מבזקים

יצאה ביקורת לגרסת הבטא של המשחק Tabula Rasa: משחק RPG מגניב נוסח Guild Wars מבית NCsoft בו אתם משחקים חייל עתידני הלוחם בחייזרים המאיימים להשמיד את האנושות וכמו תמיד גורל האנושות, או לפחות חלק גדול ממנו מונח ביידים שלכם...

לקריאת הביקורת

 

powered_by.png, 1 kB
ביקורת למשחק Alien Vs. Predator 2010 PlayStation3 הדפס דואל
הערכת משתמש: / 0
הגרוע ביותרהטוב ביותר 
נכתב על ידי Administrator   
Tuesday, 13 April 2010

הקדמה

יש לי חבר בשם דני בורקס. מה לעשות ככה מכנים אותו כל החברים עוד מאז שאני זוכר את עצמי. לפני שנה בערך יצא לנו ללכת יחד לדוג בנהריה ובין חכה לחכה ניצלתי את ההזדמנות ושאלתי אותו: -"תגיד דני למה בורקס"?
-"אני אספר לך רק אם תבטיח לא לספר לאף אחד" אמר לי דני.
-"בטח, בטח, עניתי לו מיד ובאופן אוטומטי הצלבתי אצבעות מאחורי הגב ובשתי הרגליים.
-"אתה יחף" הפטיר דני.
-"אה זה... אולי בכל זאת תספר לי"?
דני גולל בפני את הסיפור, מסתבר כשהיה בן חמש לאמא שלו הייתה מאפייה ביתית, וכשהיה נשאר לבד בבית, דני השובב נהג לזרוק ביצים על השכנים העוברים ושבים (מהקומה הרביעית). אמא ששמה לב לתופעה המדאיגה ניסתה לחנך את דני, אבל שום עונש לא עזר.
עד שיום אחד, דוד שמחה העלה רעיון: הוא יפחיד את דני פחד מוות כדי שזה יפסיק לזרוק ביצים. הדוד התחפש ל"טורף" והלך לו ברחוב "במקרה" כשאמא לא הייתה בבית, כמובן שדני השובב זרק עליו חצי תבנית ביצים, אך אבוי – המפלצת היישירה אליו מבט והחלה לעלות במדרגות. דני שהיה אחוז פלצות נכנס עם תבנית הביצים (20 בערך) לתוך שק קמח שעמד להתרוקן, הוא משך את המפה מהשולחן כדי לשפר את המסתור ועל ראשו ניטח מטר של שומשום.
לדני לא היה זמן, המפלצת כבר דפקה בדלת והשמיעה קולות מפחידים, הוא כיסה את עצמו בשק ונשכב על הביצים.
כשאמא חזרה הביתה, היא מצאה את דני מכורבל בתוך השק שגופו מרוח בקמח, ביצים שהתיבשו מזמן והרבה שומשום דבוק. משום מה במקום לכעוס החלה אמא לצחוק והדוד שמחה שבדיוק עלה במדרגות צילם את דני ואמר "תראי, נראה לי שמצאנו דרך חדשה להכין בורקס".

Image

הסיפור
הסיפור במשחק הוא סיפורם של שלושה יצורים ממינים שונים: בני האדם, הטורפים והחייזרים. בני האדם כרגיל עושים שטויות במהלך החיפוש שלהם אחר טכנולוגיה ועולמות חדשים והם מסתבכים עם יצורים שהתמחו בהרג וקטל, מה שמעמיד במבחן רציני את היכולות הטכנולוגיות והטקטיות שלהם. הטורפים הם טורפים, הם נמצאים בראש פרמידת הטכנולוגיה ובנוסף יש להם גם עדיפות פיזית ברורה על בני האדם. אחרונים אבל לא הכי חביבים הם החייזרים (ידועים בכינוי הנוסע השמיני, כינוי שאגב תפס רק בישראל), הם חיות אינטיליגנטיות עם חושים מחודדים, יכולת מדהימה לטפס על כל משטח, חומצה מולקולרית במקום דם וטופרים, שיניים וזנב שיכולים להיות קטלניים יותר מתת מקלע.  לכל מין יש את הסיפור והעלילה שלו ובכל אחד משלושת הסיפורים אתם פותחים את המשחק כטירונים.
Image

גרפיקה
מהגרפיקה של המשחק היו לי הרבה ציפיות, מדובר במשחק FPS עם שם עולמי ותקציב לא קטן. לאמר לכם את האמת אני טיפה התאכזבתי מהגרפיקה, יש קטעים בהם היוצרים דחפו יותר מידי אפקטי HDR, וקטעים בהם מוצגות טקסטורות "גולמיות" שלא היה מזיק להן עיבוד.

בגדול הגרפיקה של המשחק טובה, לא מעולה אבל גם עומדת פחות או יותר באותה הרמה עם משחקים שיצאו באמצע 2009, אני כלל הנראה פיתחתי יותר מידי ציפיות מאחר ואנחנו מתקרבים כבר לאמצע 2010. בזמן האחרון אנחנו עדים לתופעה של "איי גרפיקה איכותית": יש גרפיקה איכותית שמעורבת עם סביבה גרפית בינונית. למשל: החייזרים שיתקפו אתכם יראו ממש אמיתיים, בעוד הדשא עליו הם דורכים מזכיר יותר ציור של ילד בן 5.

Image

סאונד
הסאונד מעולה, מזכיר בדיוק את מה שאנחנו מכירים כל כך טוב מסדרת הסרטים והמשחקים, האפקטים של הנשקים נשמעים אמיתיים, המוזיקה סבירה, והצלילים ברורים וחדים. אני אישית אהבתי יותר מכל את האפקט של הרדאר (בני האדם) שנותן לכם אינדיקציה לגבי המרחק בינכם ליריב, עם מעט אימון ניתן להשתמש ברדאר כדי לחסל יריבים עם בעיניים עצומות. ניתן לשלוט על הפרמטרים השונים של הסאונד כגון מוזיקה, אפקטים ודיבור. מאז ששיחקתי ב"דנטה", אני לא רואה את האפשרויות הללו כברור מאליו ומעריך את העובדה שיש משחקים שמשאירים את האפשרויות הללו.

Image

המשחק והשליטה במשחק
דה-זה-וו. זה מה שיש לי להגיד, איך שהתחלתי לשחק במשחק בדמות הראשונה (הטורף כמובן), ישר אמרתי לעצמי –"רגע אני מכיר את המפות האלו". סיימתי עם הטורף ופתחתי את הקמפיין של בני האדם, גם כאן משהו נראה לי מוכר בטירוף, ההקדמה, המסך החשוך, הפנס, האקדח האומלל שמתחילים איתו, הסיטואציה – הכל נראה לי מוכר. פתחתי את מגירת המשחקים והוצאתי את AvP2 שיצא בזמנו ל-PC. וואלה אמרתי לעצמי, יש דימיון אדיר בין המשחקים, לפחות בשלבים הראשונים של תחילת כל קמפיין.

לפני שהתחלתי את הקמפיין של החייזרים הייתי די מבואס, כי אם הרעיון אותו רעיון כמו במשחק הישן אז בטח נתחיל שוב בתור היד הנחותה הזו שצריכה לחפש בן-אדם להידבק אליו ואז לרדוף אחרי חתולים כלטאה קטנה. לשמחתי גיליתי שכחייזר אתם "מבוייתים" על ידי בני האדם שמביאים אתכם לבגרות ואפילו מאמנים אתכם להרוג, נפלא.

Image

השליטה במשחק שונה מקמפיין לקמפיין, מאחר ולכל יצור יש את המאפיינים שלו. אני מצאתי שהשליטה הנוחה ביותר עבורי היא כשאני משחק בקמפיין של בני האדם, שם הכל מזכיר משחק FPS נורמטיבי. העניינים מסתבכים כשאתם עוברים לשחק חייזר או טורף. המקשים מתחילים להתערבב ולי לפחות לקח לא מעט זמן עד שהצלחתי לשנן את הפעולות שעושים עם המקשים. בנוסף לבלבול יש גם מקרים בהם נתקלתי בקושי ממשי להגיב למקשים, בעיקר ל"ריבוע" (לתפוס ולחסל) ו-R1, מאחר והם מופיעים על המסך לפחות מחצי שנייה ועד שתלחצו, המקשים יעלמו ואתם תחטפו כהוגן מהיריב.

במשחק "הטורף נגד הנוסע השמיני" כפי שאני הכרתי אותו, הטורף היה דמות בלתי מנוצחת, למות עם הטורף זו הייתה בושה ובדיחה כאחד. הייתה לו היכולת להרוג אדם במכה אחת, חיים של סוס, יכולת התרפאות, בטרייה נטענת או במילים אחרות מכונת קטל מקפצת.

 

Image

 

במשחק הנוכחי החלישו את הטורף קשות, החיים שלו שקולים לאלו של עיזה פיסחת, השרדרים שלו (סכיני היד) לא מסוגלים להרוג לוחם אנושי במכה אחת, הבטריה שלו הוחלפה ככל הנראה בבטריה תוצרת סין ומעכשיו היא מתפרקת אחרי שתי יריות ולהתחדש? מה פתאום! אתם צריכים ללכת ולטעון את הבטריה, שלא לדבר על זה שכדי להתרפא צריך למצוא ערכות רפואה. הקמפיין של הטורף משתפר לכאורה עם הזמן ואתם תמצאו את הנשקים המסורתיים שיעמדו לשירותכם, אבל גם היריבים ילכו ויתחזקו.

לעומת הטורף, את הנוסע השמיני הפכו לחיה רעה, יש לו "וול האק" (יכולת לראות דרך קירות). יכולת תנועה מדהימה, שאגב בהתחלה פחדתי שאני אחטוף בחילה, אבל מסתבר שהשליטה בתנועה של הטורף מעולה. הוא מסוגל להתחדש במנוחה (פעם הוא היה צריך לאכול כדי להתרפא) וההתקפות שלו קטלניות. למרות כל המילים הטובות אני אוסיף סייג קטן - צריך להתרגל לדמות של החייזר כדי לשחק כמו שצריך, אחרת תגלו שאתם תקועים באיזו גומחה בקיר בלי שתדעו איך לצאת ממנה.

Image

בני האדם, נשארו בני אדם. זאת אומרת שמבחינתי לא הרגשתי הבדל במשחקיות של בני האדם, את הנשקים זה לא הכי פשוט לכוון בקונסולה ומערכת השליטה של המשחק לא עושה את החיים לקלים יותר. עם זאת, לבני האדם יש מגוון מעניין של נשקים שגם נראים ונשמעים טוב. אני די אהבתי את העיצוב של רובה הצלפים, לעומתו יש עוד מקום לשפר את אפקט הירי של הלהביור. כצפוי הקמפיין של בני האדם מותח, מפחיד ומורט עצבים – לא לבעלי לב חלש.

המזל הכי גדול שלנו במשחק זה שהיריבים (בוטים), ממש לא חכמים, עזבו את בני האדם – הם אף פעם לא היו חכמים במיוחד ולא הופתעתי לגלות איך הטורף משטה בהם, אני מדבר איתכם על הבוטים "הרציניים", קשה היה לי לקבוע את מידת האינטיליגנציה של הבוטים עד שראיתי בוט של חייזר עם התקף קצרת שבמקום לתקוף אותי היה עסוק בלדלג במעגלים על הגב.

Image

הקמפיינים הם רק החלק הפחות מעניין במשחק, ל-AvP יש משחק רשת מעולה עם מערכת שרתים טובה. בואו נתחיל מזה שלא היתה לי בעיה למצוא שרתי משחק ולהתחבר למשחק, אפילו שהפינגים היו טיפה גבוהים. אתם תוכלו לשחק במערכת שרתים "ידידותית", או במערכת שרתים "מדורגת" שההבדל העיקרי בין שתי המערכות הוא ברמה של המשתתפים: מאחר והמערכת המדורגת מתעדת כל מה שתעשו, משחקים בה בעיקר שחקנים שמרגישים בטוחים עם עצמם ומוכנים להתמודד עם יחס ההריגות\תמותה שלהם. לעומתה במערכת הידידותית תוכלו למצוא אנשים שלא יפגעו בכם ממטר, גם אם תעמדו במקום והם ישתמשו בנשק עם הנעילה האוטומטית של הטורף. במערכת זו אין צבירה של XP אבל אפשר לעשות פדיחות חופשי – אף אחד לא מתעד.

את משחקי הרשת ניתן באופן גס גם כן לחלק לשניים: משחקים קואופורטיביים בהם חברי הקבוצה משחקים כולם כקבוצה, סגנון המשחק הזה טוב בעיקר כשיש מעט שחקנים בשרת ואז כולם ביחד נלחמים כתף לכתף באיומים כמו נחילים של חייזרים שנוהרים לכיוונם. הסוג השני של המשימות הוא יריבויות: יש שתי קבוצות, כדי לשמור על האיזון הקבוצות יכולות להיות מעורבות מבחינת המינים ואם שמו אתכם בדמות של בן אדם – תתכוננו לסבול לא מעט. סגנון המשחק הנפוץ ביותר עבור היריבויות (זה שנתקלתי בו הכי הרבה פעמים) הוא "קרבות זירה". בהם אתם מופיעים באופן אקראי במפה והתפקיד היחיד שלכם זה להרוג כמה שיותר יריבים.

יש גם את משחקי "לכוד את הדגל", לשחק שם בני אדם זה כבר ממש הופך לדעתי לתענוג רק עבור מזוכיסטים, מילא אם בני האדם היו יכולים להשתדרג, אבל היכולות שלכם לא בדיוק משתנות עם ה-XP, זה נכון שאתם תקבלו סקינים חדשים אם תצברו הרבה ניסיון, אבל מה זה יתן לכם? למות יפים?
אם אתם מעוניינים לקבל פירוט מדוייק יותר: אלו הם שבעת סגנונות המשחק: Infestation, Survivor, Predator Hunt, Domination, Deathmatch, Species Deathmatch, Mix Species Deathmatch.

 

סיכום
המשחק AvP הצליח להפתיע אותי לרעה ולטובה כאחד. בתחום הגרפיקה היו לי ציפיות הרבה יותר גבוהות מהמשחק והן התבדו. לעומת זאת המשחקיות של משחק הרשת התגלתה כמרתקת עם מערכת שרתים טובה והמון שחקנים בכל עת. משחק הרשת ידידותי ביותר לא רק בממשק אלא גם בגישה שלו לשחקן והוא מאפשר לכם לבחור את סוג השרתים שמתאים לכם ואת סוג המשחק שבו תפיקו את ההנאה המרובה ביותר. כמובן שלמשחק יש גם את גרסת השחקן היחיד, אבל כשאני שם יד על משחק עם משחקיות רשת טובה אני אומר שהאפשרות לשחק בשחקן היחיד היא "בונוס" לגיימרים. אתרים אחרים עשו למשחק עוול, זה נכון שיש לו לא מעט חסרונות בהרבה תחומים, אבל למשחק יש גם לא מעט יתרונות וקהל מעריצים נאמן שממלאים את השרתים וזה דבר חשוב.

 

האם המשחק שווה את הכסף
בואו נתחיל מזה שעוד איך שהתחברתי למשחק הסתכלתי בלוח המובילים (כדי לראות כמה עבודה יש לי לעשות כדי להיכנס למקום הראשון) וגיליתי שבמקום הראשון עומד איזה סיני עם 245 שעות משחק! אם תשאלו את אותו סיני, אני מבטיח לכם שהוא יגיד שהוא מתכוון לשחק שעה על כל יואן שהוא שילם על המשחק. המשחק שווה את הכסף, כן. לא בזכות המשחק לשחק היחיד – תראו אותו כבונוס, אלא בזכות משחק הרשת שלו.  

 

ציונים
גרפיקה: 8
סאונד: 9
משחקיות שחקן יחיד (טורף): 6
משחקיות שחקן יחיד (חייזר): 10
משחקיות שחקן יחיד (אדם): 9
משחק רשת: 9
אינטיליגנציית בוטים: 7

ציון סופי
8.1

 

*תמונות המסך נלקחו מאתר סגה.

עידכון אחרון ( Tuesday, 13 April 2010 )
 
< כתבה קודמת   כתבה הבאה >
Site by: MtK

eXTReMe Tracker