מבזקים

יצאו חמישה משחקי מחשב חדשים ובינהם גם Space Chimps, Crazy Machines II ו- Nancy Drew: The Phantom Of Venice.
לרשימת המשחקים המלאה

 

powered_by.png, 1 kB
ביקורת למשחק גשם כבד- Heavy Rain הדפס דואל
הערכת משתמש: / 0
הגרוע ביותרהטוב ביותר 
נכתב על ידי Administrator   
Sunday, 11 April 2010

הקדמה

אין משהו שאני אוהב לקבל כמו אריזות משחק מושקעות, חלק מהמשחק זו ההשקעה. אותי לא מעניין אם האריזה שאני כל כך מתרגש ממנה היא רק חתיכת קרטון שעלתה פחות מחצי דולר. התחושה שאריזת משחק מושקעת זה משהו שכבר לא מדברים עליו וגם קשה להסביר. בשבילי להחזיק את המשחק ביד, להרגיש, למשש ולהשתעשע זה הדבר האמיתי ואין לו תחליף.  

על המשחק
Heavy Rain  הוא משחק נוסח CSI, יש לנו משפחה מאושרת שמתפוררת לרסיסים ורוצח אוריגמי פסיכופט שנוהג לחטוף ילדים בני 10-13 ולהטביע אותם במי גשם. בישראל הרוצח היה נדפק, אבל במשחק הגשם כמעט ולא מפסיק לרגע ועם כל ממטר כבד באה עוד רציחה. עלילת המשחק מפוצלת בין ארבעה גיבורים שונים: הבלש פרטי, חוקר FBI, ושני ההורים, מה שעוזר לעלילה להסתעף ולהפוך למורכבת.

Image

 

גרפיקה
הגרפיקה של המשחק טובה, ראיתי בביקורות אחרות את המבקרים נשפכים למול המשחק. אני לא, הגרפיקה טובה זה נכון, אבל עדיין יש לדעתי מה לשפר. יש עדיין הרבה מאוד עצמים שבהם הטקסטורה לא מושלמת, קחו למשל את הציפור הכחולה שבכלוב: היא נראית כאילו יצאה מ-Hallo1, מרובעת כולה ומזכירה ציפור רק לבעלי דימיון מפותח.

זה נכון מאוד שיש הרבה מאוד קטעים שהמשחק נראה אמיתי כמעט לחלוטין, בעיקר האפקט של הגשם שגורם לי לחשוב פעמיים האם מדובר בגרפיקה או צילום. אבל לגרפיקה הזו יש מחיר גבוה מידי לטעמי: הקונסולה מאטה בקטעים מסויימים ואפילו נתקעה לי לחלוטין. לאור העובדה הזו אני שואל את עצמי הם באמת הגענו לשיא היכולת של הקונסולה או שמא המנוע הגרפי של המשחק צריך לעבור עוד כמה שיפורים.

 

Image

סאונד
הסאונד של המשחק מעולה, לא הצלחתי למצוא דברים שעצבנו אותי, ניסיתי באמת שניסיתי, אבל בתחום הסאונד עשו במשחק עבודה טובה מידי, המוזיקה של המשחק נעימה ולא מעצבנת, האפקטים טובים, הדיבוב ברור ואיכותי. ברקע יש תמיד צלילים שמעשירים את הסביבה וגורמים לכם להרגיש כאילו אתם באמת נמצאים בסביבה אמיתי, והגשם – אוי הגשם והרעמים גרמו לי להצטנף מקור על הספה, למרות שבמציאות בחוץ היה יום נעים.

 

Image

 המשחק והשליטה במשחק
השליטה במשחק זו גולת הכותרת של סוני, להגיד לכם את האמת- אני ידעתי שהשלט של הפלייסטיישן יכול לרטוט, אבל לא ידעתי שהוא יכול לקרוא הפוך ולהרגיש לאיזה כיוון אני מטלטל אותו ובאיזו עוצמה. בפעם הראשונה שביקשו ממני לטלטל את השלט חשבתי שמדובר במתיחה, אח"כ כבר ניסיתי להבין איך זה בדיוק עובד והגעתי למסקנה שלא משנה איך זה עובד, העיקר שיש לי עוד דרך להשתמש בשלט..

Image

 

השליטה במקשים לא פשוטה, אפילו ללכת ישר במשחק זה משהו שצריך להתאמן עליו, המזל שלי הוא שהיה לי את הזמן לשבת ולחרוש על המשחק וכך יכולתי לזכור איך לתפעל את המקשים על פי דרישות המפתחים, אבל אני חושב שאם אני אפסיק לשחק לחודש, אזדקק ל"תקופת תזכורת" כדי לחזור לשחק במשחק כמו שצריך.

 

Image

סדר הופעת המקשים על המסך לא קשור לסיגור המרחבי שלהם בשלט, כדי להפוך את המשחק לקשה יותר לשליטה, את כל ההוראות (באיזה מקש להשתמש). אתם תקבלו באפור-לבן, צבע שבלא מעט מקרים ישתלב עם המסך ויהיה בלתי נראה. מזל שהם מראים לנו את הציור ולא רושמים לנו ניסוחים כמו"נא להקיש על הצורה שבה סכום הזוויות עולה על 180".

העלילה של המשחק איכותית, מהעלילות הטובות יותר שאני פגשתי, אני אגיד לכם משהו: בדר"כ המשחקים שאני מקבל לא מעניינים את בת הזוג שלי, היא משתדלת להתעלם מהם ובמקרה הטוב הולכת לישון בספה הסמוכה. העלילה של "גשם כבד" כל כך טובה שהיא הצליחה לשאוב את בת זוגי אל תוך המשחק ואפילו לגרום לה לרצות לשחק (בעיקר שהיה צריך לעשות מקלחת בתחילת המשחק). אם המשחק הצליח לגרום לה לשחק, הוא צריך לקבל מדליית זהב על עלילה איכותית.

 

Image

 

אני זוכר שבזמנו היה משחק – קווסט דומה, שיצא לרגל הצלחת הסדרה LOST, זוגתי שהייתה מעריצה שרופה של הסדרה, ניסתה לשחק, אבל זה לא היה זה. העלילה של המשחק לא הייתה מספיק טובה כדי לגרום לה להישאר מול הפלייסטיישן ומהר מאוד היא העבירה לי את השלט. המסקנה היא שכדי להחזיק את זוגתי מול המסך לא מספיק סגנון של משחקי קווסט או מוניטין טוב, צריך גם עלילה חזקה. 

כחלק מהעולם הריאלי, המשחק מקיף את כל עולמם של הגיבורים, אתם תעשו איתם כל דבר, כולל ללכת לשירותים, להתקלח, להתגלח ולא לשכוח להוריד את המים בבקשה! דווקא הפעולות הקטנות הללו שהדמות שלכם יכולה לעשות מכניסה אתכם עמוק יותר לעלילה ואתם מרגישים כאילו אתם משחקים בדמות מציאותית.

 

Image

 

לכל פעולה שתעשו עם הדמות, אפילו לקטנה ביותר יש השלכות על איך שהמשחק יראה בהמשך, זה לא אומר שכל פעולה קטנה תשנה בהכרח את העלילה הראשית, אבל ישנה את איך שהמשחק יראה בין-לבין. הדוגמה הקלאסית ביותר היא במהלך הקרבות: אם לא תלחצו בזמן על המקש הנכון זה לא אומר שמיד תמותו, אתם פשוט תחטפו איזו זאפטה רצינית מהיריב.

לכל מעריצי GTA וחובבי משחקי "עולם פתוח", גשם כבד יכול להיות מעניין אבל הוא לא עונה להגדרה של "עולם פתוח". אתם יכולים לכאורה לשוטט בחופשיות, אבל עדיין מדובר רק בתחושה מדומה, כי אתם תהיו בסופו של דבר במקומות שהיוצרים של המשחק ירצו שתהיו, האנשים סביבכם יראו אמיתיים ויתנהגו באופן הכי אמיתי שניתן, אבל אם תשימו לב טוב תראו שמדובר בבוטים עם תפקידים מאוד מוגדרים.

Image

 

הסצנות של המשחק עשויות כל כך טוב שהן מכניסות אתכם עמוק לתוך המשחק, למשל בקניון הצפוף, אתם כמעט ולא תצליחו לזוז מרוב שהוא יהיה דחוס באנשים. אני אישית שונא קניונים בדיוק בגלל שאי אפשר לזוז בהם וכשהתחילה הסצנה עם הקניון הרגשתי שאני נחנק מהדוחק והצפיפות של האנשים. כבר אמרתי לכם שמרוב קולות גשם התכרבלתי על הספה עד שלבסוףהתכסתי בשמיכה ואז רגע אחרי שאלתי את עצמי..."מה אתה עושה? לא קר בחוץ".

בנוסף לגל החדשנות שהמשחק מציג לנו בתחום המשחקיות והשליטה במשחק, הוא מציג גם גאדג'טים חדשים, אני התלהבתי מהמשקפי חוקר FBI ובת זוגתי התלהבה מהאפשרות לעצב מחדש את המשרד בשלוש שניות, היא הייתה ממש מאושרת, כאילו נכנסתי איתה לחנות קרמיקה כדי לבחור חיפוי חדש לקירות האמבטיה.

 

Image

מאחר ואין משחק רשת, נסיים בדרגות הקושי: בואו למשחק יש שלוש דרגות קושי, כשההבדל בינהן מתבטא בעיקר במשך הזמן שיש לשחקן כדי להגיב על המקשים המופיעים על המסך ובמורכבות השימוש בשלט. קשה לי לחשוב על דרך אחרת לקבוע דרגות קושי במשחקים מהסוג הזה, אבל שמחתי לגלות שאני טוב כמו שאני חושב שאני ולמרות היותי "טירון" ב-PS3, עמדתי בגאון מול האתגרים של הדרגה הקשה.  לעומת זאת לייצר בובת האוריגמי (בזמן ההתקנה) לא הצלחתי. אבל אוריגמי זה קטע של חננות.

 

Image

 

 

סיכום
המשחק Heavy Rain הוא משחק עשוי טוב המציג לנו משחקיות מעולה, גרפיקה טובה והרבה רגש. המשחק מכניס אתכם עמוק לתוך העלילה ובנוי לא פחות טוב מסרט הוליוודי איכותי. הגרפיקה של המשחק היא מהטובות יותר שראיתי, אבל זה בא על חשבון היכולות הביצועיות של הקונסולה, מה גם שיש משחקים אחרים שבהם אפשר לראות אלמנטים עם גרפיקה טובה יותר. אנחנו עדיין מחכים למשחק שיציג לנו גרפיקה ריאלית על פני כל המסך ולא רק ב-"איים של גרפיקה איכותית".

המשחק הצליח לעשות את הבלתי יאמן ולהושיב מול הקונסולה את בת זוגתי ליותר משלוש שעות ברציפות (עד כה השיא שלה היה שעה ורבע). וזה הישג מרשים שמלמד אותנו עד כמה העלילה של המשחק טובה ועד כמה הוא מכניס את השחקנים לתוך הדמות.

 

האם המשחק שווה את הכסף
לדעתי כן, גם אם אתם גיימרים ותיקים, אני יכול להגיד לכם שאתם תראו במשחק הרבה דברים חדשים שלא ראיתם עד כה. המשחק לא קצר, עם עלילה טובה וגרפיקה טובה, ללא ספק שווה לנסות ולראות.

ציונים
גרפיקה: 9
סאונד: 10
עלילה: 10
משחקיות: 9
דרגות קושי: 9

ציון סופי: 9.4

עידכון אחרון ( Sunday, 11 April 2010 )
 
< כתבה קודמת   כתבה הבאה >
Site by: MtK

eXTReMe Tracker