מבזקים

לפני כמה ימים הייתה בחדשות ידיעה על כך שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין הכריז על "חידוש המלחמה הקרה עם המערב". באותו הרגע ראיתי מול העיניים את הגרסה הבאה למשחק C&C4: Putin edition...

 לקריאת הביקורת המלאה על Command and Conquer: Tiberium Wars

 

powered_by.png, 1 kB
ביקורת משולבת PC+ PS3 למשחק Call of Duty 6: Modern Warfare 2 הדפס דואל
הערכת משתמש: / 1
הגרוע ביותרהטוב ביותר 
נכתב על ידי Administrator   
Thursday, 03 December 2009

הקדמה
למישל דה נוטרדם או בשמו המיסטי "נוסטדרמוס" לא הייתה השראה, בד"כ מרגע שהיה מרים את הקולמוס היו נבואות הזעם קולחות בשצף קצף ממלאות את היריעה. מישל שלנו תפס את ראשו וניסה להיזכר מה היה גורם לו להשראה בכתיבה, אבל נאדה נישט – ההשארה לא באה. לפתע נשמע קול שירה מהרחוב, זמר נודד שר שיר עתיק יומין, כזה שממשיך להתנגן בראש שוב ושוב.

לפתע נחתה עליו תבונה עילאית, בכדי להמשיך את הכתיבה עליו למצוא מקום שקט, מישל תפס את המצנפת וכלי הכתיבה חטף חבילת ממתקים וברח אל השקט והשלווה שבמעמקי היער; שם הוא חטף דלקת ריאות בפעם הראשונה בחייו. קשה לקבוע ממה בדיוק נפטר מישל, השמועות גורסות שהוא סבל מהצטננות כרונית שהובילה להתקף לב. אבל יודעי דבר (או סתם אנשים הפוכים לחלוטין) יגלו לכם שמישל, או בכינוי הלא רשמי שלו די. ג'י. נוסטו מלבד נביא היה גם אבי מסיבות הטראנס והכתיבה תחת מוזה תת-הכרתית, אז יאללה בלגאן.

 Image

 

על המשחק
מבחינת העלילה Call of duty 6 Modern Warfare 2 הוא ההמשך הישיר של Call of duty 4 Modern Warfare   ומתרחש כרונולוגית חמש שנים מאוחר יותר. למי שלא זוכר – במשחק הראשון היה רב מחבלים בשם זכייב שחוסל בסופו של המשחק, אבל אחד המעריצים השרופים שלו – מאקרוב מחליט לתפוס את הנישה הפנויה ולנקום על הדרך את המוות של זכייב.

אז איך נוקמים בארה"ב וברוסיה כאחד? כמובן שמסכסכים בינהן, בניגוד למשחק הקודם, כאן מרגע שמאקרוב מצליח לסכסך בין שתי המעצמות, הקרבות הם בין חיילים סדירים מהצבא הרוסי לחיילים אמריקנים. המשחק אינו מוגבל לסביבת לחימה אחת ותהייה לכם ההזדמנות ללחום בסביבות מגוונות כגון אזורים מושלגים, בסהרה החולית והלוהטת, בשטח עירוני בנוי, במערות, בסביבה ימית ואפילו ביערות.

 

Image

 

האמת, הפעם היה לי קשה לעקוב אחרי העלילה, משהו בסיפור לא היה עקבי. המסורת שלפיה אתם משחקים חיילים עד לרגע מותם רק מקשה לעקוב אחרי העלילה, אז מי נלחם נגד מי הפעם? משום מה הכל הסתדר לי כמו שצריך רק לקראת סוף המשחק – כשכולם נלחמו בכולם. אגב, באותו השלב אתם עתידים להעזר שוב בניקולאי, אותו איש מודיעין שחילצתם במשחק הקודם. כמו בקודמו, גם כאן מובטח לכם ארסנל רחב ביותר של נשקים, שימוש באביזרים מיוחדים ואפילו פיצוץ גרעיני איכותי.

 

Image

 

 גרפיקה
הגרפיקה של המשחק ממש טובה, אני מתכוון להגיד גם שהמנוע הגרפי נותן לכם ביצועים מעולים וגם שסביבת המשחק נראית ממש אמיתית. המשחק הצליח להפתיע אותי לא רק במפרט הגרפי המדוקדק שלו אלא גם בפיזיקה המורכבת שמעצימה את התחושה של סביבה אמיתית.

החישוב הגרפי נערך גם עבור אובייקטים בלתי נראים, כך למשל במפה הנערכת על גבי אסדת הקידוח בלב הים, החישובים הגרפיים נערכים גם עבור גלים שנמצאים מתחתיכם ואותם לא ניתן לראות. הדבר פשוט פנטסטי ונותן תחושה של המשכיות, אבל למעשה מכביד על הכרטיס הגרפי, איך אני יודע? פשוט מאוד, בכל מקום שבו נקלעתי לסביבה מרובת שכבות (קומות, ים, מסוק מתקרב וכן הלאה) כרטיס המסך שלי התחיל להתאמץ ובכמה מקרים גם לקרטע.

האפשרויות הגרפיות העומדות לשרותכם הן: לשנות את הרזולוציה של המסך עד לרמה של  1024X1280, לשנות את התדירות של הרענון שלו עד לרמה של 75HzX4 ולקבל תוצאות מרשימות לחלוטין. ולשלוט ביחס רוחב-גובה של המסך. בנוסף יש עוד 11 מדדים אותם תוכלו לשנות (ראו תמונת מסך). בכל הפרמטרים השליטה היא כללית מאוד (כן\לא או גבוה\ממוצע\נמוך). מלבד האנטי אלייזינג שאותו תוכלו להעלות עד לרמה של

  

Image

 

 

סאונד
הסאונד במשחק הנוכחי זהה כמעט לחלוטין לזה של קודמו (אותו שיבחנו רבות בביקורת הקודמת כאן), מלבד זאת נוספו לסאונד כמה אלמנטים מעצבנים, קשה לי להסביר בדיוק במה מדובר אבל מידי פעם נשמעו מהמשחק קולות שלא נשמעו כל כך קשורים למשחק עצמו ושגרמו לי להוריד את הווליום ולבדוק אם אני שומע נכון.

במילים אחרות - עבדו עלי חזק פה, לאור העובדה שאני הפכתי לאבא טרי בפעם השנייה ושחלק נכבד מהקולות שגרמו לי להפסיק ולשחק היו קולות שדמו לבכי של תינוק, נשאלת השאלה אם הקולות באמת "נוספו" או שאולי אני הפכתי ליותר רגיש. מה שבטוח הוא שלא הרגשתי בקיומם ב-MW1, למרות שעוד אז כבר היתי אב בפעם הראשונה. 

לגבי המולטיפלייר, אני יכול להגיד שברירת המחדל של עוצמת הקול של כל אחד מהשחקנים היא גבוהה באופן מופרז, מזל יש לכם את האפשרות להשתיק את כל השחקנים שמשמיעים קולות מוזרים בזמן ההמתנה במעבר בין מפות. אפשרויות הסאונד העומדות לרשותכם צומצמו מהאפשרויות המתקדמות שהיו ב-COD4, לרמה כללית המאפשרת לכם לקבוע את סוג מערכת הסאונד שברשותכם.

 

Image

 

דרישות המערכת
מינימאליות
מערכת הפעלה: חלונות XP, ויסטה או חלונות 7
מעבד: פנטיום 4 במהירות 3.2 ג'יגה-הרץ, או  Athlon 64 3200
זיכרון 1 ג'יגה
כרטיס מסך: GeForce 6600GT או Radeon 1600XT
כונן קשיח: 12 ג'יגה-בייט פנויים
אינטרנט: נדרש חיבור לצורך הפעלה ראשונית של המשחק, משחקי רשת והורדת עדכונים

מומלצות
מעבד כפול ליבה E6600  במהירות 2.4GHz או אטלון 64 כפול ליבה מסדרת 4400+ של AMD. זיכרון 2 ג'יגה
כרטיס מסך: GeForce 8800GS או Radeon 1800XT
כונן קשיח: 12 ג'יגה-בייט פנויים
אינטרנט: נדרש חיבור לצורך הפעלה ראשונית של המשחק, משחקי רשת ועדכונים

 

Image


 

אפשר להגיד שדרישות המערכת דילגו דור אחד קדימה מאז MW1, בעוד שהחומרה העומדת לרשותנו קפצה לפחות שלושה דורות . אני שיחקתי במשחק עם מערכת שכללה מעבד פנום 2 קוואד 2.2GHz, זיכרון-4 ג'יגה וכרטיס מסך ATI Readon HD 3800. חומרה עדיפה במידה מסויימת על זו שהוצהרו בדרישות המומלצות. עדיין, כפי שהזכרתי קודם – המערכת קרטעה בכל פעם שהיו שכבות רבות מידי של מידע גרפי. הבנתי את הרמז, אומר לכם את האמת – לא מזמן קיבלתי במתנה HD 5700 שלATI והתעצלתי להתקין אותו, לא הייתה לי סיבה. CODMW2 נתן לי את הסיבה ומרגע שהותקן הכרטיס החדש נעלמו הקרטועים והמשחק רץ חלק.

 

עבור משתמשי ה-PlayStation3
לא תאמינו עד כמה ההתקנה של המשחק מהירה, אני אפילו לא זוכר אם הייתה באמת התקנה או רק התאמה של גודל המסך והבהירות. אני שיחקתי על הגרסה החדשה –PlayStation3 Slim. מה אני אגיד לכם ומה אומר, המשחק פשוט טס, רץ חלק, עלה עוד לפני שהספקתי להגיד ג'ק רובינזון. במשחק הרשת קרה לי פעם אחת שה-PS3 נתקעה והשלט חדל להגיב לתפריט המשחק, זה עדיין לא אומר שיש באג ויכול להיות שהסיבה דווקא בקישור לרשת.

  

Image

 

המשחק והשליטה במשחק

***תחילת ספויילר***

תנו לי להתחיל את הסיפור המורחב על המשחק בספויילר, אז כל מי שלא רוצה ספוייל מוזמן לדלג לפסקה השלישית. היה משהו שממש הפריע לי במשחק: המשימה שנותנת תפנית למשחק היא למעשה משימת טרור בה אתם משחקים במסווה של טרוריסט, כדי לחדור לאירגון הטרור ולחסל את מרקוב. כמובן שהמשימה נכשלת וכשמגלים את הגופה שלכם – סוכן CIA מוכרזת מלחמה בין רוסיה לארה"ב ומתחיל הבלגאן. אז היה משהו בכל הסיפור הזה שהפריע לי אולי בגלל שכחייל ישראלי אני לא מסוגל להבין איך ניתן לפגוע בטוהר הנשק ולחסל אזרחים תמימים, למעשה ללא עידוד של כמה ידידים מ-Vgames לא הייתי בוחר להוציא את הביקורת בגלל המשימה הנוכחית.

אבל עזבו טוהר הנשק, הוצאתי את הביקורת ובכל זאת יש משהו שמפריע לי, לא נראה לי הגיוני שבגלל אירוע כמו פיגוע טרור בו מעורב אדם אחד תתחיל מלחמה ועוד עם צנחנים רוסים שתוקפים ישירות את וושינגטון בסצנה שמזכירה יותר את הפתיחה של Red Alert 3. אבל עוד יותר מפריע לי שבתכל"ס אתם כחייל מגיעים עד למקרוב, היעד הסופי אליו חתרתם להגיע, כל היריבים שלכם מפנים לכם את הגב – אתם עם תת-מקלע ובכל זאת אתם בוחרים להמשיך בסיפור הכיסוי ולהיכנס לאמבולנס (זהו שלא, אתם מחוסלים). פשוט חסר היגיון. כדי להיות הוגן נגיד שמציעים לכם לדלג על המשימה, אבל באמת.. מי מדלג על משימות?

***עד כאן ספויילר***

 

Image

כמו ב-MW1 : יש לכם שלב הדרכה קצר וידידותי, שבו ילמדו אתכם את השימושים העיקריים שלכם כגון ירי מהמותן, ירי בין כוונות וזריקת רימון. מייד אחריו מתחיל שלב של קביעת רמה. בשלב הזה אתם מתבקשים לעבור מסלול מכשולים בו מוצבות בובות של מחבלים בסביבה אזרחית, כשהמטרה שלכם היא לעבור את המסלול מהר ככל האפשר, לפגוע בכמה שיותר מחבלים ולהמנע מפגיעה בדמויות של אזרחים. ככל שתעברו את מסלול המכשולים מהר יותר כך תקבלו דירוג גבוה יותר שיקבע רמת משחק גבוהה יותר. במילים אחרות, יש במשחק מערכת שמתאימה את רמת המשחק לביצועים של השחקן וזה דבר יפה מאוד לדעתי, אני קיבלתי את הרמה האחת לפני הקשה ביותר והסתפקתי בה, אחרי הכל אם המשחק יהיה נחמד תמיד יהיה אפשר לשחק אותו שוב על הרמה הקשה ביותר.

הפעם היה חסר לי משהו, אתם מכירים את המעויינים הקטנים שמסמנים את החברים שלכם, אלו שבמשחקי צוות דואגים שתמנעו מאש ידידותית. כן אותם משולשים שמונעים מהכיתוב Friendly fire will not be tolerate  (בתרגום חופשי: תפסיק לתפור את החברים שלך). לי הם היו חסרים, בעיקר בגלל שאני אוהב לשחק משחקי FPS בהם יש גיבור אחד שיורה בכל מה שזז. עם ההתקדמות במשחק התרגלתי להעדרם של המעויינים והפנמתי שרגע לפני שהחברים שלכם מתים הם מתלוננים על אש ידידותית.

 

Image

החברים שלכם הבוטים מאוד יעילים, בהרבה מאוד מקרים הם יתנו לכם גב ויעזרו לכם להתמודד עם נחילים אדירים של יריבים שינהרו אליכם, העזרה של השחקן הממוחשב תהיה מורגשת בעיקר במשימות בעורף האוייב לשם אתם נשלחים בזוגות כצלפים. אבל לא תמיד תוכלו לסמוך רק על החברים שלכם, אם לא תילחמו כמו שצריך הם ימותו ואתם תיוותרו לבד, יש גם כמה יריבים שהם בשום פנים ואופן לא ינטרלו – ככל הנראה מוגדר להם שאתם צריכים להתמודד איתם בעצמכם.

בואו נדבר טיפה על הנשקים: קודם כל יש את התבור הישראלי – כבוד. הנשקים מגוונים ביותר, יש מבחר כל כך גדול של נשקים ותוספות לנשקים שסביר להניח שתסיימו את המשחק בלי להשתמש בכל אחד מהם. למעשה אין גם סיבה ממשית לעשות את זה, יש נשקים שהם פשוט לא יעילים לעומתם במשחק הנוכחי הפכו את המקלעים הכבדים ואת רובי הצלפים האוטומטיים לקטלניים ביותר.

 

בכל עת אתם תוכלו לשאת עליכם רק שני נשקים שונים, באופן מפתיע ברגע שתורידו מעליכם נשק – אתם זורקים מעליכם את כל התחמושת ששייכת לו ואוספים אותה בחזרה באותה המהירות. אגב, אם מדברים על דברים לא הגיוניים אז לכו ותסבירו לי איך בכל פעם שאני מחליף מחסנית אני מאבד רק את הכדורים שהיו חסרים לי.

השליטה בנשקים פשוטה ונוחה מאוד, כמו שכמובן כולכם יודעים (אני מקווה בשבילכם), לחצן ימני נותן זום, שמאלי יורה וכ'ו, הפעם הוסיפו שדרוג לאקדח הישן והטוב והפכו אותו לסוג של תת-מקלע, כך שתוכלו להתחיל את המפה (יש לבחור בפרופיל של המולטיפלייר) עם שני נשקים אוטומטיים.

עבור הפלייסטיישן: השליטה במשחק אפילו קלה יותר, אומנם לי כרגע קשה יותר לכוון עם השלט, אבל אני מניח שזה עניין של תרגול. המשחק עושה שימוש בכל הכפתורים האפשריים בשלט, כולל הלחצנים של הגוייסטיקים.

Image

 

למרות שיש את התנועות "הבסיסיות", עמידה, כפיפה ושכיבה, במשחק הנוכחי מספיק לדעת לרוץ ולירות כדי לגמור את המשחק בלי בעיות מיותרות, לעיתים רחוקות אתם נדרשים לרכון כדי לתפוס מחסה ורק בשלב אחד לאורך כל המשחק אתם ממש חייבים לשכב כדי לשרוד. הדגש אם כך במשחק הנוכחי הוא על התקדמות מהירה תוך כדי חיסול היריבים שבדרך.   

במהלך המשחק יצא לכם לשחק כנגד רוסים, ערבים, כלבים מסוקים, מזחלות וטנקים. לי קשה היה להבחין בין היחידות השונות שתוקפות אותי, בעיקר בגלל הבלגאן האדיר שהיה על המסך, כראוי למשחקי COD, יתקפו אתכם מכל כיוון, בכל נשק אפשרי וכל חצי שנייה ירו עליכם טיל או יזרקו לכיוון שלכם רימון. כמו שכבר אמרתי לכם אני לקחתי את הרמה לפני הקשה ביותר והמשחק היה קשה, אני לא יכול להגיד שבכל מקרה הבוטים עשו את עבודתם נאמנה ונלחמו בי כמו אריות, פשוט נראה לי שמה שקרה זה שהדמות שלי הפכה להיות להרבה יותר פגיעה כך שצריך הרבה פחות יריות כדי לחסל אותה. היו שלבים במשחק עליהם הייתי צריך לחזור ארבע ואפילו חמש פעמים כדי לעבור וזה אומר שבחירת דרגת הקושי הייתה מדוייקת להפליא.

Image

 

גם במשחק הזה, כמו במשחקים אחרים אין לכם מד חיים, ברגע שתפגעו אתם צריכים לתפוס מחסה ואתם תתרפאו יותר מהר מטרולים . אני עדיין מתקשה להבין את ההגיון מאחורי השיטה הנוכחית לקביעת כמות החיים של הגיבור, אבל עובדה שהצלחתי למות במשחק, כך שהשיטה לא בלתי הגיונית לחלוטין.

לכל מי שסיים את המשחק לשחקן היחיד
אתם תופנו באופן אוטומטי לרשימה של אתגרים, שהם אסופה של משימות הבוחנות יכולות לחימה שונות, כל אתגר יזכה אתכם בכמות קבועה של כוכבים על פי דירוג שנקבע מראש, הצלחתם באתגר – כל הכבוד, זכיתם בכוכבים. מה עושים עם כוכבים? פותחים את האתגרים הבאים בתור.

 

Image

 

משחק הרשת
בואו נתחיל מזה שכדי לשחק בזוג לא חייבים לשחק ברשת, יש משימות שמתאימות לשני אנשים ובלי להתחבר לרשת. המשחק לשחקן היחיד הוא ממש לא ארוך, יש סיפור שאתם תוכלו לסיים ביומיים (יש שיגרסו גם ב-4 שעות על הרמה הקלה). אחרי שנגמר המשחק לשחקן היחיד נשארים לכם רק האתגרים והמשחק ברשת.

 

הבוז לשיטת הפינגווין
אחד הפרמטרים לקביעה האם משחק רשת הוא משחק טוב הוא מספר השרתים. נכון ליום כתיבת הביקורת, נמצאו לא פחות מ-38000 שרתים שונים למשחק. אבל כפי שאומרים אלייה וקוץ בה, יש משהו גרוע לחלוטין במערכת השרתים של המולטיפלייר. מה כל כך גרוע? שכל השרתים הפכו להיות שרתי P2P (השרת מאורח על ידי אחד השחקנים), אבל גיימרים אמיתיים צריכים לקרוא לשיטה הזו שיטת הפינג-ווין: דהיינו מי שמארח את המשחק ויש לו פינג 0, הוא גם זה עם מירב הסיכויים לנצח את המשחק. איך זה עובד? שרת מרכזי בודק את כל החיבורים של השחקנים ומרים את המשחק אצל אחד השחקנים, במידה ואמא של אותו שחקן אומרת לו שמאוחר וצריך לישון (אופס הלך השרת), אז יש הגירה של שאר השחקנים לשחקן הבא בתור. זה אומר שהסיכוי שלכם לשחק עם ישראלים הוא קלוש, בעיקר בגלל שה-upload בישראל הוא פצפון לעומת זה שמסופק בחו"ל.

למרות שיש לי הרבה תלונות על השיטה החדשה ואני לא הראשון, אני מודה שמערכת השרתים פה יותר מתקדמת מזו שרואים בוולפנשטיין 2, שם בכל פעם שהשחקן המארח מתנתק – גם המשחק מתנתק ומתחיל מהתחלה. גם התחושה שיש עדיפות עליונה למארח הרבה פחות חזקה ב-COD. אני בכל זאת לא מצליח להבין את הלוגיקה מאחורי השיטה הנוכחית ומדוע מונעים מאיתנו את החופש לבחור את השרת בו אנו רוצים לשחק. זה נכון שכאן ראיתי את האפשרות לשחק עם חברים דרך הרשת, אבל לדעתי אין כמו שרת שיושב על IP קבוע בו כל החברה יכולים להפגש.

Image

 

אני שמעתי על מערכת השרתים  שהיא מערכת חוצת פלטפורמות: אני עם ה-PS3 יכול לשחק עם אחי שיושב על המחשב ועם חבר שמשחק עם ה-Xbox360 שלו. איפה פה החיסרון? שעם השלטים של הקונסולה הרבה יותר קשה לי לשחק  ובעיקר לכוון, יכול להיות שזה עניין של תרגול, אבל עם העכבר והמקלדת השגתי תוצאות כפולות  ומכופלות. עדיין לא יצא לי לבדוק את הטענה הזו, אבל אני מבטיח לבדוק ולעדכן את הביקורת.

אם המשחק לשחקן היחיד כמעט ולא השתנה, במשחק הרשת יש כמות אדירה של שינויים, קודם כל נתחיל מפצצת אטום. כן, אני זוכר שבביקורת על MW1UAV וכלה ב-Tactical nuke  שמסיים את המשחק במקום (מצריך 25 הריגות ברצף). התלוננתי על זה שאחרי 7 הריגות רצופות לא מקבלים יותר דברים מיוחדים ואפילו אמרתי "חבל שאין תגמול גם על הריגה של 20 אנשים ברצף". אז זהו - שכנראה מישהו שמה באינפיניטי קרא את הביקורת ומעתה תוכלו לבחור את סוג חבילת הסיוע שתקבלו, החל מ-

אני לא יודע מה איתכם, אותי  זה טיפה מצחיק, אני זוכר שב-MW1 היו מעיפים מהשרת אנשים שהשתמשו במטול הרימונים בטענה שמדובר בנשק לא הוגן, מעניין אותי מה יגידו עכשיו אותם פלצנים כשמטוס הרייר ירחף מעליהם במשך כמה דקות או שמישהו יפציץ אותם באטום.

Image

 

ככל הנראה המפתחים היו מודעים לכך שהם יוצרים מערכת משחק בעייתית. אחרת קשה להסביר למה הם הוסיפו כל כך הרבה "בונוסים" לשחקנים מתקשים. אחד הבונוסים הוא משכך כאבים: הרגו אתכם למעלה משלוש פעמים ברציפות עוד לפני שזזתם? אין בעיה קחו משכחי כאבים לזמן קצוב שיעלו לכם את היכולת לספוג נזק. עוד יכולת שהיא בבחינת בונוס היא "Copycat" שזה אומר שאתם מעתיקים את הדמות שהרגה אתכם, כך למעשה נמחק היתרון של הנשקים והסקילים שמעניקה הדרגה הגבוהה, גם סקיל זה אינו מופעל אוטומטית ומצריך מכם לסבול קשות קודם לקבלתו (למות ארבעה פעמים ברציפות בלי להרוג אף אחד מהיריבים).

בגדול מערכת הדירוג נשארה דומה לקודמתה: יש לכם אתגרים ומשימות בהם תוכלו לעמוד וכל הריגה או השלמת משימה יזכו אתכם בנקודות ניסיון שיעלו אתכם בדרגות ויפתחו לכם נשקים חדשים ויכולות חדשות. אחת התוספות המעניינות יותר לדעתי היא בונוס על Headshot  ובונוס על נקמה, תמיד כיף לי לקבל בונוס ואם זה בגלל שהיריב שלי קיבל בראש או בגלל שנקמתי בו אז זה אפילו כיף יותר.

אז הורידו אתכם בקרב ואתם ממש לא יודעים איך, כולם יודעים שב-COD יש את האפשרות לצפות בהילוך חוזר שמתעד את ההריגה שלכם (Kill cam) אבל לא כולם יודעים שמי שצופה הכי הרבה זמן ומרגל אחרי היריבים כדי ללמוד מהטעויות שלו – מקבל גם פרס על ריגול, הפרס הזה שטותי ככל שיהיה מדגיש עד כמה חשבו על כל פינה במשחק הרשת וכמותו יש עוד כמות לא מבוטלת של פרסים כמו "השחקן שחי הכי הרבה זמן" (דרך יפה להגיד קמפר).

חדשות עגומות עבור משתמשי המחשב הביתי: על פי נתונים שהתפרסמו נכון ליום הביקורת רק כ-3% מבין כל הרוכשים של המשחק הם גיימרים של PC, כל השאר קנו דרך קונסולות. מיותר להגיד שכל זה קורה בגלל ההורדות הלא חוקיות. מה שעצוב לי הוא שעם כאלו נתונים אין פלא למה מוזנחת פלטפורמת המחשב הביתי שנחשבת למועדפת עלי.

שאני מנסה להשוות בין חווית המשחק במחשב הביתי למשחק בפלייסטיישן, אני לא יכול להצביע על הבדלים משמעותיים, מלבד העובדה שבפלייסטיישן היה לי קשה יותר לכוון. יש כמובן את ההבדל בגודל המסך, אבל במשחקיות עצמה לא היו הבדלים.

 

 

סיכום
תנו לי להגיד שיש לנו מזל גדול שאת 2 Call of duty 6 Modern Warfare הוציאו Infinity Ward, במשחק הנוכחי יש הרבה מאוד אלמנטים מ-COD4  המוכר והטוב, עם זאת יש גם הרבה מאוד דברים שהצליחו לתסכל אותי כגיימר: העלילה המתוסכלת בשחקן היחיד, ההשתתפות במשימת טרור, מערכת השרתים בשיטת "הפינגווין" והפרזה מוחלטת בכח האש שנותנים כתגמול לשחקן עם רצף גדול של הריגות.

למשחק יש גם כמה יתרונות: היתרון הבולט ביותר הוא מספר השחקנים שמשחקים אתכם בשרתים, לא תהיה לכם בעייה למצוא שרתי משחק כמו שהייתה לי למשל בוולפנשטיין 2, מערכת קביעת השרתים משופרת ושפוייה יותר מזו שניתן למצוא בשרתי "פינגווין" אחרים. במחשב חדיש\קונסולה הוא רץ מהר מאוד ולאחר שמסתיים המשחק לשחקן היחיד יש עוד מה לעשות. הממשק של המולטיפלייר נוח, מתחשב מאודומאפשר לכם לשמור על קשר עם שחקנים, להזמין חברים או סתם לשחק עם עוד חבר על אותה הקונסולה במסך מפוצל, יש גם את האפשרות להוסיף חברים ולערוך משחקי LAN במידה ואתם מעוניינים לשחק רק עם חברים שלכם.

 

האם שווה לקנות את המשחק?
כן. מהסיבה העיקרית שהגיימרים אמרו את שלהם ו-COD6MW2 הפך להיות לאחד המשחקים הפופולארים ביותר, כמות השחקנים המשתתפת במשחק היא זו הקובעת בסופו של דבר את אורך חיי המדף של המשחק ובפועל את התועלת שתפיקו ממנו. מערכת הדירוגים והאתגרים במולטיפלייר הופכת את המשחק למאתגר יותר ומוסיפה גם היא למשך הזמן בו תשחקו בלי לאבד עניין. במשחק הקודם לקח לי שבועיים להשלים את מרבית האתגרים, מעניין כמה זמן יקח לי (ועוד בPS3) להגיע לפצצת אטום..

 

ציונים
גרפיקה-10
סאונד-9
שליטה במשחק-10
הנאה-8
משחק רשת- 8

 

ציון סופי-9.0

בסופו של דבר מדובר במשחק טוב, ברמה גבוהה, שיכל להיות יותר טוב (אוי השרתים..)

תמונת מסך נוספות

עידכון אחרון ( Thursday, 03 December 2009 )
 
< כתבה קודמת   כתבה הבאה >
Site by: MtK

eXTReMe Tracker