מבזקים

שאלו אותי איך מקבלים סיריאל חינם עבור המולטיפלייר של FEAR שנמצא באתר להורדה מהירה

כל מה שצריך לעשות זה להיכנס לאתר של FEAR שזה כאן
להירשם ולקבל סי די קי מקורי שאיתו תוכלו לשחק.
שאלות נוספות בנושא אתם מוזמנים לשאול בפורום FPS

 

powered_by.png, 1 kB
ביקורת למשחק Battlefield Bad Company 2 הדפס דואל
הערכת משתמש: / 0
הגרוע ביותרהטוב ביותר 
נכתב על ידי Administrator   
Tuesday, 23 March 2010

הקדמה
טוראי מיילס היה ידוע כטוחן טבק סדרתי. מתי שלא הייתם מסתכלים עליו הוא היה עם גוש ענקי של טבק בפה, אבל בניגוד לנחתים אחרים הוא מעולם לא היה יורק. זה היה מוזר לכל חבריו בפלוגה ובעיקר למפקד –סמל רוג'ר, שידע שבליעת טבק היא טריק ידוע להעלאת החום וקבלת ימי חופש.
העניין הטריד את סמל רוג'ר הטריד מאוד, וכשהוא נועץ עם חבריו עלה הרעיון שאולי מיילס הצעיר לא טוחן טבק, אלא סם כל שהוא ולכן הוא כל כך שמח כל הזמן.
כדי לעשות חיפוש חשאי בכליו, נשלח טוראי מיילס יחד עם כל המחלקה להתקלח, להסתפר ולעבור טיפול מניעתי נגד סקביאס – ידידתה הטובה של כל שמיכה צבאית ופרוצה מקסיקנית. סמל רוג'ר עבד ביסודיות, הוא ניער כל בגד ובדק כל כיס, לא היה סיכוי שגרגר קטן יחמוק מעיני הנץ שלו. אבל נאדה – הוא לא מצא כלום, רק ערימות על גבי ערימות של טבק זול שנרכש במיניאפוליס-מינסוטה. היום היה חם וסמל רוג'ר חשב שהוא נחנק באוהל הלוהט, הוא ישב על המיטה של מיילס, לקח את המימייה ובשקיקה לגם לגימה ארוכה. לפתע החל סמל רוג'ר להאדים וכשהבין מה בלע עלתה בכל גופו בחילה – הוא גילה לאן טוראי מיילס פולט את הטבק.

הסיפור
למשחק יש שני סיפורים ולא, אני לא מדבר על העלילה של המולטיפלייר לעומת זו של הסינגלפלייר. אני מדבר על העלילה הרשמית של המשחק, בה מסופר על נשק רב עוצמה שהיפנים מפתחים, ברגע האחרון של מלחמת העולם השנייה, ארה"ב מוחקת את הכוחות היפנים אבל גם מפספסת את האפשרות לשים את היד על נשק יום הדין.
כמה עשרות שנים אחרי מלחה"ע ה-2 מתחילה העלילה של
Bad Company, כשהרוסים מחליטים להשתולל ואתכם מצרפים ליחידה של חיילים בעייתיים, כמובן שאתם מסונג'רים בכמויות כחייל החדש ביחידה. אבל כיום ב-Bad Company2 אתם כבר שווים בין חברי היחידה, הרוסים עדיין משתוללים והם למעשה כבשו כבר את חצי העולם, ואז פתאום משום מקום צץ לו נשק היום הדין היפני ואתכם שולחים לרדוף אחריו ברחבים העולם.

זה היה הסיפור הרשמי, הסיפור המעניין יותר הוא זה שהתחולל מאחורי הפיתוח של המשחק BF Bad Company2, בדר"כ כשמפתחים משחק בסדר גודל כזה – מוציאים גרסת בטא בה אנשים משחקים בחינם במשחק תמורת העברת הבאגים ולעיתים גם חוות דעת על שלבים במשחק. את גרסת הבטא נהוג להפיץ למועדון קבוע של "בוחני בטא" אליו הייתי שייך בעבר (כשעוד היה לי זמן להיות בטאיסט).  או, לחליפין נהוג להפיץ את הגרסה לקהל הרחב ואלו שנרשמים ראשונים זוכים להיות בוחני הבטא.
הפעם
EA החליטו לעשות הון פיננסי גם מגרסת הבטא, הם נתנו בלעדיות לאתרים כמו Gamespot, התייחסו מגעיל לקהל הגיימרים (משהו בסגנון בואו בדיוק בשעה 12 בלילה ואז אולי נדבר איתכם..). ואפילו התנו את קבלת הבטא בקנייה מוקדמת של המשחק. לי זה היה טיפה מוזר כי עד כה חשבתי שצריך לשלם לי בשביל השירות שאני עושה כבטא טסטר ולא להפך.

דרישות המערכת
עבור בעלי
PlayStation3 חובה חיבור לרשת, אחרת אין לכם מה לעשות עם חלק הארי של המשחק – המולטיפלייר.
עבור משתמשי ה-
PC: אותו כנ"ל רק שיש גם דרישות מינימליות:
מעבד: כפול ליבה של אינטל
2GHz או תואם של AMD.
זיכרון:
2 ג'יגה.
מקום פנוי בכונן: 15 ג'יגה עבור הגרסה הדיגיטלית (להריץ את המשחק בלי דיסק). ו-10 ג'יגה עבור מי שיבחר להריץ את המשחק מהדיסק.
כרטיס מסך: עם 256 מגה זיכרון החל מסדרת
7800GT של Nvidia או X1900 של ATI.
דירקט
X: החל מגרסה 9.0c.

 

גרפיקה
בתחום הגרפיקה יש שיפור משמעותי מאז
BF BC1, הרצתי את המשחקים זה לצד זה רק כדי להשוות ובאמת רואים את ההבדלים. נתחיל מזה שהמשחק BFBC2 תומך ב-DirectX11, נכון יש לו כמות לא מבוטלת של באגים ואפילו הגזמה ברמה של ה-HDR, אבל הגרפיקה נטו של המשחק, הטקסטורות הרמה של המפרט – הכל באיכות וברמה מהגבוהות ביותר שראיתי עד כה במשחקי מחשב ופלייסטיישן.

סאונד
בתחום הסאונד הולך משהו מוזר, כשמסתכלים על הקולות הסטנדרטיים של היריות, טנקים, ריצה פגיעות וכן הלאה – הכל סבבה. אבל שמקשיבים טוב לקולות שעושים החיילים במולטיפלייר, קולטים שהם עושים קולות של חיילים גייז לחלוטין, פשוטו כמשמעו קולות של ילדים מתרוממים שלא עשו מעולם צבא. המוזרות לא מסתיימת כאן, במולטיפלייר ובסינגלפלייר יש גם קטעים שבהם המוזיקה עצמה מתרוממת לחלוטין, אין שום קשר בין המוזיקה למשחק איזה "אגם הברבורים" מתנגן לו ברקע בזמן שאתם נמצאים בשיאו של קרב. מוזר. 

 

המשחק והשליטה במשחק
אם פתחנו בתלונות אז נמשיך עד הסוף. למשתמשי ה-
PC שלא כמו משתמשי ה-PS3 היו כמויות אדירות של באגים, בעיקר בדפדפן של המולטיפלייר. לפני שבוע בערך יצא עדכון שפותר כמות ניכרת של באגים, אבל עדיין נתקלתי בכמות גדולה של באגים בגרפיקה, בדפדפן, בתצוגה, בסאונד ואיפה לא. בטח תשאלו אותי למה למשחק כל כך מושקע יש מליון באגים? הסיבה הפשוטה היא – זלזול בבטא טסטרים: EA שיחקו עם קהל הגיימרים, ניסו לעשות הון על חשבון הבטא טסטרים וזה גרם לכך שהמשחק יצא מלא בכמות כל כך גדולה של באגים שממש אי אפשר היה לשחק בו בשבועות הראשונים.

שלא תחשבו ש-EA  עשו רק דברים רעים, יש למשל שיפור משמעותי בגישה לגיימרים: לא צריך את הדיסק המקורי כדי לשחק בו. זה חידוש מרענן, בעיקר בגלל שעוד בבטלפילד הראשון שאלנו את עצמנו "למה באמת צריך שיהיה דיסק אם כל המשחק מתחולל בשרתים של EA"?

שימו לב, אמרנו את המילה "שרתים" ואחרי ש-COD6 חירבשו את מערכת השרתים והפכו את המשחק למבוסס-P2P, שום דבר כבר לא מובן מאיליו. לכל משתמשי ה-PC  אני אגיד שעדיין ניתן לנשום לרווחה ושהשרתים של המשחק הם שרתים חיצוניים שמסוגלים להריץ משחק שלם בלי שיהיו לפחות ארבעה ניתוקים ומעברי אירוח.

אמרנו מספיק מילים טובות על EA  בפסקה אחת, למה? כי הם חמדנים ורודפי בצע, גם את השרתים אתם לא תוכלו להרים סתם ככה. רוצים להרים שרת? אין בעיה, תשכירו! תמורת סכום סמלי של 29 דולר בחודש יהיה לכם שרת משלכם. זאת במקום לשחרר לכל דורש את קבצי השרת, אני למשל יכולתי להתקין את המשחק על השרת שלי בלי שזה יעלה לי שקל וכך היה עוד שרת BFBC2 לטובת הציבור הרחב, אבל חלילה שתהייה הזדמנות לעשות כסף ו-EA יפספסו אותה. אני לא אתפלא אם במשחק BFBC3 הם יבקשו מאנשים לשלם דמי שימוש חודשיים על המשחק.

למשחק יש גם את גרסת השחקן היחיד, כשמדובר בבטלפילד אותי המשחק לשחקן היחיד לא הכי מעניין אותי, אם אני דואג שיהיו לי שני עותקים של המשחק זה לא בגלל שאני אוהב לשחק בו זמנית על שני מחשבים, אלא בגלל שאני אוהב לארח חברים ולשחק איתם במקביל ברשת.

ההבדל המהותי בין משחק הרשת לגרסת השחקן היחיד זה בעוצמת הנשקים: בגרסת השחקן היחיד הנשקים ממש חזקים, מספיקה ירייה מדוייקת אחת בראש של היריב כדי לחסל אותו, מטול רימונים יכול לחסל בירייה חצי גדוד, הרימונים שם מפרקים בתים מהפיצוץ וכן הלאה. לעומת זאת במשחק הרשת עם רובה הצלפים מהחזקים יותר אתם תאלצו לירות פעמיים ביריב (גם עם זה הד-שוט) כדי להרוג אותו. הרדיוס של המטול הרבה יותר קטן ותתי מקלע מתחממים הרבה יותר מהר, כל זאת כדי לאפשר לשחקנים לפתח קרבות שהם יותר תלויים בכישרון מאשר מזל. אז זהו שלא, ראשית במשחק הנוכחי מעודדים ממש אנשים להשתמש במטול הרימונים, הנשקים הראשונים שאתם מקבלים כל כך לא אפקטיביים שצריך מחסנית שלמה כדי לחסל יריב. אז מה קורה? אנשים לוקחים נשקים כמו מטול טילים, או מטול רימונים ומתחילים להתקמפר באיזו פינה, מחכים שיגיע יריב עם נשק קל כדי להוריד אותו במכת האש הראשונה.

במשחק יש גם שוברי שוויון – רכבים משוריינים, סירות מלחמה ומסוקי קרב שאמורים להפוך את הקערה על פיה. הבעיה היחידה היא שב-EA  לא למדו מה זה תו"ל. הם לא יודעים שטנק אחד ששועט לעומק האוייב יאכל את המעדן שנהוג לכנות "בוץ" או בשפת העם "חרא". אז למעט מספר מצומצם של מפות, הטנקים כמו גם המסוקים לא הכי אפקטיביים, הם נמחקים מהר מאוד מהמפה ולא עושים את התפקיד שלהם. בכלל יש מפות טובות ולעומתן מפות שהן בבחינת אסון לגיימיניג. איך קורה דבר כזה? כמובן, זלזול בבטא-טסטרים. אני בטוח שקבלת משוב מגיימרים אמיתיים היתה גורמת להעלמת חלק ניכר מהמפות במולטיפלייר.

כשאתם נכנסים לטנק, אם יש לכם DirectX11 אל תתפלאו אם לא תראו כלום, יש באג בגרפיקה, אבל לפחות אפשר להחזיר אחורה את הדירקטX ל-9. אם בכל זאת אתם מצליחים לראות מה הולך סביבכם – תירו בכל מה שזז. בטלפילד מביא לנו סביבה שניתנת להריסה כמעט לחלוטין ולמעט הבניינים הגדולים, כל בניין הוא בר-הריסה. עם טנק זה פשוט קורה מהר יותר. כמובן שתוכלו להשתמש גם ברימונים, טילים וכל מה שמתפוצץ כדי לגרום לנזק לסביבה שלכם, זה כיף, זה אפקטיבי וזה מונע מהיריבים שלכם להתקמפר. השליטה בטנק ובכלי הטיס היא הרבה יותר נוחה – לדעתי כאשר משחקים בפלייסטיישן, גם ב-PC  אני מסתדר, אבל יש משהו טבעי יותר במקשים שהוקצו ובתחושה שנוהגים ברכב עם ג'ויסטיק מאשר עם מקלדת.  

סיימתם משחק? תקבלו סיכום של המשחק פלוס הצגה של כל המדליות שקטפתם במהלך הקרב, אני לא יודע מה אני צריך מדליות, הרי אני לא ילד קטן, אבל אולי יש אנשים שזה עושה להם את זה והם רודפים אחרי כמה שיותר מדליות. מבחינתי המדליות המעניינות ביותר הן "כוכב הזהב, הכסף והברונזה" שמעניקות לכם 5000, 1000 ו-500 נקודות ניסיון בהתאם. נקודות הניסיון חשובות כדי לעלות דרגה. החובש למשל מתחיל את הקרב בלי ערכה של חובש, אפילו לא פלסטר. כדי לזכות בערכת החובש עליו להילחם ולצבור מספיק נקודות ניסיון. רוצים ערכת החייאה? תעבדו בשבילה קשה, קשה מאוד. הבעיה היא שגם אין לכם יותר מידי מידע מוקדם לגבי מה יהיו הבונוסים הבאים שתקבלו, זה נכון שאתם יכולים לחפור במשחק ולמצוא את זה, אבל לשחקן שעסוק כרגע במשחק הרשת אין את המידע מול העיניים.

משחק הרשת עצמו הוא טוב, החיבור לשרתים הוא בממשק הישן המוכר והאהוב שבו מאפשרים לנו לבחור את השרת, לבחור את החברים לקבוצה ואפילו לבחור באיזה צד אתם משחקים. עצוב, אבל בעידן משחקי ה-P2P כל הדברים הללו הם כבר ממש לא מובן מאיליו.
אם שתי הקבוצות באמת שקולות וכולם משחקים כמו שצריך, אז מתקבלים קרבות מרתקים,  עם הסתייגות קלה שיש מפות שלא עוזר מה תעשו איתן זה עדיין יהיה סיוט לשחק בהן. הבעיה מתחילה שאתם נופלים לקבוצה של נאבים, או שמולכם יש קבוצה של סנייפרים, אז מפות כמו
Rush לא זזות והקבוצה שלכם עתידה לנחול מפלה כואבת ביותר בלי קשר ממשי לכישורי הגיימינג האישיים שלכם.

 יש גם דברים שלא בדיוק מדריכים אתכם, אבל יכולתי לנחש שיהיו קיימים רק בגלל שאני שחקן BF ותיק. למשל, זה נכון שבשום מקום לא יגידו לכם את זה, אבל אם תלחצו Q אתם תוכלו גם לעשות ספוט ליריבים, מה שיתן לכם נקודות ניסיון במידה והם יחוסלו על ידי מישהו שנעזר בספוט. אתם גם תוכלו לעשות ספון על אחד מחברי הצוות שלכם, רק אם תלחצו עליו במפה הקטנה בזמן ששואלים אתכם איפה אתם רוצים לעשות ספון.

התחלתי לשחק  במולטיפלייר, היה חסר לי משהו, וואלה אמרתי לעצמי, אין שום קומנדר שעושה enemy boat spotted"", על איזה גבעה רק כדי לעצבן את שאר חברי הקבוצה, זה לא רק שאי אפשר לעשות ספוט פיקטיבי, זה גם שאין קומנדר, אין מי שיסרוק עבורכם את המפה, מי שינהל את הטקטיקה של המשחק, או סתם יוריד עלינו הפצצות וידאג להתנצל שנייה לפני שנעיף אותו בהצבעה. ב-BFBC2 אין קומנדר וזה ככל הנראה בגלל ש-BFBC1 לא יצא עבור משתמשי ה-PC.

עכשיו יש את המבחן האולטימטיבי, הרי ידוע לכולם שיש לי את COD6 שהוא משחק נחמד שדפקו בו את מערכת השרתים. עכשיו קיבלתי את BFBC2 שבו דפקו את המפות, כלי הרכב, הקומנדר והנשקים. אותי מעניין לדעת באיזה משחק אני אבחר לשחק עוד חודשיים שההתלהבות מזה שיש לי משחק חדש בידיים תרד. אני חושב שבסופו של דבר אני אעדיף את בטלפילד, ולו רק בזכות מערכת השרתים והניתוקים הבלתי נסבלים שחווים ב-COD6.

לא אמרתי כלום כמעט על המשחק לשחקן היחיד, אמממ.. כמו שאמרתי קודם הוא לא הכי עניין אותי ולא בשבילו דאגתי לארגן את המשחק. העלילה סבבה, המשחקיות נחמדה ביותר ולעיתים אפילו מאתגרת, הבוטים מפגינים אינטיליגנציה סבירה ויש הבדל מהותי במשחקיות בין דרגות הקושי השונות. אני יודע שזה תקציר בלבד, אבל בטח מבקרים מאתרים  אחרים יתמקדו בעלילה של השחקן היחיד יותר.

 

סיכום
יש פתגם ידוע "במדבר כל קוץ הוא פרח". לצערנו בשנים האחרונות אנחנו עדים לחורבן אמיתי של משחקי הרשת למחשב. כמעט כל משחק שאני יכול לחשוב עליו ועבר לי בין הידיים לביקורת בשנה האחרונה – הצליח לדפוק את הגיימרים בדרך כזו או אחרת. אם זה דרך ווינדוס לייב, או דרך מערכות מסריחות כמו
P2P. לא האמנתי שזה יקרה, אבל הנה זה קורה: משתמשי ה-PC  משלמים את המחיר על הפירטיות. בפלטפורמות כמו PS3 יש התבססות מלאה על מערכות כמו P2P, אבל שם משום מה אין את מרבית הבאגים המוזרים שמצליחים להרוס לכם את המשחק.
בבטלפילד –
Bad company2 עשו לא מעט טעויות שפגעו בגיימרים, בעיקר בגלל הבטא-טסטינג. אבל לפחות היה להם את השכל לשמור על מערכת שרתי המשחק ולא לזרוק את השחקנים שלהם כמו כלבים לחסדי מערכות שרת חיצוניות שהן בדר"כ איטיות ולא יציבות.  

האם המשחק שווה את הכסף?
בהשוואה למשחקי
FPS אחרים בטלפילד Bad company2 עדיף. היתרון של EA זה שהם כל שבוע מוציאים פאטצ' אחר שמתקן את הבאגים. אני יכול להגיד שכיום לפי המצב הנתון לשחקני PlayStation3 שווה לקנות את המשחק, לשחקני PC שווה פחות. עבור אלו שכן יבחרו לקנות את המשחק – אני יכול להגיד שלדעתי תוך חודש חודשיים המצב הנוראי של הבאגים ישתפר ואז יהיה גם כיף להיכנס לשרתים ולשחק.
למרות כל התלונות שלי על המשחק אני חייב לציין אזהרה: המשחק ממכר, אני שיחקתי שעות על גבי שעות מול המשחק גם שהביקורת כבר הייתה מוכנה ולמרות כל הבאגים, תארו לכם מה יהיה שהם יתוקנו...

ציונים
גרפיקה: 9
סאונד: 7
משחקיות: 9
משחק הרשת: 8

ציון סופי: 8.4  לכמות העצומה של הבאגים היה משקל מכריע בהורדת הציון.

עידכון אחרון ( Wednesday, 24 March 2010 )
 
< כתבה קודמת   כתבה הבאה >
Site by: MtK

eXTReMe Tracker