויית המשחק.
בשורה התחתונה הגרפיקה סבירה פלוס, עם כמה באגים קטנים, לא יותר.


Image

 

סאונד
הסאונד טוב, אם מחלקים את הסאונד למוזיקה, קולות ואפקטים. אפשר להגיד שהמוזיקה של המשחק מעולה, תורמת לזרימה הכללית של המשחק (משחקיות) וכמו שאני תמיד אומר: "הכי חשוב שהיא לא מפריעה". הקולות במשחק ובעיקר המונולוגים והדיאלוגים – טיפה נקועים. זה אומר שלפעמים כדי להבין מה הדמות אומרת אני צריך לעצור וממש להקשיב. אני לא יודע מה איתכם, אבל שיורים עלי קשה לי להקשיב לאיזה שוטר שמדבר עם עצמו. זה היה עובר אצלי חלק, אבל מישהו כאן מנסה להנות מהעלילה של המשחק, אז למה ליצור מצבים בהם בגלל קרבות מעצבנים אני לא יכול להקשיב למחשבות שלי ?
האפקטים של המשחק טובים, אני הייתי משפר את הסאונד של הנשקים, הופך את נקישות הדריכה למתכתיים יותר וליריות הייתי מוסיף עוד איזה אפקט קטן בסאב, שאר האפקטים טובים ולא הייתי משנה אותם.


Image

 

המשחק והשליטה במשחק
העלילה של המשחק הזכירה לי את העלילות "הבוסר" של סרטים טובים ועתיקים כמו נשק קטלני1, מקס הזועם והטורף2. הכל מתחיל בבלגאן מוחלט, אף אחד לא מבין מה הולך מסביב אבל הכי חשוב שיש הרבה יריות, דם ושבסוף הטוב ינצח.
היוצרים של המשחק עשו תרגיל אלגנטי נוסח מקס פיין וחמש דקות אחרי שהמשחק מתחיל, ג'ק הופך לדמות המספר, הוא כבר לא יורה באף אחד ועכשיו הוא רק מסביר על כוס ויסקי איך הוא הרג חצי עיר ובכל זאת קיבל רק פציעה קלה (יחסית) ביד. אני אהבתי את הגישה של היוצרים ואם תשאלו למה המשחק מקבל ציון גבוה בעלילה, אז זה רק בזכות העובדה שהצליחו לקחת סיפור בינוני ולעבד אותו כל כך יפה.

המשחק התחיל, אני אוהב הפתעות וברגע שנתנו לי לשחק בדמותו של "צל" זו הייתה עבורי שמחה גדולה. היוצרים של המשחק הצליחו להפגין מקוריות רבה, לא רק בכך שהם נותנים לכם את האפשרות לשחק כלב, אלא גם בפרשנות שלהם לאיך שנראה העולם מנקודת המבט של צל –ככלב.  

כבר מהשורות הראשונות אני יכול להגיד לכם שאחד הדגשים החזקים של המשחק הוא על ברוטליות- שימוש בכח מופרז או כפי שמכנים זאת בעיתונות "אלימות משטרתית". האלימות נמצאת גם במקומות שהיא לא ממש נחוצה לשחקן כדי להתקדם במשחק, הנה למשל "צל" כלב זאב חביב שהורג יריבים בביס ורבע, אחרי שהוא הורג את היריב הוא יכול להמשיך ולגרור את הגופה – כדי להסתיר אותה, או סתם כך להתעלל בה, לנער לה את הצורה כמו שכלבים אוהבים לעשות עם בובות סמרטוט.


Image

 

אני אדלג לאינטיליגנציה של הבוטים, רק כדי להסביר עוד טיפה על האלימות: ממבט ראשון הבוטים במשחק ממש טיפשים, הם באים עד אליכם ואז מחכים, אני בהתחלה לא ממש הבנתי למה בן אדם עם רובה ציד רץ עד אלי, לא יורה ועוד עומד כמו דביל. כשקיבלתי את הניקוד הראשון נפל לי האסימון: הבוטים נותנים לכם את ההזדמנות לחסל אותם במכות, לקחת אותם כבני ערובה או לבצע בהם תרגילי סיום. אומנם תרגילי הסיום יפים, אבל אם הם מתיימרים להיות "ברוטליים ביתר", הייתי ממליץ ליוצרים לשחק קודם במשחקים כמו GOW3  ושם ללמוד מהי ברוטליות אמיתית.  הצחיק אותי הדירוג שבנדאי נתנו למשחק: לגיימרים "מגיל 18 ועד 34", כאילו מה? בגיל 34 אני אקום בבוקר ואגיד "די אני לא יכול עם כל האלימות הזו"?

זה שהבוטים רצים אליכם, נועד לא רק לעודד אתכם להאבק בהם, אלא גם בא לחפות על מצבים בהם אתם נשארים תקועים בלי תחמושת. בטח תשאלו אותי "למה שנישאר בלי תחמושת"? ואני אענה שהיוצרים של המשחק בכוונה התקמצנו על התחמושת, בכדי שאנשים יהיו בחילוף מתמיד של נשקים ויערכו קרבות מגע. מה להגיד לכם, עלי זה לא עבד. דאגתי לירות ליריבים אך ורק בראש, כך חסכתי כמויות אדירות של תחמושת והצלחתי להישאר עם אותו נשק לאורך מרבית המפות.


Image

 

המגוון של הנשקים גדול, אתם מתחילים את העלילה בלי נשק, ומי שיביא לכם את הנשקים אלו יהיו הבוטים שבד"כ יהיו מצויידים בנשקים הטובים ביותר שיש. עם ההתקדמות במשחק הנשקים ילכו וישתפרו ואתם תוכלו לראות תוספות של רובי סער מיוחדים, מטול RPG, רובה צלפים וכן הלאה.

השליטה במשחק לא הכי נוחה, בעיקר בגלל שהמשחק מנסה ללמד אתכם את כל התרגילים שלו בחמש דקות, אני ממזמן אמרתי שצריך לעשות סטנדרט של כפתורי פעולה כדי לא לבלבל את הגיימרים. לכל מי שלא מסכים איתי אני אגיד: תנסו לחשוב שכל יצרן של רכב היה מחליף את המקום של דוושות הגז, ברקס וקלאץ, רק שלוש דוושות וזה היה יכול לגרום לקטסטרופות. כאן בקונטרולר יש איזה 12 לחצנים שאת תפקידם אני אמור ללמוד בכל פעם שאני מתחיל משחק חדש. הכי הרגיז אותי כפתור הפעולה X לתפיסת מחסה, יש לכם חצי שנייה שבה אתם מתקרבים לקיר כדי לתפוס מחסה, אח"כ הכפתור לא יתפקד, למזלי אני בד"כ לא תופס מחסה אז לא התרגזתי יותר מידי...


Image

 

הכפתור הבא בתור שהצליח לעלות לי על העצבים היה L1 שתפקידו להאט את הזמן: עם כל הד-שוט, תרגיל סיום או ביצוע מוצלח שתבצעו תקבלו תוספת למד הריכוז שלכם, הריכוז משמש כדי להאט את הזמן ולהתמודד עם מצבים ויריבים קשים, אגב בזמן הריכוז הקליעים והמכות שלכם גורמים הרבה יותר נזק. בטח תשאלו מה עצבן אותי בכפתור הזה? אז אני רגיל ממשחקים אחרים שהוא משמש לזריקת רימון, או לכניסה לזום ושדברים יקרים כמו "ריכוז" שמים לי על קומבינצית מקשים כמו L2+R2, עד שהתרגלתי למיקום של הכפתור הלכו לי טונות של ריכוז.

תאמינו לי או לא, אבל אף פעם לא ניסיתי לשחק עם צ'יט ברשת, לא עם וול-האק ולא עם איימ-בוט ולכן אין לי מושג גם איך וול-האק אמור להראות. כשתשחקו בתפקיד הכלב צל, תוכלו להיכנס למצב התגנבות, במצב הזה אתם מקבלים הרבה רשמים חושיים מהסביבה, כמו מיקום של מעברים, יריבים ויכולת לעקוב אחרי עקבות. צל הולך בלי נשק חם, לכן הוול-האק שיש לו היא "אפלייה מתקנת", עלי זה מקובל ועשו את זה גם במשחקים אחרים כמו Alien VS. Predator. אבל ברגע שג'ק נותן לצל פקודה ללכת לבדוק מה יש מאחורי קיר, הוא באופן אוטומטי רואה כמו וול-האקר מה יש מאחורי הקיר וזה לא הגיוני ואפילו מוגזם.

המשחק הולך ונעשה קשה מרגע לרגע, אם בסצנה הראשונה אתם רצים עם צל כמו מטורפים וזוללים יריבים על ימין ועל שמאל, במשימות מתקדמות יותר לקראת סוף המשחק מספיק יריב אחד חמוש שקולט אתכם ממרחק בינוני כדי שתחוסלו, היריבים גם יתחילו להתנגד להתקפות של צל ולא פעם תאלצו להחיות את הכלב הנוירוטי.

Image

 

בניגוד לשליטה במשחק והרבה בזכות העליה ברמות הקושי, אני יכול להגיד שיש לנו פה משחק עם משחקיות טובה, כזו שמתאימה לגיימרים כבדים, אוהבי אתגרים ולכל מי שנהנה לצעוק\לעשות תנועה מגונה בכל פעם שהוא מצליח לחסל יריב עם תרגיל סיום (אני באופן אישי נהנה לשלב בין הצעקות לתנועות המגונות בהתאם לאיך שהיריב "התנהג").
נכון שאני השתדלתי לא להחליף נשקים, אבל אני החלפתי. את BFBC2  אני סיימתי עם הנשק שנותנים בתחילת המשחק, אז אם גרמו לי להרים רובה ציד, רובה צלפים או אקדח, זה כבר נחשב להישג.

שאני חושב על כל הנשקים שיש במשחק לא ברור לי דבר אחד: למה הרימונים עושים קולות מצחיקים? כאילו מי שבנה את הרימון אמר לעצמו "אני לא רוצה שאנשים ימותו מזה, אז נשים איזה מעגל חשמלי עם רמקולים שאנשים ידעו לברוח". ההשערה שלי היא שאת הרימונים יצרו בסין במקביל לפס יצור של בובות משחק והתקן הקול הושתל בטעות ברימונים במקום בבובות, עכשיו אלפי ילדים מרחבי העולם יושבים לבכות שמכרו להם בובה לא מדברת, אכן – אכזרי ביותר.

 

סיכום
המשחק Dead to rights: Retribution הוא משחק שמציג לנו משחקיות אחרת, מורגש היטב שהדגש במשחק הוא על המשחקיות, שכן זוהי הנקודה החזקה ביותר שלו. בשאר התחומים המשחק בינוני לחלוטין. מבחינתי כגיימר אני מוכן לסבול את הבינוניות בתמורה למשחקיות טובה, לא כל החברות יכולות להרשות לעצמן לפתח משחקים עם מולטיפלייר או גרפיקה מדהימה, אבל גם לא כל משחק עם מולטיפלייר או גרפיקה טובה הוא משחק טוב.
כאן יש לכם הזדמנות לשחק במשחק פעולה יחודי, עם כמות לא מבוטלת של אלימות, יריבים וקטעי וידאו שמחברים בין לבין. התוספת של צל לאורך מרבית המשחק הופכת אותו למהנה יותר ולפעמים גם ליותר מאתגר (כי אתם לא רוצהי שירו לם בכלב), למרות ששימוש נכון בצל הופך את המשחק ל"משחק ילדים".

האם המשחק שווה את הכסף
Dead to rights קבע לעצמו נישה מאוד ברורה של גיימרים שמחפשים משחקיות עם הרבה אלימות, אני לא נתקלתי בעוד הרבה משחקים כאלה ולכן יש לו את היחודיות שלו מבחינתי, אורך המשחק כ-20 שעות ברמת הקושי הרגילה, למשחק אין מולטיפלייר. מי שיקנה את המשחק לא יתאכזב ויהנה ממשחקיות טובה, אבל התענוג יגמר לו מהר מאוד (אחרי 20 שעות משחק).  

המשחק מתאים לפלטפורמת ה-PS3 וכן ל-Xbox360

ציונים
גרפיקה: 8
סאונד: 8
עלילה: 9
משחקיות: 9
שליטה במשחק: 6
אינטיליגנצית בוטים: 7
דרגות קושי: 10

ציון סופי: 8.0

                                                                                                          

התמונות נלקחו מהאתר הרשמי של החברה, אך הן משקפות את המשחק באופן די טוב.

עידכון אחרון ( Wednesday, 28 April 2010 )
 
< כתבה קודמת   כתבה הבאה >
Site by: MtK

eXTReMe Tracker