מבזקים

הנה כמה תמונות מסך איכותיות מהמשחק LOTRBM - שר הטבעות הקרב על הארץ התיכונה והפעם בגרסת הלקט. 
לצפייה בתמונות
 

 

powered_by.png, 1 kB
ביקורת למשחק עידן הפיראטים 2- עיר הספינות הנטושות הדפס דואל
הערכת משתמש: / 0
הגרוע ביותרהטוב ביותר 
נכתב על ידי Administrator   
Wednesday, 05 August 2009


 יארררר! אז אתה רוצה להיות פיראט? לפי מספר חברים, תגובות תומכות באתרי אינטרנט והשיח  בין לאומי פיראטים הם נושא פופולארי.

 אם אתם כמוני וכבר שיחקתם במשחק " Age of Pirates Caribbean Tales" אז אתם יודעים שחברת המשחקים Playlogic נתנה לנו את היכולת לשחק בתפקיד פיראטים בכל הזדמנות בה הפעלנו את המשחק. המשחק "עלילות הקאריביים" היה קשה וזה ממש השתלם לעשות שמירות, אבל עם קצת מזל, יכולת וצוות ראוי, המשחק נהיה רווי אקשן בים וביבשה.

 

לפני מספר חודשים שמעתי ש"עידן הפיראטים- עיר הספינות הנטושות" עומד לצאת, החלטתי להפסיק לשחק את המשחק הראשון, לא רציתי שהזאנר הזה ימאס אלי. לאחר כמה שבועות של עיכוב Playlogic שיחררה לבסוף את המשחק "עיר הספינות הנטושות" ואני כמובן רכשתי לעצמי עותק.

תבינו אותי, בשבילי זו אינה ביקורת סתמית אלא ביקורת למשחק לו ציפיתי זה זמן רב. המשחק "עלילות הקאריביים" היה משחק מעולה בזכות הקונספט החדשני שלו ואני כבר חסר ציפייה כדי לראות אילו הפתעות צופן בכובו המשחק החדש. המערכת P.I.R.A.T.E היא מערכת ש-Playlogic הציגו כחידוש טכנולוגי משמעותי, כרגע אני לא יודע אם ההכרזה הזו הייתה צעד חכם או נואש, את זה רק מאזן הכספים יגיד.

אני תוהה כמה זמן אני אחזיק במשחק לפני שאני אאמץ את אורח החיים הפיארטי. במשחק הקודם יכולתי לשחק כשלוש שעות לפני שתפס אותי התסכול שנובע מחוסר הזהב ועד ששיניתי את אורח חיי לעברייני. אהוייי חברים! הנווט שתום העין שלי אומר שצפוי לנו לילה סוער, אני אפרוש אל תאי ואסיים את כד השיכר שלי.

 

במשחק "עיר הספינות הנטושות" יוכל השחקן לבחור אחת מבין שלושת הדמויות האפשריות. ישנן שתי דמויות שזהות זו לזו גם מבחינת העלילה הסיפורית שלהן וגם מבחינת המראה החיצוני שלהן; יאן ודיגו מתחילים את הקריריה שלהם בספינה נטושה ושבורה וללא זיכרון.

ולבסוף ישנו את מר בלאד, שהוא הדמות עם הגורל העגום ביותר. הוא מתחיל באנגליה בתור רופא המטפל במורדים. בזמן שהמורדים מפסידים ונענשים על המרד, מקבל בלאד טיפול מיוחד עקב הרקע הרפואי שלו (טיפול מהסוג שבסופו של דבר מוביל למספר תוצאות בלתי צפויות).

 

אם אתם מכירים את סגנונות המשחק של Morrowind, Oblivion או אפילו Fallout 3 אתם תזהו את אותה אסטרטגית משחק גם ב"עידן הפיראטים 2". קודם כל העלילה של המשחק מתפצלת לכמה סיומות שונות. בנוסף, אם תרצו אתם תוכלו לשחק בתור בריטי, צרפתי, ספרדי ואפילו הולנדי, במשחק הזה תוכלו גם לשחק בתור פיראט נקמן. זהו היופי של המשחק הכולל ובמיוחד מנקודת המבט של הסיפור הפתוח. המשחק הזה מתוחכם מספיק כך שכל פעולה ובחירה שתבצעו תשפיע על המשל המשחק גם לתווך הקצר וגם לארוך. אופן ההתמודדות שלכם עם המדינות הקולונאליות, עם פיראטים אחרים ואפילו עם הצוות שלכם יכול לשנות בצורה דרסטית את העלילה.

 

לא רק המוניטין שלכם בתור ימאים מושפע בהתאם: לדמות שתבחרו, למשימות שתקבלו עליכם, למשימות שתסיימו ולאלו שלא, לכל אלה תהיה השפעה על היחסים שלכם עם הפלגים השונים ושאני מדבר על "יחסים" אני מדבר על קשרים רופפים ביותר שיהיו בכל עת בסכנה.

 

אם תעבדו בשביל הספרדים או הבריטים, אז אולי הקפטנים של האוניות לא יתיחסו אלכם יפה כאשר יראו את הדגל שלכם מתנוסס באופק. אבל אם תהיו פיראטים תתכוננו לעימות חזיתי בכל פעם שתעברו ליד אחת מהאוניות של מעצמות העל.

 

כל פעולה, כל בחירה וכל תוצאה פותחים לכם דלת חדשה, הסיפור אינו מוגבל לקרבות ימיים בלבד (למרות שבמוקדם ובמאוחר תאלצו להתמודד עם יריבים אכזריים בקרבות ים קשים). תחת זאת אתם יכולים לנסות לחיות כסוחר ולא כשודד או הרפתקן. אם תהיו זהירים מספיק, המשחק שלכם יוכל לסבוב סביב מסחר ולא סביב מלחמה. למעשה, כל הדברים שהזכרנו עבור המשחק הזה, מזכירים לי את המשחק Oblivion רק בסביבה ימית.  בעוד שליוונים היתה האפשרות להתפלל לאל הים, אתם צריכים להסתמך רק על הנווט וקצין התותחים שלכם ולכן תדאגו לשלם עליהם את כל הזהב שרק תוכלו להשיג.

 

זה שובר לי את הלב לרדת על משחק שאני למעשה ממש מחבב. אבל אני חייב: זו גם העבודה שלי וגם החובה האישית שלי כלפי הקהילה מתוקף היותי גיימר. כן אני נורא אוהב את המשחק הזה, אבל זו דעתי האישית ואם תשאלו אותי אני ממש לא יודע אם מישהו אחר – שלא מכיר את הז'אנר יאהב את המשחק.

 

שאני שיחקתי במשחק Age of Pirates - Caribbean Tales הגעתי למצב שבו צי קטן של אוניות שט בעקבותי (נו טוב, אז הייתי צריך לשלם להם כמות לא מבוטלת של זהב בשביל השירות הזה). כשיצא המשחק "עלילות הקריביים" הייתי מהופנט מהגרפיקה, בעוד הסאונד לא היה הנקודה החזקה של המשחק.

 

ובכן, אחרי המתנה ארוכה ביותר, השגתי לבסוף עותק מהמשחק of Pirates 2 - City of Abandoned Ships, אבל אחרי שלושים דקות של משחק, האכזבה זלגה כמו הזיעה שיצאה מכל נקבובית אפשרית בגופי. הסאונד במשחק הזה כל כך דומה לזה שמופיע במשחק הקודם – כאילו עשו "העתק הדבק" לקוד המקור שלו. הסאונד של הקרבות נשמע זהה לחלוטין למשחק הקודם (על אף שהסאונד עצמו במקרה הנוכחי לא גרוע, התאכזבתי מכך שלא היו תוספות סאונד חדשות).

 

בואו נביא כמה דוגמאות – אם נבחן את האפקטים של: אש התותחים, יריות הרובים וצלצולי החרבות - הם נשמעו אמיתיים למדי, אבל בכל זאת לא היו בתחום הזה חידושים או שיפורים מהמשחק הקודם. שבוחנים את האפקטים של צלילי האוקיינוס והסופות: מגיעים עוד הפעם לאותה מסקנה – איכות הצליל לא רעה אבל גם אין בהם כל חידוש, אפילו לא ביט אחד חדש.

אפילו הדיבוב וקולות הדמויות במשחק מאוד מוגבלים, אותי זה ממש עצבן: זה נראה כאילו אין הרבה משימות בהם יש קטעים ארוכים של דיבוב ובמקום זאת עליכם לשבת ולקרוא טקסטים ארוכים ומייגעים.  

 הגרפיקה של המשחק לא הרשימה אותי בלשון המעטה, בימינו אין למפתחי המשחק שום תירוץ מדוע לא לתמוך ברזולוצייה גבוהה מאחר והטכנולוגיה קיימית. הרזולוצייה של המסך שלי היא 1920 x 1080, בעוד הרזולוציה המקסימאלית של המשחק היא 1280 x 1024. לדעתי הרזולוציה הזו מתאימה ל: משחקים ישנים, משחקים דלי תקציב ומשחקי דפדפן.  

שלא תבינו אותי לא נכון, המשחק נראה טוב כמו הקודם וזו הבעיה, הוא לא מחדש דבר בגרפיקה של המים, יבשה, טברנות ואפילו לא במתווה של הערים. יכול להיות שזה רק אני זה שטועה, אבל נאה לי  שמרבית הגרפיקה ב Age of Pirates 2  היא העתק מדוייק מ-Age of Pirates - Caribbean Tales. אני לא רוצה לרדת על המשחק אבל אני לא אוכל לישון עם מצפון שקט אם אגיד שהגרפיקה מעודכנת למעשה זו גרפיקה ברמה של משחק מהעולם השלישי.

תוספת חשובה שהיוצרים של המשחק טענו שהם הוסיפו זה הרחבה של גודל המפה, לפי המפתחים המפות הורחבו פי שלוש ואני מאמין לטענה זו, בעיקר בגלל שמרגישים שהמפות יותר גדולות ויש בהן יותר מה לעשות.  

 

משחקיות ושליטה במשחק

אם שיחקתם במשחק  " Caribbean Tales" צפויה לכם הפתעה גדולה כשתשחקו ב- Age of Pirates 2. ההבדל העיקרי בין שני הגרסאות נובע ממערכת ה-P.I.R.A.T.E. :

P מייצגת את השינוי בכוח (power) וזה אומר שהיכולות של הגיבור שלכם לגרום לנזק פיזי או לסחוב חפצים עולה, כמו גם העוצמה של התותחים.

I מייצגת את התובנה (Insight), זו היכולת לשמוע ולראות, "I" משפיע על הדיוק וכישורי ההתגנבות שלכם .

R מייצג את התגובה (Reaction), זה משפיע על האקדחים שלכם כמו גם על נשקים קלים.

A מייצג את הסמכות (Authority), משפיע על מספר הקצינים היכולים להצטרף אליכם ועל יכולת המסחר שלכם.   

T מייצג את הכישרון (Talent) זו היא התכונה הנעלה מכל: היא משפיעה על מסחר, תותחים, ניווט ועל הקצב שבו הדמות עולה דרגות כמו גם קצב של השגת יכולות חדשות.

E  מייצג את הסיבולת (Endurance) משפיע על התיקונים וההגנה כמו גם על החידוש של נקודות חיים.

כישורי ה- P.I.R.A.T.E שלכם קובעים את היכולת שלכם להתאים את כישורי המשחק שלכם ליכולות של הדמות. ובקשר ליכולות ככל שתשתמשו בהן יותר כך הן ישתפרו יותר, למשל ככל שתפגעו יותר עם האקדח כך יעלו מיומנויות האקדח שלכם.

בתאוריה המערכת P.I.R.A.T.E לצבירת ניסיון היא מערכת חכמה ביותר ואפילו יעילה, אבל הבעיה מונחת בפיזיקה של המשחק הנוכחי: ככל שהדרגה שלכם נמוכה יותר – כך האוייבים שלכם יהיו פחות מאיימים, וככל שתתקדמו בדרגה – כך גם היריבים שלכם יהיו יותר ויותר קשוחים. אם פתחתם את המשחק כמו שצריך ויש לכם גב חזק מהצוות שלכם אז אתם מסודרים במשחק. אבל ברגע שיהיו לכם בעיות כלכליות תשקלו לעשות אחד משני הצעדים: להתחיל את הקריירה שלכם מהתחלה, או לקחת נשימה עמוקה ולטעון את המשחק שוב ושוב אחרי שתנחלו הפסדים וכשלונות.

למעשה, זה היה המקרה עם כל אחת מהדמויות שהתחלתי, אולי אם היה לי מדריך אסטרטגיה אז הייתי יכול להצליח יותר, אבל מה שקרה זה שעד שהיה לי מספיק כסף כדי להשכיר מלחים, קפטנים ולשדרג את הספינה – נזרקתי ישירות לקרבות עקובים מדם בהם לא היה לי סיכוי לנצח, גם אם היה לי ממש מזל מיוחד והצלחתי לפגוע כמה פגיעות קריטיות באוניות היריב.

 

האמת, זהו אחד המשחקים הקשים ביותר ששיחקתי בהם ולא בגלל הקושי להבין את המשחק או השליטה במשחק, אלא בעיקר בגלל שנקלעתי לקרבות "אין ברירה" שהיו מעל ומעבר ליכולות השחקן שלי, יצא שהדרך היחידה לשחק במשחק היא לעשות שמירות ולחזור אליהן לעיתים תכופות ביותר.

 עוד שינוי משמעותי מהמשחק הקודם הוא היכולת לירות מספר יריות בקרב אחד, במשחק עלילות הקריביים כשהייתם משתמשים באקדח – לא הייתם יכולים להשתמש בו שנית במהלך אותו קרב. עכשיו, כל מה שעליכם לעשות זה לחכות 15 שניות והאקדח שלכם מוכן שוב לירי.

כאן, שלא כמו במשחק הקודם גם כדורים וגם אבקת שריפה הם רכיבים שחשוב כדי לרכוש כדי לאפשר ירי.  למשל זה לא משנה כמה פגזים יש לכם, כדי לירות אתם תהיו חייבים גם אבקת שריפה. בנוסף, כמות הכדורים שיש לכם תקבע את מספר היריות המקסימלי שתוכלו לירות בקרב.

בנוסף, לדמות שלכם יש את אפשרות הבחירה בין סוגי התחמושת, השריון ואפילו הנשקים. בנוגע לנשקים: ישנם שלושה סוגים של נשקים, כשלכל אחד מהם את היתרונות והחסרונות שלו. למשל, נשקים כבדים עושים כמויות גדולות של נזק, אבל הם איטיים יותר וממש קשה לחסום איתם התקפות. נשקים קלים לעומת זאת גורמים כמויות קטנות של נזק אבל המהירות שלהם יכולה להיות קטלנית ביותר.  

בגדול זה לא משחק רע ואפילו הצלחתי לחלוב כמה שעות של הנאה מהמשחק הזה, כל עוד התמדתי ב"שמור" ו-"טען מחדש" בכל פעם שנכשלתי במשימה או שנסבו לי אבידות קשות מידי.  אז מה האסטרטגיה שלי? בכל פעם שמרסקים לי את הסירה אני טוען את המשחק, אבל ברגע שאני עושה משהו שמועיל לי (כמו שדרוג) אני מייד עושה שמירה, כדי שיהיה לי לאן לחזור בפעם הבאה שירסקו לי את הצורה.

 

דרישות מינמום

  • Processor: Intel Pentium IV 1.5 GHz or Athlon equivalent
  • Operating System: Windows XP/Vista
  • Memory: 256 MB RAM for XP, 1024 MB RAM for Vista
  • Hard Drive: 8.5 GB hard drive space
  • DVD: DVD drive
  • Graphics Card: Directx9 graphics card (GeForce 4 or equivalent with at least 64 MB RAM
  • DirectX: DirectX 9.0c or higher

 

המערכת ששימשה למשחק בזמן הביקורת

  • Cool Master 932 HAF (High Air Flow) full tower
  • ASUS Rampage II Gene Motherboard
  • OCZ OCZ3G1333LV6GK 6GB (3x 2 GB sticks) RAM
  • Intel i7 920 Processor
  • 720 GB HD SATA Hard Drive
  • 500W Turbolink ATX Power Supply (ATX 2.03 Version)
  • XFX 9600 GT Video Card
  • Litescribe DVD-RW Burner

מסקנות
אני הולך להיות תמציתי ככל האפשר במסקנות הללו: באופן כללי המשחק Age of Pirates 2 - City of Abandoned Ships הוא משחק גרוע, רע, איום ונורא, או במילים אחרות זוועתי. אבל....

המשחק הזה יכול להיות ממכר וכיפי, אם תוכלו להתגבר על הסאונד העלוב ועל הגרפיקה המשעממת ותתמקדו בעיקר ברעיון הכללי של המשחק – להיות  יורד ים: בין אם אתם תבחרו לשחק דמות של פיראט או כשכיר של אחת מארבעת המעצמות הגדולות. אבל, המשחק יכול להיות גם די מעיק אם אתם מצפים שתוכלו להפליג ברחבי הים בלי הפרעה, למעשה נדירים המקרים בהם הפלגה ממקום למקום עוברת "חלק".

 בואו ניקח את התמונה הכללית: יש לכם סיכויים גדולים להיכשל במשימות, סאונד בינוני, גרפיקה עלובה ושליטה ממש לא נוחה במשחק. במצב כזה בד"כ הייתי אומר לכם להתרחק מהמשחק, אבל יש משהו נוסף במשחק הזה: הוא מושך אתכם אליו בזכות המרחבים האוקייניים האדירים שקיימים רק בו, מאחר וכיום משחק מקורי עולה בחו"ל רק 30$, יכול להיות שהשלושים דולר האלו הם השקעה טובה אם אתם חולמים להיות פיראטים או סוחרים יורדי ים. זה למעשה אחד מהמשחקים שאני ממש מתקשה להמליץ עליהם לטובה או לרעה. אז מצד אחד אני רוצה להגיד לכם להתרחק מהמשחק הזה, אבל מצד שני אני רוצה לקרוא לעבריכם משפטים חסרי משמעות בניב פיראטי עתיק. אני רק מקווה שאחרי שקראתם את הביקורת ושהסתכלתם על תמונות המסך אתם תוכלו להחליט בעצמכם אם המשחק מתאים לכם או לא.

כי אצלי מבחינה סנטימנטלית – אהבתי את המשחק בעוד מבחינה מקצועית לא יכולתי לסבול אותו.

 

ציונים:

1.נושא- 10

2.קצב למידה-6

3.יכולת להתחיל מחדש-5

4.כיף-5

5.סאונד-6

6.גרפיקה-6

7.משחקיות-10

8.מחיר-10

9.זמינות-10

10.מקוריות-10

 

ציון כללי-73

 

כתיבה: Vlad Mihaiescu.

עריכה: Ben Sun.

תרגום: אסף קחטן.

לביקורת המקורית באתר Gamepyre.

 
< כתבה קודמת   כתבה הבאה >
Site by: MtK

eXTReMe Tracker