מבזקים
מי לא רוצה שתהייה לו מערכת קירור מים במחשב?
התשובה כמובן - מי שכבר יש לו, אבל מבין אלו שיש להם מערכת קירור מים, יש סתם מערכת קירור. אז הבאנו לכם טריק שמצא חן בעינינו איך להפוך מים רגילים למים זורחים, שימו לב שאת השלבים של הפקת הצבע תאלצו לעשות עם מים מיוחדים של מערכת הקירור.
לצפייה במדריך להכנת מים זורחים
 

powered_by.png, 1 kB
Heroes Might and Magic 5 Review הדפס דואל
הערכת משתמש: / 4
הגרוע ביותרהטוב ביותר 
נכתב על ידי Administrator   
Monday, 15 May 2006

הקדמה

זה התחיל בתחושה קלה של עקצוץ והתגבר ליובש בפה וכאבי ראש שהלכו והתגברו, מצאתי את עצמי יושב על הרצפה וסביבי ערימות של דיסקים מאובקים. בתוך תוכי ידעתי שאם אני לא אמצא את זה המצב רק ילך ויחמיר. הכל התחיל אחרי שהזנחתי את המשחק Heroes 3  לטובת משחקים אחרים, וכשרציתי לחזור ולשחק בו פשוט לא מצאתי אותו. בהתחלה ניסיתי להתנחם במשחקי אסטרטגיה כמו Red Alert ודומיו, אבל שום דבר לא עזר אני חייב את ה-Heroes 3  שלי ועכשיו.

פתאום בתוך כל האבק והבלגאן, אני שומע צילצול טלפון, "רוצה לעשות ביקורת על Heroes 5?" נשאל מהצד השני ואני בלי לשים לב קופץ משמחה ודופק את הראש במדף הדיסקים שמעלי, רעש הדיסקים הנופלים מחריד את החדר. "הכל בסדר שם?" כן אני עונה רק תשלח לי את הדיסק כמה שיותר מהר, יודע מה עזוב אני בא לקחת אותו בעצמי. "יופי, אז אני מחכה לך, ואגב הדיסק של ה-Heroes 3 שלך אצלי, אתה לא רוצה אותו בחזרה?"

טוב נו זו לא ההקדמה הרשמית של המשחק, אבל ביום הראשון שקיבלתי את הדיסק לא השתמשתי בו. רק ליטפתי אותו והתקשרתי לכל חבר אפשרי רק כדי להגיד "קיבלתי את Heroes of Might and Magic 5 , והוא מה זה יפה" בעודי מלטף בעדינות את הדיסק. לפי תגובות החברים שמפאת כבוד האתר לא נחזור עליהן, אני מניח שההתמכרות היא נחלת כל מי ששיחק אי פעם במשחק  הזה.

 Image

הסיפור

המשחק Heroes 5  שפותח ע"י Nival Interactive ומופץ ע"י Ubisoft מתחיל בסרטון וידאו מרשים של טקס חתונת המלך ניקולאי הצעיר מאימפריית הגריפונים עם בחירת ליבו איזבל, שכבר על ההתחלה של מערכת היחסים מוצאת על מה לקטר, מסתבר שהשמלה לא נוחה לה.. ככל הנראה יוצרי המשחק לא כל כך אוהבים קוטריות, וטקס החתונה נקטע בהתפרצות ארק-דוויל (שד בדרגה גבוהה) לאולם וחיסול הכומר בהינף גרזן. כל האורחים בורחים מהאולם, חוץ ממלכנו הגיבור, איזבל והמלווה שלה, שכמו אישה טובה מתעקשת לעמוד ליד הבעל ברגעים הקשים בחייו בעודו נלחם בשד הנוראי. וזוהי רק ההתחלה, כי התפרצות השד לאולם היתה רק המכה המקדימה לפני פלישה דמונית נוראה לאימפריית הגריפונים. כעת נותר למלך ניקולאי לאסוף את כוחותיו ואם אפשר גם כמה עמים שיהיו בני ברית, ולצאת למלחמה בשדים הנוראיים המאיימים על ממלכתו. בהמשך להקדמה, בה ראינו את המלך ניקולאי, יש קטע מעבר זול יותר, המתרחש בעורף האימפריה, המלכה איזבל נרגשת ונפעמת לקראת הקרב, ולמרות שהמלך ניקולאי השאיר אותה מאחור. היא לא תשב לנוח אלא תלך לגייס כוחות מליציה ותשלח את נתיניה לגייס עמים נוספים למלחמה, או בקיצור המלכה איזבל מתגלה כמלכה קשוחה שתעשה הכל בכדי לסייע לבעלה האהוב. לפיכך במשימה הראשונה, אתם מתחילים לשחק בדמות המלכה איזבל בעורף אימפריית הגריפונים. האם תצליחו לסייע לניקולאי האהוב? האם כל העמים יאהבו אתכם וילכו בעיקבותיכם לקרב או שאולי צפויות גם הפתעות ובגידות מצד עמים זרים ואולי גם מצד נתינים אהובים? הכל יכול להיות, אבל את זה תצטרכו לגלות לבד..

 Image

גרפיקה

את הגרפיקה נוכל לחלק לשני חלקים שונים: מה שהיה ודומה ומה שחדש.

בואו נתחיל מכך שב-Heroes 5 שמרו על אותו קו של עיצוב גרפי ומי שהכיר את המשחק בעבר יוכל לזהות גם עצמים במשחק הזה. זו אמירה מאוד חזקה: "אנחנו יודעים שמה שעשינו טוב, לכן לא שינינו את העצמים אלא רק גרמנו להם להראות טוב יותר". מצד שני יכול להיות שפשוט לא רצו לסבך את השחקנים הותיקים יותר מידי ולכן השאירו את אותם עיצובים בכדי שיהיה לשחקן יותר קל להתמצא בשטח. בכל אופן אני רואה את היוזמה הזו כמבורכת.

מה שחדש ב-Heroes 5 זה מנוע גרפי תלת מימדי שמתבטא בעיקר המשחק של המצלמה, האפשרות לשלוט בזום, ובזווית ובכיוון המצלמה שזה פשוט הופך את המשחק לתענוג רצוף, ואם זה לא מספיק אז בכניסה לקרב הכניסו אפקט מגניב של זום ובקרבות עצמם יש זום קטלני שבו ניתן לראות את הדם\נוצות\רפש\מה-שזה-לא-יהיה משפריץ מהדמויות, את הדמויות נרתעות לאחור או קורסות לרצפה, ואת החצים מתעופפים בזמן כדור: בדיוק כמו במטריקס. עוד משהו על הקרבות: הם מתרחשים בסביבה אמיתית, מה שאומר שאם תסתכלו טוב תוכלו בשדב הקרב עצמו לזהות עצמים ויצורים שנמצאים קרוב לשדה הקרב על המפה. את המילה טכנולוגיית נוף תלת מימדי מרשימה הזכרנו? אם לא, תרשמו את זה לעצמכם בצד.

המשחק מאפשר שליטה בכל האפשרויות הגרפיות החשובות שיש: ניתן לשנות את הרזולוציה עד ל-1280X1024. ניתן לשלוט באיכות הגרפית של הגופים, באפשרות האנטי- אלייזינג, בפילטר האנסטרטופי, בצללים ובתיקון בהירות המסך. או במילים אחרות לוח הבקרה הגרפי נוח ומקצועי ביותר.

 Image

המלכה איזבל, משביעה אביר חדש J

סאונד

על הסאונד יש לנו פחות מה להגיד, נכון יש שליטה מלוח הבקרה באפשרויות הסאונד, אבל זה לא מספיק, לא נתקלתי באפשרות לשנות את ערוצי הסאונד או את התדירות של הקול. אולי בגלל שלא כל כך צריך אותם במשחק הזה. הקולות של היריבים שופרו ולכל יצור יש את הקול האופייני לו במהלך הקרבות. בנוסף יש קולות מלווים במהלך כל המשחק בהתאם למיקום הגיבור: החל ממוזיקת כנסיות מרגיעה (או מרגיזה תבחרו) ועד למוזיקה מותחת בקרבות, אם תשימו לב טוב תוכלו לשמוע שכשהגיבור עומד ליד נחל תוכלו לשמוע גם את פכפוך המים, וכך כל מה שמשמיע קול לידו עומד הגיבור. בגדול ניתן להגיד שגם על בסאונד היתה מגמה של שמירה על קו אחיד עם המשחקים הקודמים, ושהסאונד משתלב היטב עם דינמיקת המשחק, אבל אם אפשר היה להעיף את גניחות האושר של המלכה איזבל בכל פעם שמת יריב, הסאונד היה הרבה יותר חביב.

 Image

העיר של האל מתים

דרישות מערכת

אני אוהב להתחיל עם המחשב שאיתו שיחקתי: GeForce5 5400, מעבד AMD 2.0 שעבר אוורקלוק ל-2.4 ו-512Mb זיכרון. בהגדרות גרפיות בינוניות המשחק רץ די טוב ורק לעיתים רחוקות היו לאגים במערכת (בהתאם לסביבה, הגהנום למשל עשה למחשב את המוות). ששמתי את ההגדרות הגרפיות על המקסימום המשחק עדיין עבד, אבל עם המון לאגים שהפכו את חווית המשחק לבלתי נסבלת. משמעו, אם אתם רוצים להשיג את המירב מהמשחק הזה, רצוי שיהיה לכם מחשב טיפה יותר איכותי מזה שאיתו ביצעתי את הביקורת.

דרישות המערכת המקוריות הן:

Supported OS: Windows 2000/XP (only)
Processor: Pentium 4 or AMD Athlon 1.5 GHz (Pentium® 4 2.4 GHz recommended)
RAM: 512 MB (1 GB recommended)
Video Card: DirectX 9 compliant w/ 64MB RAM (128 MB recommended)
Sound Card: DirectX 9 compliant
DirectX Version: DirectX 9 or higher (included on disc)
CD-ROM: 12X CD-Rom or better
Hard Drive Space: 2+ GB
Multiplayer: Broadband internet connection

בהתחשב במערכת איתה שיחקתי אני יכול להגיד שיש התאמה בין הדרישות לבין תפקוד המערכת, מה שלא תמיד ניתן להגיד על משחקים.

 Image

תנחשו של מי העיר הזו..

המשחק והשליטה במשחק

למי שמכיר את משחקי Heroes  אין שום בעייה להשתלב במשחק, אבל בכדי להיות בטוחים שכולם יוכלו להנות מהמשחק שיכול להיות די מסובך. דאגו ב- Heroes 5 לשים בכל צעד וצעד הוראות הפעלה והדרכות לגיבור המתחיל. אותי ההדרכות עיצבנו כי הן קפצו כל שנייה, אבל בנינו מי שלא מכיר את המשחק יכול פשוט לאבד את הידיים והרגליים בלי ההדרכה ולכן אני מוכן לסלוח להם הפעם. גם בקרבות מרבית הטקטיקות שתפשו במשחקים קודמים תופשות גם ב- Heroes 5 למרות שפה ושם יש הפתעות קטנות שמשנות את פני המשחק.

למי שלא מכיר את המשחק ניתן הסבר קצרצר: Heroes 5 הוא משחק אסטרטגיה הפועל בשלושה מימדים שונים: המימד הראשון הוא תנועת השחקן במפה: הגיבור על צבאותיו מיוצגים ע"י גיבור רכוב על סוס, שתנועתו במפה מוגבלת מידי יום ולכן השחקן צריך לקבוע לעצמו סדר עדיפויות לתנועה, כמו גם עם אילו יצורים הוא מוכן להתמודד ועם אילו יצורים עדיף לו להמנע מקרב.

המימד השני הוא מימד הבנייה:  במשחק זה יותר מבכל משחק אחר, לכל החלטה משמעות רבה, אחת ההחלטות איתן מתמודד השחקן היא בחירה בין מספר אופציות בבניית דמות הגיבור וכן בבניית העיר. כך למשל, שחקן שלא יבנה בזמן מצודה יתקשה להגן על העיר שלו ויקבל פחות יחידות מידי שבוע. או, שחקן שלא ישקיע ביכולות הלוגיסטיות של הגיבור שלו, יסבול מהאטה בתנועת הגיבור בתנאי שטח קשים. בגדול, בשלבים מתקדמים נהוג לבנות כל גיבור ע"פ התפקיד שמקצים לו. כך שיהיה גיבור שאחראי על הגנה, גיבור התקפי, גיבור שאחראי על אספקת כוחות וכיו"ב. כאן זה גם המקום לציין שבניגוד למשחקים ישנים קשה יותר לקבוע מהו סדר העדיפויות הנכון בבניית העיר, מה שמקשה על השחקן להתפתח במהירות.

המימד השלישי והאחרון הוא מימד הקרב: הקרב יכול להתנהל בין הגיבור למפלצות או בין הגיבור לגיבורים מעמים אחרים. בשדה הקרב יש לקבוע את טקטיקת המשחק ע"פ היחידות מולן מתמודדים. למשל נגד יחידות שמשתמשות בפיצוצים נרחיב את הרווחים בין השורות. במהלך הקרב לכל יצור יש את המורל, המזל, יכולת התנועה, ההגנה וההתקפה שלו. כמות היצורים מכל יחידה מיוצגת בתחתית היחידה. וכל נזק שנגרם ליחידה במהלך הקרב נרשם ע"ג המסך ובשורת ההיסטוריה. בניגוד לגירסאות קודמות במשחק זה הוסיפו אופציה בה הגיבור יכול לתקוף בעצמו יחידות ולהסב להן נזק מבלי שליחידה תהיה אפשרות תגובה נגדו. הגיבור. יכול לפיכך לבחור בכל סיבוב אם לתקוף ידנית, או לחליפין להטיל קסם אם יש כזה באמתחתו. גיבור שמנצח את הקרב זוכה בנקודות ניסיון, ושלל מהיריב אם נלחם כנגד גיבור אחר. גיבור שנסוג מקרב מאבד את כל חייליו אך ניתן לרכישה מחדש בפונדק הדרכים. אבל גיבור שמפסיד בקרב, הוא לא ישוב עוד לעולם...

Image 

העיר של הקוסמים

המשחק מתחיל בעורף ובמשימות קלות יחסית, כך שהשחקן לא נזרק ישירות אל התופת, העלייה בדרגת הקושי היא הדרגתית, ומי שלא שם לב לעלייה זו עלול למצוא את עצמו מפסיד קרבות על ימין ועל שמאל. ב-Heroes 5 כמו בכל Heroes יש את אלמנט המסטיק, שאחרי כמה מסכים, אם לא קורה שום דבר מעניין  והמשחק מאבד מהדינמיקה שלו  אז כל תור נראה מורט עצבים יותר מקודמו. נגד דבר זה אין מה לעשות ותמיד יהיה מסך שבו המשחק נמתח ונמרח מעבר לסבלנות הבסיסית של כל גיימר. למזלנו במשחק זה דאגו להפוך את המשחק ליותר מעניין בעזרת קטעי מעבר ועלילה מעניינת. עוד משהו, למי שחווית הקרבות הופכת למתישה, הכניסו את אופציית הקרב האוטומטי, אופציה זו מומלצת בעיקר בקרבות בהם הגיבור נמצא בעליונות מספרית ברורה. השליטה בגיבור ובחייליו יכולה להתבצע רק ע"י שימוש בעכבר, אך עדיף לדעתי להשתמש גם במקלדת.

Image 

העיר של האלפים

מאחר ומדובר במשחק אסטרטגיה, היריבים פועלים בתבונה מלאכותית רבה, ומתוכננים לעלות ברמת התחכום כך שככל שמתקדם המשחק נאלץ השחקן להפעיל יותר ויותר תאים אפורים. מה שיפה במשחק Heroes 5  שה שתמיד אפשר לגמור את המפה בה אתה נמצא כמה שיותר מהר.  אבל ככל שתשהה יותר זמן במפות, כך הדמות שלך תעלה יותר דרגות ובסופו של דבר יהיה לה קל יותר לצלוח את המפות הבאות.

הדמויות של המפלצות עברו אבולוציה משמעותית במשחק, בעיקר הדמויות של המפלצות שאינן שיכול לגזע בני האדם. עם מרבית השינויים אני חושב שאפשר לחיות, ועל חלק מהשינויים אני מברך: השינויים הם פשוט לטובה. אבל יש דמות אחת שאכלה אותה ובגדול מהמעבר בין המשחקים, ואני מדבר על הגרגווילים. פעם זן היתה אחת הדמויות המגניבות ביותר שיש וכיום לא היתי משתמש בהם גם לא בתור מנגל לגינה. אני כל כך מבואס ממה שעשו שם לדמות של הגרגווילים, שאפילו לשים סקרינשוט שלהם אין לי חשק. אבל אם היתי צריך לתת למשחק ציון על הדמויות, לא היתי מוריד אפילו לא נקודה אחת על הפדיחה של הגרגווילים: היצורים האלה מתים בד"כ ממש מהר, וזה שהם מכוערים גורם לך לשמוח שהם מתו אפילו אם הם מכוחותיך.

Image 

נמאס לי להציג ערים, מה אני נראה לכם מתווך דירות? הנה שדה הקרב.

בגדול במשחק Heroes 5 יש שישה עמים: בני האדם, בני המבוך, האל מתים, הקוסמים, אלפים והשדים. לאחר שנגמר הקמפיין של בני האדם, איתו התחלנו. נפתח קמפיין חדש של השדים בו משחקי את הצד של השדים וכך משחקים בזה אחר זה את כל העמים. מלבד אפשרות הקמפיין, ניתן לשחק במשחק רב משתתפים, הן מול שחקנים אחרים במחשב הביתי והן למול שחקנים אחרים מהרשת. מניסיון, עבור משחק כזה צריך הרבה עצבים שכן התור של היריב יכול להמשך יותר מכמה שניות כפי שזה לוקח למחשב בדר"כ.

Image 

נו טוב אחת אחרונה.. העיר של בני האדם.

בהשוואה לסידרת ה- Heroes אני יכול לאמר בוודאות שחווית המשחק גדולה בהרבה מכל שאר המשחקים, כנראה בזכות השיפור הניכר בעלילה, בקטעי המעבר והכי חשוב באנימציה של הדמויות בזמן הקרב. אני לא אומר סתם הכי חשוב, כי האנימציה מוסיפה ליריבים ולכל הדמויות הרבה אופי, ואופי זה דבר חשוב. קחו לדוגמה את השדונים (Imp). פעם היתי מקלל את אימם ואת כל שולשלתם כשהיו גונבים כח קסם מהגיבור. כיום, ב-Heroes 5 השדונים כל כך חמודים שאני אפילו משתדל להרוג אותם כמה שיותר בעדינות.

חיסרון משמעותי אחד מצאתי במשחק הזה: הוא משחק מעולה, אבל מותאם בעיקר לשחקנים עם יכולת חשיבה וסבלנות, הטקסט במשחק הוא טקסט באנגלית (ניתן לבחור גם שפות אירופאיות נוספות כגון צרפתית, ספרדית). ובלי להבין לפחות חלקים מהטקסט השחקן עלול להתקל בלא מעט קשיים. כדי לגלות עד כמה יתקשה השחקן, נתתי לחבר שאינו דובר אנגלית או בקיא ב- Heroes לשחק. בגדול הבחור הצליח להתמודד די יפה עם המשימות, אבל גם סבל בהרבה קרבות מבעיות מורל וכן מחוסר משאבים לבניית העיר.

 Image

ארס ממוצע יורק על גריפון שעקף אותו בכביש.

מסקנות

 המשחק ב-Heroes 5 זה ללא ספק כיף אמיתי, בין הגירסאות הישנות לבין הגירסה החדשה אין יותר מידי הבדלים, וקשה לנו לקבוע אם זה מעציב או משמח אותנו, כי מצד אחד תמיד כיף לראות משהו מוכר ומצד שני תמיד כיף לראות משהו חדש. מה שכן שמחנו לראות שבמשחק זה לא עשו כמעט שינויים שפוגמים בהנאה מהמשחק אלא להיפך אם מתרגלים לעבוד עם המצלמה האינטראקטיבית ועם הלחצנים החדשים המשחק יכול להיות מענג כפליים.

אהבתי את מה שהם עשו לגרפיקה של המשחק ונהנתי מאוד מהעלילה, אני היתי שמח יותר אם המשחק היה הרבה יותר ארוך כי זה משחק שתמיד כיף לחזור ולשחק שוב ושוב. והכי כיף לשחק מול המחשב ברמת קושי הולכת ועולה כנגד יותר ויותר שחקנים. אני לא יודע מה איתכם אבל אני שמח שנפלה לידיים שלי הגירסה של Heroes 5. כיף פשוט כיף.

לסיכום זהו ללא ספק בין המשחקים הבודדים שמסוגלים כיום לגרום לשחקן לפתח את היכולת האינטלקטואלית שלו, מה גם שבלי לשים לב, השחקן הישראלי הממוצע לומד במשחק המון אנגלית. ניתן לשחק במשחק גם בלי לדעת אנגלית על בוריה ובלי להכיר את המשחקים הקודמים, אבל תמיד רצוי להתאמץ טיפה ולקרא את הוראות המשחק. למשחק צריכה להיות מצורפת מדברת אזהרה "ממכר", שכן זהו משחק שיכול להמשך ימים על גבי ימים ללא הפסקה, אני באופן אישי ממליץ לקבוע זמנים מאורגנים בהם צריך לקום מהכיסא להתרענן (כן, כאילו זה יעבוד חחחח..).

 Image
 המלכה איזבל יורדת להרביץ מכות לילדים של השכנים

ציון

 

גרפיקה: 9

עלילה: 9

מוזיקה: 8

משחק: 9

אינטיליגנציה: 9

משחק רשת: 9

 

ציון כולל: 9: מה רציתם בשביל 8 אחד אני אהרוס הכל? יש אנשים שגם את הציון הזה לא יקבלו בהבנה, אחרי הכל Heroes נכנס לאותה קטגוריה עם הרואין, "אבודים" ושוקולד.

 הביקורת נכתבה ע"י Falcon

Image

תמונה זו מוקדשת מכל הלב למסטול

Image

אוי כמה שהם חמודים

Image

 

 

עידכון אחרון ( Thursday, 14 September 2006 )
 
< כתבה קודמת   כתבה הבאה >
Site by: MtK

eXTReMe Tracker