מבזקים
המשחק GTA 4 מגיע ל-PC: חברת רוקסטאר הודיעה שהמשחק עתיד לצאת למחשב האישי בסוף נובמר. החברה הודיעה שאחרי שהמשחק יצא לסוני 3 ו-X-Box 360 הוא יצאה גם למחשב האישי, וזה לאחר שרצו מספר שמועות שהוא לא יכנס לתחום זה. כך שמה שנותר לנו בעלי המחשב זה לחכות עד לסוף נובמבר...
 

powered_by.png, 1 kB
ביקורת למשחק Dragon Age:Origins הדפס דואל
הערכת משתמש: / 0
הגרוע ביותרהטוב ביותר 
נכתב על ידי Administrator   
Thursday, 24 December 2009

הקדמה
משחקי תפקידים הם זרם שכולל בתוכו כמה מאפיינים עיקריים – האפשרות ליצור גיבור כפי רצונו של השחקן, הניסיון שהגיבור צובר עם הזמן, מה שמאפשר לו לעלות ברמות ולהפוך לחזק יותר, הדמויות המתלוות לגיבור במהלך מסעותיו וכמובן, העלילה האפית הסוחפת.

Bioware היא חברה ותיקה, שאפשר במידה לא מועטה להשוות את ההיסטוריה שלה בעולם משחקי המחשב למשחק תפקידים: החברה התחילה במשחקים קטנים בראשית דרכה, משחקים שהיו מעניינים ומאתגרים. היא "עלתה ברמות" ופיתחה משחקים עוד יותר מעניינים. ואז בשלב מסויים, היא אפילו התמחתה בז'אנר מסויים. ניחשתם נכון, ז'אנר משחקי התפקידים.

מה שהתחיל במשחקים סוחפים כגון Baldur's Gate ו – Neverwhinter Nights המעולים, המשיך ל – Mass Effect המדהים שכבר מקבל את ההמשך שלו בשנה הקרובה, ולאחרונה היא הביאה לנו את המשחק עליו אדבר היום – Dragon Age: Origins.

Image

על המשחק
בראשית, היו אלים ובני אדם. לאלים היו מקומות משלהם, בשמיים ובארץ, ולבני האדם הייתה הארץ. היו להם, לבני האדם, מכשפים וקוסמים ולוחמים למיניהם. והאלים איפשרו להם לבקר בעולמות שלהם. האל הראשי, "היוצר", המפורסם מכולם, היה שוכן בעיר שמיימית ומיוחדת, שניתן להגיע אליה רק בעזרת מישור רוחני שנקרא "Fade". זהו המישור הרוחני אליו כל היצורים היו מגיעים בשנתם, לבד מהגמדים, ושם היו מסתובבות רוחות טובות וגם שדים זדוניים.

למכשפים האנושיים, לעומת זאת, הייתה היכולת לבקר במישור הזה בתדירות גבוהה יותר, בעזרת כל מיני אמצעים. במישור הזה הם היו למדים על יכולות וקסמים חדשים.

Image

 

הבעיה התחילה כאשר המכשפים ביקרו בעיר השמיימית של היוצר, וקנאו בו. הם רצו את העיר הזאת לעצמם. הם ניסו לחתור תחתיו ולסלק אותו משם, הם אפילו חברו לאלים אחרים על מנת להשלים את מזימתם. אבל הוא בניד עפעף העיף אותם משם, עמוק עמוק מתחת לאדמה. המכשפים והאלים האלו, בגלל הגאווה והתאווה שלהם, הפכו ליצורים אפלים ומרושעים. ומאז, הם החלו במסע השחתה על פני הארץ, כאשר בראש המסע עומד הארכי-שד, שהוא למעשה אל שהושחת וכעת הוא נראה בדמות דרקון אימתני.

וכך החל השידפון. שידפון הוא סוג של מחלה שפוגעת בטבע, בצמחים ובחי. יצורי האופל, הקרואים כעת – שרצי האופל, גורמים לשידפון בכל פעם שהם עולים לפני האדמה. עד כה היו כבר 3 שידפונות במהלך עידן הדרקון. כעת ניצבים האנושיים בפני שידפון רביעי המאיים על כל ממלכת פרלדן.

 

Image

 

גרפיקה
המנוע הגרפי עושה את העבודה, אבל עדיין לא מושלם. הטקסטורות אמנם יפות אבל לא חדות ולא ריאליסטיות לגמרי. הסינכרון בין הדיבור לסאונד דווקא נחמד, יש פה ושם מה לסדר אבל בכללי זה נראה טוב. אם מתקרבים לדמויות אפשר להבחין בנקבוביות העור, ישנם גם קמטים, בהתאם להבעות הפנים. כן, המנוע יודע לספק דברים מאוד מעניינים. עם כמה עדכונים ושיפורים הוא אפילו יהיה מושלם.

 

אני מריץ את המשחק על הגדרות שיא, ברזולוציה של 1440:900, עם ה GTX260, בהתאם למסך שלי כמובן. אין תקיעות בעקבות זה, המשחק רץ חלק. הבחנתי אמנם בבעיה אחרת, שכאשר שיחקתי זמן ממושך במשחק, לפחות שעה, הטעינות בין כל מקום במפה הפכו איטיות. יכול להיות שזה נובע בעקבות הגדלת צריכת ה RAM עם הזמן, ואת זה אני מאמין שהחברה תסדר. עם זאת, הפתרון הטוב ביותר שהיה לי לעת עתה הוא לשמור ולצאת לגמרי מהמשחק, ואז להכנס מחדש. זה מחזיר את ה RAM למצב אידיאלי ושוב הטעינות מהירות וקלות.

 

סאונד
הקולות, החל מהדיבור של כל דמות שתפגשו במהלך המשחק, וכלה בקולות מגפי השריון הכבדים,  בהחלט נשמעים טוב. מוזיקת הרקע הסוחפת, בהתאם למקום ולסיטואציה, אף פעם לא נמאסה עליי.

משחקיות
הו, המשחקיות, המשחקיות...לו רק היה זה עניין של מילה אחת, אזי הייתי פשוט חותם – מושלמת. אבל להגיד מושלם על המשחקיות, זה עוול בל יתואר. המשחקיות אכן מושלמת. כבר משלב יצירת הדמות, כאשר על השחקן לבחור גזע, מין ומקצוע, היא מבריקה.

Image

Bioware חשבו על מנגנון דינאמי יותר, שלא יבריח את אלו שמעולם לא חוו את משחקי התפקידים. במקום להלאות את השחקן בבחירות מפורטות של כל יכולת ומקצוע, הם נתנו לו מנגנון מאוד פשוט שבו השחקן בוחר רק גזע, מין ומקצוע, ובהתאם לבחירות האלו, כל המשחק משתנה. העלילה משתנה והבחירות שהשחקן בוחר בשלב יצירת הדמות ישפיעו בצורה דרמטית על תחילת המשחק ואף על סופו.

נוסף על זאת, לא צריך יותר לשבור את הראש בבחירת מקצוע ויכולות. למעשה, אין בכלל יכולות לבחירה. השחקן בוחר מקצוע – לוחם, גנב או מכשף, ובהתאם, לכל אחד מאלו יש את קשת היכולות שלו שהשחקן יכול להתמקד בחלקן.

המשחק עצמו מאוד דינאמי, השיחות בין הדמויות יכולות תמיד להשתנות, בהתאם ליחסים שלהם עם הגיבור. אפילו שיחות עם דמויות שחולפות ברחוב יכולות להשתנות בהתאם לפעולות שהגיבור מבצע בעולם.

 

Image

 

היחסים בין חברי הקבוצה לגיבור יכולים להשתנות בהתאם לבחירות שהוא יבחר במהלך המסע שלו, וגם בעזרת מתנות שהוא יביא להם. אפשר אפילו לפתח מערכות רומנטיות עם כמה דמויות, מה שיכול להשפיע על סוף המשחק בצורה דרמטית. לכל דמות יש את תחומי ההתעניינות שלה, הרקע שלה, ובהתאם לאלו, השחקן צריך לדעת מה לבחור ומתי על מנת לשמור על יחסים טובים. למה בכלל לשמור על יחסים טובים עם חברי הקבוצה? כי ככל שהיחסים טובים יותר, הדמויות הנלוות מפתחות יכולות מיוחדות ומקבלות בונוסים שונים שיעזרו בקרבות.

והקרבות...איזו מערכת מושלמת הם יצרו. כל כך זורמת, ועם זאת מחושבת להפליא. בכל עת במשחק, השחקן יכול לעצור את המשחק ולקבוע לכל דמות מה היא תעשה בדיוק. הטקטיקה בקרבות היא הכלי החשוב ביותר. לא משנה איזו רמה אתם, איזה ציוד יש לכם וכמה אתם חזקים. אם אין טקטיקה נכונה, אתם עתידים לנחול מפלה מוחצת.

האנימציות בקרבות פשוט מדהימות. הברוטליות הבלתי פוסקת משובבת נפש. לראות את הגיבור שלכם מבצע מהלך סיום, או בלועזית "Finishing", זה עונג. האנימציות כל כך מושקעות ומפורטות, כמו לדוגמה כשתלחמו בטרולים הענקים, והגיבור או אחד מחברי הקבוצה יבצע מהלך סיום, המשחק באותו האיזור יכנס ל-"זמן קליע", כדי לראות את המהלך הזה באיטיות קולנועית אפית. וזה אף פעם לא משעמם, אני יכול להבטיח לכם. או כשאחד השחקנים כורת ראש לאויב, או בכלל. האנימציות כל כך יפות.

 

Image

 

אחרי הקרבות, הקבוצה שלכם תהיה מלאה בדם. כשתתחילו בשיחה עם מי שלא יהיה, הדמות שלכם תהיה כולה מגואלת בדם. וזה דווקא קטע משעשע.

יש מגוון של נשקים וציוד שאותם תמצאו במהלך מסעותיכם בממלכת פרלדן, ישנם גם כאלו שתקבלו מביצוע משימות הניתנות לכם מדמויות כאלו ואחרות, וישנו גם ציוד שתקבלו מהחברים לקבוצה, בהתאם לקירבה ביניכם. תוכלו לשפר חלק מהציוד בעזרת אבני קסם שתמצאו במסעותיכם. דבר נוסף, BioWare גם פרסמה שאלו הקונים את המשחק בגרסת האספנים יזכו בציוד מיוחד, שאותו הם יקבלו במהלך המשחק.

 

Image

 

 

בנוסף, עם כל עדכון למשחק, אתם תשימו לב לעוד ועוד מקומות חדשים שהתווספו למפת העולם, אלו מקומות המאפשרים לכם להתחיל במשימות-צד של תוכן להורדה, און-ליין. זאת אומרת, שהדמות הממוחשבת תשאל אתכם האם ברצונכם לעזור לה במשימה, ובמידה ותסכימו, תוצג לכם אפשרות להוריד מיידית את ההרחבה של המשימה למשחק, מבלי לצאת ממנו. בהרחבות ישנם תגמולים מעניינים ביותר – זה יכול לבוא בתור ציוד מיוחד שאין מקום אחר להשיג אותו, וזה יכול להיות אפילו דמות נוספת לחבורה שלכם.

אבל, גם פה יש טריק שהחברה עשתה – על מנת להוריד את ההרחבות האלו, תזדקקו לנקודות מיוחדות, אותן צריך לרכוש מהאתר, בתשלום כמובן. אפשר גם לזכות בנקודות אם עוזרים לחברה בפרסום כלשהו, אבל לא בדקתי את האפשרות הזאת יותר מדי.

 

Image

 

 

סיכום
אין כל צל של ספק בעיניי, שזהו משחק התפקידים הטוב ביותר לשנת 2009. יש כל כך הרבה במשחק הזה, שגם אחרי כל מה שטחנתי פה, לא סיכמתי אפילו חצי. אולי רבע מהמשחק. המשחקיות האינסופית, ישנן בערך 12 התחלות שונות לגמרי, בהתאם לבחירת הדמות שלכם, ומי יודע כמה סופים... אחרי שסיימתי את המשחק פעם אחת, הבנתי כמה פספסתי והחלטתי לחרוש אותו שוב. ואז גיליתי שגם הפעם הזאת יש לי עוד הרבה לגלות בפעם הבאה... וזה ממש לא משעמם.

Bioware הוציאה כבר כמה הוספות להורדה, חלקן חינמיות וחלקן בתשלום, כולן מעניינות. מה שכן, הם הבטיחו שזהו רק המשחק הראשון בטרילוגיה. מה שאומר שעתידים לצאת עוד שניים. וכולי תקווה שהם לא יפלו מהרמה של המשחק הנוכחי.

אז לשאלה הגדולה ביותר – לקנות או לקנות...נו באמת, ברור שכן! יש אפשרות לשחק ברשת עם הרבה אנשים, מה גם שמשחק מקורי נותן לכם אפשרות להורדת חומר נוסף בחינם.

 

ציונים:
גרפיקה: 8.9
סאונד: 10
קושי: 10 
שליטה:10
עלילה: 10
משחקיות: 10

ציון סופי: 9.7

 

כתב את הביקורת: אביב בן-זיקרי

לתמונות מסך נוספות

עידכון אחרון ( Thursday, 24 December 2009 )
 
< כתבה קודמת   כתבה הבאה >
Site by: MtK

eXTReMe Tracker