מבזקים
אחד הדברים היפים יותר הוא, כאשר מבקרים קוראים את הביקורות שלנו ומקבלים חשק  לכתוב ביקורות. זה בערך מה שקרה לאדם שגב השפיץ מ-BUG, והתוצאה די חמודה: מיני ביקורת לסימולטור המטוסים XX. כולכם מוזמנים ללכת בעקבותיו, ביקורות שיעמדו בסטנדרט יפורסמו גם הן בעמוד הביקורות.
לקריאת הביקורת
 

powered_by.png, 1 kB
ביקורת למשחק Darksiders PS3 הדפס דואל
הערכת משתמש: / 0
הגרוע ביותרהטוב ביותר 
נכתב על ידי Administrator   
Tuesday, 09 February 2010

 

הקדמה
תכירו את אחמד, הוא בחור סבבה שמשמש בתפקיד אחראי הניקיון במקום העבודה שלי. אחמד הוא לא סתם בחור נחמד, מידי פעם דואג להביא לצוות העובדים לבנה משובחת מעשה ידי אשתו ובחגים הוא מגדיל לעשות ומביא כנאפה מתוקה עם הרבה דבש.

 אותי אחמד אוהב במיוחד יותר מכל העובדים ותמיד הוא דואג שאני אהיה הראשון שיתכבד מהכנאפה ואם אני לא נמצא בסביבה הוא דואג להשאיר לי מנה של כנאפה בצד.  אני לא יודע איך, אבל יום אחד יצא לי להתווכח עם אחמד בנושא העתיק ביותר: הדת. הכל התחיל מפליטת פה קטנה שבה אחמד אמר שבעקידת יצחק עקדו את ישמעל ולא את יצחק, בהמשך הוא אמר שמעולם לא נבנה בית מקדש ליהודים ושבמעמד הר סיני העם לא היה עד להתגלות ואפילו טען אחמד, שמשה שבר את לוחות הברית כי הוא נבהל מההתגלות האלוהית.

 אחרי דיון ארוך מצאתי את שורש העניין: היהודים מאמינים בתורה שלהם כפי שהיא, הנוצרים מאמינים שישו הביא איתו "עדכון תורה 1.01" שנקרא הברית החדשה ואילו המוסלמים מאמינים שמוחמד הביא איתו "עדכון תורה 1.02" או בשמו המקצועי – קוראן. מסתבר שלנוצרים ולמוסלמים יש קושי אמיתי להסביר איך זה שמתכנת מוכשר כמו אלוהים צריך להוציא כל אלף שנה חבילת עדכונים, בקצב שמזכיר את ווינדוס 98. לכן הם העלו טענה מעניינת: היהודים שינו את התורה שלהם בהתאם לרוח הזמן והמציאו שקרים שלא נבראו כדוגמתם כדי להכריז בעלות על ארץ ישראל ועל אלוהים כאחד.

 מהוויכוח עם אחמד לא יצא הרבה, בעיקר מאחר ויש עקרון באסלם שאוסר להקשיב לדברי כופרים ולכן כל פעם שהעלתי טיעון משכנע, אמר לי אחמד "אסור לי להקשיב יותר, אני גם לא הייתי מוכן לסכן את הסיכויים שלי לזכות ראשון בכנאפה של אשתו, כך שלא התעקשתי איתו יותר מידי. אבל על דבר אחד סיכמנו:  שבשלושת הדתות ולא משנה מה היה בהתחלה ומה באמצע, בשלושתן יש סוף הנקרא "סוף העולם".

 

Image

 

הסיפור (נכתב ברוח הנצרות)
היו היו שתי ממלכות: שדים ומלאכים, השדים והמלאכים חיו במאבק מתמיד מאחר ויחסי הכוחות בין שתי המחנות היו שקולים ומאוזנים. על האיזון אחראית ישות בשם "המועצה העליונה" שמורכבת משילוש קדוש של מה שנראה כמו מערות של האדם הקדמון, רגע אחרי שגילה את האש והביא אותה אל ביתו החביב שבשדה הנפט.

 לסיפור נוספת ממלכה נוספת הנקראת "בני האדם", אלו היו יצורים חלשים, בני תמותה אבל עם יכולות מדהימות בתחום הקולנוע (ראו ערך אוואטר). בטח שמתם לב שאמרתי היו, כי יום אחד מטאורים מכים בעולמם של בני האדם ויותר גרוע, מתוך המטאורים יוצאים שדים שהורגים את כל הבא ליד.

ברור לכולם שמשהו לא תקין קרה פה, כי השדים ננעלו בגהינום והמלאכים בגן עדן, אבל עובדה שחיילים משני המחנות מופיעים בכדור הארץ ומנהלים קרב במקביל למסע טבח בבני האדם.

 Image

  כאן הזמן לספר לכולם על הגרסה של הנוצרים לסוף העולם: על פי חזון יוחנן שבברית החדשה ישנם שבעה חותמים, עם כל פתיחה של חותם יגיעו מלאכי חבלה ואיתם שלל אסונות שיפלו על העולם, כמובן שברגע שהחותם השביעי יפתח אז זה הסימן שהגיע סוף העולם והבלגאן יחגוג בקנה מידה הוליוודי. המשחק מתבסס על כך שבנבואה רשום שיגיעו ארבעה פרשים: מלחמה, מגיפה, רעב ומוות. אלו שליחים אדירי כח שעל פי המשחק תפקידם להביא את האיזון בחזרה לעולם, מן הסתם אחרי שיהרגו את כל מי שעושה בלגאנים וגם את כל מי שיפגשו בדרך.

 נחזור למשחק שלנו: בעולם יש בלגאן ואתם בתפקיד הפרש "מלחמה" מופיעים, כמובן שאתם הורגים כל מה שנקרה בדרככם, כולל אזרחים תמימים שמתרוצצים ברחוב. אבל מהר מאוד מסתבר לכ שאתם לבד במערכה ושאר הפרשים לא הגיעו, בעיקר מכיוון שאף חותם לא נשבר והזימון שקיבלתם היה פיקטיבי לחלוטין. אתם מאבדים את כל כוחותיכם ועומדים למשפט בפני המועצה הגבוהה, שם מוחלט כי תינתן לכם האפשרות לחקור את פשר העניין ובתנאי שיסופח אליכם צופה טורדן מטעם המועצה. כשאתם חוזרים לעולם אתם מגלים שה-5 דקות של המשפט ערכו לפחות 100 שנה, כל בני האדם מתים, הדיסטרויירים (המהרסים) שולטים בעולם ושהם יודעים טוב מאוד שאתם באים לקראתם.

 Image

 גרפיקה
הגרפיקה של המשחק מעולה, אם כולנו מכירים כבר את המנועים הגרפיים שרצים על ה-PlayStation3, אז אנחנו יודעים שהמקום להבדלים בין משחק אחד למשנהו זה בעיקר בתחום המגע הסופי שנותנים הגרפיקאים. כאן יש תחושה חזקה ביותר שהגרפיקאים היו גם אומנים בלב ובנפש. גם אם תשחקו בלי סאונד, עדיין תוכלו לקבל את הרושם החזק שהיוצרים מעבירים בעזרת הגרפיקה. השקעה יתרה השקיעו הגרפיקאים בבניית הסביבה הדמונית ובדמויות המרושעות שמצליחות לשדר רוע מכל פינה בגופם.

 סאונד
הסאונד טוב. הרבה פעמים הסאונד ישמש אתכם במשחק כדי להתמצא בסביבה או כדי להיזהר מיריבים שנמצאים בקרבתכם. אתם גם תגלו שנעשתה השקעה לא מועטה בקטעי המעבר ובבחירת מוזיקת הרקע למשחק שתצליח להשתלב עם המשחקיות ולא להמאס לרגע.

Image

 המשחק והשליטה במשחק
חברים יקרים DarkSiders הוא לא אחר מאשר פרוטוטייפ2. ההקדמה של המשחק דומה 1:1 לפרוטוטייפ, אם היו שואלים אותי מה זה המשחק הזה בלי שאדע על דרקסיידרס, הייתי חושב שמדובר במוד לפרוטוטייפ. זוהי מחמאה ואפילו מחמאה טובה ביותר שהמשחק זוכה לו ועוד בתחילת הביקורת, כי את פרוטוטייפ אנחנו ממש אהבנו ורק העלילה בו היתה קצת חלשה.

 אז בואו נתחיל מהעלילה, ב-DarkSiders העלילה מעולה, מה לעשות יוחנן היה בחור מוכשר, והכותבים שנתנו את הפרשות לגרסה הנוצרית והלבישו עליה את העלילה של המשחק היו מוכשרים לא פחות, אחרי הכל סיפור אפוקליפסה קלאסי זה מסוג הסיפורים שהכי מוכרים בבתי הקולנוע ואם לגיבור יש חרב ממש גדולה – הנה מה טוב.

 במשחק כאמור אתם משחקים את הפרש "מלחמה" או כפי שנכנה אותו וור(War), כדמות ניטרליית שתפקידה להשיב את הסדר והאיזון, אין לכם העדפה ליריב מסויים, שכן טובים ורעים זו הגדרה של בני האדם ומבחינתכם, כל מי שעומד בדרככם יושמד, ללא קשר לשיוך המחלקתי שלו. יש תמיד יוצאים מהכלל ואתם בוחרים לעשות עסקים עם שדים ומלאכים מהשורה הראשונה, כאלו שנחשבים לנוראיים ביותר בעולמם של בני האדם. בשלב הזה אני שמתי לב לכך שבמשחק משתמשים בשמות אמיתיים של מלאכים, כאלו שלא נהוג לכתוב או לבטא ללא צורך, אבל הבקיאות שמופגנת במשחק לגבי השמות של כל שד\מלאך וההקבלה עם השמות שלהם בעולם היהדות היא מדהימה.

Image

 מאחר ולקחו לכם את מרבית הכוחות, שם המשחק הוא נשמות: אתם מקבלים התקן שאוסף נשמות וממיר אותן לחיים (של הדמות), לכח קסם או שסתם אוסף אותן כנשמות. מה עושים עם "סתם" נשמות? מסחר! בתמורה לכמות מספקת של נשמות אתם תוכלו לרכוש יכולות חדשות, לשפר את יכולות הלחימה שלכם, ללמוד תרגילים חדשים ולשפר את כלי הנשק.

 השליטה במשחק מעולה, זה לא אומר רק שההגדרות של המצלמה בד"כ כל כך טובות שכמעט ולא יצא לכם להתעצבן על זווית המשחק. זה מתחיל מכך שהדמות שלכם היא 80% "Idiot proof" ובמרבית המקרים שתדפקו ספרינט אל תהום\ תתקדמו תוך כדי לחימה, וור יעצור במקום ובכך ימנע מכם להתאבד. היופי של המשחק והשליטה במשחק הוא הנוחות של הכפתורים בשילוב עם הנחיות מפורטות וטפטוף עדין של יכולות לוור.

בעוד שבמשחקים אחרים תוך ארבע-חמש שעות אתם זוכים למרבית היכולות של הדמות, כאן רק אחרי 30 שעות משחק קיבלתי את היכולת האחרונה. הדבר הוביל לכך שאני אספיק לרכוש שליטה מלאה בכל היכולות של וור, בלי להתבלבל בין האחת לשנייה.

האמת, יכולתי לנחש מה יהיו מרבית היכולות החדשות של וור, זאת לפי המחסומים שעמדו ביני לבין תיבות אוצר שבמפה, עם זאת עדיין הצלחתי להיות מופתע מאחת מההיכולת החזקות יותר של וור: זימון הסוס "חורבן", שבעזרתו הוא הופך לפרש אמיתי וקטלני.

 Image

 

המשחק בנוי ככה שתמיד כדאי יהיה לכם למשוך בו את הזמן ולהתעלל כמה שיותר בסביבה שלכם. בכל פינה יכולה להסתתר תיבת אוצר בה תוכלו למצוא חפצי קסם, נשמות, ליבות אנרגיה, אבני חיים ואפילו יכולות חדשות לוור. אל תשלו את עצמכם, כדי להגיע לחלק מהתיבות הייתי צריך לבזבז למעלה מארבעים דקות, יש תיבות שחסומות בפניכם ורק שתזכו ביכולת חדשה תהייה לכם ההזדמנות לחזור אחורה במפה ולבזוז את התיבה.

במפה מרבית האובייקטיים קבועים ומתחדשים (עושים ספון) עם כל פעם שתעברו ממפה למפה, לכל חפץ כמעט יש נשמות לכן כדאי לכם להתעלל כמה שיותר בסביבה, מה גם שיש תיבות שמתגלות רק לאחר שתשלימו אינטראקציה עם חפצים בסביבה.

 המעבר ממפה למפה יכול להיות "רגלי", אבל אתם לא חייבים לרוץ את כל הדרך כמו גולנצ'יקים. בכל מפה יש חורי תולעת שמחברים בין המפות, המעבר בין נקודה לנקודה בפורטלים גם הוא מצריך מסע – אבל קצר ביותר במימד אחר והופ תוך פחות מדקה אתם בקצה השני של העולם.

אני לא הסתדרתי כל כך עם המפה, למרות שהכוונה של היוצרים הייתה חביבה, אני הצלחתי בכל זאת להסתבך איתה מידי פעם, בעיקר שהייתי צריך להחליט לאיזה חור תולעת עלי לקפוץ כדי להגיע קרוב ביותר אל הנקודה הרצויה. לעומת המפה, התפריט משתמש ידידותי להחריד. יש בו אפשרות לראות את כל המהלכים, את כל העצות שקיבלתם והסבר מפורט כמעט על כל דבר ודבר ששייך למשחקיות. אני נעזרתי רבות בתפריט המשתמש, בעיקר בשלבים הראשונים של המשחק.

 Image

 על היריבים: אם מדברים על האינטיליגנציה של היריבים, אז כאן המשחק נופל ובגדול. היריבים שלכם לא מנסים לתקוף אתכם בו זמנית, בדיוק כמו באססין קריד או בסרטים של ג'קי צ'אן. הם יחכו בסבלנות שתתפנו מהיריב אותו אתם מחסלים ורק אז יתקפו, בעיקר אם אתם מבצעים בו תרגיל סיום.  בעוד שהאינטיליגנציה של היריבים לא מרשימה, המגוון, העיצוב והסגנונות שלהם מרשימים ביותר. במשחק תזכו לפגוש בשלל כה מגוון של יריבים שתרגישו כאילו אתם בביקור בספארי. חלק מהיריבים יעשו לכם את המוות, זה התפקיד שלהם, אני גיליתי שאפשר לעבור כמעט כל יריב בלי לאבד יותר מידי חיים ובתנאי שניגשים אליו בטקטיקה הנכונה. יש גם הבדל משמעותי בין אנשים שלא יסרקו את המפה וירוצו לעשות את הקווסטים – ובכך לא יזכו לשדרג את הדמות שלהם, לבין אלו שיחרשו כל פינה במפה ויגיעו אל היריבים החזקים עם כמות כפולה של חיים, נשקים חזקים יותר ויכולות משופרות. זה שהיריבים טפשים זה לא אומר שהם לא משתפרים, ראשית עם כל פעם שתעזבו את המפה תגלו שהיריבים עושים מחדש "ספון". אבל זה לא סתם ספון, כי היריבים שיזרקו אליכם ילכו ויתחזקו עם ההתקדמות שלכם במשחק, כך שבביקור במפה הראשונה – בה התחלתם את המשחק, תגלו שמחכים לכם מלאכים שחורים.

 אם מזכירים את היריבים, צריך להגיד מילה גם על הבוסים הגדולים. שמעו, הבוסים במשחק הם אתגר רציני המחייב מאמץ מחשבתי לא פחות ממיומנות משחק. בגדול לכל בוס יש פרנציפ אותו עליכם לתפוס כמה שיותר מהר וגם ליישם אותו. לא תמיד הפרנציפ ברור במיידי, אבל ברגע שתתפשו מה עליכם לעשות האתגר יהפוך לאפשרי ביותר. אני נהנתי מהבוסים שבחלקם הצליחו לעשות לי חיים קשים.

Image

 בטח תשאלו איזה נשקים יש במשחק? אז הנשק העיקרי שלכם הוא הנשק המסורתי של הפרש "מלחמה": חרב ענקית, שגם היא איבדה מכוחותיה בדיוק כמו וור. כדי לעלות דרגות, החרב אוספת נקודות ניסיון עם כל הריגה. החרב עלתה דרגה? מעולה! תוכלו ללמוד יכולות קרב בהתאם לדרגת החרב, בתמורה לסחר בנשמות כמובן. במשחק יש עוד נשקים כמו מגל, כוכב נינג'ה, אקדח, שופר קסום, כפפת קרב וצלצל. כל אלו חביבים ואפילו נחוצים כדי לעבור שלבים במשחק או להגיע לאוצרות. אבל אף כלי נשק לא ישווה בכוחותיו לחרב, בעיקר כשאתם רוכבים על גבי "חורבן". החיסרון היחידי של חורבן הוא ההגבלה למקומות מאוד מוגדרים: יש מקומות אליהם לא ניתן להיכנס עם הסוס והוא פשוט יעלם חזרה אל תוך האדמה.

 לוור יש גם יכולות קסומות מוגבלות בזמן, הוא יכול למשל להשתמש באנרגיה של בכדי להפוך לחזק ועמיד יותר, או כדי להדביק את הסובבים במחלות. הוא יכול גם להוציא קוצים מהאדמה סביבו כדי לפגוע בכמה שיותר יריבים. יכולת שינוי הצורה של וור היא היכולת החזקה ביותר מבין אלו המוגבלות בזמן ומאחר שיכולת זו נסמכת רק על אנרגיית כאוס, זו גם היכולת הקצרה ביותר.

 בנוסף ליכולות אותן עליכן להפעיל, יש גם יכולות פאסיביות שוור רוכש עם ההתקדמות במשחק, לא רק וור רוכש יכולות חדשות אלא גם כלי הנשק שלו: לחרב למגל ולגנטלה (כפפת ברזל) אתם תוכלו לבחור יכולת מתוך מאגר של יכולות אותן תמצאו בעיקר בתיבות. בחלק מהתיבות, אלו הקשות יותר להשגה, תמצאו יכולות "עלית" שישדרגו באופן משמעותי את כלי הנשק שלכם.

 Image

 

סיכום

המשחק DarkSiders הוא אחד המשחקים הטובים יותר בהם שיחקתי בקונסולת ה-PS3. המשחק מצליח לשלב הרבה מאוד אקשן, עם עלילה מרתקת והמון שלבים בהם צריך לחשוב כדי לפצח איך להתקדם הלאה במשחק. אני שמחשיב את עצמי לגיימר מנוסה, הצלחתי להתעכב על לא מעט שלבים בכדי לפתור את חידות ההגיון שבהם וזה רק גרם לי להנות יותר מהמשחק. המשחק בנוי באופן שמעודד "מריחת זמן" כך שגם אם ניתן לסיים אותו בתאוריה אחרי 20 שעות, בפועל אתם תהנו כל כך לשוטט סתם כך במפות, שאחרי 30 שעות משחק תקלטו שעדיין לא התקדמתם יותר מחצי משחק.

אין הרבה משחקים שגורמים לי לשחק למעלה משש שעות ברציפות, במיוחד לא יום אחרי יום, אבל DarkSiders הצליח לגרום לי לעשות את זה ועוד שבועיים שלמים רצוף. עכשיו כשהדמות שלי חזקה יותר ממה שהמפתחים יכלו לחלום שדמות יכולה להיות, אני יכול להגיד לכם שבשמחה הייתי מעמיד את DarkSiders כמעומד רציני בקטגורית המשחק הטוב ביותר של שנת 2010.

 

האם המשחק שווה את הכסף
כן. ב-DarkSiders הזכירו לנו שאפשר להנות מהקונסולה גם במשחק שאינו משחק מרובה משתתפים או משחק רשת. המשחק בנוי באופן שהוא מעודד שוטטות וחרישה של המפות, כך שאתם תמצאו את עצמכם מבלים שעות ארוכות מול הקונסולה. המשחק כל כך מרתק, כך שאל תתפלאו אם תמצאו את עצמכם נתקעים מולו עד השעות הקטנות של הלילה ומפעילים אותו בכל הזדמנות אפשרית.

 ציונים
משחקיות: 10
שליטה במשחק: 10
גרפיקה וסאונד: 10
אינטיליגנציית בוטים: 7
דרגות קושי:9
משחק רשת: אין

 ציון סופי: 9.6

עידכון אחרון ( Thursday, 11 February 2010 )
 
< כתבה קודמת   כתבה הבאה >
Site by: MtK

eXTReMe Tracker